Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan (2020)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      4S IN TWEE SMAKEN

      PORSCHE TAYCAN 4S ONTHULD

      Porsche breidt het leveringsgamma van de Taycan uit met de 4S, een variant die een plek krijgt onder de reeds bekende Turbo en Turbo S.

      De IAA van Frankfurt was het podium waarop Porsche dit jaar zijn eerste volledig elektrische auto presenteerde: de Taycan. Die sedan werd gepresenteerd als 680 pk sterke Turbo én als extreem heftige 761 pk sterke Turbo S, beide gevoed door een 93,4 kWh groot accupakket. Voor wie de Turbo-versies té geladen zijn, heeft Porsche nu de splinternieuwe 4S-versies aan het leveringsgamma van de Taycan toegevoegd. Daarmee zet Porsche het nieuwe gebruik voort om ook zijn elektrische telg te voorzien van aanduidingen die op zijn reguliere benzinegestookte modellen het performanceniveau aangeven.

      Twee 4S-versies

      De Taycan 4S beschikt in de basis over elektromotoren die samen goed zijn voor een systeemvermogen van 530 pk. Daarmee sprint hij in 4 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid ligt op 250 km/h. Niet alleen zijn de elektromotoren in de basis minder krachtig dan die van zijn Turbo- en Turbo S-broeders, ook het accupakket moet het in beginsel doen met een kleinere capaciteit. In de 4S bedraagt de capaciteit van de batterijen namelijk 79,2 kWh en daarmee moet de Taycan 4S een actieradius van 407 kilometer kunnen halen. Nu komt er iets opmerkelijks. Porsche biedt de Taycan 4S namelijk óók aan met het Performance Battery Plus gedoopte accupakket van de Turbo en Turbo S. Wie die optie aanvinkt, krijgt dus een 4S met een 93,4 kWh groot accupakket in zijn bodem. Dat uitgebreidere pakket kan overweg met een laadvermogen van 270 kW. Het standaardpakket kan alleen omspringen met maximaal 225 kW.

      Dat is niet het enige verschil, want het grotere accupakket komt samen met krachtiger elektromotoren naar de 4S toe. In plaats van 530 pk leveren de elektro-units in dat geval 571 pk. De 0-100-acceleratie én de topsnelheid zijn overigens gelijk aan die van de reguliere 4S, al neemt de actieradius wel toe tot 463 kilometer. Daarmee is de 'volgestopte' versie van de 4S de Taycan-variant met de grootste actieradius. De Turbo en Turbo S komen respectievelijk namelijk 450 en 412 kilometer ver.

      Vanbuiten valt de 4S van de Turbo en Turbo S te onderscheiden dankzij zijn modelspecifieke 19-inchwielen, waar zich rode remklauwen achter schuilhouden. Daarnaast is ook de vormgeving van zaken als de voorspoiler, de sideskirts en de diffuser anders dan die van zijn krachtiger broers. Vanbinnen is de Taycan 4S vooral een Taycan zoals we die al kennen. Dat betekent dat ook hier een 10,9 inch groot display op de middenconsole prijkt en dat achter het stuur digitale klokken een plek hebben gekregen. Gedeeltelijk met leer beklede én achtvoudig verstelbare stoelen zijn standaard.

      De Taycan 4S is per direct te bestellen.

















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        Dus iedereen die nog voor de turbo variant kiest doet dit enkel en alleen nog voor de badge.
        Als je deze met het ge-upgrade batterij pakket neemt, heb je volgens mij sowieso de beste van de 3 voor je geld.

        Comment


        • #44
          De prijs van de 4S komt ongeveer overeen met die van de Model S Performance (110k vs 105k).
          De keuze voor de potentiële koper is dan: betere afwerking (Porsche) of hogere range (Tesla).
          407 km vs 610 km
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #45
            Ik zou sowiso een taycan kiezen boven een tesla. Het ziet er beter uit en het zal ook een pak beter rijden.

            Volgens de echte motorjournalisten, en niet de vloggers van "is the taycan my nex car", staat die echt mijlenver boven de tesla.

            Alleen is dat makkelijk kiezen zo zonder budget natuurlijk
            Volvo V90 D4

            Comment


            • #46
              Belgische site ligt er uit. Op de Duitse site kost de batterie upgrade 6.500EUR. Dat is nog te verantwoorden vind ik.

              EDIT: volledige Config met alle opties die ik zou willen = 129K. Hmmmm, begint al richting aannemelijke grenzen te gaan... Gaan in renting mega restwaardes hebben, dus maandelijkse bedragen gaan allicht meevallen.

              EDIT 2: Belgische configurator ook up and running... 137K hier... 8.000eur verschil met Duitsland voor identiek zelfde auto. Allicht vnl BTW...
              Last edited by Yves_0016; 4 Weken Geleden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                Belgische site ligt er uit. Op de Duitse site kost de batterie upgrade 6.500EUR. Dat is nog te verantwoorden vind ik.

