Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Kristof D Bekijk Berichten
    VOOR het chippen 11 a 12 liter (gemiddeld) bij schakelen 3000-3500 toeren
    Na het chippen 8 a 9 liter (gemiddeld) bij schakelen 3000-3500 toeren
    En allen naar shiftech want ziptuning trekt op gene zak!
    Is dat persoonlijke ervaring met ziptuning?
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
    LIFE = MODDING
    MODDING = LIFE
    LIFE = BMW
    BMW = BIMMERLIFE

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno_ShifTech Bekijk Berichten
      helemaal niet altijd juist , heb hier een mooi voorbeeld van een motor op de motorentestbank , volgas @4000tr/min stock software , 0.312l/min verbruik , met herprogrammatie 0.304l/min

      nu jij , mss eerst eens nadenken voordat je zomaar iets post over verkoopspraatjes
      Wouter bedoelde waarschijnlijk dat je het vermogen toch veel meer aanspreekt, en daardoor meer verbruikt.

      Is een verschil van 0.008/min dan ook niet verwaarloosbaar? Een mens rijdt immers niet aan 4000 toeren continu, dat lijkt me toch geen realistische situatie te zijn?
      Last edited by Rabbit; 27/05/2010, 13:13.
      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
      LIFE = MODDING
      MODDING = LIFE
      LIFE = BMW
      BMW = BIMMERLIFE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
        Is dat persoonlijke ervaring met ziptuning?
        ja, en van mij ook

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
          Is dat persoonlijke ervaring met ziptuning?
          Yep, ik ga nooit meer naar daar, 1ste keer programma erin zo standaard mogelijk en geen bank run.
          Dat had hij toen niet en tweede keer ben ik terug geweest omdat ik nie content was van de eerste keer.
          Hij ging dan redelijk goed maar de vraag is voor hoe lang want zoals jevee al gezegt heeft had ik ook al schrik nadat zijn peugeot al aant begeve was. Nu wel vriendelijk mense daar kan niks van zegge!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Danny B. Bekijk Berichten
            hallo autoliefhebbers,
            dit is mijn eerste bericht op deze forum....
            Ik moet zeggen enigzins verwonderd te zijn over wat ik in de laatste "negatieve" berichten gelezen heb over Ziptuning Gent.
            Ik heb mijn audi A6 avant s-line (2.0 - 136pk) 6 maand geleden laten tunen naar 170pk en kreeg 400nm ipv de 320nm origin, en ben daarmee voor 95% tevreden.
            De ovirige 5% minder tevredenheid hebben te maken met het "turbogat" tussen 1st en 2de versnelling, dat had de audi in originele staat maar na het tunen ook nog.
            Ttz, het gat is korter geworden en heeft zich verplaatst naar een hoger toerental.
            Nu heb ik dit ongemak terug aangekaart bij ziptuning en mocht promt gratis terug gaan voor een nazicht om dit probleem op te lossen, dit noem ik toch wel een mooie service.
            Ik mag er mee binnen springen op 19 mei, dus kan ik nog niets melden over het resultaat maar ik hou jullie op de hoogte.
            Bij ziptunig hebben ze me wel direct gezegd dat dit een normaal iets is waar ze weinig kunnen aan doen, maar ze willen het wel nog eens proberen.
            Wat betreft het verbruik van mijn wagen moet ik wel zeggen dat er een1/2 litertje is bijgekomen, maar wat wil je, sportiever rijden en minder verbruiken, dat kan moeilijk...denk ik toch?!
            Alé, tot zover mijn eerste bericht. "Sportieve autogroeten", Danny B.
            Hallo autoliefhebbers,
            intussen ben ik dus terug geweest bij ziptuning Gent, hierna mijn bevindingen:
            - het turbogat hebben ze inderdaad NIET kunnen wegwerken...maar dat hadden ze vermoed....
            - het meerverbruik echter wel, dat 1/2 litertje meer is er intussen terug afgevallen...
            - maar... ik heb nu de indruk dat de rugstoot die ik kreeg tussen 2de en 3de versnelling minder hevig is geworden....
            Ja, zo kan een mens altijd blijven klagen natuurlijk en is men nooit tevreden...
            Of toch???? Moet ik dan een derde keer terug gaan, of zou het een normale verandering kunnen zijn die ik nu voel??
            De "kenners" mogen mij uiteraard een antwoordje laten weten.
            Bedankt bij voorbaat. Danny B.

