Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Tesla draaide er 117.000 van de model 3 in het eerste jaar. Dat was een zeer moeizame start, waarvoor ze bakken kritiek kregen.
    Nu produceren ze er 100.000 per kwartaal...

    Maar goed 100.000 is zeker niet niks en hopelijk kunnen ze nadien snel opschalen. De kwaliteit zal wel goed zijn, VW kennende.
    tesla heeft die van het eerste leveringsjaar dan ook 3 jaar opgespaard,om dan met fantastische groeicijfers uit te pakken
    Last edited by ANDRE123; 4 Weken Geleden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Toen ik destijds bij Ford werkte in 1996-1997, draaiden we er tussen de 300 en 350000 stuks per jaar van de mondeo. Bij de start van het toenmalige nieuwe model, maakten we er iets meer dan 1900 per dag, maar op het einde van dat jaar was het nog maar 1600 per dag. Dus een constante zit er niet altijd in. Maar het hangt allemaal van uw fabriek af. Destijds werkten er op ford nog 9000 mensen voor de Mondeo en de Transit. Kan mss zijn dat in het fabriek van de ID3 maar 3000 mensen werken en dat ze voldoende hebben aan die 100000 stuks.
      Ik ben in die periode een paar keer bij Ford in Genk geweest als leverancier.
      De productie van toen en nu is niet meer te vergelijken.
      Dashboards, zetels en nog een heel pak onderdelen werden nog zelf door Ford gemaakt.
      Op het einde was dat allemaal productie van leveranciers die zelf hun spullen via de conveyor aan de lijn leverden.
      De chauffeurs van de heftrucks die de motoren van de vrachtwagens haalden waren in dienst van het transportbedrijf, en niet van Ford. Zo ver gaat outsourcing.

      Dat zal bij VW niet anders zijn.
      Nu, die leveranciers moeten ook kunnen volgen, en dat is niet zo simpel.

      Vraag eens aan uw bakker of die U vanaf volgende week 100 broden per dag kan leveren, of 1000.... Dan moet die ook personeel vinden, een extra oven, bijbouwen etc etc.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Ik ben in die periode een paar keer bij Ford in Genk geweest als leverancier.
        De productie van toen en nu is niet meer te vergelijken.
        Dashboards, zetels en nog een heel pak onderdelen werden nog zelf door Ford gemaakt.
        Op het einde was dat allemaal productie van leveranciers die zelf hun spullen via de conveyor aan de lijn leverden.
        De chauffeurs van de heftrucks die de motoren van de vrachtwagens haalden waren in dienst van het transportbedrijf, en niet van Ford. Zo ver gaat outsourcing.

        Dat zal bij VW niet anders zijn.
        Nu, die leveranciers moeten ook kunnen volgen, en dat is niet zo simpel.

        Vraag eens aan uw bakker of die U vanaf volgende week 100 broden per dag kan leveren, of 1000.... Dan moet die ook personeel vinden, een extra oven, bijbouwen etc etc.
        Yep, en aan die dashboarden heb ik een 13 maanden gestaan en een maand in de B-hal om onderdelen te persen. Dashboard werd niet bij Ford gemaakt, maar wel geassembleerd. Onze afdeling was naast die waar ze de zetels maakten. Hangen ook rare verhalen rond. Eerst wilden ze zoveel mogelijk outsourcen, maar Peter Heller wilde net alles in eigen handen en na hem gingen ze dan weer outsourcen.

        Grappige is dat ik daarna in de wegenbouw ben beland en een jaar later mocht meewerken aan de testbaan in Genk en daarna aan de wegenissen achter, langs en onder de convoyer. Ook de aanleg van alle toeleveranciers die zich op de site vestigden, zowel binnen de hal als rond de hal. Dus ken daar zowat elke m² . Ben er onlangs nog eens geweest bij een klant die er zich nu gevestigd heeft in 1 van de hallen van een toenmalige toeleverancier. Er zit weer wat leven in die site.

