Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Basix
    Nope, er was al afgesproken dat ik het in het 'zwart' ging doen. Dus ik zou geen BTW betalen. En als je op voorhand een prijs afspreekt moet je je er toch aan houden en niet achteraf komen vertellen dat er nog een supplement is voor dit en dat....
    Hij verschoot zich een bult toen ik hem vertelde (toen hij die 27.000Bf vroeg) dat hij zich vergist had en dat we 23.000 hadden afgesproken en begon zich in bochten te wringen om aan zijn 27.000 te geraken.
    Dus dat was het niet...
    oei, was idd precies niet zo'n aangename ervaring met Heinz voor u...

    Comment


    • #22
      nope,

      maar zoals zelf aangehaald, moet ik wss de enige zijn die zoiets meegemaakt heb, want blijkbaar boft iedereen met hem.
      Dus zal hij wel goed zijn zekers.


      Gelukkig voor hem ben ik niet rancuneus

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Basix
        nope,

        maar zoals zelf aangehaald, moet ik wss de enige zijn die zoiets meegemaakt heb, want blijkbaar boft iedereen met hem.
        Dus zal hij wel goed zijn zekers.


        Gelukkig voor hem ben ik niet rancuneus
        is je versnellingsbak hersteld onder garantie in je garage?
        want goede chiptuning is zogezegd niet detecteerbaar ...zeggen de tuners...
        dus je fabrieksgarantie zou nog moeten gelden etc
        You know when you've been Kassed!
        X3 3.0d 2004 black & black alu

        Comment


        • #24
          ik ben blij dat ik ook eens een negatief verhaal hoor! kon bijna niet anders dat er ook mensen zijn die er problemen mee krijgen. Maar voor dat je de chip plaatste hebben ze niks gezegd van dat de versnellingsbak te zwak was ofzo? Ik zou dat wel schandalig vinden moesten ze je dan met zo een smoes weg sturen. Zo iets moeten ze toch op voorhand weten!
          En ook niet aan iemand anders gevraagd die bvb dezelfde auto en motor heeft en die 'm ook had laten chippen hoe zijn ervaringen ermee waren?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue
            ik ben blij dat ik ook eens een negatief verhaal hoor! kon bijna niet anders dat er ook mensen zijn die er problemen mee krijgen. Maar voor dat je de chip plaatste hebben ze niks gezegd van dat de versnellingsbak te zwak was ofzo?
            Wat we echter nooit zullen weten is of die versnellingsbak sowieso niet vroeg of laat was stuk gegaan. Eerder zelden maar dat gebeurt af en toe wel eens. Zoals bij ondergetekende... had ik voordien naar de chiptuning boer gestapt, zou ik onterecht gedacht hebben dat het rechtstreeks het gevolg daarvan was. Waarmee ik maar wil zeggen dat je ook gewoon pech kan hebben.

            Comment


            • #26
              Het is zo dat ik hem uitvoerig ondervraagd heb naar de pro's en de cons van zo'n operatie. Ik heb hem ook gevraagd als alle componenten deze surplus aan power aankunnen (turbo, remmen, ...) en die heeft mij verzekerd dat die wagen dat aankon. Ik kon het verhaal niet checken want ik kende niemand met een gelijkaardige wagen die hem gechiptuned heeft Dus vertrouwde ik die mens.

              Tja, ik kan ook niet antwoorden op het feit dat die versnellingsbak het al dan niet vroeg of laat ging begeven zelfs zonder chiptuning, dus....

              Comment


              • #27
                Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                  Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                  De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                  Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                  Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!

                  Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                  :onfire:
                  BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                    Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                    De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                    Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                    Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                    Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                    :onfire:
                    koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                    '99 Volkswagen Golf IV TDI 110 pk

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                      Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                      De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                      Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                      Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                      Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                      :onfire:
                      koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                      Zolang je niet altijd plankt en je koppelingspedaal bedient als een flipperkast, komt dat wel in orde
                      Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                      Jij kent maar 1 pedaalstand en maar 1 toerental om te schakelen?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                        Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                        Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                        De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                        Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                        Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                        Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                        :onfire:
                        koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                        Zolang je niet altijd plankt en je koppelingspedaal bedient als een flipperkast, komt dat wel in orde
                        Ik zou het eerlijk gezegd niet vertrouwen, kheb hier boven wel al vermeld dat de verkoper die ik ken van audi ook heinz tuning aanraad maar toch
                        '99 Volkswagen Golf IV TDI 110 pk

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                          Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                          Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                          De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                          Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                          Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                          Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                          :onfire:
                          koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                          Zolang je niet altijd plankt en je koppelingspedaal bedient als een flipperkast, komt dat wel in orde
                          Ik zou het eerlijk gezegd niet vertrouwen, kheb hier boven wel al vermeld dat de verkoper die ik ken van audi ook heinz tuning aanraad maar toch
                          Na de tuning ben ik bij Heinz zelf langsgegaan om eens te horen wat ze nu net hadden gedaan (de dealer kent er niet zoveel van , maar vertelde me wel dat ze nog geen enkel probleem hadden gehad met de Heinz tuning en dat zij als dealer daarom de fabrieksgarantie overnemen of behouden ).

