Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa

    en ook een aantal hele mooie originele en namaakvelgen stonden er te pronken. Namaak M-velgen voor je BMW liggen er dus voor het rapen, ja zelfs de laatste styling van de M5 staat al in het rekje in namaakversie. Knap !!

    Kosten die dan veel minder dan de originele die je af fabriek bestelt?

    En hoe zit het dan met de kwaliteit van die velgen?
    Lijkt me dan beter als je een auto bestelt, hem laten afkomen met de standaardvelgen en na een tijdje namaakvelgen te kopen en de standaardvelgen te gebruiken voor winterbanden..
    Lees deze pagina's eens, 'k heb er al het één en het ander over gezegd.

    Hier en

    hier
    _________________________________

    The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
      Ik weet één ding, van die chiptuning blijf ik af.

      Als het dan zogezegd allemaal geen kwaad kan, dan vraag ik mij eigenlijk wel af waarom BMW dan bijvoorbeeld geen "soft 320d" aanbiedt voor de mensen die het geen reet kan schelen hoe snel ze accelereren naar de volgende file en een "hard 320 d" voor die anderen.

      In de wedren van de diesels naar een met zo'n klein mogelijke cilinderinhoud zoveel mogelijk Pk's uit de motoren te puren zou het voor BMW, dat toch een merk met een sportief imago is, misschien niet misstaan om een 320 d met 190 Pk aan te bieden, waarom doen ze dat dan niet?

      Trouwens ben je wel zeker dat BMW eventuele schade aan je gechiptunede motor in garantie zou verhelpen?

      Mijn 318 d is de toegeknepen vorige 320 d van 136 Pk zonder kinderziektes dan. Ik heb 115 Pk en een koppel van 265 N/m.
      Ik zou ook liever meer vermogen hebben, maar niet met een diesel dan, ik krijg nu al het sch**t van die rauwe diesel als ik volaccelereer, wat moet dat niet zijn als die gechipt is?
      En dan nog maar te zwijgen van die vettige zwarte rook.
      Die diesel heb ik uit puur financiële redenen, anders zou het een vette 330i met 231 Pk zijn met zulk een motor kan je zelfs moeiteloos 300.000 km doen, de diesels van nu kunnen dat niet meer hoor.

      Mijn gedacht: afblijven
      gTa, dit was voor u bedoeld, kan je effe je reactie kwijt?
      _________________________________

      The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
        Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa

        en ook een aantal hele mooie originele en namaakvelgen stonden er te pronken. Namaak M-velgen voor je BMW liggen er dus voor het rapen, ja zelfs de laatste styling van de M5 staat al in het rekje in namaakversie. Knap !!

        Kosten die dan veel minder dan de originele die je af fabriek bestelt?

        En hoe zit het dan met de kwaliteit van die velgen?
        Lijkt me dan beter als je een auto bestelt, hem laten afkomen met de standaardvelgen en na een tijdje namaakvelgen te kopen en de standaardvelgen te gebruiken voor winterbanden..
        Lees deze pagina's eens, 'k heb er al het één en het ander over gezegd.

        Hier en

        hier
        thx
        BMW E61 525d LCI '09
        Suzuki Bandit 1250NA /07
        Fiesta Red Edition '16

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
          Oorspronkelijk geplaatst door gTa

          en ook een aantal hele mooie originele en namaakvelgen stonden er te pronken. Namaak M-velgen voor je BMW liggen er dus voor het rapen, ja zelfs de laatste styling van de M5 staat al in het rekje in namaakversie. Knap !!

          Kosten die dan veel minder dan de originele die je af fabriek bestelt?

          En hoe zit het dan met de kwaliteit van die velgen?
          Lijkt me dan beter als je een auto bestelt, hem laten afkomen met de standaardvelgen en na een tijdje namaakvelgen te kopen en de standaardvelgen te gebruiken voor winterbanden..
          Lees deze pagina's eens, 'k heb er al het één en het ander over gezegd.