        We hebben de laatste jaren al gemerkt dat bepaalde modellen hun populariteit te boven gaan en ze dat dan op 1 of andere manier moeten gaan opvangen. Voorbeeld daarvan is Mercedes CLA en CLA Shooting Brake. Op gegeven moment liepen die termijnen zo hard op dat ze in een ander land een fabriek hebben omgevormd om CLA's op te vangen. Maar vermoed niet dat alle fabrieken dat kunnen. VW heeft wereldwijd zoveel fabrieken tot er toch wel iets mogelijk is, vermoed ik.

        Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

        Comment


        • daarom dat men de laatste jaren zo heeft geïnvesteerd in platformtechnieken. Flexibel platform dat men relatief makkelijk kan aanpassen en vooral bouwen in dezelfde fabriek. Als de ID3 op hetzelfde platform staat als de golf dan zal men niet al te veel moeten aanpassen aan de lopende band om deze voor de ID te gaan gebruiken.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Nee, maar de leveranciers moeten wel kunnen volgen.
            Als je vandaag een mal hebt op een machine die 1000 stuks per dag kan maken, en dat moet naar 1500, dan moet die mal en die machine eerst gekocht en geïnstalleerd zijn. Dan proefdraaien, kwaliteitstesten etc etc, en voor je het weet ben je 6 maand verder.

            Voor klassieke autoonderdelen zal dat allemaal wel lukken, maar batterijen is een andere zaak. Als de grondstoffen er niet zijn, en de batterijfabrieken zijn overbelast, dan is de productie niet zo snel verhoogd.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              daarom dat men de laatste jaren zo heeft geïnvesteerd in platformtechnieken. Flexibel platform dat men relatief makkelijk kan aanpassen en vooral bouwen in dezelfde fabriek. Als de ID3 op hetzelfde platform staat als de golf dan zal men niet al te veel moeten aanpassen aan de lopende band om deze voor de ID te gaan gebruiken.
              Golf is MQB, ID3 is MEB, een nieuw platform voor alle toekomstige batterijvoertuigen van de groep.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

              Comment


              • In de basis zijn MQB en MEB in grote lijnen te vergelijken.
                Elk MQB model zou zo op MEB overgezet kunnen worden.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                  In de basis zijn MQB en MEB in grote lijnen te vergelijken.
                  Elk MQB model zou zo op MEB overgezet kunnen worden.
                  Betwijfel ik zeer sterk. MEB is opgebouwd rond het batterijpak, zoals een Tesla. De wielbasis en vooral de verhouding van de wielbasis tot de gehele lengte is radicaal verschillend van MQB-modellen. MEB is geen aangepaste MQB waar her en der plaats gemaakt is voor batterijen.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                    Omdat tesla ondanks eerdere belofte die klasse negeert,
                    intreseert musk niet,awel dat em dat dan ook gezegd had vanaf het begin.
                    we zullen zien wie uiteindelijk aan het langste eind trekt.
                    Musk heeft nooit gesproken over een prijs in Europa.
                    De Tesla Standard Range Plus Is < $40000
                    De Tesla Standard Range is aan $34990 bestelbaar, wel niet op de website zichtbaar (je moet er voor bellen)
                    Last edited by BertVS; 1 Week Geleden.
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • musk heeft nooit gesproken als het goed aankomt voor zijn fans.
                      omrekenen kan iedereen,
                      en bestellen?levertijd over 3 jaar?lol.
                      je moet wel echt hopeloos zijn om ook nog eens telefonisch te gaan bedelen ...
                      gelukkig is het bijna 6 december
                      (toch maar een id,3?)
                      Last edited by ANDRE123; 1 Week Geleden.