                          Wat ze me vertelden leek me allemaal zeer logisch , het motormanagement beschikt over begrenzers voor elke versnelling en vooral de 1ste en de 2de versnelling is zwaar voor de versnellingsbak en koppeling , daarom hebben ze die begrenzers grotendeels laten staan , als ik het goed begrepen heb levert de motor in de eerste slechts 360Nm en de 2de 380Nm om dan vanaf dan 410Nm te leveren , fantastisch toch die moderne electronica .

                          Vertrouwen doe ik het zeker aangezien de dealer me zegt dat hij er nog nooit problemen mee heeft gehad en bovendien behoud ik de garantie , denk wel dat ik mss de volgende keer meteen naar Heinz ga (iets goedkoper als via de dealer ).

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                            Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                            Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                            Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                            De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                            Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                            En

                            Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                            Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                            :onfire:
                            koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                            Zolang je niet altijd plankt en je koppelingspedaal bedient als een flipperkast, komt dat wel in orde
                            Ik zou het eerlijk gezegd niet vertrouwen, kheb hier boven wel al vermeld dat de verkoper die ik ken van audi ook heinz tuning aanraad maar toch
                            Na de tuning ben ik bij Heinz zelf langsgegaan om eens te horen wat ze nu net hadden gedaan (de dealer kent er niet zoveel van , maar vertelde me wel dat ze nog geen enkel probleem hadden gehad met de Heinz tuning en dat zij als dealer daarom de fabrieksgarantie overnemen of behouden ).

                            Wat ze me vertelden leek me allemaal zeer logisch , het motormanagement beschikt over begrenzers voor elke versnelling en vooral de 1ste en de 2de versnelling is zwaar voor de versnellingsbak en koppeling , daarom hebben ze die begrenzers grotendeels laten staan , als ik het goed begrepen heb levert de motor in de eerste slechts 360Nm en de 2de 380Nm om dan vanaf dan 410Nm te leveren , fantastisch toch die moderne electronica .

                            Vertrouwen doe ik het zeker aangezien de dealer me zegt dat hij er nog nooit problemen mee heeft gehad en bovendien behoud ik de garantie , denk wel dat ik mss de volgende keer meteen naar Heinz ga (iets goedkoper als via de dealer ).
                            En als ge via Bruno gaat is't nog goedkoper www.obdtuning.org/news.php das diegene die de programmas voor heinz schrijft. Rond de €550 vraagt hij maar! Je kan er dan zelfs een kabel bijkopen waarmee je de auto aan je labtop kan koppelen enzo kan switchen tss verschillende programmas (bvb standaart, sport, eco, circuit enz...).

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                              Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                              Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                              Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                              De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                              Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                              Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                              Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                              :onfire:
                              koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                              De motor is niet zozeer het probleem (alhoewel, er zijn al voldoende gevallen bekend van fatale turboschades, zelfs bij niet-gechipte 320d), wel de koppeling en de versnellingsbak.

                              Normaal gezien kan de 6-bak van de 320d facelift (150 pk) maar 370 Nm aan (volgens BMW), de 5-bak van de 320d facelift (150 pk) kon er nog 390 aan ('t was de versnellingsbak van de pre-facelift 330d met 184 pk). De versnellingsbak van de eerste 320d (pre-facelift, 136 pk) zat al door de seriemotor aan z'n grens van 280 Nm.

                              't Is dus zaak om niet constant met volgas en bruuske schakelmanoeuvers te gaan rijden. Af en toe 'es gassen zou echter geen probleem "mogen" geven.

                              Nu ja ... als ze je van de BMW-dealer naar Heinz sturen, met behoud van garantie ... is er geen probleem, toch ?
                              Maar staat dat wel op papier ? Of is het enkel met de mond, dat behoud van garantie ?

                              BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

                              Comment


                              • #35
                                Maar als je zo ziet wat ze met je 320d'tje kunnen uitsteken ...





                                Origineel :






                                Ge-OBD't :







                                Van 114 kW (155 pk) naar 141 kW (192 pk) ... en omdat motorsoftware een zekere autodidactische capaciteit heeft, komt er na een weekje of twee nog meer vermogen te voorschijn.

                                Bij de bovenstaande 320d kwam er uiteindelijk dikke 145 kW te voorschijn (197 pk).




                                Je vraagt je af of dat wel goed blijft gaan...
                                BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Je vraagt je af of dat wel goed blijft gaan...
                                  U laat het ons ongetwijfeld weten.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                    Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                                    De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                                    Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                                    Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                                    Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                                    :onfire:
                                    koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                                    De motor is niet zozeer het probleem (alhoewel, er zijn al voldoende gevallen bekend van fatale turboschades, zelfs bij niet-gechipte 320d), wel de koppeling en de versnellingsbak.