          Hier en

          hier
          Je vergat the mother of all velgentopics ... al staat die misschien al terug in 't archief. *zoekt* Vind 'm niet onmiddellijk terug.

          Och ja, er is ook deze : ook een gouwe ouwe. http://www.vtm.be/autowereld/forum/v...t=namaakvelgen



          U dienende,

          gTa

          BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

          Comment


          • #85
            gta moest ik in jouw schoenen staan ik zou geen seconde twijfelen en je wagen tunen, zomaar even een kleine 70 pk meer in een half uur heinz is een echte tovenaar
            maar wat als de verzekering dit te weten komt ? al dan niet bij een ongeval en wat zeggen ze bij de keuring ?
            Ik wil niet klein blijven, dus ik moet groot denken.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
              Ik weet één ding, van die chiptuning blijf ik af.

              Als het dan zogezegd allemaal geen kwaad kan, dan vraag ik mij eigenlijk wel af waarom BMW dan bijvoorbeeld geen "soft 320d" aanbiedt voor de mensen die het geen reet kan schelen hoe snel ze accelereren naar de volgende file en een "hard 320 d" voor die anderen.

              In de wedren van de diesels naar een met zo'n klein mogelijke cilinderinhoud zoveel mogelijk Pk's uit de motoren te puren zou het voor BMW, dat toch een merk met een sportief imago is, misschien niet misstaan om een 320 d met 190 Pk aan te bieden, waarom doen ze dat dan niet?

              Trouwens ben je wel zeker dat BMW eventuele schade aan je gechiptunede motor in garantie zou verhelpen?

              Mijn 318 d is de toegeknepen vorige 320 d van 136 Pk zonder kinderziektes dan. Ik heb 115 Pk en een koppel van 265 N/m.
              Ik zou ook liever meer vermogen hebben, maar niet met een diesel dan, ik krijg nu al het sch**t van die rauwe diesel als ik volaccelereer, wat moet dat niet zijn als die gechipt is?
              En dan nog maar te zwijgen van die vettige zwarte rook.
              Die diesel heb ik uit puur financiële redenen, anders zou het een vette 330i met 231 Pk zijn met zulk een motor kan je zelfs moeiteloos 300.000 km doen, de diesels van nu kunnen dat niet meer hoor.

              Mijn gedacht: afblijven
              gTa, dit was voor u bedoeld, kan je effe je reactie kwijt?
              Ik kan eigenlijk kort zijn, want alles is al meermaals aan bod gekomen in vroegere topics hier op 't forum.






              Waarom doen constructeurs dit niet ? Imago (duurzaamheid) en voornamelijk milieunormen. Bij diesels slikken de milieunormen die moeten worden gerespecteerd 1/4 tot 1/3 van het anders te bereiken vermogen op. Of anders gezegd, mochten ze de milieunormen niét moeten respecteren, zouden de moderne diesels 1/3 tot 1/2 meer power kunnen leveren dan ze nu doen.







              Waarom geen 320d met 163 pk ? Zelfde antwoord. Overigens stijgt men gestaag, hoor. De 120d en de nieuwe 320d krijgen immers 163 pk en 340 Nm. Ten tijde dat de eerste 320d opkwam (136 pk, 280 Nm), waren dat de waarden die chippers haalden, en toen heette het ook "dat het onmogelijk is en schadelijk voor de motor").






              Jouw 318d een softe 320d van vroeger ? Vergeet het maar, de kerel die jou dat heeft verteld, blaast maar wat raak.
              - Er zijn 318d gemaakt op basis van het oude dieselblok (dat met 1.951 cm³), maar die hadden wel al de vernieuwde componenten van de 150 pk 320d, maar dan wel een lichtere turbo en minder performante intercooler. Er zijn nog detailverschillen op 't vlak van hardware, hoor.
              - Maar jouw wagen ('t is toch eentje van deze zomer ofzo, dacht ik ?) heeft identiek hetzelfde blok als een 150 pk 320d, en er zijn nauwelijks nog gemeenschappelijke delen met de oude 320d met 136 pk. Het blok is vernieuwd (en heeft nu 1.995 cm³ en geen 1.951 cm³ meer), en daarmee ook nagenoeg alle andere componenten.

