Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke
    Bruno een chip op de 525d bmw E6o en de particle filter gaat dat samen?
    ja zeker ,

    er is een volledig deel van de software dat berekent wanneer regeneratie van de filter moet plaatsvinden , wij veranderen deze berekeningen niet omdat deze gebaseerd zijn op de effectieve inspuiting dus na een tuning wordt iets meer ingespoten dus gaat er nu iets vaker regeneratie (soort cleaning) van de filter plaatsvinden .

    groetjes
    Bruno

    Comment


    • Weet er iemand waar het verschil (als er een verschil is ten minste) zit in een volvo 2.4D en een D5 ?

      De ene zegt dat het 100% dezelde motoren zijn, de andere zegt van nie.De ene zegt dat de turbo of versnellingsbak anders is, en de andere zegt van nie.

      Ik heb mij een S60 (nieuwe wagen,nieuw model) gekocht. Om fiscale reden de 2.4D.Het aankoopverschil tussen een 2.4D en een D5 is 1.800euro.

      De 2.4D is gewoon op 130pk/280Nm gebracht om de inschrijvingstaxen verzekering goedkoper te houden.

      enkele tuners beweren dat ze zowel de 2.4D als de D5 op 198pk/425Nm kunnen brengen (zonder gevaar) , enkele andere tuners zeggen dat de grens van de 2.4D tot 165pk/360nm ligt.....

      Hoe zit dat nu juist??weet Bruno het ??

      wat is het max. koppel dat de 2.4D kan verdragen ZONDER schade aan de motor te brengen volgens de fabriek?

      wie weet???......
      juweeltje5@hotmail.com

      Comment


      • De 2.4D en D5 zijn identiek dezelfde motoren.

        Om het plastisch voor te stellen: op het einde van de productieband staat een computer, en naargelang het een D5 of een 2.4D betreft, zet deze computer andere software in de auto.

        Ik dacht dat de volvo-dealer een 500 euro vraagt om de 2.4D af fabriek te leveren met de specificaties van een D5
        2004 SL350

        Comment


        • Op de website is er voor de VAG TDI 130Pk engine tuning veel mogelijkheden (toch alleszins bij VW golf/bora vermeld)

          "standaard" 165pk 385 Nm (540€ exBTW)
          optional 190pk 430 Nm (zelfde prijs? wat zijn de verschillen?) En wat zijn de nadelen (meer slijtage?)

          ****
          Zelfde prijs , maar het probleem van de betrouwbaarheid ligt in het opwarmen van de turbo door het extra volume uitlaatgassen dat door de kleine uitlaat moet, om dit te vermijden moet een volledige uitlaatlijn gemonteerd worden voor een betere doorgang van de uitlaatgassen en dus een daling van de thermische belasting aan de turbo . Dus in combinatie met een luchtfilterkit (300€) en een volledige uitlaatlijn (800€) is deze tuning wel redelijk betrouwbaar .
          Dus in praktijk reken stage 2 : 190pk en 410Nm (470Nm met SACHS sportkoppeling)
          -herprogrammering 540€
          -airbox 300€
          -uitlaatlijn 800€
          totaal : 1640€
          ****

          Een andere mogelijkheid is de turbo-upgrade (naar 210Pk) Wat is de prijs hiervan (en hoeveel Nm ongeveer?) En wat doet dit met de bedrijfszekerheid? Andere nadelen/voordelen?

          ****
          -stage 3 : 200pk en 410Nm (470Nm met SACHS sportkoppeling)
          -herprogrammering 750€
          -airbox 300€
          -uitlaatlijn 800€
          -andere turbo 1500€
          totaal : 3350€

          -stage 4 : 210pk en 410Nm (470Nm met SACHS sportkoppeling)
          =stage 3 + intercooler = +1500€

          De voordelen zijn wel duidelijk , nadelen lijken mij ook duidelijk , de betrouwbaarheid is uiteraard minder , het koppel wordt zelfs met de sachs sportkoppeling op 470Nm begrensd om geen problemen te krijgen met de versnellingsbak .
          ****

          En dan is er nog de mogelijkheid voor een Sachs sport Clutch (990€) (up to 500Nm) Beetje rondgekeken en als ik het correct interpreteer zou een lichter vliegwiel (=clutch?), zorgen voor veel minder belasting op versnellingsbak en snellere reacties, is dit correct?

