Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    dan is er alvast iets grondig fout met je motortuning want je mag zeker niet meer verbruiken na tuning op deze motoren , in tegendeel het moet zelfs minderen dus bewijs dat je lucht-brandstof verhouding heel slecht afgesteld staat met de Ziptuning
    Dus als je na tuning constant die extra pk's aanspreekt ga je alsnog zuiniger zijn?
    1999 MGF
    2004 Mercedes-Benz E200 CDI
    2001 Honda S2000

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      Dus als je na tuning constant die extra pk's aanspreekt ga je alsnog zuiniger zijn?
      Tuurlijk niet Mooie verkoopspraat, bij relaxed rijden zijn de meeste gechipte turbo's mss wel wat zuiniger maar als je constant gaat vloeren is 't maar normaal dat 'ie meer gaat zuipen dan in originele toestand

      Maar dat wist jij ook al

      Comment


      • Inderdaad
        1999 MGF
        2004 Mercedes-Benz E200 CDI
        2001 Honda S2000

        Comment


        • t'is weer zo fantastisch dat die eerste post meteen positief over zip gaat hé. hoeveel staan er zo al in dit topic?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Tuurlijk niet Mooie verkoopspraat, bij relaxed rijden zijn de meeste gechipte turbo's mss wel wat zuiniger maar als je constant gaat vloeren is 't maar normaal dat 'ie meer gaat zuipen dan in originele toestand

            Maar dat wist jij ook al
            helemaal niet altijd juist , heb hier een mooi voorbeeld van een motor op de motorentestbank , volgas @4000tr/min stock software , 0.312l/min verbruik , met herprogrammatie 0.304l/min

            nu jij , mss eerst eens nadenken voordat je zomaar iets post over verkoopspraatjes

            Comment


            • @wouter , heb het snel even voor jou uitgerekend , dat is 0.48 liter brandstof per uur minder verbruik bij VOLLAST en maximaal motorvermogen , das pas echt fijntunen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno_ShifTech Bekijk Berichten
                helemaal niet altijd juist , heb hier een mooi voorbeeld van een motor op de motorentestbank , volgas @4000tr/min stock software , 0.312l/min verbruik , met herprogrammatie 0.304l/min

                nu jij , mss eerst eens nadenken voordat je zomaar iets post over verkoopspraatjes
                je praat nu over vollast gebruik stock vs. vollast gebruik na chippen.
                terwijl men juist zegt dat men nu meer het volle vermogen aanspreekt na het chippen, hiervoor werd er rustiger gereden. kan dus perfect dat hij meer LIJKT te verbruiken.

                vriend van mij heeft ook zen 118d bij ziptuning (NL) laten doen, is nu even snel als een 163pk 120d facelift (zelf ervaren), en toch een stuk zuiniger bij gelijke belasting.

                Ik ga niet beweren dat ziptuning de beste tuner is, maar telkens opnieuw wordt dat bedrijf gebashed terwijl het overgrote deel van de klanten goed geholpen is en goede service heeft ervaren. jammer genoeg zorgen enkele negatieve ervaring voor een waar taboe rond ziptuning.

                nu ja mij boeit het eigenlijk allemaal weinig, ik heb niks met dat bedrijf te maken, maar als ik zie dat mijn maat er alle vertrouwen in heeft en na 2j tuning nog steeds probleemloos rondtuft, vind ik alle negativiteit rond ziptuning nogal overdreven.
                2010 BMW X5 xDrive40d
                2008 BMW Z4 ///M Coupé

                Comment


                • mijn vriend heeft zijn mitsu outlander bij ziplaten doen
                  hij is ook zeer tevreden.
                  ik ben bij shiftech gegaan omdat ik bruno zijn werk kende
                  dus beide content
                  Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                  Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                  Audi A8L 3.0 tdi 2015
                  Mercedes GL 350 cdi 2011
                  Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                  BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                  Aston Martin vantage volante 1987

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                    vind ik alle negativiteit rond ziptuning nogal overdreven.
                    Die negativiteit is er niet zomaar gekomen , lees maar eens een aantal posts sommige mensen hebben serieus wat motor-problemen gehad na hun ziptuning en zip is nooit financieel willen tussenkomen voor de schade , dit ondanks alle garantie bla-bla-bla op hun website . Denk dat als het jou was overkomen dat je dan ook negatief zou zijn over ziptuning.

                    Dit ter zijde , en we hebben het al vaak gezegd , meer dan de helft van de ziptuning klanten ( en dat zijn er duizenden per jaar ) zijn zonder meer tevreden over hun ziptuning , sommigen van hen hebben dat hier ook gepost, dus het is zeker niet alleen negativiteit wat hier in het topic staat. Denk dat het topic hier de realiteit duidelijk weerspiegeld , want ca de helft van de posts hier gaat over problemen na ziptuning en de andere helft zijn mensen die wel tevreden zijn

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                      je praat nu over vollast gebruik stock vs. vollast gebruik na chippen.
                      terwijl men juist zegt dat men nu meer het volle vermogen aanspreekt na het chippen, hiervoor werd er rustiger gereden. kan dus perfect dat hij meer LIJKT te verbruiken.
                      Ja inderdaad , ik herhaal het nog even voor de duidelijkheid :

                      je rijdt dus sportiever en sneller dan vroeger en toch verbruik je MINDER


                      pas op dit is wel niet altijd zo , hangt sterk af van type motor/wagen enz , het is geen algemene regel , maar ook zeker geen uitzondering , de uitspraak van Wouter houdt dus echt geen steek en is nergens op gebaseerd tenzij dan op bijgeloof en café-praat