                      Comment


                      • Je vergeet bij het omrekenen de invoerheffingen en het verschil tussen de BTW in België en de Sales Tax in de USA mee te tellen. Een Tesla 3 nu bestellen is hem ontvangen in februari (zeker wanneer je een Long Range neemt), drie jaar moet je dus niet wachten (alleen de goedkoopste blijft voor Tesla een probleem, en die wordt dus naar achter geschoven tot er andere fabrieken opstarten).
                        Ik wil liefst geen Tesla, want dan geef ik inherent werk (en dus loon) aan mensen die voor die Oranje brulaap hebben gestemd. Maar met een Tesla krijg je wel een gigantisch superchargernetwerk er bij, Ionity stelt eigenlijk nog niet veel voor.
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • zeker wanneer je een long range neemt........tegen welke prijs? we hadden het over de beloofde goedkope versie niet over een dure long range.
                          die wordt naar achter geschoven,just,dat had iedereen al door,.zelfs musk himself heeft toegegeven dat het hem niet meer intresseert,
                          daar is hij dan toch al eerlijk over.
                          wat dat supercharger netwerk betreft,iemand met een beperkt budget heeft dat netwerk niet nodig,die doet zelden meer dan 200 km /dag,en,ik heb geen zin om 50 km te doen om mijn wagen te laden .pure verkoopspraatjes die mss werken bij een......................dure tesla,waar de zogezegd gratis electriciteit doorverrekend kan worden in de aankoop en onderhoudsprijs.
                          zo dom is musk inderdaad niet

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                            zeker wanneer je een long range neemt........tegen welke prijs? we hadden het over de beloofde goedkope versie niet over een dure long range.
                            die wordt naar achter geschoven,just,dat had iedereen al door,.zelfs musk himself heeft toegegeven dat het hem niet meer intresseert,
                            daar is hij dan toch al eerlijk over.
                            wat dat supercharger netwerk betreft,iemand met een beperkt budget heeft dat netwerk niet nodig,die doet zelden meer dan 200 km /dag,en,ik heb geen zin om 50 km te doen om mijn wagen te laden .pure verkoopspraatjes die mss werken bij een......................dure tesla,waar de zogezegd gratis electriciteit doorverrekend kan worden in de aankoop en onderhoudsprijs.
                            zo dom is musk inderdaad niet
                            Wel, er zijn mensen die dat dus wel nodig hebben. Het gaat me ook niet over gratis laden (bestaat niet bij de Model 3), ik moet gewoon kunnen laden wanneer ik met de wagen wat verder rijd. Er zijn nu eenmaal mensen die wel wat verder moeten (zoals ik, meestal in 't kader van mijn werk, naar plekken die niet met OV bereikbaar zijn in 't Noorden van Frankrijk en in Duitsland).
                            En ik heb geen zin om dat 2 uur te moeten laden aan een 12 kW lader of zo, of aan te schuiven bij Ionity wanneer het druk is.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • er zijn mensen die dat nodig hebben,inderdaad,maar zijn dat de mensen die een basis goedkope tesla 3 zouden kopen?
                              ik denk het niet,
                              integendeel.
                              niet alleen u eigen situatie is relevant,soms moet je je ook eens kunnen verplaatsen in de situatie van anderen.
                              er zijn veel meer potentiele klanten die niet in uw situatie zijn.
                              ik zou meer kunnen uitgeven,maar er zijn belangrijker dingen in't leven dan een tesla,uiterlijk vertoon intreseerd mij totaal niet.
                              en dan zijn er nog een massa klanten die de middelen niet hebben.
                              het ging hier over een basis aan een basis prijs voor een minder kapitaalkrachtig publiek.
                              voor 35000(om dat bedrag nog maar eens te noemen) verwacht niemand een luxe slee met een batterij van minimum 100kwh die in 1 ruk naar het zuiden van frankrijk kan,of die desnoods onderweg zelf het stuur kan overnemen.
                              diegenen die dat nodig hebben kunnen in de duurdere klasse terecht,diegenen die er geen behoefte aan hebben intresseren musk niet.
                              ps wat die supercharge of ionity betreft,persoonlijk heb ik die dure prullen nog nooit nodig gehad.
                              wanneer ik bij uitzondering onderweg moet laden plan ik het in zodat er tijd genoeg is om te laden,ik rij geen 300km om na een half uurke terug te keren.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Je vergeet bij het omrekenen de invoerheffingen en het verschil tussen de BTW in België en de Sales Tax in de USA mee te tellen. Een Tesla 3 nu bestellen is hem ontvangen in februari (zeker wanneer je een Long Range neemt), drie jaar moet je dus niet wachten (alleen de goedkoopste blijft voor Tesla een probleem, en die wordt dus naar achter geschoven tot er andere fabrieken opstarten).
                                Idd, ne kennis van mij heeft zijne nu 3 maanden en heeft zelfs maar aan maand moeten wachten.

