Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer inschrijven voor gewoon gebruik

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer inschrijven voor gewoon gebruik

    Ik zou mijn golf MK1 van 1981 willen inschrijven voor gewoon gebruik. Er is echter geen conformiteitsattest bij. Ik heb al rondgevraagd in onze oldtimerclub,maar daar hoor ik vanalles. Voor voertuigen van voor 1996 heb je geen COC nodig, kan je ook niet aanvragen.
    Welke documenten heb ik effectief nodig voor de keuring om hem in te schrijven voor gewoon gebruik?

  • #2
    Als het gaat om een Belgische wagen (geen ingevoerde):

    - (vorig) inschrijvingsbewijs of duplicaat ervan
    - gelijkvormigheidsattest

    zie http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verplichte-documenten

    Comment


    • #3
      Thx cedra,
      maar het gaat om een Nederlands voertuig dat 4j geleden is ingevoerd en ingeschreven als oldtimer.
      Om hem als oldtimer in te schrijven was er toen geen gelijkvormigheidsattest voor nodig. Ook als ik hem nu in zou schrijven als oldtimer is dat geen probleem.
      Ik wil hem nu echter inschrijven voor dagelijks gebruik en volgens de stationschef van de keuring heb ik daar dan wel een gelijkvormigheidsattest voor nodig.
      Volgens www.goca.be zou dat niet nodig zijn omdat het voertuig al is ingeschreven in een EU land, en nergens kan je een COC aanvragen voor een wagen van voor 1996 ( sedert toen is het europees gelijkvormigheidsattest verplicht ipv het belgisch)
      Heeft hier nog iemand ervaring mee?

      Comment


      • #4
        Je hebt een klassiek Belgisch gelijkvormigheidsattest nodig en een bijhorend identificatieplaatje, te bekomen via ofwel de Belgische importeur (D'Ieteren) ofwel via de keuring.

        Comment


        • #5
          Ok bedankt.

          Comment


          • #6
            Via d’ieteren is de snelste weg om een gelijkvormigheidsattest te bekomen, auto dient daarvoor wel compleet origineel te zijn.

            Comment


            • #7
              Had onlangs hetzelfde idee en bij de keuring nagevraagd, ook voor een VW.
              Die zeiden mij dat ik dan een speciale keuring moest laten doen om te checken of alles volgens de gelijkvormigheidswaarden van die auto in België is.
              Dan wordt dat opgestuurd naar Brussel waar iemand op een bureau dan moet beslissen of dat goed is of niet.
              Als je pech hebt, heb je dus wel de kosten voor de keuring gedaan (dikke 100€ dacht die persoon) en geeft men alsnog geen goedkeuring in Brussel...

              Via d'Ieteren had ik dit ook nagevraagd, maar die zeiden dat zij geen gelijkvormigheidsattest konden leveren. Dat moest dan via de importeur van het land waar hij 1e maal ingeschreven was. d'Ieteren heeft die wagen namelijk niet verkocht en kan dus niet instaan voor de gelijkvormigheid.
              Maar ik heb het gevoel dat dit sterk van de importeur af hangt.

              Mijn wagen is echter totaal niet meer origineel, dus krijg ik nooit een gelijkvormigheidsattest voor.

              Comment


              • #8
                Zo een conformiteitskeuring via de autokeuring, gaat daar veel tijd over voor de papieren in orde zijn ?
                Kan je eventueel een afspraak maken bij D'Ieteren voor zo een gelijkvormigheidscontrole?

                Comment


                • #9
                  ik heb vorig jaar een renault in Duitsland gekocht. Na bekomen van vignet 705 via renaultdealer aanvraag gedaan van gelijkvormigheidsattest en identificatieplaatje. Ik heb een kopie van mijn vignet 705 en het oude identificatieplaatje binnen gedaan bij de dealer, en een dikke week later had ik mijn belgisch gelijkvormigheidsattest en nieuw identieficatieplaatje.
                  1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                  1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                  2006 seat altea (daily)

                  Comment

                  Working...
                  X