              Check 'es jouw boordpapieren, de cilinderinhoud staat vermeld. Als 't nog een 1,95-liter is, dan heeft 'ie nog het ouwe blok, maar niét exact dezelfde motor als de ouwe 320d (nogmaals : de persoon die dat beweert kent er ofwel niet genoeg van, of heeft ofwel geen goesting om jou de waarheid te vertellen). Als het het nieuwe blok is, dan is jouw motor nagenoeg twee sub-generaties jonger dan et oude 2.0d-blok van 1,95 liter.








              Nogmaals cfr. andere topic : een 318d tunen is veel gevaarlijker dan een 320d tunen, omdat je met componenten zit (niet enkel in de motor) die véél minder op veel kracht zijn bemeten. Alleen al de versnellingsbak met z'n limiet van 290 Nm duwt al alle tuning-plannen de kop in.









              Mocht je de vroegere topics wat doorlezen, dan zou je gezien hebben dat ik zowat de grootste dieselhater ben op dit forum. Dus je hoeft mij niks te zeggen over benzine, ik reed jarenlang zelf de sublieme BMW zescilinders (o.a.).
              En toch : power is en blijft power. Je ergert je nu vooral aan het dieselkarakter omdat het beestje ook niet denderend vooruit gaat. Idem bij mij. Maar laat het ding 'es de kasseien uit de straat rukken (bij wijze van spreken), en je vergeet dat motorkarakter omdat je volledig opgeslorpt wordt door het met 10.000% gestegen rijplezier.










              Maar uiteindelijk ... heb je gelijk : het is veel veiliger niét aan chiptuning te doen, en je wagen origineel te houden. Alleen al voor de garantie.
              Maar je moet 't zo zien : ik ben niet tevreden van de power van m'n wagen (die kutgolfjes 1.9 TDI verdwijnen niet voldoende snel in m'n achteruitkijkspiegel), en als ik mezelf voor een relatief klein bedrag plots een powerboost kan aanschaffen ... why not ? Het houdt risico's in, da's juist. Maar 200 rijden ook.

              En ik ben er zeker van dat je met je rijstijl nagenoeg alles bepaalt : als je constant gaat zitten bruusk schakelen (allez, bruusk koppelen wanneer je zwaar gas geeft), en aldus constant veel vermogen op de koppeling loslaat, dan zal die het snel begeven, ja.
              En als je constant in de laagste versnellingen zit op te trekken, dan zal jouw versnellingsbak er ook onder lijden.


              Enzoverder, enzovoort.
              BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

              Comment


              • #87
                Ja uiteindelijk is dit wel een aanvaardbare uitleg, en als je duurzaamheid idd van minder belang vindt kan je chiptuning wel overwegen.

                Nu, mijn 318 d is er wel degelijk ééntje van 1951 cc zonder common rail en dus met 265 N/m koppel (zie twee posts terug), mijn beestje is al een dikke twee jaar, 'k weet het, 't is er niet aan te zien.

                Thx voor de toch wel uitgebreide toelichting.
                _________________________________

                The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                  Ja uiteindelijk is dit wel een aanvaardbare uitleg, en als je duurzaamheid idd van minder belang vindt kan je chiptuning wel overwegen.

                  Nu, mijn 318 d is er wel degelijk ééntje van 1951 cc zonder common rail en dus met 265 N/m koppel (zie twee posts terug), mijn beestje is al een dikke twee jaar, 'k weet het, 't is er niet aan te zien.