                                Een andere maat van mij heeft vorige week zijne Model X besteld, en kon hem deze december al hebben. Maar hij gaat hem pas in maart laten leveren.
                                Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                  niet alleen u eigen situatie is relevant,soms moet je je ook eens kunnen verplaatsen in de situatie van anderen.
                                  er zijn veel meer potentiele klanten die niet in uw situatie zijn.
                                  ik zou meer kunnen uitgeven,maar er zijn belangrijker dingen in't leven dan een tesla,uiterlijk vertoon intreseerd mij totaal niet.
                                  Uiterlijk vertoon interesseert me niet. Ander zou ik zoals mijn collega's een veel duurdere wagen selecteren. Als die ID.3 op tijd geleverd kan worden, bestel ik die, en zal ik die tussen de BMW 6 en de XC60 T8 van mijn twee naaste collega's zetten, en zoals nu, eens goed lachen.
                                  Ja, uiterlijk vertoon is echt mijn ding dus
                                  ps wat die supercharge of ionity betreft,persoonlijk heb ik die dure prullen nog nooit nodig gehad.
                                  wanneer ik bij uitzondering onderweg moet laden plan ik het in zodat er tijd genoeg is om te laden,ik rij geen 300km om na een half uurke terug te keren.
                                  Ik heb eergisteren 7 uur in de auto gezeten om naar een productiesite te rijden in Nancy en daar zowat een hele werkdag te werken. Ik wil echt niet nog eens twee of drie uur extra onderweg zijn om te laden .Halverwege de rit heen en terug een kwartiertje opladen zou met een Tesla of een ID.3 zou voldoende zijn. Met Tesla heb ik dan nog meer zekerheid dat ik onmiddellijk kan laden, door die extra supercharhers, gereserveerd voor Tesla.
                                  Je vraagt begrip voor 't standpunt van anderen, maar je hebt dat zelf ook niet
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • dat klopt niet he bert,ik heb al meermaals gezegd dat er altijd uitzonderingen zijn,en zullen blijven.(en dat mag ook,die houden de markt wakker)
                                    diegenen die 7 uur in de auto zitten zullen eerder uitzondering dan regel zijn denk ik,
                                    voor 90 % zijn die superchargers overbodig duur speelgoed,(uiteindelijk moeten ze ook betaald worden,musk plaatst die heus niet van zijn eigen vermogen)
                                    voor de andere 10 % kunnen ze inderdaad nuttig zijn.
                                    net zo voor de uitstraling ,voor de ene is het belangrijk voor de andere niet.
                                    trouwens ,ik reageer gewoon op een tekst,standpunt,mening,niet op een persoonlijke situatie,niemand kent de situatie van een ander.

                                    Comment


                                    • Het is duidelijk nog work in progress met dat opladen, maar men geraakt daar wel.
                                      Persoonlijk doe ik ook vaak ritten van 850km, vanwege onze productieplant in Polen.
                                      En toch zou ik geen nee zeggen tegen een E-auto, als volgende leaser binnen een paar jaar.
                                      De ID-3 zou tegen die tijd perfect aan mijn noden kunnen voldoen.

                                      Actieradius zou wel minstens 350-400 km moeten zijn, en laadtijd pakweg een klein half uurtje tot een full charge.
                                      Dat lijkt mij perfect leefbaar.

                                      Op een trip van 7 à 800 km neem je sowieso toch even een koffiepauze of 2
                                      Tenminste, ik toch. De tijd dat ik dat in één keer afjakkerde is al een tijdje gedaan.

                                      Comment


                                      • Een Model 3 laad je in aan een supercharger op minder dan 30 min op van 10% -> 80%
                                        Boven de 80% daalt de laadsnelheid heel snel, dus dat heeft geen zin.
                                        .Wanneer je 130 km/h rijdt mag je er blijkbaar van uitgaan dat je 250-300 km doet op een lading van 80%-> 10%. Met een Tesla moet je dus iedere twee uur pauzeren voor een half uurtje. Op een traject van 800 km zijn dat dus twee flinke koffiepauzes. Dat lijkt me een ideale manier van reizen
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Het vergt gewoon even een andere mind set in mijn ogen, maar perfect leefbaar.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X