Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarde volgens kenners?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarde volgens kenners?

De nieuwe reclame voor Golf blijft maar in mijn hoofd spelen maar.......wat krijg ik nog voor de mijne.........
    Bij aankoop van een nieuwe denk ik maar een standaardbedrag te krijgen, ongeacht leeftijd en kms.
    Opkopers gaan altijd voor het laagste......
    Maar wat denken jullie dat ik nog kan krijgen voor een Golf Rabbit 2003 (1400 benzine?)
    Ok, de wagen is 11.5 jaar maar heeft heel weinig kms, nog geen 60.000. Wat zou dit nog kunnen gaan?
    Is perfect onderhouden en staat altijd binnen.
    Zoeken op tweedehands (om een idee te hebben) geeft als resultaten altijd véél oudere auto's oftewel een pak meer kilometers.

Ik zou zeggen, particulier, rond de 2500 euro max (als hij er ook uitziet alsof hij er maar 60.000 km heeft)

Comment

Beetje meer info is altijd welkom. Kleur, opties, volledig onderhoudsboekje enz...?

Net ff op mobile gekeken en daar beginnen ze aan 2500 en gaan zelfs tot 6000€. Probleem is alleen dat België nog steeds een dieselland is en dat benzines niet goed in de markt liggen.
      Last edited by David67; 06/09/2014, 00:57.

Comment

6000 euro voor een bijna 12 jarige Golf 1400 benzine is een beetje absurd hé

Comment

zo'n oude wagen heeft als waarde wat een kandidaat-koper bereid is te geven
          jammer geeft een kandidaat-koper nooit veel geld aan een particulier, want ofwel kent hij hem niet en heeft hij geen vertrouwen, ofwel kent hij hem wel en begint hij te bedingen. Als de wagen nog zo goed is, is er geen reden om hem te verkopen : gebruik hem, gij hebt het geluk voor heel weinig geld te rijden.
          bovendien is het geen straf in een oude Golf te rijden, ze zijn tijdloos.

Comment

500eu als de banden nog ok zijn en de batterij..
            Die dingen gaat echt geen geld. Jammer genoeg is de emotionele waarde altijd veel hoger.

Comment

Heb die reclame ook al veel gehoord maar op de site staat de begin prijs 5000€ duurder!!!
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

1500euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Heb die reclame ook al veel gehoord maar op de site staat de begin prijs 5000€ duurder!!!
                  http://www.new.volkswagen.be/nl/mode...utmk=187722464

Ziehier de link, komt wel degelijk overeen met de reclame. ;-)

Comment

Volgens mij zou een 2000 euro toch wel moeten lukken.
                    Maar je moet natuurlijk de juiste koper vinden.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      zo'n oude wagen heeft als waarde wat een kandidaat-koper bereid is te geven
                      jammer geeft een kandidaat-koper nooit veel geld aan een particulier, want ofwel kent hij hem niet en heeft hij geen vertrouwen, ofwel kent hij hem wel en begint hij te bedingen. Als de wagen nog zo goed is, is er geen reden om hem te verkopen : gebruik hem, gij hebt het geluk voor heel weinig geld te rijden.
                      bovendien is het geen straf in een oude Golf te rijden, ze zijn tijdloos.
                      Een heel fijne reactie! Zeker het laatste, meestal rijd ik auto's "op."

(dit is mijn derde golf)

Verder is het ook mijn gedacht, dat de waarde voor mij hoger ligt, door zelf nieuw aangekocht dus 'wéét' ik wat hij heeft meegemaakt.

Ja, benzine, doe maar 5000 op een jaar, niet goed voor een diesel.

Meer info? Metallic zwart, alu velgen, bredere bandjes (exact cijfer ken ik niet uit het hoofd) sportstuur, verder geen opties, heb basismodel gekozen toen, was ook zo'n promo zoals nu. Ook geen airco (altijd korte afstanden.)

En helaas niet ongeval-vrij wat wel te zien is aan randjes onder de motorkap.

Banden en batterij zijn al vervangen. Uitlaat ook. Onderhoudsboekje is perfect in orde (inclusief de genoteerde kmstanden) Hier en daar al steenslag bijgewerkt met originele lak van VW. Krasjes worden ook vaak bijgewerkt, onderhoud binnen is perfect (zwarte rubber spuiten, dashbordspray..... ;-) )

Heb me wat laten meeslepen door die reclame....

(had intentie om het een oldtimer te laten worden.........)

Bedankt voor de reacties, 500 euro is wel te gek voor woorden (haha, dat zijn bijna de banden en de uitlaat....)

Comment

Maar die ontbrekende airco is voor de meesten een KO criterium. Dan nog een ongevalswagen....

Ik vrees dat dit een export auto wordt. Meer dan 1000€ moet je dan niet verwachten.

Comment

Hier kan je gemakkelijk nog eens 11,5 jaar mee verder rijden

Comment

Raar dat er geen airco op zit. Ik dacht dat dit standaard was op die goed uitgeruste eindereeks Rabbit modellen. 2.000 euro lijkt me een aanvaardbare prijs als je rekening houdt met de niet perfect herstelde ongevalschade.

Comment

Airco zat niet standaard op een Rabbit Base als ik mij dat nog kan herinneren.

Comment

een heel pak verliezen ga je, of je moet natuurlijk die ene koper vinden die net dit gevalletje zoekt...

als je iets wil verkopen, geeft geen kat er geld voor, als je zelf iets zoekt om te kopen kost het altijd een heel pak. in u ogen is jouw auto de absolute topkoop. rijd perfect en geen aankomende problemen, een volledig betrouwbare auto.
                                voor de koper is dit zomaar een 2dehands wagen met mogelijke problemen in de toekomst en een groot vraagteken waarom die auto ineens verkocht wordt.

één van de redenen dat mijn golf nooit meer verkocht wordt en eerder als sloop zal eindigen dan als okkasie. nogthans is die superbetrouwbaar en zou er gewoon mee naar rusland durven vertrekken. ik ken ook zijn slechtere kantjes en dat maakt hem niet meer geschikt om ooit te verkopen. waarde van mijn eigen auto: 150€ oud ijzer. nu mag uw auto nog zoveel keren beter zijn als mijn auto, ik vertrouw de mijne boven de uwe. de uwe is misschien 1500€ waard. en toch is de mijne van 150€ MIJ meer waard dan de uwe

dus wat is "iets" waard... afhankelijk wie er naar kijkt

Comment

Een paar foto's zouden wel handig zijn om mee de prijs te bepalen.

Comment

Maar 't is toch makkelijk... je krijgt recyclagepremie van 1730 euro. Da's al een mooi bedrag. Je bestelt je nieuwe en zet intussen je oude te koop voor meer. Krijg je meer is't goed, krijg je't niet is het ook goed want je krijgt al een goede prijs... Voor 250 euro zou ik iig de moeite niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jix Bekijk Berichten
                                      http://www.new.volkswagen.be/nl/mode...utmk=187722464

Ziehier de link, komt wel degelijk overeen met de reclame. ;-)

Ok, bedankt.
                                      Zoals overal trekken ze er de overname premie al vanaf.
                                      Precies of het rijdt hier vol wagens die minder waarde hebben dan 1728 euro.

Wij hebben een 85 pk Golf gehad en die ging echt niet vooruit.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Hier kan je gemakkelijk nog eens 11,5 jaar mee verder rijden
                                        Weet ik..... ;-)

Goedkoop zal ik zeker rijden.......

Comment

Working...
                                        X