Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Ames; exact dezelfde situatie hier, met de 'don't tell mom' regel inbegrepen
    C' est parti!

Comment

• Ik wil even zeggen dat ik nu ondertussen 25.000 kilometers gebold heb met de Heinz-software en hij rijdt echt nog steeds fantastisch, niks roet, niks. Er zijn in het begin even problemen geweest met de motor die rond de 2000 toeren trilde maar dat was een balansas die de power (nog) niet gewoon was. Ondertussen is daar al allemaal geen sprake meer van. Opmerkelijk trouwens. Als je ziet hoeveel 1,9 TDI's 150pk motorproblemen hadden in de Golf IV. Heinz heeft mijn 1,9 van 105 naar 150pk gehaald zonder enig probleem!
      Audi A3 1,9 TDI by Heinz

Comment

• In dat geval ...

Ik zit momenteel aan 7.500 happy Heinz-kilometers !!
        Niks klagen !! Beste ding dat ik ooit aan m'n wagen heb laten doen !!
        Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
        Jij kent maar 1 pedaalstand en maar 1 toerental om te schakelen?

Comment

• ik heb ook 1.9 105 pk, kwil der ook 150, beschrijf es de ervaringen + curves mss?
          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWgolf ABT Caractere
            ik heb ook 1.9 105 pk, kwil der ook 150, beschrijf es de ervaringen + curves mss?

De scan is misschien wat onduidelijk maar Flickr.com verkleint sowieso je foto's een deel. Zoals je ziet aan de kurven hebben TDI's absoluut geen lineaire vermogensopbouw. Niet dat dat een ramp was maar Bruno heeft toch geprobeerd om de curve wat af te vlakken. Qua vermogen is dat gelukt, de terugval op 3000 opm is weggewerkt en piekt nu op 3600 opm. Dit is misschien wel hét grootste verschil met de standaard 1,9 TDI een de Heinzversie. Nu gaat hij veel minder moeizaam in de toeren en je hebt niet het gevoel dat de motor dood valt op 3000 opm.

Qua koppel is het Bruno niet gelukt om de curve glad te strijken. Wat hij ook probeerde, ik bleef met een koppelberg zitten op 2000 opm. Vandaar dat de balansas het in het begin ook moeilijk had bij volgas in 3de bij 1500 opm. De koppelopbouw is dan maximaal maar de piek op 2000 opm deed de wagen even trillen. Na een week ofzo was dit probleem echter weg. Vergis je niet, dit is geen probleem met de koppeling! De interne krachten die de motor nu ontwikkelt zijn enkel ietsje groter dan de krachten waarop de balansas afgesteld is. Geen overbelasting dus.

Zoals je ziet had ik een rijkelijk voorziene standaard 1,9 TDI. Waar deze motor normaal gezien 105pk en 250 Nm levert, leverde mijn exemplaar voor de tuning reeds 118pk en 301Nm. Voor Bruno is zo'n exemplaar natuurlijk het ideale speelgoed . Na tuning levert hij 150pk en 333Nm. Ik was eerst een beetje bezorgd over dit resultaat omdat op de site van ATH de A3 maar tot 140pk gebracht wordt. Ik vreesde een beetje voor de betrouwbaarheid. Maar, van 118pk naar 150 is minder vermogensverschil dan van 105 naar 140pk.

Wat het rijden betreft is het echt een absolute aanrader! Eens je bij Heinz bent langsgeweest is er niets fijner dan volgas invoegen op een autostrade, vetrekken aan een stoplicht of wat dan ook. In tweede gassen resulteert wel steeds in lichte tractieprob'je maar dat is net fijn

Hopelijk heb je er iets aan.
            Audi A3 1,9 TDI by Heinz

Comment

• ja, heel veel. very nice. dat bij heinz langsgaan verslavend werkt ken ik al. nu ik al van verschillende mensen gehoord heb dat het voor deze motor een aanrader is zal ik ook mijn nieuwe kar laten chippen tot 150 pk!

zijn er eigenlijk ook volgende stages beschikbaar zoals zwaardere koppling ofzo ?

Comment

zijn er eigenlijk ook volgende stages beschikbaar zoals zwaardere koppling ofzo ?
                Ik denk dat je met een andere uitlaatlijn en eventueel luchtfilter er nog wel wat extra pk's kan uithalen. (misschien zelfs nog zonder andere zaken aan te passen ...?)

Comment

• mijn uitlaatlijn kan niet aangepast worden. ik heb al veel geld gespendeerd om hem in te korten omdat ie langs achter ni zou uitsteken, dus dat doe ik zeker niet! ervaringen met luchtfilters? is dat legaal?

