Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia - Facelift (2020)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Insignia - Facelift (2020)

    KLAAR VOOR PSA-TECHNIEK

    GESNAPT: GEFACELIFTE OPEL INSIGNIA

    Opel is aan het testen geslagen met een ingepakte Insignia Sports Tourer en dat kan meer één ding betekenen: er zit een facelift in het vat.

    De gefacelifte Insignia is een van de acht nieuwkomers die Opel voor 2020 heeft aangekondigd. Overigens is het vrij bijzonder dat Opel nú al met een bijgewerkte Insignia komt. De Grand Sport, de hatchback, werd immers pas eind 2016 aan de wereld voorgesteld en stationversie Sports Tourer werd pas begin vorig jaar gepresenteerd.

    De optische wijzigingen die Opel op de Insignia doorvoert, lijken voor een facelift toch best ingrijpend te worden. Opel lijkt de grille te verkleinen én te voorzien van gaaswerk en ongetwijfeld gaat het ontwerp van de bumper op de schop. Daarnaast heeft Opel nieuw ontworpen koplampunits op de plank liggen, exemplaren met een uitstekend 'hoekje'. Aan de achterzijde wordt niet alleen de bumper, maar ook de verlichting aangepast.

    Het is niet onwaarschijnlijk dat Opel de Insignia bij deze bijpuntsessie klaarstoomt voor de komst van PSA-motoren. De auto is alleen beschikbaar met een 1.5 Turbobenzinemotor en met de 1.6 CDTI-, 2.0 CDTI- en een 2.0 Biturbo-dieselmotoren. Stuk voor stuk van General Motors afkomstige motoren. Op benzinevlak maakt de Insignia straks waarschijnlijk kennis met de driecilinder 1.2- en viercilinder 1.6-Puretech benzinemotor en PSA's 1.5- en 2.0 HDi's. Nog even afwachten.

    Bron: Autoweek







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Vind ik toch een van de lelijkste auto’s ooit.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk Berichten
        Vind ik toch een van de lelijkste auto’s ooit.
        Ge gaat nu toch niet beweren dat dit één van de lelijkste ooit is?





        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #5
          Toch wel, verhoudingen kloppen helemaal niet. Wielen staan gewoon fout.

          Comment


          • #6
            Lelijkste ooit hè?

            Kan er meteen honderd opnoemen die het veel slechter doen.
            En het moeten dan nog geen eerste gen Kia, Subaru of Ssangyong zijn
            De bmw GT is zo ene die van geen kanten klopt maar ja ..... is een bmw hè.

            Nu ben ik echt benieuwd wat er in jullie garage staat.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #7
              Prachtige auto gewoon. In 't echt nog mooier dan op foto, zeker met de juiste velg.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Dito hier. Eén van de mooiste breaks op de markt momenteel.

                Maar over smaken en kleuren natuurlijk

                Comment


                • #9
                  Opel kan mij echt niet meer bekoren. Met die chrome lijst over de zijkant lijken het al jaren lijkwagens.
                  Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

                  Comment


                  • #10
                    Voor die Chrome lijst bestaat het black exterior pack hé ;-)

                    Het is wel zo'n love it or hate it model, maar wat moeten ze anders doen, tov de eerder saaie vormgeving van de VAG breaks?
                    Op kwaliteit zullen ze zeker geen concurrentie zijn, dus dan moet je andere wapens in de strijd gooien.

                    Ik ga hem alvast toch eens test rijden volgend jaar, als ik voor een nieuwe keuze sta.

                    Comment


                    • #11
                      Als die lijst er niet was, vond ik hem niet echt lelijk. Ik heb 1 x een Opel gehad en dat was nog in de redelijk primitieve tijd -> eerste model Astra. Altijd heel graag mee gereden, maar naderhand is het voor mij toch steeds een emotieloze wagen geweest. Noch vlees, noch vis. Mss wel degelijke wagens, maar geen wauwfactor op vlak van rijden en op vlak van technologie. Beetje achterop hinken zoals bv ook Citroën.
                      Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Voor die Chrome lijst bestaat het black exterior pack hé ;-)

                        Het is wel zo'n love it or hate it model, maar wat moeten ze anders doen, tov de eerder saaie vormgeving van de VAG breaks?
                        Op kwaliteit zullen ze zeker geen concurrentie zijn, dus dan moet je andere wapens in de strijd gooien.

