Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Geld genoeg dan kocht ik mij wel iets anders. nee voor het een klein beetje betaalbaar te houden zou ik voor de 105 pk gaan en die laten chippen op 130pk.
    Heb al gehoord dat deze optie niet zo goed zou zijn (minder kracht in lage toeren) wat ik vrij raar vind dus daarom de mening van nen hoop deskundige

    Comment


    • De 1.9 Tdi zit standaard meestal rond de 115 pk, daarop een chiptuning laten uitvoeren en ge komt al snel aan 140 tot 150 pk en 340 Nm. Vlot genoeg dus!

      Maar als ge echt een sportieve bestuurder zijt, en het geld eraan kunt uitgeven --> 2.0 Tdi
      Xbox X-Power.be | Webdesign CryptoNet.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Junni
        De 1.9 Tdi zit standaard meestal rond de 115 pk
        op welke rollenbank?
        2006 - E61 525d M pack - carbon black met zwart dakota leder
        2009 - E91 318d - saffierzwart met zwart leder (wife)

        Comment


        • Olivier van IT wist me dit te vertellen...
          Xbox X-Power.be | Webdesign CryptoNet.be

          Comment


          • Klopt,
            105 pk heeft makkelijk 'tss de 115 en 122 pk standaard aan de motor.

            @de frits: als je nu al denkt aan "chippen", neem dan maar de "136pk"
            standaard rij je al heel vlot en potentieel van die motor ligt veel hoger (zie bvb std 170pk versie in Duitsland)

            greetz
            Simplicity is the characteristic of the real thing!

            Comment


            • Nu zelfs 170 pk gewoon te koop bij de vw-boer! dus die kan idd veel meer verdragen! de 1.9 tdi is echter ook een heel fijne motor. met welke auto rij je nu ... ook heel belangrijk om daarmee te vergelijken ...
              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

              Comment


              • Rij voor de moment nog met een golf 4 115pk gaat natuurlijk al goed maar mag altijd meer zijn.
                De beslissing is ondertussen wel gevallen denk ik ent zal den 2 liter worden
                Toch bedankt voor de reacties

                Comment


                • Mss een stom vraagje, maar kan je eigenlijk gewoon eens gaan kijken bij ATH om eens te zien hoe alles werkt enz?
                  1982 BMW E28 528i
                  2013 BMW F31 318d

                  2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door de frits
                    Om verder te gaan over da chippen.....
                    Ben van plan een audi sportback aan te schaffen maar ben nog aant twijfelen tussen de 105 of de 136pk.
                    Alle goede raad is welkom.

                    heeft er iemand ervaring met het chippen van die 105pk?
                    Waarom twijfel je eigenlijk? Motortuning heeft te maken met je behoefte om zoveel mogelijk te genieten van overheerlijke acceleraties en voor sommige ( velen) ook de topsnelheid.
                    Dus wat denk je zelf?..... kies voor de 136PK uiteraard!! Daar haal je NOG meer uit dan de 105 pk versie. Mja.... geld speelt ook een rol natuurlijk. Mijn broertje heeft 188 pk en 387nm koppel met zijn A3 20 tdi. Die is snel....

                    Comment


                    • Bruno, ik las net op de site dat jullie een Opel ASTRA met 120pk tunen tot 190 ( optioneel ).

                      Betekent dit dat de Grande Punto 1.9 JTD ook zo te tunen valt? want het zijn dezelfde motoren...

                      Hoe zit het trouwens met de betrouwbaarheid tot 170 pk? laat staan 190?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
                      LIFE = MODDING
                      MODDING = LIFE
                      LIFE = BMW
                      BMW = BIMMERLIFE

                      Comment


                      • Voila, een goeie maand verder en kan nu toch wel zeggen dat chiptuning gewoon de logica zelve zou moeten zijn voor ieder die wat meer vermogen en koppel wilt winnen onder de kap.

                        We rijden, enfin: reden met een renault 2.2Dci motor van 129pk en 290Nm, en die is nu opgetrokken naar 160pk met een toch behoorlijk koppel van 390Nm! Niet slecht voor een monovolume dacht ik zo, 'k heb die mannen hun werk laten doen, leek mij wat veel dat koppel, maar eens getest was ik meer dan overtuigd van hun oordeel . Het is dan vooral ook dat koppel die meer dan welkom is bij inhaalmanoeuvres, op de snelwegen en gewoon voor het rijden in 't stad, motor loopt veel rustiger en er wordt minder geschakeld. Logisch gewoon.
                        'k Had er veel van verwacht van ons bezoek aan Heinz, maar dat een 'simpele' ingreep aan het motormanagement ons al na de eerste week aan een snelheidsboete kon helpen toch niet Begrijp mij niet verkeerd: het is niet zo dat we met onze espace al gierend uit de startblokken vertrekken, we rijden ongeveer net zoals altijd, alleen is het leuk te weten dat je meer kan vertrouwen op de motor bij inhaalmanoeuvres e.d.
                        Iedereen die meerijdt en al eens meegereden was die heeft mij gevraagd of dit nu een andere wagen is dan onze 129-pk'er. 'Ja' zeg ik dan Uiteraard.
                        Last edited by Guano; 10/04/2006, 13:45.
                        C' est parti!

                        Comment


                        • heeft er al iemand een 118d laten chippen ?
                          BMW 428i xDrive Gran Coupé

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMW driver
                            Zo'n Eisenmann uitlaat lijn is wel erg prijzig. Zo'n 2000 euro, had ik wel niet verwacht.
                            Maar Eisenmann is wel super materiaal!

