Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford capri Mk3 trackday waardig maken

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford capri Mk3 trackday waardig maken

    Beste,

    Ik ben sinds kort in het bezit van een ford capri mk3. Er zit een 2.9i V6 uit een ford scorpio in. Jammer genoeg wel met automaat.

    Nu ben ik dus op zoek naar een bedrijf in de regio van kortrijk die zich met zulke dingen bezig houdt. Zodat ik dan zeker weet wat er allemaal vervangen moet worden en wat dit dan zou kosten.

    Met trackday waardig bedoel ik een auto die een 4 a 5 keer maximum per jaar het circuit zou zien.

    En wat kan er allemaal veranderd worden zonder dat ik bang moet zijn dat hij niet meer gekeurd geraakt.

    Mvg,

    Jeffrey

  • #2
    Tips qua bedrijven heb ik niet, maar weet wel iets van mechaniek en circuitrijden.
    Wat is je budget? Hoeveel circuitervaring heb je?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
      Tips qua bedrijven heb ik niet, maar weet wel iets van mechaniek en circuitrijden.
      Wat is je budget? Hoeveel circuitervaring heb je?
      Budget +- 4000.

      Circuit ervaring is gering. Een 6 tal trackdays. 3 met mijn funyo 4 rs ( open prototype ) en een 3 tal met mijn subarus impreza's die inmiddels al verkocht zijn.

      Comment


      • #4
        Steek 1000-2000 in ophanging: veren, dempers, stabistangen, overal nieuwe rubbers waar nodig. PU rubbers kun je steken, is wel geen evidente upgrade.
        Steek 500-700 in de remmen. Nieuwe schijven, gegroefd (mag van de keuringen) en vrij sportief, samen met remblokjes die je passen.
        200-300 voor veerpootbruggen, vooraan en achteraan
        hoor eens welke mogelijkheden er zijn om de kas stijver te maken, naast veerpootbruggen. een halve rolkooi is perfect legaal, maar ik betwijfel of dit binnen budget past
        kuipzeteltjes wil je sowieso. best duur, maar in okkasie vlot te krijgen. keuring vereist wel driepuntsgordels.
        dan wil je nog sportieve banden. er zijn straatlegale semislicks, zoals de R888, maar dan zul je al snel tekortkomingen in de remmen of chassis merken.
        een goede helm wil je ook wel. iets van 70-100 euro is op zich veilig, duurdere helmen geven iets meer veiligheid maar vooral meer comfort
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

        Comment


        • #5
          je begint wel al met een crappy auto. de capri is zowat de minst geschikte voor circuit
          1)starre achteras met bladveren die teveel zijdelingse beweging maakt
          2)veel te zware motor voorin en niks gewicht op de achteras
          3)buiten het mechanische gedeelte, is er quasi geen stevigheid in een capri

          voor punt 1 kan je de hele meuk er achteraan uithalen een een 4link of dergelijke monteren. vergeet de belgische keuring dan maar, krijg je nooit gekeurd
          http://i59.photobucket.com/albums/g2...e505/5link.jpg
          optie 2 is zo een X beugel op de bladveren hangen. verbeterd de ophanging iets, maar doet nog niet veel aan de zijdelinkse beweging
          http://i96.photobucket.com/albums/l1...ch/axle_l3.jpg
          http://s96.photobucket.com/user/no2l...le_l2.jpg.html

          punt 2, daar kan je weinig aan veranderen. motor en zware versnellingsbak liggen vooraan, achteraan is er niks. en al zeker met zo een zware V6 vooraan. heb je de 12V of de 24V scorpio motor? zowieso is dat al afkeur voor de keuring omdat het origineel nooit geleverd werd. ik ben daar mee bezig geweest, maar de boel gewoon geschrapt voor die problemen. zowat alles stond klaar bij mij

          als je die EFI inlaat behoud, is dat zowieso een weggever voor de keuring. dat ding bestaat pas sinds de jaren 90. ik ging de motor ombouwen naar een carbu inlaat van een 2.8 met een omgebouwde 2.8 onsteking (tandwiel draait verkeerd).
          T9 5bak versnellingsbak kan je gebruiken van een ford sierra XR4i of een granada 2.8i (daarom kocht ik destijds ook die sierra).

          voor circuit ben je veel beter met een OHC 4cilinder motor. daar is met gemak meer vermogen uit te halen dan die 2.9 en is een heeeeeeel pak lichter. (ford capri 2.0 4cyl 995kg, ford capri 2.8iV6 1230kg. dat is dus 250kg extra gewicht aan de voorwielen)
          welke motor had je auto origineel?

          voor het beste eruit te halen, volledige rubbers van de ophanging veranderen, dikkere stabilisatorstang steken, probeer zoveel mogelijk gewicht naar achter te krijgen (accu enzo). rolkooi erin. voor je acceleratie of top aan te kunnen passen zou je de achteras kunnen wisselen (1.3-1.6as geeft je veel acceleratie maar weinig topsnelheid, 2.0-2.3 as zijn de middemaat assen, 2.8 of 3.0 as geeft je minder acceleratie maar meer topsnelheid)
          hier vind je welke assen er onder de autos zat
          http://fcapri.homelinux.com/models.htm
          en toolke om je snelheid te bepalen in elke versnelling (ik ken uw automaat bak niet, dus die gegevens kan ik er niet insteken, BW35 is de enige automaat erin, maar jij hebt waarschijnlijk een A4LD)
          http://fcapri.homelinux.com/toolz/calculate/index.htm
          als je toch de gegevens zou vinden, deze tool heeft geen drop-down menus maar moet je alle gegevens met de hand intikken
          http://fcapri.homelinux.com/toolz/calculate/uindex.htm
          Last edited by fcapri; 26/10/2014, 07:09.

          Comment


          • #6
            De auto staat ingeschreven met de 2.9 V6 dus daar moet ik al niet voor vrezen. Het is Idd niet de ideale moter. Maar daar ga ik het toch moeten mee doen.

            Comment

            Working...
            X