Comment

• Van een volgende stage ben ik niet op de hoogte. Andere luchtfilters zullen misschien nog enkele pk'tjes opleveren maar verwacht er niet teveel van.
                    Audi A3 1,9 TDI by Heinz

Comment

mijn uitlaatlijn kan niet aangepast worden. ik heb al veel geld gespendeerd om hem in te korten omdat ie langs achter ni zou uitsteken, dus dat doe ik zeker niet! ervaringen met luchtfilters? is dat legaal?
                      http://www.how2tune.be/main.php?cat=8&subcat=2
                      Is dus zeker legaal ..
                      Ik weet nu niet of dat op nen diesel veel gaat uitmaken (maar met een aangepaste uitlaatlijn zou dat denk ik toch wel wat pk's opleveren).
                      Een gewoon kelk kunt ge dan steken (ik spreek dan wel over benzinemotoren, diesels weet ik niet), maar dan gaat ge vooral qua geluid iets veranderen, steekt ge iets als een BMC (eigelijk een kelk met carbon omhulsel + aanvoerbuis koude lucht) gaat ge iets minder geluid maar iets meer pk door de bijna gegarandeerde koude lucht (let wel ik spreek hier mss over MAX 5pk)

Comment

• nice, kzal da dan ook bestellen

Comment

• [quote=Guano]

Situatie is de volgende: mijn vader rijdt rond met een renault grand espace III 2.2dci turbodiesel (129pk, 290Nm van november 2001) waarover hij sterk twijfelt om hem te laten chippen met een 25-tal extra pk’s. Reden is heel eenvoudig: de wagen is in zijn ogen perfect (Initiale uitvoering, wat wil je) maar een ietwat krachtigere dieselmotor zou er beter bij gepast hebben als je ziet waarvoor hij allemaal gebruikt wordt. Om hem die stap te doen zetten, heb ik de volgende vragen:

1. .

2. .

3. .

4. .

5. . . ZIE P.44

6. .

7. .

8. .

9. .

10. .

11. .

12. .
                          13. @ Bruno: Ik vind geen prijs om een 2.2dci grand espace van de 3de generatie onder handen te nemen, enkel die van de 4de generatie staat vermeld (790€ excl. btw); komt dit zowat in dezelfde prijsklasse terecht, of is het gewoon stúkken goedkoper ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een kuur voor de dCI’s van renault 450€ vermogenstestbank inclusief kost als forumlid?

Ik ben misschien nog geen volwaardig forumlid, maar da kan rap veranderen natuurlijk
                            .
                            Ik was trouwens maandag (16 jan.) op het autosalon, heb mij serieus mispakt aan het aantal uur dat ik er dacht máár rond te lopen, en ik ben tot mijn grote spijt niet meer tot bij jullie geraakt. ‘k Had nochtans graag gezien hoe het allemaal in zijn werk gaat en had ik hier serieus veel typwerk uitgespaard
                            .
                          14. En last but not least: facturatie is niet meer dan ‘reviseren motor’ just?

Bruno, als ik zeker kan zijn van die prijs en facturatie komen we binnenkort hoogstwaarschijnlijk es langs, m'n vader is genen makkelijken om te overtuigen, 't is dermee..

450€ = BTW inclusief?

Cheers
                          Last edited by Guano; 01/11/2016, 17:29.
                          C' est parti!

Comment

• ik heb nu een golf 5 gekocht 2.0 tdi 136pk

kzou hem ook willen laten upgraden na een 5000km ingereden te hebben.

weet er iemand hoeveel koppel deze wagen kan verdragen en garandeert men 100% betrouwbaarheid van de tuning zelf. geen oververhitting en dergelijke...

zou ni graag zoveel geld weggesmeten zien omdat ie na 50000km kapot is

dank bij voorbaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cekie
                              ik heb nu een golf 5 gekocht 2.0 tdi 136pk

kzou hem ook willen laten upgraden na een 5000km ingereden te hebben.

weet er iemand hoeveel koppel deze wagen kan verdragen en garandeert men 100% betrouwbaarheid van de tuning zelf. geen oververhitting en dergelijke...

zou ni graag zoveel geld weggesmeten zien omdat ie na 50000km kapot is

dank bij voorbaat
                              Ik rij met met dezelfde motor in maar dan in een A3 (wel met DSG). Mijne heeft nu zo'n 25000km gereden met heinz software en rijd nog steeds zalig. 185pk en 420Nm koppel. Als het ne handgeschakelde is dan kan je nog hoger gaan in het koppel 450Nm geloof ik zonder problemen te krijgen .

Comment

• Wat zijn de mogelijkheden om de 1.9 TDI 105 pk / 250 Nm met 5V te chiptunen?

Pks? / Nm? / kostprijs? / garantie-behoud? .....
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+
                                  Wat zijn de mogelijkheden om de 1.9 TDI 105 pk / 250 Nm met 5V te chiptunen?

www.autotuneheinz.be
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+
                                    Wat zijn de mogelijkheden om de 1.9 TDI 105 pk / 250 Nm met 5V te chiptunen?

Enkele posts hoger heb ik zelfs mijn vermogencurve enal gepost!
                                    Audi A3 1,9 TDI by Heinz

Comment

• Hier wordt maar naar de site doorverwezen door sommigen.. Zal Bruno zelf nog komen antwoorden op de vragen die hier gesteld worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6
                                        Hier wordt maar naar de site doorverwezen door sommigen.. Zal Bruno zelf nog komen antwoorden op de vragen die hier gesteld worden?
                                        Dat denk ik wel, maar niet op dingen die van de site af te lezen zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6
                                          Hier wordt maar naar de site doorverwezen door sommigen.. Zal Bruno zelf nog komen antwoorden op de vragen die hier gesteld worden?
                                          Als ge nu eens zelf belt, dan weet ge direct het antwoord.
                                          My GTI is powered by Chuck Norris

Comment

Working...
                                          X