Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Ik zou toch niet tunen. Is duidelijk niet erg goed voor de motor, als je die niet verder aanpast. Tunen is ook een beetje 'willen, maar niet kunnen' hé.

    Goe gelachen. Nen nieuwe jaques vermeire!
    Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
    Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
    Audi A8L 3.0 tdi 2015
    Mercedes GL 350 cdi 2011
    Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
    BMW gran coupe 650i xdrive 2012
    Aston Martin vantage volante 1987

    Comment


    • @Bruno

      hoe komt eigenlijk dat een tuning voor een alfa 156 met 105 pk 650 euro kost en tuning voor eentje van 115 pk maar een 490?

      Comment


      • Bruno,

        Enig idee hoeveel je een Mazda 6 2.0 CDVi - 100 kw kan "upgraden"? Wat zou de vermogen wist zijn? En zijn er al personen met deze wagen langsgeweest?


        Bedankt!
        Koop en verkoop je 2dehandsboeken in enkele clicks! - www.2dehandsboeken.be

        Ook voor je autoboeken of autotijdschriften !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
          De beste die ik hier vandaag al gelezen heb.
          Zeker dat je ze niet verkeerd gezet hebt?
          Want deze hoort eerder bij het humor topic.
          Gij zijt een rare mens ze. Als ge tunet, moet je eigenlijk ook bepaalde motoronderdelen aanpassen hé. Als je dan ook nog je ophanging e.d. gaat aanpassen, zit je rap aan 5000 euro en meer. Voor die extra prijs, kan je beter een 120d i.p.v. een getunede 118d, of een 2.0 TDI i.p.v. getunede 1.9 TDI kopen, incl. sportonderstel. Als je dat niet snapt, scheelt er iets. Sommige mensen geloven toch echt in fabeltjes hé. Een 1.9 TDI zou ik overigens sowieso niet moeten hebben. Te weinig pk. Hehe. No offence hé.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
            Gij zijt een rare mens ze. Als ge tunet, moet je eigenlijk ook bepaalde motoronderdelen aanpassen hé. Als je dan ook nog je ophanging e.d. gaat aanpassen, zit je rap aan 5000 euro en meer. Voor die extra prijs, kan je beter een 120d i.p.v. een getunede 118d, of een 2.0 TDI i.p.v. getunede 1.9 TDI kopen, incl. sportonderstel. Als je dat niet snapt, scheelt er iets. Sommige mensen geloven toch echt in fabeltjes hé. Een 1.9 TDI zou ik overigens sowieso niet moeten hebben. Te weinig pk. Hehe. No offence hé.
            Helemaal geen offence
            want ik heb een 2.0 benzine.
            De meeste wagens zijn er echter op voorzien om een grotere kracht te verwerken. Dus als je niet begint met turbo's of NOS te plaatsen, zal je met een chiptuning geen problemen hebben.
            Die "extra" prijs die je vernoemd. Als je die chiptuning aangeeft ben je niet al te slim. En betaal je veel minder belasting en verzekering voor een meestal krachtigere wagen, ipv gewoon een versie zwaarder te kopen.

            Je moet natuurlijk niet zot beginnen doen en nog altijd de mooi de motor laten opwarmen enzo. Het is zelfs bewezen dat een gechipte motor minder verbruikt bij normaal gedrag, omdat zijn benzine mengsel anders afgesteld is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
              Helemaal geen offence
              want ik heb een 2.0 benzine.
              De meeste wagens zijn er echter op voorzien om een grotere kracht te verwerken. Dus als je niet begint met turbo's of NOS te plaatsen, zal je met een chiptuning geen problemen hebben.
              Die "extra" prijs die je vernoemd. Als je die chiptuning aangeeft ben je niet al te slim. En betaal je veel minder belasting en verzekering voor een meestal krachtigere wagen, ipv gewoon een versie zwaarder te kopen.

              Je moet natuurlijk niet zot beginnen doen en nog altijd de mooi de motor laten opwarmen enzo. Het is zelfs bewezen dat een gechipte motor minder verbruikt bij normaal gedrag, omdat zijn benzine mengsel anders afgesteld is.
              Bij die prijs, reken ik helemaal geen extra verzekeringskosten. Aangeven zou ik ook niet doen. Alleen aanpassen van de motor, eventueel geventileerde schijfremmen, sportophanging. OK, ik heb mss overdreven, maar of een goed gechipte wagen (met gewijzigde onderdelen in de motor, evt. versnellingsbak) echt goedkoper is dan een duurder model, dat zou ik nog willen zien, eerlijk gezegd.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Seg bikefreak met welke moto rijd je? En staat er een sportuitlaat op?
                Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                Audi A8L 3.0 tdi 2015
                Mercedes GL 350 cdi 2011
                Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                Aston Martin vantage volante 1987