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        Die negativiteit is er niet zomaar gekomen , lees maar eens een aantal posts sommige mensen hebben serieus wat motor-problemen gehad na hun ziptuning en zip is nooit financieel willen tussenkomen voor de schade , dit ondanks alle garantie bla-bla-bla op hun website . Denk dat als het jou was overkomen dat je dan ook negatief zou zijn over ziptuning.
                        volledig in de patatten gedraait op 30.000km
                        en dan ook nog de koppeling, dubbelmassa vliegwiel, roetfilter die flipte, 2x turbo.
                        uhu, leve zip

                        heb me toen maar ne jap gekocht en de 207 overgelaten

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                          volledig in de patatten gedraait op 30.000km
                          en dan ook nog de koppeling, dubbelmassa vliegwiel, roetfilter die flipte, 2x turbo.
                          uhu, leve zip

                          heb me toen maar ne jap gekocht en de 207 overgelaten
                          Yep ziptuning zet een standaard file en hopsakee inorde.
                          Ben een tweede keer terug geweest met de megane omdat de eerste keer niet mijn goesting was en de pk's niet klopten omdat ze geen bank hadden voor te testen.
                          Tweede keer ging hij goed en 6000km later ging hij nog maar ik denk dat pas de tweede keer beetje aangepast was aan mijn auto...

                          Comment


                          • ER zou eigenlijk is iemand voor hem met zen wagen naar zip gaat , em op een bank zetten...
                            en na zip ook...
                            Ik wil da grafiekske wel is zien
                            2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              Ja inderdaad , ik herhaal het nog even voor de duidelijkheid :

                              je rijdt dus sportiever en sneller dan vroeger en toch verbruik je MINDER


                              pas op dit is wel niet altijd zo , hangt sterk af van type motor/wagen enz , het is geen algemene regel , maar ook zeker geen uitzondering , de uitspraak van Wouter houdt dus echt geen steek en is nergens op gebaseerd tenzij dan op bijgeloof en café-praat
                              lol hou toch op man.
                              Je kan misschien een héél klein beeeeetje sportiever rijden en ietsjes minder verbruiken maar van zodra je deftig wat sportiever ga rijden verbruik je ook een stuk meer.
                              Toch normaal zeker?

                              Tenzij jij een pak meer vermogen (dus geen 10pk op een 2L diesel) kan geven zonder meer brandstof in te spuiten.

                              Mijn verbruik met vorige tuning (185pk dus) was ook 1.5l meer dan ervoor terwijl als ik echt wil ik zuiniger rij. Maar ik spreek dat extra vermogen gewoon liever aan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                                lol hou toch op man.
                                Je kan misschien een héél klein beeeeetje sportiever rijden en ietsjes minder verbruiken maar van zodra je deftig wat sportiever ga rijden verbruik je ook een stuk meer.
                                Toch normaal zeker?
                                Dit hangt echt af van van wagen tot wagen , maar heb hier nog een mooi voorbeeld uit de racerij voor jou een 2.0 DCI motor verbruikte standaard zo'n 14.7L per uur circuit gebruik , na herprogrammatie met 28pk en 60Nm meer doet die het in 13,9L per uur , dus weer een voorbeeld van een wagen die merkelijk minder verbruikt na tuning nu jij

                                Comment


                                • Bij een zelfde rijstijl als ongechipt zal je wel degelijk minder verbruiken...
                                  Maar extra pk's die ga je gebruiken... en extra pk's vergen meer drinken...
                                  uiteindelijk ken ik niemand die zen wagen laten chippen, en er uiteindelijk niks mee doet ?
                                  2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                    Dit hangt echt af van van wagen tot wagen , maar heb hier nog een mooi voorbeeld uit de racerij voor jou een 2.0 DCI motor verbruikte standaard zo'n 14.7L per uur circuit gebruik , na herprogrammatie met 28pk en 60Nm meer doet die het in 13,9L per uur , dus weer een voorbeeld van een wagen die merkelijk minder verbruikt na tuning nu jij
                                    dat is dan al niet meer een standaard wagen vergelijken met een gechipte wagen eh

                                    tenzij die motorisch volledig standaard was en dan nog kan je circuitgebruik totaal niet vergelijken met op de openbare weg rijden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      Bij een zelfde rijstijl als ongechipt zal je wel degelijk minder verbruiken...
                                      Maar extra pk's die ga je gebruiken... en extra pk's vergen meer drinken...
                                      uiteindelijk ken ik niemand die zen wagen laten chippen, en er uiteindelijk niks mee doet ?
                                      jawel ikke.
                                      ik gebruik da echt zelden.
                                      Alleen als je toch eens wil inhalen en het is op het randje dan ben ik blij dat die extra horses er zijn.
                                      ik ben vooral blij met het lagere verbruik op de autostrade
                                      Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                                      Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                                      Audi A8L 3.0 tdi 2015
                                      Mercedes GL 350 cdi 2011
                                      Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                                      BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                                      Aston Martin vantage volante 1987

                                      Comment


                                      • VOOR het chippen 11 a 12 liter (gemiddeld) bij schakelen 3000-3500 toeren
                                        Na het chippen 8 a 9 liter (gemiddeld) bij schakelen 3000-3500 toeren
                                        En allen naar shiftech want ziptuning trekt op gene zak!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten

                                          tenzij die motorisch volledig standaard was en dan nog kan je circuitgebruik totaal niet vergelijken met op de openbare weg rijden.
                                          was motorisch volledig standaard , motor uit een renault megane

                                          denk dus wel dat we met zekerheid kunnen zeggen dat sommige wagens/motoren MINDER verbruiken na tuning , zelfs al rij je sportiever

                                          Comment

                                          Working...
                                          X