                  Thx voor de toch wel uitgebreide toelichting.
                  Bij zowat alle firmawagens is duurzaamheid van minder belang voor zij die ermee rijden... voor de werkgever het tegendeel.
                  Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                  & BMW E36 318TDS Touring

                  Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                  http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

                  Ode aan de eigen wagen!
                  Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

                  Comment


                  • #89
                    Het is een tijdje geleden dat ik nog eens op het forum geweest ben.
                    Ik heb ondertussen een nieuwe wagen.
                    Bmw 118 d.
                    Nu mijn vraag is hoe veel pk ga ik daar bij heinz uitkrijgen.
                    Gechipt wordt hij zeker (ik kom van een cooper s).
                    Ik dacht dat de 118d volledig dezelfde motor was als de 120d, buiten de elktronica. Versnellingsbak ook. Wil dat dan zeggen dat ik 180 pk en dat mooie koppel kan halen?
                    En wat mag zo iets kosten?
                    Is Bruno dan goedkoper dan Heinz. En waar kan ik hem te pakken krijgen.
                    Ik ga wel wachten tot er 10.000 km op de teller staat. Zal niet lang duren.
                    Tussen haakje die 1-series zijn echt wel leuk.

                    Deskundige info is welkom.

                    Ik denk niet dat ik hier echt off-topic ga, dus laat ik dit hier staan.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s
                      Het is een tijdje geleden dat ik nog eens op het forum geweest ben.
                      Ik heb ondertussen een nieuwe wagen.
                      Bmw 118 d.
                      Nu mijn vraag is hoe veel pk ga ik daar bij heinz uitkrijgen.
                      Gechipt wordt hij zeker (ik kom van een cooper s).
                      Ik dacht dat de 118d volledig dezelfde motor was als de 120d, buiten de elktronica. Versnellingsbak ook. Wil dat dan zeggen dat ik 180 pk en dat mooie koppel kan halen?
                      En wat mag zo iets kosten?
                      Is Bruno dan goedkoper dan Heinz. En waar kan ik hem te pakken krijgen.
                      Ik ga wel wachten tot er 10.000 km op de teller staat. Zal niet lang duren.
                      Tussen haakje die 1-series zijn echt wel leuk.

                      Deskundige info is welkom.

                      Ik denk niet dat ik hier echt off-topic ga, dus laat ik dit hier staan.
                      http://www.obdtuning.org/news.php dat is zijn site.

                      Comment


                      • #91
                        @ Ice Blue, mercikes

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                          Ik weet één ding, van die chiptuning blijf ik af.

                          Als het dan zogezegd allemaal geen kwaad kan, dan vraag ik mij eigenlijk wel af waarom BMW dan bijvoorbeeld geen "soft 320d" aanbiedt voor de mensen die het geen reet kan schelen hoe snel ze accelereren naar de volgende file en een "hard 320 d" voor die anderen.

                          In de wedren van de diesels naar een met zo'n klein mogelijke cilinderinhoud zoveel mogelijk Pk's uit de motoren te puren zou het voor BMW, dat toch een merk met een sportief imago is, misschien niet misstaan om een 320 d met 190 Pk aan te bieden, waarom doen ze dat dan niet?

                          Trouwens ben je wel zeker dat BMW eventuele schade aan je gechiptunede motor in garantie zou verhelpen?

                          Mijn 318 d is de toegeknepen vorige 320 d van 136 Pk zonder kinderziektes dan. Ik heb 115 Pk en een koppel van 265 N/m.
                          Ik zou ook liever meer vermogen hebben, maar niet met een diesel dan, ik krijg nu al het sch**t van die rauwe diesel als ik volaccelereer, wat moet dat niet zijn als die gechipt is?
                          En dan nog maar te zwijgen van die vettige zwarte rook.
                          Die diesel heb ik uit puur financiële redenen, anders zou het een vette 330i met 231 Pk zijn met zulk een motor kan je zelfs moeiteloos 300.000 km doen, de diesels van nu kunnen dat niet meer hoor.