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
                  Seg bikefreak met welke moto rijd je? En staat er een sportuitlaat op?
                  Geen moto. Ik gebruik die nick al jaren. Komt van het mountainbike. Vroeger volgde ik alles over MTB. Echter, heb mij dan een racefiets gekocht, en recentelijk nog eentje met profmateriaal. Momenteel twee koersfietsen en één MTB. En MTB-tijdschriften, lees ik niet echt meer. Het enige goeie Belgische, heb ik onlangs op Expo Velo nog eens gekocht, en ik heb er al direct weer een afkeer van. De rubriek lezersbrieven is niet eens verbeterd. Staat dus vol typfouten en schrijffouten. Onvergeeflijk! En sommige mensen kunnen echt niet schrijven hé. Momenteel heb ik een abonnement op AW en koop ik maandelijks Ché. Meer leesvoer (van papier), kan ik niet aan. Ik ben geen boekenlezer.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Een familielid van mij staat op het punt een nieuwe wagen te kopen. Hij heeft al een goeie 20 jaar hard gewerkt en wil hem nu een 'folieke' kopen. Zijn voorkeur gaat uit naar een 320Cd. Ik heb hem aangeraden om daar nog even mee te wachten tot BMW ook monsterkortingen gaat geven op de coupé. Maar soit dit doet hier eigenlijk niet ter zake. Hij had mij ook al gevraagd waar hij hem het best zou laten chippen. Ik heb hem Heinz aangeraden maar omdat die man zijn wagens oprijdt en daarmee toch een 250000-300000 km mee wilt rijden vraag ik mij af of dat wel haalbaar is met een gechipt exemplaar. Ik wil die mens ook wel geen verkeerde dingen aanraden en daardoor zijn droom verkl*ten.

                    Dus nu is mijn vraag:

                    1) Zal hij met een gechipte 320Cd 10 jaar zorgeloos rijplezier kunnen hebben?
                    (die man rijdt niet zot en onderhoud zijn wagens altijd perfect voor alle duidelijkheid.)

                    2) Zal de plaatselijke BMW dealer iets merken van de geherprogrammeerde software bij zijn klein en/of groot onderhoud?

                    3) En op welke kilometerstand laat je je auto het best chippen?

                    Alvast bedankt.

                    Comment


                    • Bruno of heinz mag me altijd verbeteren.

                      1. Ja, Als hij hem altijd goed onderhoud en hij doet er geen zotte dingen mee. Kan die wagen dat perfect aan. Zoals hierboven al gezegd zal hi jzelfs soepeler lopen in lage toeren en iets minder verbruik hebben.

                      2. Garage gaat niets merken, want in tegenstelling van al die powerboxen en dergelijke wordt hier de electronica bijgeschreven. (zou wel kunnen dat de computer van de garage een foutmelding geeft na aankoppeling, of is dat al opgelost?)

                      3. Als hij uit roddage is of na een 5000km, dacht ik.

                      Comment


                      • Daar ben ik het volledig mee eens. Heb zelf een kennis met 525 tds en die heeft er al 350000 opzitten waarvan 340000 met chip. Hij is vertegenwoordiger en die mannen hebben nooit tijd hé. Dus na het warm rijden geeft die altijd goed gas hoor. En da spel is nog altijd een naaimachientje!
                        Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                        Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                        Audi A8L 3.0 tdi 2015
                        Mercedes GL 350 cdi 2011
                        Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                        BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                        Aston Martin vantage volante 1987

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                          Hey Bruno,

                          Wat kunnen jullie met een 525i touring anno 2001 uithalen? Natuurlijk beoog ik een voelbare vermogenwinst voor een betaalbare prijs. Graag alle mogelijk opties, zowel mechanisch als elektronisch, liefst ook de verwachte winsten.
                          groetjes

                          rob
                          Op die wagen is het haast onmogelijk om een voelbare winst te hebben voor een betaalbare prijs , ik ben daar liever eerlijk in en geef je dan ook de raad om hem niet te tunen .
                          chiptuning = 15pk en 20Nm voor 600€ (prijs/pk en prijs/extra rijplezier niet interessant )
                          luchtfilterkit + volledige uitlaatlijn = 17pk en 12Nm voor 2300€
                          nokkenaskit = 15pk en 7Nm voor 1500€

                          dan kan je nog beter een kleine compressorkit monteren +50pk en +50Nm (dat ga je zeker goed voelen , veel extra rijplezier ) voor 5000€ .