          ****
          De sachs sport clutch is een versterkte koppeling en geen vliegwiel , deze optie is overigens uitgesloten voor de tiptronic
          ****


          greetyzzzz
          Bruno

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje

            enkele tuners beweren dat ze zowel de 2.4D als de D5 op 198pk/425Nm kunnen brengen (zonder gevaar) , enkele andere tuners zeggen dat de grens van de 2.4D tot 165pk/360nm ligt.....

            Hoe zit dat nu juist??weet Bruno het ??

            wie weet???......
            Das inderdaad juist , wij hebben zo reeds een dertig tal 2.4D van 130 naar +-195pk en 415Nm getuned , zonder enig probleem , ook hier gaat het om een electronisch begrensde versie . prijs voor de tuning is 600€ .

            groetjes
            Bruno

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage
              Heb hier ook nog een vraagje voor Bruno:

              Sinds 2 weken rijdt mijn vader rond met een Renault Laguna 1.9 dCI 120pk. Heb eens gekeken op de site van Heinz, maar daar staan nog de verkeerde gegevens. Op de site staan nog de specificaties van modeljaar 2003. Die motor had ook 120 pk, maar had slechts 270Nm. De onze (modeljaar 2005) heeft 300 Nm.

              Volgens de site kan je die 270Nm opkrikken tot 310 Nm, wat voor ons slechts 10Nm meer zou zijn. Zou je mij kunnen zeggen of het ook al mogelijk is om die nieuwere 120 pk versie te tunen en zo ja, hoeveel pk en Nm dat oplevert. Thanks.
              De nieuwe 120pk versie tunen we naar +-150pk en 360Nm , prijs 600euro
              een echte aanrader want de laguna is toch een zware wagen , die kan wel wat extra koppel gebruiken .

              groetjes
              Bruno

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                De 2.4D en D5 zijn identiek dezelfde motoren.

                Om het plastisch voor te stellen: op het einde van de productieband staat een computer, en naargelang het een D5 of een 2.4D betreft, zet deze computer andere software in de auto.

                Ik dacht dat de volvo-dealer een 500 euro vraagt om de 2.4D af fabriek te leveren met de specificaties van een D5

                daar zit het hem juist..... waarom een 2.4D afstellen met de specs van een D5? Mijn vraag is : is het veroorloofd een 2.4D hogere specs te geven DAN een D5 (zonder brokken te maken) ?
                juweeltje5@hotmail.com

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Don Q
                  Waar ik me wel iets meer zorgen om maak is de versnellingsbak.
                  Dit is de manuele vijfversnellingsbak (MQ250) die normaal voor een maximum koppel van 250Nm wordt gebruikt.
                  Toegegeven, normaal gezien moet hij iets meer aan kunnen zonder overdreven slijtage, maar 70Nm extra?
                  Persoonlijk zou ik dan liever de DSG nemen omdat die zonder problemen met het extra koppel kan omgaan, maar ja die is niet beschikbaar op de TDI 90 natuurlijk.
                  de MQ250 kan theoretisch 375Nm hebben , maar de praktijk heeft al lang uitgewezen dat deze bak +400Nm kan hebben .

                  groetjes
                  Bruno

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje
                    daar zit het hem juist..... waarom een 2.4D afstellen met de specs van een D5? Mijn vraag is : is het veroorloofd een 2.4D hogere specs te geven DAN een D5 (zonder brokken te maken) ?
                    omdat een 2.4D een electronisch begrensde D5 is , je zal dus zeker geen brokken maken als je dat doet .

                    groetjes
                    Bruno

                    Comment


                    • ik heb de indruk dat ze hier goed bezig zijn om alle vauten uit de autotuningheinz-website te halen. Ik heb er hier ook nog eentje gezien denk ik.

                      Ford Focus N/C 1.6tdci 109HP

                      van 109Hp naar 129Hp
                      van 245Nm bij 2000t/m naar 310Nm bij 310t/m

                      prijs 650 euro

                      310 t/m? mmmm
                      Ford Focus MkII Titanium 1.8TDCi 2006
                      2008 Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wasco
                        ik heb de indruk dat ze hier goed bezig zijn om alle vauten uit de autotuningheinz-website te halen. Ik heb er hier ook nog eentje gezien denk ik.