                          Mijn gedacht: afblijven
                          Als je van op afstand dit topic eens doorleest merk ik toch steeds 1 opvallend feit namelijk dat de mensen die ook daadwerkelijk een tuning hebben van bij Heinz allemaal uiterst tevreden zijn , vele anderen zitten duidelijk nog met heel wat vragen over tuning , verzekering , betrouwbaarheid, levensduur , onderhoud , garantie enz enz enz .

                          'k Denk dat er maar 1 oplossing is namelijk van een afspraak te maken en zelf bij Heinz langs te gaan , want op een forum krijg je maar zelden 100% correcte antwoorden of verhalen.

                          Ter info ; de 320d met Heinz tuning rookt een heel klein beetje op de vermogentestbank omdat je uitlaatgas dan door gebrek aan rijwind minder verdunt , op de weg is daar helemaal niets van te merken .

                          greetyzzz

                          Comment


                          • #93
                            kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                              kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
                              Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
                                Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :
                                nope, 150
                                Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                                & BMW E36 318TDS Touring

                                Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                                http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

                                Ode aan de eigen wagen!
                                Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
                                  Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                  kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
                                  Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :
                                  nope, 150
                                  Nope, gTa zijn Touring heeft +-126pk.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door X5
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
                                    Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                    kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
                                    Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :
                                    nope, 150
                                    Nope, gTa zijn Touring heeft +-126pk.
                                    Ja, maar dat is gewoon omdat er niet de chip van de 150pk of 163pk in zit, de motor is gewoon dezelfde...

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                      Oorspronkelijk geplaatst door X5
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
                                      Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                      kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
                                      Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :
                                      nope, 150
                                      Nope, gTa zijn Touring heeft +-126pk.
                                      Ja, maar dat is gewoon omdat er niet de chip van de 150pk of 163pk in zit, de motor is gewoon dezelfde...
                                      Nee, de 163 pk is niet alleen de chip veranderd hoor, deze motor heeft een totaal nieuwe turbo , andere zuigers, en natuurlijk nog een reeks aanpassingen . Dus als ze die gaan chippen ben ik is benieuwd

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                        Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                        Oorspronkelijk geplaatst door X5
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
                                        Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                        kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
                                        Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :
                                        nope, 150
                                        Nope, gTa zijn Touring heeft +-126pk.
                                        Ja, maar dat is gewoon omdat er niet de chip van de 150pk of 163pk in zit, de motor is gewoon dezelfde...
                                        Nee, de 163 pk is niet alleen de chip veranderd hoor, deze motor heeft een totaal nieuwe turbo , andere zuigers, en natuurlijk nog een reeks aanpassingen . Dus als ze die gaan chippen ben ik is benieuwd
                                        klopt toch niet wat je zegt gTa heeft een 150pk versie die voor fleet(leasing) rijders naar onder word begenst tot een 120pk voor de rest blijft alles hetzelfde. Dus niet te vergelijken met de oude 130pk versie.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                          Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                          Oorspronkelijk geplaatst door X5
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
                                          Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                          kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
                                          Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :
                                          nope, 150
                                          Nope, gTa zijn Touring heeft +-126pk.
                                          Ja, maar dat is gewoon omdat er niet de chip van de 150pk of 163pk in zit, de motor is gewoon dezelfde...
                                          Nee, de 163 pk is niet alleen de chip veranderd hoor, deze motor heeft een totaal nieuwe turbo , andere zuigers, en natuurlijk nog een reeks aanpassingen . Dus als ze die gaan chippen ben ik is benieuwd
                                          klopt toch niet wat je zegt gTa heeft een 150pk versie die voor fleet(leasing) rijders naar onder word begenst tot een 120pk voor de rest blijft alles hetzelfde. Dus niet te vergelijken met de oude 130pk versie.
                                          En daar klopt ook weer niet alles van, Babs heeft 126pk, niet 120, en de oude 320d had 136pk, niet 130
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                                          Jij kent maar 1 pedaalstand en maar 1 toerental om te schakelen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X