Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • heinz ervaringen op lange duur

    Ikzelf heb een 2.0TDI gechipt door heinz op 26000 km en nu koppeling erdoor op 45000 km


    hebben nog mensen hier ervaring mee?

    Comment


    • regelmatig hernemen op hoger snelheid da wel, maar kickstart nog nooit gedaan

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
        Ikzelf heb een 2.0TDI gechipt door heinz op 26000 km en nu koppeling erdoor op 45000 km


        hebben nog mensen hier ervaring mee?
        Ik zal hier nog even herhalen wat ik getypt had in je originele topic.

        Wat er dus waarschijnlijk gebeurd is, en wat ik al veel gelezen heb bij mensen die hun 2.0tdi hebben laten chippen, is dat er te veel koppel op lage toeren is gelegd. Ik las dat je grofweg 190pk en 400Nm nu hebt, en dat kan die 2.0 perfect aan, maar niet als je dat koppel van die brutale PD TDI op 1700 Ã* 1800 toeren laat binnenvallen. Als dit koppel hoger in de toeren gelegd wordt (vanaf +2200 toeren ofzo) belast je het vliegwiel ten eerste al veel minder, en samen met een mooi gespreid koppelverloop zal dit geen problemen vormen.
        Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
          Laat me raden een 187pk en een 412nm en veel optrekken in 2de en derde planché of veel op hoge snelheden hernemen of in eerste de koppeling ff laten slippen voor de kicksprong te hebben?

          Heeft de garage die vervangen onder garantie?
          in gekoppelde toestand maakt dit in principe niet uit. Dan kan zo'n 2.0tdi koppeling zelfs tot 500Nm aan. Het is bij het koppelen zelf (het slippen) dat de slijtage groot is indien je ofwel een verkeerde rijstijl hebt, of een tuning met veel te agressief koppelverloop.
          Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

          Comment


          • heb zelfs geen mooite gedaan om garantie aan te vragen ( auto is nog zes maanden in garantie)

            Die gasten van de garage zullen dat ook wel zien als ze dei koppeling eruit gaan halen denk ik


            ik ga een versterkte laten monteren van sachs denk ik

            wat denken jullie ervan?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
              heb zelfs geen mooite gedaan om garantie aan te vragen ( auto is nog zes maanden in garantie)

              Die gasten van de garage zullen dat ook wel zien als ze dei koppeling eruit gaan halen denk ik


              ik ga een versterkte laten monteren van sachs denk ik

              wat denken jullie ervan?
              die Heinz uiteraard ook levert
              Hoeveel van zijn gechipte wagens zou hij niet terug binnen krijgen na een tijd om er een versterkte koppeling onder te steken?

              Ik heb er soms wat rare gedachten over...


              Maar inderdaad, je probleem van de koppeling zal opgelost zijn ja.
              Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

              Comment


              • zwaar hernemen is voor een koppeling ook best belastend
                http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

                Comment


                • ik weet het, hij zal het er wel voor doen


                  maar ga je nu geen problemen krijgen met de boite?

                  En neem nu dat je op vakantie gaat en je rijd 500 km aan een stuk 170Km/h, de turbo moet na chip meer werken, gaat die die extra warmte overleven?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    zwaar hernemen is voor een koppeling ook best belastend
                    uiteraard, en zeker bij zo'n gechipte diesel zal op lange termijn de levensduur teruggebracht worden door de extra frictie, maar ze zou toch iets langer mogen meegaan dan nog geen 20000 gechipte km's
                    Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                      ik weet het, hij zal het er wel voor doen


                      maar ga je nu geen problemen krijgen met de boite?

                      En neem nu dat je op vakantie gaat en je rijd 500 km aan een stuk 170Km/h, de turbo moet na chip meer werken, gaat die die extra warmte overleven?
                      bij 170 in 6'e zal je motor en turbo niet meer belast worden dan standaard, aangezien 170 een snelheid is die een standaard 2.0tdi ook met gemakt bolt, en dus koeling en warmte-afvoer geen probleem kunnen vormen. Zit je echter 500km vol te gaan... dan zal het bovenkomen op de tuning met verstand gedaan is
                      Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
                        Heeft er hier niemand problemen met nen 2L tdi dat veel koeilvloeistof slikt, zoals gans de inhoud op een maand leeg? Anders mag ik dat al bij op het lijstje zetten
                        Dat was (nu al opgelost dacht ik) inderdaad een af en toe voorkomend probleem bij A3 2.0TDI's... lekke koppakkingen, en vaak bij gechipte A3's. Je vind er zelfs een filmpje van op google video als ik me niet vergis.
                        Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                        Comment


