Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suzuki Swift Sport (2018)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Suzuki Swift Sport (2018)

    NIEUWE SUZUKI SWIFT SPORT GEPRESENTEERD

    140 PK VOOR JAPANSE PRETMACHINE

    Suzuki heeft met de Swift Sport al jaren een sportieve hatchback in de aanbieding die bewijst dat je geen 200 pk of meer nodig hebt om plezier te kunnen hebben. De Swift Sport is nu aan een nieuwe generatie geholpen.

    Eerder liet Suzuki al foto's los van het exterieur van de hagelnieuwe Sport-versie van de Swift. We kunnen nu ook melden wat de Japanners onder de kap monteren.

    Zoals we al vermoedden is het de 140 pk sterke 1,4-liter grote Boosterjet die optreedt als kloppend hart in de Swift Sport, een blok dat we al kennen van de Vitara S. Waar die machine in de Vitara 220 Nm levert, is hij in de Swift Sport goed voor 230 Nm koppel. Het vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak naar de voorwielen gestuurd. In Japan komt ook een zestrapsautomaat beschikbaar. De Swift Sport weegt in totaal 80 kilo minder dan z'n voorganger. Tel uit je winst.

    De Swift Sport is dankzij zijn sportieve bumpers rondom zo'n 5 centimeter langer dan de reguliere Swift. Suzuki legt de Sport 1,5 centimeter dichter boven het asfalt. De auto staat op 17-inch lichtmetaal, krijgt dubbele uitlaateindstukken en een met rode stiksels aangekleed interieur. In de eerste helft van volgend jaar verwachten we de Swift Sport op de Nederlandse markt. Meer info volgt spoedig.

    De vorige generatie Swift Sport kreeg een 136 pk sterke atmosferische 1,6-liter viercilinder als krachtcentrale.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Sympathiek sportief autootje. En dat die van atmo naar turbo is gegaan daar lig ik niet wakker van.

      Comment


      • #4
        Mee eens.. doet me wel hard aan een Clio denken...
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #5
          leuk

          https://www.autocar.co.uk/car-news/m...herweight-warm

          The 0-62mh time is improved 25% to an estimated 6.2sec
          6.2 ??? als dat geen schrijffout is dan is dat een hele prestatie ....

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7










              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Radio actief kleurtje
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #9






                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Idd een kleine pretmachine
                    Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                      leuk

                      https://www.autocar.co.uk/car-news/m...herweight-warm



                      6.2 ??? als dat geen schrijffout is dan is dat een hele prestatie ....
                      Dan moet die toch zeer korte versnellingsbakverhoudingen hebben om dat te halen.

                      Comment


                      • #12
                        Specs nagevraagd bij Suzuki :

                        max speed : 210
                        0-100 : 8.1 sec

                        had deze eigenlijik wel iets sneller verwacht...



                        Comment


                        • #13
                          Inderdaad zeker een gemiste kans...
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi manueel Corrida Red (klik)

                          Comment


                          • #14
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • #15
                              Zal ongetwijfeld leuk rijden, en hoewel de vorige nog de fun bood van een motor die ouderwets op toeren moest gehouden worden zal deze voelbaar meer punch leveren bij alle toerentallen. Als ze er nu ook nog voor gezorgd hebben dat hij niet in ademnood komt bij 5000 toeren lijkt het mij op motorisch vlak een verbetering. Tof, pretentieloos sportief karretje in de geest van de oer-GTI's. Een afknapper bij Oosterse constructeurs is bij mij steevast het interieur, waar ze nog steeds een onverklaarbare voorkeur lijken te hebben voor plastics waar ze bij Tupperware hun neus zouden voor ophalen...
                              2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
                              2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

                              Comment


                              • #16
                                Is niet gemaakt om boterhammen te vervoeren he ;-)
                                maar het kan natuurlijk wel

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Rij-impressie: SUZUKI SWIFT SPORT

                                    Door z’n prijs, vermogen en technologie komt de Suzuki Swift Sport in een niemandsland tussen sportieve A-segmenters en opgeleukte B-segmenters aan de ene kant, en B-segment hot hatches aan de andere kant. Niet dat het uitmaakt, de Swift Sport blijkt een feestnummer.


                                    Normaal gesproken wekken het geluid en de geur van voorbanden die over hun grens worden gedrukt een zekere spanning op. Het betekent immers dat onderstuuroptreedt en in een tijd waarin een beetje hot hatch toch zeker wel 200 pk moet hebben, gaat dat meestal gepaard met snelheden die bij een ongeval serieuze schade aan mens en machine garanderen. Zo niet bij de nieuwe Suzuki Swift Sport. Enerzijds omdat het model nog altijd een relatief bescheiden vermogen van 140 pk heeft en anderzijds omdat het onderstel verhoudingsgewijs al vroeg de handdoek in de ring moet gooien. Betekent dat dan dat de snelle Swift minder goed is dan een Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport of een Renault Clio RS? Wel als je kijkt naar prestaties en rondetijden, op die vlakken scoren de genoemde concurrenten beter. Maar als pretpakket maakt het de Sport eigenlijk alleen maar beter. Want al na drie bochten durf je het ESP uit te zetten en in iedere bocht die daarna komt, laat de Suzuki Swift z'n volledige potentieel benutten. Dat was altijd al de charme van de Swift Sport en dat verandert nu niet. Zonder repercussies de hooligan uithangen, het blijft geweldig leuk.

