Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 (2017)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Krieksel was me voor.

    Comment


    • #62
      Wa een belachelijk iets is da

      Bedankt voor de info iig!
      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

      Comment


      • #63
        Terwijl ik het las, dacht ik bij mezelf dat je die dan maar moet kopen met die gratis optie

        Wagen is wel zeer mooi afgewerkt binnenin. Denk Mercedes het mooiste, gevolgd door Audi en dan pas BMW.

        Comment


        • #64
          Hoor bij veel testen de kritiek dat het nieuwe bedieningspaneel er voor zorgt dat ge vaak de ogen van de weg houdt.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Hoor bij veel testen de kritiek dat het nieuwe bedieningspaneel er voor zorgt dat ge vaak de ogen van de weg houdt.
            ... en heel het dashboard constant vol vieze vuile vettige vingerafdrukken. Ik hoop dat ze er gratis een met Audi logo handgeborduurd doekske bijgeven om constant te kuisen

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Wagen is wel zeer mooi afgewerkt binnenin. Denk Mercedes het mooiste, gevolgd door Audi en dan pas BMW.
              Afwerking van Audi is inderdaad altijd top. Design is echter niet altijd indrukwekkend.

              Ben benieuwd: waar zet je de rest van de concurrenten in je lijstje qua afwerkingsgraad?

              Maserati Quattroporte
              Afbeeldingsresultaat voor 2018 maserati quattroporte dashboard


              Porsche Panamera
              Afbeeldingsresultaat voor 2018 porsche panamera dashboard


              Lexus LS
              Afbeeldingsresultaat voor 2018 lexus LS kiriko dashboard


              Jaguar XJ
              Afbeeldingsresultaat voor 2018 jaguar xj dashboard




              Comment


              • #67
                Ja, ook een mooi rijtje...

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Hoor bij veel testen de kritiek dat het nieuwe bedieningspaneel er voor zorgt dat ge vaak de ogen van de weg houdt.
                  Een touchscreen is een absurditeit in een wagen in beweging, de courante bedieningen zouden altijd blindelings moeten kunnen gebeuren

                  Comment


                  • #69
                    Vind ik ook, maar bij Audi denken ze daar anders over. (en niet alleen bij Audi)

                    Comment


                    • #70
                      Een gsm in de hand mag niet, mat minutenlang bezig zijn met zijn MMI-scherm, dat mag... Begrijpt wie kan !

                      Comment


                      • #71
                        Dat is natuurlijk korte/middel lange termijn, aan de andere kant worden auto's steeds autonomer. Mijn auto "scant" al continue rond, een grijp (actief) in als ik bvb niet tijdig zou remmen voor voorligger. Ik hoop (denk??) dat ik binnen 10 jaar met een auto rij die min of meer autonoom van A'pen naar Brussel kan rijden (al zeker de stukken grote baan/autosnelweg, stad is mss nog iets anders omdat daarvoor alle auto's intelligent moeten zijn).

                        Comment


                        • #72
                          Lijkt het interieur van een A6 historisch gezien eerder op dat van een A8 (om de vernieuwingen te kunnen inschatten) of op dat van de lagere modellen?

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Een gsm in de hand mag niet, mat minutenlang bezig zijn met zijn MMI-scherm, dat mag... Begrijpt wie kan !
                            Een touchpad, draaiknop of wat dan ook als 'afstandsbediening': dat leidt toch even veel af als een touchscreen, niet? Wat zijn jouw ervaringen dan met een beter systeem?
                            Mijn persoonlijke ervaringen met verschillende systemen: als de menustructuur logisch is opgebouwd, dan is eender welke bediening eerder een kwestie van gewoonte dan van afleiding.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                              Een touchpad, draaiknop of wat dan ook als 'afstandsbediening': dat leidt toch even veel af als een touchscreen, niet? Wat zijn jouw ervaringen dan met een beter systeem?
                              Mijn persoonlijke ervaringen met verschillende systemen: als de menustructuur logisch is opgebouwd, dan is eender welke bediening eerder een kwestie van gewoonte dan van afleiding.
                              Dat denk ik niet; een draaiknop - al dan niet met een touchpad - staat vast en doorgaans ook op een plaats waar het bediend kan worden terwijl de hand/pols ergens op kan steunen. Er is afleiding van de blik, die naar het scherm kijkt waar de menu's zich bevinden, maar er is geen concentratie en bijkomende oog/hand-coördinatie vereist om de vinger/hand naar een plek op de touchscreen te leiden en die daar ook te houden, dat alles terwijl het voertuig voortdurend kleinere en grotere bewegingen aan het lichaam doorgeeft.