            Comment


            • Je begint het mss gewoon te worden,daarom dat je het niet meer voelt?
              Als ik van jou was geweest dan zou ik toch bij shiftech of apec ofzo zijn geweest..
              Ook van diksmuide btw..

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Integralekim Bekijk Berichten
                Je begint het mss gewoon te worden,daarom dat je het niet meer voelt?
                Als ik van jou was geweest dan zou ik toch bij shiftech of apec ofzo zijn geweest..
                Ook van diksmuide btw..
                of ze hebben het programma er gewoon afgedaan

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Integralekim Bekijk Berichten
                  Je begint het mss gewoon te worden,daarom dat je het niet meer voelt?
                  Als ik van jou was geweest dan zou ik toch bij shiftech of apec ofzo zijn geweest..
                  Ook van diksmuide btw..
                  aja, ook van Diksmuide, en ken ik je?
                  ...ja weer iemand anders laten "rammelen" aan die motor, zie ik niet zo zitten...
                  en daar is ook altijd een kostenplaatje bij hé...
                  Het kan inderdaad ook zijn dat ik de power al gewoon ben en zodoende altijd maar meer verlang!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                    of ze hebben het programma er gewoon afgedaan
                    vind ik niet direct om mee te schaterlachen...maar...
                    Had hij weer op origineel geplaatst geweest, had ik het zeker gevoeld!
                    zo'n 35 PK en 80 NM meer vermogen steek je zomaar niet weg...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Danny B. Bekijk Berichten
                      vind ik niet direct om mee te schaterlachen...maar...
                      Had hij weer op origineel geplaatst geweest, had ik het zeker gevoeld!
                      zo'n 35 PK en 80 NM meer vermogen steek je zomaar niet weg...
                      ik wel, en zeker en vast nog een hoop andere ex-klanten
                      ze hebben niet voor niets zo'n "slechte" naam, google maar eens even. ze hebben mijn auto professioneel in de prak doen draaien en ben niet de enige die dit heeft voorgehad, bende prullers.
                      Op maat chippen? kunnen ze niet eens...

                      binnen 50.000km niet komen janken hé

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Danny B. Bekijk Berichten
                        aja, ook van Diksmuide, en ken ik je?
                        ...ja weer iemand anders laten "rammelen" aan die motor, zie ik niet zo zitten...
                        en daar is ook altijd een kostenplaatje bij hé...
                        Het kan inderdaad ook zijn dat ik de power al gewoon ben en zodoende altijd maar meer verlang!
                        Denk het niet nee,woon hier nog maar een klein jaartje..
                        Dat is natuurlijk ook wel waar..
                        Je zal zien wat de toekomst uitwijst he..

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Danny B. Bekijk Berichten
                          aja, ook van Diksmuide, en ken ik je?
                          ...ja weer iemand anders laten "rammelen" aan die motor, zie ik niet zo zitten...
                          en daar is ook altijd een kostenplaatje bij hé...
                          Het kan inderdaad ook zijn dat ik de power al gewoon ben en zodoende altijd maar meer verlang!
                          Bij Apec gaan ze met plezier uw auto chippen en u es laten testrijden. Kan je nog altijd kiezen of je de chip neemt of niet, ge kunt in ieder geval niets mis doen met es te proberen lijkt me.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                          Comment


                          • Heb mijn Volvo S60 (versie 126pk 300 nm) laten "herprogrammeren op maat"

                            dus geen 225 pk en 450 nm koppel zoals je terug vindt op de sites van de meeste tuners voor deze versie.

                            Mijn vraag was een langzaam inkomend koppel dat diende te worden beperkt tot rond de 380 nm, maar wel beschikbaar zou zijn over een ZEER breed toerentalbereik. Om dit in hogere toeren vast te houden heb je wel wat pk's nodig.