                EDIT: volledige Config met alle opties die ik zou willen = 129K. Hmmmm, begint al richting aannemelijke grenzen te gaan... Gaan in renting mega restwaardes hebben, dus maandelijkse bedragen gaan allicht meevallen.

                EDIT 2: Belgische configurator ook up and running... 137K hier... 8.000eur verschil met Duitsland voor identiek zelfde auto. Allicht vnl BTW...
                Die twee procent extra BTW zou een 2000 euro extra zijn en in basis zou de auto dan 108,4k euro kosten. Even denken wat het verschil zou kunnen verklaren... Allicht voornamelijk zakkenvullerij van de importeur en een prijscompensatie ter gelegenheid van de 2000 euro premie die op te strijken valt?

                Doe mij alvast deze maar boven de Tesla. Ik vermoed dat er veel potentiële klanten deze gaan verkiezen.

                Comment


                • #48
                  De Keus tussen Porsche en Tesla lijkt mijn simpel, voor mijn tenminste, zou zonder twijfel de Porsche kiezen, veel mooier, kwalitatief ook veel better lijkt mijn, en dan maar wat minder range.
                  De Audi e-tron GT zal technisch het zelfde worden als de Taycan, neem ik aan, dus ook 800 Volt.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • #49
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Base Porsche Taycan 4S Configurator Is Live; How Much Would Yours Cost?














                      https://www.carscoops.com/2019/10/do...che-taycan-4s/
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #51
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          Toch serieus aan het twijfelen (geweest). Maar de optielijst is eindeloos, voor 110K basis heb je geen metaalkleur, verwarmende voorzetels, geheugen bestuurder zetel, keyless entry, enz, enz, enz,... Korting ook bijzonder karig, om hem een beetje te hebben zoals je wil (je moet zo een wagen ook niet kopen om hem dan zo karig uit te rusten) zit ik rond de 135K... Mjah... Dat is toch wat veel. Ik laat het er voorlopig nog een jaartje bij. Dan zien we wel nog eens.

                          Comment


                          • #53
                            Ik heb bestelling gedaan, levering voorzien voor 15/03/2020.
                            4s met 20" turbo velgen, jetblack metallic met zwart interieur en optionele rode gordels.
                            Verdere opties: zwarte sierlijsten, electric sportsound , sport chrono pakket, privacybeglazing, surround parking view, bijrijders display.
                            In totaal kom ik op ca. 120k.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door stig Bekijk Berichten
                              Ik heb bestelling gedaan, levering voorzien voor 15/03/2020.
                              4s met 20" turbo velgen, jetblack metallic met zwart interieur en optionele rode gordels.
                              Verdere opties: zwarte sierlijsten, electric sportsound , sport chrono pakket, privacybeglazing, surround parking view, bijrijders display.
                              In totaal kom ik op ca. 120k.
                              Ik vind dat je minimum alle batterie en oplaad upgrades moet pakken. Mss ligt het aan mij (range anxiety...). Dat kost sowieso al meer dan 10K. Dan kom je ongeveer aan de prijs die ik ook had.

                              Proficiat met aankoop trouwens! Zal topper zijn!
                              Last edited by Yves_0016; 1 Week Geleden.

                              Comment


                              • #55
                                Gefeliciteerd met de aankoop. Zeker een topic van openen zou ik zeggen. Ben wel's benieuwd hoe deze is, om dagelijks mee te leven.

                                Comment


                                • #56
                                  idd proficiat
                                  of je door de extra upgrades kwa batterij van uw angst gaat vanaf zijn, is maar de vraag natuurlijk

                                  je weet ook niet of stig nog andere fossiele wagens heeft staan die hem daarbij helpen, natuurlijk

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    idd proficiat
                                    of je door de extra upgrades kwa batterij van uw angst gaat vanaf zijn, is maar de vraag natuurlijk

                                    je weet ook niet of stig nog andere fossiele wagens heeft staan die hem daarbij helpen, natuurlijk
                                    Momenteel rijd ik met C63 station, maar die gaat verkocht worden :-)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                                      Ik vind dat je minimum alle batterie en oplaad upgrades moet pakken. Mss ligt het aan mij (range anxiety...). Dat kost sowieso al meer dan 10K. Dan kom je ongeveer aan de prijs die ik ook had.

                                      Proficiat met aankoop trouwens! Zal topper zijn!
                                      De batterijoptie zorgt voor theoretisch extra bereik van ca. 50km. Nu, de dagen dat ik meer dan 300km per dag doe zijn er geen 2 op een jaar. Dus vond ik niet echt een must om te nemen.
                                      Laad upgrades zijn er niet meteen. Ik kan thuis opladen aan 11 kWh. Dus elke nacht volledig opladen is geen enkel probleem.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Congratzz!
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X