Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suzuki Swift Sport (2018)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Suzuki Swift Sport (2018)

NIEUWE SUZUKI SWIFT SPORT GEPRESENTEERD

140 PK VOOR JAPANSE PRETMACHINE

Suzuki heeft met de Swift Sport al jaren een sportieve hatchback in de aanbieding die bewijst dat je geen 200 pk of meer nodig hebt om plezier te kunnen hebben. De Swift Sport is nu aan een nieuwe generatie geholpen.

Eerder liet Suzuki al foto's los van het exterieur van de hagelnieuwe Sport-versie van de Swift. We kunnen nu ook melden wat de Japanners onder de kap monteren.

Zoals we al vermoedden is het de 140 pk sterke 1,4-liter grote Boosterjet die optreedt als kloppend hart in de Swift Sport, een blok dat we al kennen van de Vitara S. Waar die machine in de Vitara 220 Nm levert, is hij in de Swift Sport goed voor 230 Nm koppel. Het vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak naar de voorwielen gestuurd. In Japan komt ook een zestrapsautomaat beschikbaar. De Swift Sport weegt in totaal 80 kilo minder dan z'n voorganger. Tel uit je winst.

De Swift Sport is dankzij zijn sportieve bumpers rondom zo'n 5 centimeter langer dan de reguliere Swift. Suzuki legt de Sport 1,5 centimeter dichter boven het asfalt. De auto staat op 17-inch lichtmetaal, krijgt dubbele uitlaateindstukken en een met rode stiksels aangekleed interieur. In de eerste helft van volgend jaar verwachten we de Swift Sport op de Nederlandse markt. Meer info volgt spoedig.

De vorige generatie Swift Sport kreeg een 136 pk sterke atmosferische 1,6-liter viercilinder als krachtcentrale.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2015 - Mercedes GLA 200d (136pk) Urban in Cosmoszwart

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Sympathiek sportief autootje. En dat die van atmo naar turbo is gegaan daar lig ik niet wakker van.

Comment

Mee eens.. doet me wel hard aan een Clio denken...
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

leuk

https://www.autocar.co.uk/car-news/m...herweight-warm

The 0-62mh time is improved 25% to an estimated 6.2sec
          6.2 ??? als dat geen schrijffout is dan is dat een hele prestatie ....

Comment

Comment

Comment

Radio actief kleurtje
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

Idd een kleine pretmachine
                    DS5 BlueHdi 180 '15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                      leuk

https://www.autocar.co.uk/car-news/m...herweight-warm

6.2 ??? als dat geen schrijffout is dan is dat een hele prestatie ....
                      Dan moet die toch zeer korte versnellingsbakverhoudingen hebben om dat te halen.

Comment

Specs nagevraagd bij Suzuki :

max speed : 210
                        0-100 : 8.1 sec

had deze eigenlijik wel iets sneller verwacht...

Comment

Inderdaad zeker een gemiste kans...
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi manueel Corrida Red (klik)

Comment

Working...
                          X