                            Ik kreeg op eigen verzoek volgend resultaat :

                            * 200 pk bij 4000 o/min
                            * 375 nm van 1900 tot 3800 o/min

                            Ik ben bijzonder tevreden over deze aanpassing, want :

                            * motor loopt rustiger
                            * ik kan nagenoeg het volledige koppel en vermogen ook op de wielen overgebracht krijgen, zelfs op nat wegdek (wagen moet ook dan veilig reageren en wielspin is verloren tijd, geld.....
                            * verbuik daalt op grote wegen, snelwegen : ik haal nu gemiddeld 5.8l/100km
                            * power indien nodig : ruim voorhanden.

                            Ik ben in bezit van deze gegevens op basis van uitprint op de rollenbank.

                            Geinteresserden laten maar iets weten....

                            In fine : Bruno van ShifTech heeft dit gerealiseerd.

                            Dirk
                            volvo S60 D3 GT 2011

                            Comment


                            • waarom ben je niet voor de 450 nm gegaan?
                              dat rijd toch aangenamer?
                              Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                              Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                              Audi A8L 3.0 tdi 2015
                              Mercedes GL 350 cdi 2011
                              Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                              BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                              Aston Martin vantage volante 1987

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten

                                dus geen 225 pk en 450 nm koppel zoals je terug vindt op de sites van de meeste tuners voor deze versie.
                                Toon eens een site van een tuner die 225PK/450Nm geeft voor de 126pk versie ?

                                Nu ook niet zeveren hé

                                Comment


                                • Je moet eerst vertrekken van het gegeven dat de 126 pk, geoon een electronisch begrensde versie is van de 185pk versie.

                                  Technisch is het perfekt mogelijk om de MOTOR op te drijven tot 225pk en 450 nm.

                                  ALLEEN....... de versnellingsbak is anders.

                                  De 126 pk wordt enkel aangeboden met 5-bak die maximaal 420 nm kan verwerken.

                                  De 163 pk en 185 pk beschikken over de sterkere 6-bak.

                                  Dus als je koppeling en vliegwiel heel wil houden.......

                                  Bovendien heb ik proefgereden met de versie 225 pk/450nm van een vriend : niet te besturen op een nat wegdek. Het koppel wordt vrij bruusk vrijgegeven en de banden kunnen dit brute geweld gewoon niet kwijt aan de ondergrond. Leuk om mee uit te pakken op café, maar je hebt er in praktijk weinig aan. Kijk ook eens hoe snel deze piekwaarde terug daalt in iets of wat hogere toeren.

                                  Neen, geef mij dan maar de "tafelberg" van 375nm, rijdt gewoon zalig.

                                  Het langzaam laten opkomen van het koppel maakt eveneens dat je je in alle soepelheid kunt verplaatsen in file- en stadsverkeer zonder de -op dat moment- storende duw in de rug.

                                  Verbruik zal in mijn configuratie eveneens wat lager komen te liggen denk ik.
                                  volvo S60 D3 GT 2011

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                    Bovendien heb ik proefgereden met de versie 225 pk/450nm van een vriend : niet te besturen op een nat wegdek.
                                    Doseren hé
                                    Ik deed het wel met mijn ibiza. Nuja, sprintjes moest ik wel niet trekken als het nat lag maar niet te besturen is ook niet waar.
                                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                    Audi S3 '02 sold => topic
                                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                      Je moet eerst vertrekken van het gegeven dat de 126 pk, geoon een electronisch begrensde versie is van de 185pk versie.

                                      Technisch is het perfekt mogelijk om de MOTOR op te drijven tot 225pk en 450 nm.

                                      ALLEEN....... de versnellingsbak is anders.

                                      De 126 pk wordt enkel aangeboden met 5-bak die maximaal 420 nm kan verwerken.

                                      De 163 pk en 185 pk beschikken over de sterkere 6-bak.

                                      Dus als je koppeling en vliegwiel heel wil houden.......

                                      Bovendien heb ik proefgereden met de versie 225 pk/450nm van een vriend : niet te besturen op een nat wegdek. Het koppel wordt vrij bruusk vrijgegeven en de banden kunnen dit brute geweld gewoon niet kwijt aan de ondergrond. Leuk om mee uit te pakken op café, maar je hebt er in praktijk weinig aan. Kijk ook eens hoe snel deze piekwaarde terug daalt in iets of wat hogere toeren.