                        Ford Focus N/C 1.6tdci 109HP

                        van 109Hp naar 129Hp
                        van 245Nm bij 2000t/m naar 310Nm bij 310t/m

                        prijs 650 euro

                        310 t/m? mmmm
                        VAUTEN ?????
                        juweeltje5@hotmail.com

                        Comment


                        • slechte gewoonte van mij, als iets fout is en ik bedoel fout dan schrijf ik vaut, een beetje om het te benadrukken
                          Ford Focus MkII Titanium 1.8TDCi 2006
                          2008 Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Adrie

                            Wat is er met een Mercedes E 270 cdi mee aan te vangen (177 pk) ?

                            op de site staat 205pk en 470Nm (850euro)

                            2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                            2012-...
                            '07 BMW 118d

                            Comment


                            • Carlsson haalt er 211 pk en 490Nm uit!

                              2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                              2012-...
                              '07 BMW 118d

                              Comment


                              • @ Bruno: is er al iets bekend voor de X3 2.0d ? Op de site vind ik nog niks terug ...
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                  De nieuwe 1.7 CDTI tunen wij naar 130pk en 290Nm , momenteel hebben we een testvoertuig rondrijden met 147pk en 340Nm van Opel Boon (officiele opel dealer op de haagtsesteenweg in Brussel) , dit is dus een voertuig waar we extra veel hebben uitgehaald om de betrouwbaarheid te kunnen nakijken .

                                  groetjes
                                  Bruno
                                  Is er nog iets bekend over deze auto?
                                  Draait de motor nog?
                                  Want bijna de helft meer vermogen "bijtunen" is al heel wat.

                                  Ik heb ook zo een 1.7 CDTI, en ik ben eens benieuwd hoeveel reserve daar op gehouden wordt.
                                  Ik vraag me vooral af of de versnellingsbak en de koppeling die 100nm extra kan uithouden.
                                  Opel Corsa Sport 1.7 CDTI

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door CORSA17CDTI
                                    Is er nog iets bekend over deze auto?
                                    Draait de motor nog?
                                    Want bijna de helft meer vermogen "bijtunen" is al heel wat.

                                    Ik heb ook zo een 1.7 CDTI, en ik ben eens benieuwd hoeveel reserve daar op gehouden wordt.
                                    Ik vraag me vooral af of de versnellingsbak en de koppeling die 100nm extra kan uithouden.
                                    Had ik ook graag eens geweten, is de versnellingsbak vd corsa dezelfde als de astra?
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                                    Opel Astra ST Sport (sold)

                                    Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                      @ Bruno: is er al iets bekend voor de X3 2.0d ? Op de site vind ik nog niks terug ...
                                      Nog ff opnieuw vragen ... ?
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

                                      Comment


                                      • Kristof

                                        Ik verwacht dat we dit ook nog minimum kunnen halen op de 3 E90, maar de partikelfilter stoort ons in die zin, dat we bvb bij de nieuwe 525d voldoende pk's halen aan de top, maar dat naar onze mening er wel een beperking is op het halen van een zeer hoog koppel bij lage toerentallen, juist vanwege deze partikelfilter. Door deze partikelfilter hebben we ondervonden dat er véél verschil is tussen één 525d en een andere, origineel gemeten en bijgevolg ook bij de getunde versies. Ik vermoed dat het heden nog niet gans op punt staat. (trouwens bij géén enkel merk).
                                        Elke chip wordt hier dan ook (gelukkig) op maat gemaakt op de testbank en we verhogen de turbodruk NIET. Meestal zakt het verbruik na onze tuning."
                                        Graag eens uw mening daaromtrent Bruno...

                                        Blijft de turbodruk bij jullie ook ongewijzigd?
                                        Bmw 645ci 6/04




                                        Comment


                                        • Ja, ook bij Heinz komen ze niet of nauwelijks aan de turbodruk.

                                          Een minder verbruik haal je overigens bij ekle serieuze chipper, maar dat is niet altijd een goeie zaak. Je kan je motor ook te schraal (te arm) laten lopen waardoor de temperatuur veel te hoog oploopt, wat schade aan o.a. turbo of (in extremis) de ganse motor teweeg kan brengen.
                                          BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X