                                    Toch veranderde er wel iets fundamenteels ten opzichte van de vorige Sport. De nieuwe werd langer en breder en voelt mede daardoor een stuk stabieler. Nog altijd rolt de auto wat om zijn lengteas bij het insturen, maar een stuk minder dan voorheen. Eenmaal in de bocht blijft de Swift ondanks z'n relatief simpele setup met McPhersons voor en een torsie-as achter vrij lang beantwoorden aan je wensen. De Monroe schokdempers kunnen bovendien goed omgaan met wisselende asfaltomstandigheden.



                                    Volledig foolproof

                                    De grens ligt dus verder dan voorheen, maar ook als je er eenmaal bent, gedraagt de Swift zich volwassener dan vroeger. Hoe veel je de Japanner ook provoceert, de achteras ligt als een huis. Dat maakt 'm toegankelijk en foolproof, maar ook minder speels. Voorheen had je de optie om in één keer het gas dicht te gooien in een bocht, de achterzijde om de voorkant heen te laten draaien en de pseudo-drift vervolgens op te vangen. Dat kan met de nieuwe alleen nog als je de handrem gebruikt. Behalve meer zekerheid krijg je er echter ook meer comfort voor terug, want 500 kilometer rijden betekent niet meer automatisch dat je vermoeid uitstapt.

                                    Dat laatste heeft ook te maken met het feit dat de nieuwe 1,4-liter Boosterjet turbomotor een stuk minder toeren hoeft te draaien dan de natuurlijk ademende 1.6 van voorheen. Ook hier geldt dat de verfijning daarmee een stuk toeneemt, maar dat er wat charme voor verloren gaat. Niet langer hoef je de motor actief boven de 4.500 toeren te houden om echt gang te maken en steeds als een bezetene de toerenbegrenzer na te jagen. In plaats daarvan is het nu zaak de toerenteller-naald tussen de 2.500 en 4.500 toeren te houden en de 230 Nm z'n werk te laten doen. Samen met het gewicht van 975 kilo zorgt dat voor aansprekende prestaties. Nog steeds kun je die goed benutten op de openbare weg, van 0-100 in 8,1 seconden en een top van 210 km/h zijn immers geen sportwagenprestaties. De motor reageert, wanneer de turbo eenmaal meedoet, wel lekker gretig op het gas en de zesbak schakelt met korte slagen. Bovendien zitten de pedalen goed geplaatst, tijdens het terugschakelen een toefje tussengas geven vormt geen enkel probleem. Helaas klinkt de dubbele sportuitlaat wat tam en bij 6.000 toeren is het feest alweer voorbij.



                                    Alles standaard

                                    Wel heel fijn: die sportuitlaat is, evenals eigenlijk alles, standaard aanwezig op de Swift Sport. De enige optie is een andere lakkleur, voor wie het standaard Champion Yellow wat te veel van het goede vindt. Maar alles van verwarmde sportstoelen, climate control en navigatie tot 17-inch wielen en een batterij aan actieve veiligheidsassistenten zoals adaptieve cruise control zijn bij de prijs in begrepen. Een volwassen uitrusting dus.

                                    OORDEEL

                                    • +Uitdagend enthousiasme
                                    • +Compleet pakket
                                    • -Minder charmant dan vroeger
                                    • -Afwerking niet top











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19






                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ben er heel benieuwd naar, aangezien mijn Audi 80 die me 7 jaar goed van dienst geweest is(en ondertussen 25jaar oud is), motorproblemen heeft, ben ik al een tijdje aan het rondkijken voor iets sportief nieuw.
                                        Wou eigenlijk heel graag een Hyundai i30n performance, maar na wat opzoekwerk en navragen bleek deze op het vlak van verzekering en taksen enzo vrij duur uit te vallen.
                                        Ik weet wel dat de swift iets heel anders zal zijn, ben vooral op zoek naar een auto met sportief karakter, maar hoef niet speciaal een raket te zijn, voor die paar keer dat je mss gebruik kan maken van die 275pk van de i30n, denk ik dat ik hiermee op onze belgische wegen minstens evenveel plezier kan hebben, maar toch iets betaalbaarder.

                                        Hopelijk kan ik er binnenkort eens een testritje mee gaan doen, en als het mij bevalt denk ik dat ik een blauwe ga bestellen, heb deze kleur al op de gewone swift gezien en bevalt me wel.
                                        1993 Audi 80 B4 1.9TD
                                        1984 BMW E30 325i 24v

                                        Comment

                                        Working...
                                        X