                                    Normaal gezien kan de 6-bak van de 320d facelift (150 pk) maar 370 Nm aan (volgens BMW), de 5-bak van de 320d facelift (150 pk) kon er nog 390 aan ('t was de versnellingsbak van de pre-facelift 330d met 184 pk). De versnellingsbak van de eerste 320d (pre-facelift, 136 pk) zat al door de seriemotor aan z'n grens van 280 Nm.

                                    't Is dus zaak om niet constant met volgas en bruuske schakelmanoeuvers te gaan rijden. Af en toe 'es gassen zou echter geen probleem "mogen" geven.

                                    Nu ja ... als ze je van de BMW-dealer naar Heinz sturen, met behoud van garantie ... is er geen probleem, toch ?
                                    Maar staat dat wel op papier ? Of is het enkel met de mond, dat behoud van garantie ?

                                    Van mijn dealer heb ik er allerlei papieren bijgekregen als bewijs voor de garantie , factuur stak er ook bij , zaten zelfs papieren bij voor de verzekering (nou nee die ga'k niet invullen )

                                    Nu denk ik niet dat ik de enige klant bij van Heinz en op het internet gaat het zeer snel dus als ze daar iets kapot doen weten we het meteen , heb er nog niets slechts over gehoord van mensen die er hun wagen hebben getuned (naar de anderen moeten we niet luisteren die kunnen gewoon jaloers zijn) .

                                    Comment


                                    • #38
                                      Vrijdagnamiddag heb ik tussen 5 en 6 een uurtje vrij, en ga 'k 'es binnen bij m'n dealer. 'Es aan de boom schudden.

                                      By the way, ze geraken hun CSL niet kwijt. Ik zei 'm al : "Je moet nog méér mensen uitnodigen om er een testrit mee te doen, dan zullen eventueel geïnteresseerde kopers die wagen nog méér vertrouwen." 'Ie keek maar raar, die verkoper.
                                      BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Oorspronkelijk geplaatst door carlimits crew
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                        Zelf heb ik een 320d Business edition (slechts 128pk) en heb die via mijn BMW dealer met behoud van de fabrieksgarantie bij Auto Tune Heinz laten OBD tunen , ik kan het haast niet beschrijven , die slome kar hebben ze omgetoverd in een super wagen , 195pk en 410Nm op de testbank ik kon het haast niet geloven want de dealer had me 30pk extra gezegd (bleek dit 30pk te zijn bovenop de 150pk die de 320d normaal moet hebben, maar zelfs die is positief uitgevallen naar +45pk) .
                                        De wagen rijd echt super vlot , soepel over het hele toerental bereik , hij pakt ook sneller op , verbruik ongeveer 0,5l/100km minder (had ik ook niet verwacht) .

                                        Een echte aanrader dat is zeker , ga zeker ook een afspraak maken met Heinz voor de cabrio van het vrouwke.
                                        Kijk zie, dáár word ik nu eens blij van !!!




                                        Deze week nog ga ik met m'n verkoper praten.


                                        :onfire:
                                        koppel van 410 Nm is wel zeer veel... is da wel gezond voor de motor, slijtage van schokdempers, ...
                                        De motor is niet zozeer het probleem (alhoewel, er zijn al voldoende gevallen bekend van fatale turboschades, zelfs bij niet-gechipte 320d), wel de koppeling en de versnellingsbak.

                                        Normaal gezien kan de 6-bak van de 320d facelift (150 pk) maar [b]370 Nm[/b] aan (volgens BMW), de 5-bak van de 320d facelift (150 pk) kon er nog 390 aan ('t was de versnellingsbak van de pre-facelift 330d met 184 pk). De versnellingsbak van de eerste 320d (pre-facelift, 136 pk) zat al door de seriemotor aan z'n grens van 280 Nm.

                                        't Is dus zaak om niet constant met volgas en bruuske schakelmanoeuvers te gaan rijden. Af en toe 'es gassen zou echter geen probleem "mogen" geven.

                                        Nu ja ... als ze je van de BMW-dealer naar Heinz sturen, met behoud van garantie ... is er geen probleem, toch ?
                                        Maar staat dat wel op papier ? Of is het enkel met de mond, dat behoud van garantie ?

                                        Maar de 330d heeft toch 410 Nm of is dit een andere versnellingsbak?
                                        Zouden ze in de nieuwe 3 ook niet de 6 bak steken van de 5 serie die over de 500Nm aankan?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Yep, de facelift 330d kreeg een sterkere variant van de 6-bak. En ik vermoed dat de nieuwe '3 weldegelijk een sterkere versnellingsbak dan die van de huidige '3 zal krijgen, want men fluistert nu al duchtig over een 335d.
                                          BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X