Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1984 TVR Tasmin 280i Convertible

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1984 TVR Tasmin 280i Convertible

Paar weekjes geleden mn nieuwste aanwinst gaan ophalen in UK : n 1984 TVR Tasmin 280i Convertible, 1 van de slechts 812 wereldwijd geproduceerde exemplaren.

Enkele specificaties :

- motor : Ford 2.8i (Bosh injectie), tevens gebruikt in Taunus 2.8 & Capri 2.8
    - type S1 (1980-1984)
    - vermogen : 160 PK ; met de roestvrij stalen sportuitlaat ietsje meer
    - achterwiel aangedreven
    - 4 versnellingen
    - 0-100 in 8 sec, zeker niet slecht voor die tijd
    - gecombineerde hardtop (T-paneel) met softtop achterstuk, waardoor zowel targa als cabriolet rijden mogelijk is
    - rechtsgestuurd, enige gewenning is het links schakelen
    - mijne heeft de optionele airco-installatie, beide ramen en spiegels elektrisch
    - heb de originele Noord-Ierse platen nog, zijn gepersonaliseerde platen

Aandachtspunten die ik momenteel aan t aanpakken ben :

- interieur verfrissen : gedaan, nieuw laagje ColourLock lederverf (blauw)
    - dashboard : fineer was gekraakt, dus maar afgeschuurd en voorzien van donkerblauw laklaagje, staat niet mis, mss herfineer ik t uiteindleijk toch weer
    - bestuurdersraam : ging slecht open : bleek dat het raam uit de geleider was geschoten : komt 1 dezer dagen wel in orde
    - kleine opfrissingen : deurhendels, asbakjes, etc voorzien van n goeie kuisbeurt resp. vers laklaagje
    - spiegels zijn ok maar moeten vervangen worden om toptoestand te bereiken (krakjes in de schelpen)
    - zetels zijn ok, maar zullen nog n laagje zwarte lederverf krijgen
    - deurpanelen : bekleding liet hier en daar los, opgelost met BisonTix lijm, binnenkort terugplaatsen
    - bougies vervangen, luchtfilter (K&N) gereinigd, radiator voorzien van radiator-reiniger, grondige smeerbeurt (incl alle olien en filters) staan nog op de wachtlijst
    - koplampen : UK specs vervangen door Europese modellen (7 inch ronde lampen) om te voldoen aan Belgische wetgeving
    - voorbumper moet herspoten worden (steenslag, krakjes), mss wordt n volledige respray (vrij makkelijke klus, vermits alles erg makkelijk demonteerbaar is)
    - zijkant cabriodak : velcro is verstorven : wordt vervangen of er komt n alternatief in de plaats (drukknoppen ?)

Foto's zoals aangekocht ; recentere foto's volgen, na de werkzaamheden
    Bijgevoegde Bestanden

knap,
    als we een een UK-sportscar-meet doen, moet deze er zeker bij!!!!!

Comment

gefeliciteerd met je aankoop

Niet meteen moeders mooiste van TVR als je't mij vraagt...maar 't blijft een speciale verschijning.

Dat seventies dashboard is echt wel cool.

Comment

'wedges' zijn idd niet de meest geapprecieerde modellen van TVR, maar deze is n perfect broertje voor mn Lotus Esprit : heeft nl dezelfde signatuur als de Lotus Elite Concept is overigens ook overeenkomend : buizenchassis & polyester carrosserie

Comment

een van mijn favorieten
          http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
          Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

vandaag de onderdelen van de derupanelen afgewerkt (raamgeleiders, bekleidng, etc) en opnieuw gemonteerd

Dashboard is ook gemonteerd, evenals t handschoenkastje, zak van versnellingsppok en bekleding van handrem (die laatste 2 moeten nog wel vastgelijmd worden, maar k laat t voorlopig zo omdat ik nog n ander handrem-handvat wil plaatsen en omdat er nog n onderhoud moet volgen)

Morgen proberen interieur wat verder op te kuisen en foto's te maken en te posten

Ziet er alvats wat netter uit dan voorheen ...

Comment

nog nieuws over deze???

Comment

I like TVR!!!

Comment

De ouders van het lief van mijn zus hebben zo eentje. Wel niet in al te goede staat want hij rijdt niet meer. Ik hoop dat ze hem restaureren want het is best zeldzaam lees ik in de openingspost
                  1988 BMW e30 316

2000 Volvo C70 2.5T cabriolet

Comment

Knap met die Capri-lichten.
                    TVR
                    R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                    Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                    Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Hoe zit het met deze?

Comment

Hoe gaat het nog met deze? Ik heb ook wel erg veel goesting op een 350i...
                        2000 Lancia Delta 1.9 TD
                        2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                        eg

Comment

Verkocht?

Comment

Working...
                          X