                          groetjes
                          Bruno

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijver
                            Een familielid van mij staat op het punt een nieuwe wagen te kopen. Hij heeft al een goeie 20 jaar hard gewerkt en wil hem nu een 'folieke' kopen. Zijn voorkeur gaat uit naar een 320Cd. Ik heb hem aangeraden om daar nog even mee te wachten tot BMW ook monsterkortingen gaat geven op de coupé. Maar soit dit doet hier eigenlijk niet ter zake. Hij had mij ook al gevraagd waar hij hem het best zou laten chippen. Ik heb hem Heinz aangeraden maar omdat die man zijn wagens oprijdt en daarmee toch een 250000-300000 km mee wilt rijden vraag ik mij af of dat wel haalbaar is met een gechipt exemplaar. Ik wil die mens ook wel geen verkeerde dingen aanraden en daardoor zijn droom verkl*ten.

                            Dus nu is mijn vraag:

                            1) Zal hij met een gechipte 320Cd 10 jaar zorgeloos rijplezier kunnen hebben?
                            (die man rijdt niet zot en onderhoud zijn wagens altijd perfect voor alle duidelijkheid.)

                            2) Zal de plaatselijke BMW dealer iets merken van de geherprogrammeerde software bij zijn klein en/of groot onderhoud?

                            3) En op welke kilometerstand laat je je auto het best chippen?

                            Alvast bedankt.

                            Zeg hem maar dat hij nu al monsterkortingen mag verwachten op een coupé. Hoe meer accessoires je neemt hoe goedkoper hij is. Voor minder dan 35000 heb je een 320cd met m-tech sportline pack excl. met automaat, leder, airco, verwarmde zetels, 18 duimers etc etc

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
                              Da begint al goed. Bij heinz zeggen ze twee verschillende vermogens!
                              't is in de voormiddag misschien meer dan in de namiddag.
                              We kunnen bij Heinz alles op maat tunen , dus wil jij wat meer of wat minder pk's , dat kan allemaal . Daarenboven heeft de ene wagen standaart makkelijk 5 pk meer of minder dan de andere (slechte rodage , slecht onderhoud , doortrekken met koude motor enz ) .

                              Zo kan de ene wagen na tuning 130pk hebben en de volgende 135pk , die 5pk verschil voel je niet .

                              greetyzzz
                              Bruno

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door joske235
                                @Bruno

                                hoe komt eigenlijk dat een tuning voor een alfa 156 met 105 pk 650 euro kost en tuning voor eentje van 115 pk maar een 490?
                                Das een fout van ons , dat moet inderdaad 490€ zijn voor de 156 , zal ik straks eens proberen aan te passen op de website !

                                greetyzzz
                                Bruno

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                  We kunnen bij Heinz alles op maat tunen , dus wil jij wat meer of wat minder pk's , dat kan allemaal . Daarenboven heeft de ene wagen standaart makkelijk 5 pk meer of minder dan de andere (slechte rodage , slecht onderhoud , doortrekken met koude motor enz ) .

                                  Zo kan de ene wagen na tuning 130pk hebben en de volgende 135pk , die 5pk verschil voel je niet .

                                  greetyzzz
                                  Bruno

                                  dat is geen tuning meer, dat is bedrog

                                  mensen betalen en komen met minder pk's buiten

                                  als ze dan nog tevreden zijn ben jij een goed verkoper

                                  Een goed verkoper is iemand die een persoon zijn eigen bezit aansmeert voor een redelijke prijs en de klant doet denken dat ie een goeie deal heeft gedaan

                                  Comment


                                  • Wat moet je betalen, als ik mijn wagen eens op jullie vermogensbank zou willen zetten?
                                    Zou graag eens weten hoeceel echte pk's men wagen heeft.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                      Gij zijt een rare mens ze. Als ge tunet, moet je eigenlijk ook bepaalde motoronderdelen aanpassen hé. Als je dan ook nog je ophanging e.d. gaat aanpassen, zit je rap aan 5000 euro en meer. Voor die extra prijs, kan je beter een 120d i.p.v. een getunede 118d, of een 2.0 TDI i.p.v. getunede 1.9 TDI kopen, incl. sportonderstel. Als je dat niet snapt, scheelt er iets. Sommige mensen geloven toch echt in fabeltjes hé. Een 1.9 TDI zou ik overigens sowieso niet moeten hebben. Te weinig pk. Hehe. No offence hé.
                                      En hoeveel heeft uw meganneke 1.9 dci?



                                      Greetz
                                      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door FrE24
                                        En hoeveel heeft uw meganneke 1.9 dci?



                                        Greetz
                                        115 pk. Daarom dat ik alleen maar meer wil, niet minder.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Nen tdi heeft er niet minder hé ... alé buiten de 90,100,110 pk versies
                                          Maar het is waar, meer is wel leuker ... heb ook dat gevoel
                                          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X