                                      Neen, geef mij dan maar de "tafelberg" van 375nm, rijdt gewoon zalig.

                                      Het langzaam laten opkomen van het koppel maakt eveneens dat je je in alle soepelheid kunt verplaatsen in file- en stadsverkeer zonder de -op dat moment- storende duw in de rug.

                                      Verbruik zal in mijn configuratie eveneens wat lager komen te liggen denk ik.
                                      Ik zeg toch ook niks anders ? En door die versnellingsbak zijn ze dus niet hetzelfde hé je vertelt me niks nieuws dat het motorblok wel dezelfde is. Zoals ik dus zei: toon mij 's een tuner die voor de 126PK versie 225pk/450Nm opgeeft ?

                                      En dat meer koppel onbestuurbaar is is wederom onzin, een "goede tuner" begrensd dan het koppel in de eerste 2 of 3 versnellingen en geeft dan het maximum koppel vrij vanaf 3de of 4de versnelling.. geen last van overdreven wielspin meer en op hoge snelheden toch super hernemingen en koppel. Bvb 1ste en 2de 360Nm, 3de 400Nm, vanaf 4de 500Nm of meer..

                                      edit: dit laatste gaat dan uiteraard over de 163/185PK versie met 6 versnellingen waar de versnellingsbak wel een hoger koppel aankan
                                      Last edited by Wouter; 23/09/2010, 10:37.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                        Je moet eerst vertrekken van het gegeven dat de 126 pk, geoon een electronisch begrensde versie is van de 185pk versie.

                                        Technisch is het perfekt mogelijk om de MOTOR op te drijven tot 225pk en 450 nm.

                                        ALLEEN....... de versnellingsbak is anders.

                                        De 126 pk wordt enkel aangeboden met 5-bak die maximaal 420 nm kan verwerken.

                                        De 163 pk en 185 pk beschikken over de sterkere 6-bak.

                                        Dus als je koppeling en vliegwiel heel wil houden.......

                                        Bovendien heb ik proefgereden met de versie 225 pk/450nm van een vriend : niet te besturen op een nat wegdek. Het koppel wordt vrij bruusk vrijgegeven en de banden kunnen dit brute geweld gewoon niet kwijt aan de ondergrond. Leuk om mee uit te pakken op café, maar je hebt er in praktijk weinig aan. Kijk ook eens hoe snel deze piekwaarde terug daalt in iets of wat hogere toeren.

                                        Neen, geef mij dan maar de "tafelberg" van 375nm, rijdt gewoon zalig.

                                        Het langzaam laten opkomen van het koppel maakt eveneens dat je je in alle soepelheid kunt verplaatsen in file- en stadsverkeer zonder de -op dat moment- storende duw in de rug.

                                        Verbruik zal in mijn configuratie eveneens wat lager komen te liggen denk ik.
                                        450 nm kunnen ze ook later laten inkomen hoor.
                                        je wil gewoon horen dat jouw gedacht het beste is. niet?
                                        Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                                        Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                                        Audi A8L 3.0 tdi 2015
                                        Mercedes GL 350 cdi 2011
                                        Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                                        BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                                        Aston Martin vantage volante 1987

                                        Comment


                                        • Sliderke,

                                          Ik wens geen polemiek te houden of ik nu gelijk heb of niet. Daar gaat het mij helemaal niet om.

                                          Mijn bedoeling was gewoon mijn (zij het tot nog toe posietieve) ervaring weer te geven omtrent de herprogrammatie die ik heb laten uitvoeren. Zonder meer. En ik ben hier heel tevreden mee.

                                          Wellicht kunnen ander bedrijven mij dit ook aanbieden, wie ben ik om dit te betwisten?.

                                          Mijns insziens moet een forum vooral kunnen dienen om zowel positieve als negatieve ervaringen met andere geestesgenoten te kunnen delen, niet om elkaar proberen af te troeven om wie gelijk zou kunnen hebben.

                                          Ervaringen uit wisselen op een serene en liefst positieve manier, daar leer iedereen iedere dag van bij....

                                          Mijn dag was dus vandaag niet oke. Misschien heb ik ongelijk erin, who knows?
                                          volvo S60 D3 GT 2011

                                          Comment

                                          Working...
                                          X