Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer invoeren op gewone platen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer invoeren op gewone platen?

    Hey,
    ik heb reeds 2x een oldtimer ingevoerd uit Nederland, maar telkens ook op oldtimer platen.
    Mijn huidige Golf 1 cabrio met GTI motor is zeer leuk, maar ik rij er te weinig mee omdat weinig privé rij en die enkel op oldtimer platen kan wegens de motorswap.
    Ik ben er dus over aan het nadenken om deze te verkopen en iets anders te zoeken wat ik op gewone platen kan zetten zodat ik er ook af en toe mee naar het werk kan rijden. (als het project dichtbij is).
    Vraag me nu echter af of ik een oldtimer ook op gewone platen kan zetten. Waarschijnlijk zou ik iets nemen van na 1964, de invoer van het Belgische gelijkvormigheidsattest.
    Ik dacht dat je voor een modernere auto een Europees gelijkvormigheidsattest (sinds 1999) moet hebben.
    Maar hoe zit het met auto's vanaf 1964 tot 1999?
    Moet dan de invoerder voor een attest zorgen? Ik denk dat of dat soepel gaat gaan, zeer sterk van de invoerder gaat afhangen.

  • #2
    Natuurlijk kan je een auto van bj 64 tot 99 op gewone platen zetten, zie gewoon dat de "papperassen" in orde zijn en go ;-)

    Gelijkvormigheids attest is in de jaren 70-80 bij de meeste auto's gewoon een klein kaartje (allez bij m'n Ford, Renault en Fiat is dat toch zo )

    Comment


    • #3
      als ik me niet vergis, is het gelijkvormigheidsattest niet nodig indien de auto in de europese unie al is ingeschreven geweest
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2017:http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...-v60-d-rdesign

      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Toyota Aygo voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • #4
        OK, stelt wat gerust.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
          als ik me niet vergis, is het gelijkvormigheidsattest niet nodig indien de auto in de europese unie al is ingeschreven geweest
          Enkel als die een EG goedkeuring heeft dus na '99.
          Maar als het iets uit de vag groep is
          -hollandse exportplaten
          -Dounae fixen
          -Naar anderlecht voor een keuring bij dieteren (150a200€) voor een gelijkvormigheidsattest (niet vergeten 35€ te dokken voor de lez)
          -Keuring op daily platen
          -Inschrijven
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Ah, dus toch niet zo simpel!
            Buiten een Kever of Karman Ghia zou ik waarschijnlijk niet iets uit de VW stal nemen.
            Wat dan wel? Geen idee, iets leuks wat ik zou tegenkomen in goede staat.

            De LEZ was wat ik me eigenlijk nog bedacht dat het misschien binnen een paar jaar toch helemaal geen nut meer gaat hebben om op gewone platen in te schrijven.
            Als Vlaanderen 1 grote LEZ zou worden. Misschien ben je dan nog beter af dat het een oldtimer is om te mogen rondrijden.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Wat dan wel? Geen idee, iets leuks wat ik zou tegenkomen in goede staat.

              Waarom moet het dan persé een ingevoerde zijn?

              Comment


              • #8
                Moet niet, maar als ik op iets zou vallen wil ik weten wat mijn mogelijkheden zijn.

                Comment

                Working...
                X