                        • yep heb ook al dat filmpje gezien op google

                          Comment


                          • is de jouwe ook gechipt? hoeveel km heb je al? met chip en door wie is hij gedaan
                            Last edited by BARTVDS; 05/01/2007, 01:25.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
                              chill, zo rij ik altijd, kalmpjes op het gas onder de 2000toeren en dan pas planken, en ik weet nu ook uit ervaring, optrekken allemaal geen probleem echt ni da kan die wagen aan en motor en koppeling(ni gans zijn leven ma kom) maar ga ni na uwen top of blijft ni ne minuut zelfs aan 230 ofzelsf 220 hangen, want uwen turbo gade na nen tijd wel gaan horen, voor mij ist dus enkel naar uw topsnelheid gaan dat slecht is, ik kan zelfs nimeer voorbij mijn 4000 toeren gaan in zesde, want dan komt er ten eerste al ferme rook uit en als ik het gas los laat en terug herneem is mijnen boost weg, wagen herstarten tijdens het rijden, dan komt er het geel motor icoontje op (uitlaatgasstoringen), wil dus zeggen dat de wagen in een noodprogramma zit. Heb ik al een truc opgevonden om daar vanaf te komen, want je kan dan niet sneller dan 100. Rij gedurende 10 minuten in 4de aan 70km/h, herstart derna en we zijn weer ribbedebie.

                              Spijt van chippen...nee...beter mee moeten omgaan in het begin...ja
                              shit, dat is wel zware miserie
                              Sommigen vinden MB voor ouwe zakken, maar wat is er mis met een gebruikte zak?

                              Comment


                              • nee nog nooit gehoord ik rijd enkel de zondag wa met de auto voor de rest is het m'n vrouw die der meer "rijd" ( kruipt)
                                ma da mens snapt nie het verschil tussen koude en warme motor ze trekt altijd door tot 2500 tr

                                vooral veel korte ritten van ongeveer 2 km woon - werk,
                                juist in het weekend ne keer naar zee of ergens naartoe

                                Comment


                                • zoveel km in zo'n korte tijd ge doet er ook goe aan door.

                                  Op cruise control 230 hoelang heb je dat gedaan?

                                  zotste da ik ooit gedaan heb was 2min planche op den E17 denk een kleine 240 op teller met nen X5 aan m'n gat tot 210 kon em volgen

                                  ma het beste van an was in het terug naar huis rijden hoor ik da ze stonden te flitsen op het stuk waar ik was gepaseerd. Ik met een ei terug gaan kijken was gelukkig voor den andere kant.

                                  Comment


                                  • ik weet het volgenden is nen naft
                                    ik had die auto voor mezelf gekocht bijna 2 jaar geleden.

                                    Ondertussen gaan samenwonen, en vriendin haar auto kapot ik zeg gebruikt de mijne tot den uwen gemaakt is , ondertussen al meer dan een jaar waren teveel kosten aan den hare

                                    ik rijd dus maar in de week met mn camionette ( ook gechipt)

                                    Comment


                                    • ik weet het vree plezant hee, waarvoor steek je anders ook nen chip.
                                      ik rijd heer veel op den N60 ronse oudenaarde veel rode lichten om de +- 5 km ge kunt u nogal amuseren ze s'avonds.

                                      Juist van die mercedes 320 cdi moet ik oppassen al twee keer op mn doos gekregen

                                      bij welke garage ga jij, content van? weten ze van uw chip? Zij je nog met originele koppeling?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
                                        Vraag maar é als ge iet moet weten, ik zen in menne klap vanavond
                                        ik wou dak iets interessants te vragen had, maar ken ni gelijk op iets opkomen
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

                                        Comment


                                        • dan heb jij wel geluk met je dealer


                                          die van mij vanhoonacker uit oudenaarde zo'n zeikerds

                                          ik bel voor een onderhoud, eerste vraag van die gasten is het vree dringend( altijd ja zeggen bij die kerels) ik dus ja , ik ga om de 10000 km . Alle we gaan u er tussen pakken binnen 3 weken mag je je auto brengen. en laten staan voor halve dag dan klein onderhouds factuur van 170 € . extra bus olie + 35 €.

                                          Nu vvor nieuwjaar ga ik voor die koppeling die af en toe slipt, die gasten subiet is em gechipt, ik nee.

                                          Die gasten we zullen binnen 4 weken kijken, en onderzoeken hoe het komt dat de koppeling op is na 45000 km

                                          Als we niets abnormaal vinden van fabricagefouten, ligt het aan u en moet ge de helft betalen.

                                          Ik ben voort gegaan en ga bij heinz een laten steken

                                          vree mannen he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X