Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke DA polisher?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja hij heeft dat maar heeft de PE 14-2 150 maar zou de 3401 VRG wel kunnen bestellen voor me (denk dat dit de oer-flex is) maar hij zei dat de Kraus superlicht is en superbetrouwbaar...maar het feit dat alles plastic is boezemt mij geen vertrouwen in.

Comment

Ik volg zijn argumentatie totaal niet, want een vergelijkbare Krauss (een Shinemaster S15) weegt identiek hetzelfde als de Flex 7-15 150 : beide toestellen wegen immers 2,4 kg en da's lichter dan een vergelijkbare Rupes ...

Een Krauss die hetzelfde weegt zou dan niet te zwaar zijn ? ...

Zo'n XC 3401 VRG is een forced rotation machine en die is gevoelig minder hanteerbaar dan een "gewone" DA.

Comment

Zo'n XC 3401 VRG dwingt je wel het goed te doen natuurlijk...zou jij deze niet kiezen?Want het lijkt mij de kracht te hebben van roterend maar het veiligheid's aspect (en hologramvrij) van een DA

Comment

De Flex XC 3401 VRG is zo'n 200 gram zwaarder dan de Flex 7-15 150 en na een tijdje voel je dat wel, hij is moeilijker hanteerbaar door het feit dat het een forced rotation machine is die bovendien in tegenwijzerzin draait, hij wordt gevoelig warmer en als je er niet mee oplet kan je er (net zoals met een rotary) mee door de lak gaan.

Persoonlijk vind ik de Flex XC 3401 VRG geen toestel voor beginners.

Qua kostprijs zitten de toestellen gelijk, je vindt ze beiden voor minder dan €340.

Comment

Ik heb zelf de flex xfe7-15 150 en de rupes bigfoot lhr15.

De rupes is een excentrische polijstmachine.
            En de flex is excentrische vrijloop polijstmachine. (perfect voor finishing)

De flex is eigenlijk een finischer en krijg je niet zoveel correctie mee als de rupes.

Standaard uit de doos vond ik de flex niet echt super, maar op aanraden van flex met de kleinere (125 mm) backing plate en microvezel polijstpads kreeg wel het gewenste resultaat.

Het zijn gewoon alle 2 super machines. Ik gebruik de rupes voor de eerste 2 stappen en de flex voor de laatste stap.

De flex xc 3401 heb ik ook gehad, maar deze vond ik persoonlijk onrustig. Maar met wat oefening is dit ook wel een goed machine Als ik mij niet vergis hebben ze dit machine al iets meer als 10 jaar in hun gamma voor ze de nieuwe xfe7-15 150 hebben uitgebracht dus dat wilt ook wel iets zeggen

Kort samengevat zou ik zeggen neem de flex xfe7-15 150 met de juiste pads microvezel voor grof en sponzen voor afwerken

Comment

Damn moeilijk allemaal...dat van de flex xfe7-15 150 heb ik wel meer gelezen en ik heb hier de hele V-reeks van Chemical Guys met de bijhorende pads, bedoeling is nu vooral om swirl's,kleine defecten uit een Saab 9-3 van 2007 te halen op een licht blauwe kleur.Ik denk dat dit een zachte lak is?Mijn plan was met V34 dan V38 en dan VSS de wagen strak te zetten en dan de nodige waxen en sealants.

Comment

Working...
              X