                            Alleen jammer dat ze nog niet in orde zijn met hun homologatieattesten die je nu nodig hebt op de keuring! Hopelijk komt daar binnenkort verandering in of ik zit met een probleem...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Zwiep
                              Maar Eisenmann is wel super materiaal!

                              Alleen jammer dat ze nog niet in orde zijn met hun homologatieattesten die je nu nodig hebt op de keuring! Hopelijk komt daar binnenkort verandering in of ik zit met een probleem...
                              Ik vraag me echt af of die mannen dat wel zien....

                              Tomski heeft ook een nieuwe uitlaatlijn, en volgens mij merken die mannen dat nog geen eens....
                              BMW: 1940 327 Sport Cabriolet
                              Jaguar: 1969 E-type 4.2 OTS / 1974 E-type V12 Roadster
                              Mercedes Benz: 1959 190SL / 1968 280SL / 2016 CLA 200d

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door de frits
                                Om verder te gaan over da chippen.....
                                Ben van plan een audi sportback aan te schaffen maar ben nog aant twijfelen tussen de 105 of de 136pk.
                                Alle goede raad is welkom.

                                heeft er iemand ervaring met het chippen van die 105pk?
                                Hoi Frits,
                                Ik heb een maandje geleden mn A4 1.9tdi laten chippen. Die motor is sterk te vergelijken met deze van je A3 105 Pk.
                                Op de testbank bij Heinz had ik vooraf 112 effectieve Pk's met 290nm en nadien 146 Pk met 360nm. Het verschil voor en na loont echt de moeite. Ik heb voor en na wat metingen gedaan wat betreft optrekken en hernemingen. Van 0-100km is het verschil bijna 2 sec. Ook de hernemingen van 80-120km gaat merkbaar sneller. Aan mn boordcomputer zie ik wel dat bij volledig plankgas optrekken het verbruik erg gestegen is, vroeger gaf hij ongeveer 24 liter aan bij volgas terwijl hij nu rond de 35 liter aangeeft. Op autostrade echter bij constante snelheid is het verbuik echter een kleine liter minder. Alles bij elkaar opgeteld heb ik een minder verbruik van ongeveer 0.5 liter dan voorheen terwijl ik sneller en vooral "gezwindiger"vooruit ga dan vroeger.
                                Als je niet veel autostradekilometers doet denk ik wel niet dat je een minder verbruik zal hebben. Heinz had me dit vooraf ook aangegegeven. Bij het tunen is er een meerverbuik bij volgas optrekken en een lager verbruik bij constante snelheid. Ik laat de motor nu bij koude start wel steeds goed warmlopen en tank niet meer bij dubieuze tankstations (enkel merken).
                                Bijgevoegd vind je nog een foto van mn curve.
                                Ik ben alvast pro-Heinz ...

                                Groetjes
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa
                                  Hoi Frits,
                                  Ik heb een maandje geleden mn A4 1.9tdi laten chippen. Die motor is sterk te vergelijken met deze van je A3 105 Pk.
                                  Op de testbank bij Heinz had ik vooraf 112 effectieve Pk's met 290nm en nadien 146 Pk met 360nm. Het verschil voor en na loont echt de moeite. Ik heb voor en na wat metingen gedaan wat betreft optrekken en hernemingen. Van 0-100km is het verschil bijna 2 sec. Ook de hernemingen van 80-120km gaat merkbaar sneller. Aan mn boordcomputer zie ik wel dat bij volledig plankgas optrekken het verbruik erg gestegen is, vroeger gaf hij ongeveer 24 liter aan bij volgas terwijl hij nu rond de 35 liter aangeeft. Op autostrade echter bij constante snelheid is het verbuik echter een kleine liter minder. Alles bij elkaar opgeteld heb ik een minder verbruik van ongeveer 0.5 liter dan voorheen terwijl ik sneller en vooral "gezwindiger"vooruit ga dan vroeger.
                                  Als je niet veel autostradekilometers doet denk ik wel niet dat je een minder verbruik zal hebben. Heinz had me dit vooraf ook aangegegeven. Bij het tunen is er een meerverbuik bij volgas optrekken en een lager verbruik bij constante snelheid. Ik laat de motor nu bij koude start wel steeds goed warmlopen en tank niet meer bij dubieuze tankstations (enkel merken).
                                  Bijgevoegd vind je nog een foto van mn curve.
                                  Ik ben alvast pro-Heinz ...

                                  Groetjes
                                  2s van 0 tot 100, is dat niet serieus bij de haren gegrepen, lijkt me toch wel een extreem verschil voor maar 34pk extra....
                                  I'm not crazy you know, I've been tested... but I cheated

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                                    2s van 0 tot 100, is dat niet serieus bij de haren gegrepen, lijkt me toch wel een extreem verschil voor maar 34pk extra....
                                    Is zeer sterk 2 sec.moeilijk te geloven

                                    Comment


                                    • 2 seconden is veel, maar daar zit dan ook het grote verschil door chiptuning in. terwijl de motor anders bij 3000 tr/min vertraagt komt dan pas de echte versnelling, daardoor boek je veel tijdswinst!!!
                                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                                      Comment


                                      • 2sec met 34pk kan gewoon niet.Nooit!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door turboman
                                          2sec met 34pk kan gewoon niet.Nooit!
                                          Officiële cijfers volgens www.autoweek.nl :

                                          Audi A4 1.9 TDI 100pk (250Nm):
                                          opsnelheid 195 km/h
                                          acceleratie 0-100 km/h 12,1 s

                                          Audi A4 1.9 TDI 130pk (285Nm):
                                          topsnelheid 207 km/h
                                          acceleratie 0-100 km/h 9,9 s


                                          Zeg nooit nooit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X