                        Ik ga hem alvast toch eens test rijden volgend jaar, als ik voor een nieuwe keuze sta.
                        Daar zit het verschil net. De premiums en VAG hebben een vrij trouw publiek die graag thuis komen in een wagen. Daarom veranderen ze de modellen steeds minimaal. Mercedes durft wel wat buiten de lijntjes te kleuren. Maar bv bij een VAG wagen komt ge altijd thuis. Love it, or hate it.

                        Als ze dit bij niet-premiums doen, dan kunnen ze snel de deuren sluiten. Citroën probeerde dat met de C5 die zelfs nog een hedendaagse uitstraling had, maar die verkocht op het laatste van geen knijt meer. Mensen die met bv Ford, Peugeot, Renault, de Koreanen, ... rijden, verwachten regelmatig nieuwe modellen die er redelijk spacey uit zien.

                        Komde van de DS5 heb ik dat mooi mogen ervaren. Die DS5 was binnenin zo bombastisch en futuristisch ingericht dat het zelfs een claustrofobisch gevoel gaf. De Tiguan is elegant en geeft een uitstraling van less is more waarbij ge een enorm ruimtegevoel hebt binnenin. Daar hou ik nu van, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die graag het bombastische en futuristische hebben.
                        Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

                        Comment


                        • #13
                          2020 Opel Insignia To Get Sharper Front End, Maybe PSA Engines Too

                          The current Opel Insignia is by no means outdated, but that hasn’t stopped the automaker from working on a facelifted variant. Spied here for the first time since last year, the new Insignia won’t be drastically different from the outgoing model, though it will benefit from a few refreshments.


                          Like previous prototypes, the 2020 Insignia pictured has thick black camouflage across its entire front fascia, blocking out any view of the front grille or re-shaped air intakes. At least we can see the overall shape of the headlights that now sport a sharper design.

                          The prototype in question features no camouflage or body cladding down the sides but does have some black taping at the rear, specifically around the taillights. We’re big fans of the taillights of the current Insignia and while it’s difficult to know what alterations have been made for the facelifted model, they do look largely the same.

                          Opel unveiled the current Insignia in December, 2016 and we first stumbled across a prototype of the facelifted model in April 2018, just 16 months later. It’s unclear why the car manufacturer is refreshing the vehicle so soon after its launch; one possibility is that Opel new owner, the PSA Group, fast-tracked the model’s development cycle.

                          PSA may also introduce some of its own engines to the Insignia range when the new car launches – however, there’s no solid info on that. Like the current model, the 2020 Opel Insignia will be available both as a sedan and a Sports Tourer (estate).









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            GESNAPT: GEFACELIFTE OPEL INSIGNIA

                            Opel's Insignia is pas sinds 2017 in zijn huidige vorm op de markt, maar dat weerhoudt de R&D-afdeling er niet van om de auto al bij te schaven. Onze spionagefotograaf heeft nu de vernieuwde Insignia Grand Sport buiten de deur gesnapt.

                            In oktober vorig jaar dook een ingepakt testexemplaar van de Opel Insignia Sports Tourer op, en dat was opmerkelijk. De stationversie van de Insignia was toen immers pas een kleine 1,5 jaar op de markt. Hatchbackbroer Grand Sport werd eind 2016 gepresenteerd en nu rijdt ook die auto met een camouflageprintje voorbij de lens van onze spionagefotograaf. Het is niet ondenkbaar dat Groupe PSA de carrière van de huidige en nog volledig uit GM-genen opgebouwde Insignia het liefste zo snel mogelijk beëindigd om met een opvolger op het eigen EMP2-platform te komen.

                            De Insignia krijgt nieuwe koplampen, units met een uitstekend 'hoekje', een ogenschijnlijk kleinere grille met gaaswerk in plaats van met lamellen en ook het ontwerp van de bumper lijkt volledig op de schop te gaan. Ook de verlichting aan de achterzijde is afgeplakt, al lijken de aanpassingen die hier doorgevoerd worden, minder ingrijpend te zijn.

                            Mogelijkerwijs grijpt Groupe PSA de bijpuntsessie van de Insignia aan om te auto gereed te maken voor de montage van benzine- en dieselmotoren die uit de eigen schappen afkomstig zijn. Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn, betekent dat de komst van de 1.2- en 1.6-liter PureTech benzinemotoren en van de 1.5- en 2.0-liter BlueHDi's. Mogelijk zien we tijdens de IAA van Frankfurt meer van de vernieuwde Insignia.










                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment

                            Working...
                            X