                              Comment


                              • #75
                                Had het niet beter kunnen verduidelijken... men verlaat telkens het zicht naar de baan, en juist dat is gevaarlijk

                                Comment


                                • #76
                                  Dus je draait blindelings aan je draaiknop en je kijkt niet/nooit naar je scherm voor het resultaat te controleren van je handeling?
                                  Dat is, gelijk je op het strand zou zitten, zonnebril met spiegelreflexglazen op je reukorgaan en behoorlijk wat mooi gerief voor je neus krijgen en beweren dat je niet gekeken hebt.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereld beroemde boek naar geschreven en is meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, doet voor de "fun" 51 reizen om de wereld in 5350 dagen. Jammer genoeg zal daar nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Heeft te maken met niveaus, omdat te kunnen moet je in Niveau 4 zitten, de A8 en de 2 Tesla's zijn de enige voertuigen die Niveau 4 hebben. En dus gemachtigd zijn om autonoom te gaan.
                                    In de tekst in het begin van het artikel staat dat de A8 level 3 autonoom is.

                                    Maar wacht eens even, volgens AutoInternationaal.nl komt dat pas in 2018: https://www.autointernationaal.nl/20...iteit-audi-a8/
                                    Een beetje groot doen dat zij de eerste productie level 3 auto zijn, maar in de US bvb pas te krijgen in de herfst 2018: https://www.slashgear.com/2019-audi-...rive-09503163/
                                    Pas stoefen als het er ook echt is.

                                    Over het design:
                                    Een Audi is nooit echt mooi, maar deze heeft (net als vele grote limousines) wel een zekere présence op de weg.
                                    Maar:
                                    - grille is zo groot dat het er over is, enkel Lexus is nog triestiger
                                    - schermen zo laag is gewoon gevaarlijk en zeker voor om klimaatregeling te doen (draaiknoppen ftw!)
                                    - weinig vooruitstrevend: op een nieuw top model verwacht je nieuwe technieken

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                      Dus je draait blindelings aan je draaiknop en je kijkt niet/nooit naar je scherm voor het resultaat te controleren van je handeling?
                                      Dat is, gelijk je op het strand zou zitten, zonnebril met spiegelreflexglazen op je reukorgaan en behoorlijk wat mooi gerief voor je neus krijgen en beweren dat je niet gekeken hebt.
                                      Dat staat er niet. Ik schreef dat bij een draaiknop er afleiding van de blik naar het scherm met de menu's is, maar geen bijkomende afleiding om de hand/vinger naar de juiste plaats op de touchscreen te leiden.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

                                        Dat staat er niet. Ik schreef dat bij een draaiknop er afleiding van de blik naar het scherm met de menu's is, maar geen bijkomende afleiding om de hand/vinger naar de juiste plaats op de touchscreen te leiden.
                                        Juist, en komt erbij dat bij een touch screen je dan nog eens heel precies de iconen moet raken en dat is niet evident als je rijdt, zeker als de iconen klein zijn. Plus bij een traagwerkend systeem duurt dit proces nog langer.

                                        Bij een draaiwiel is je hand stabiel en kan je makkelijker door de menu's gaan, en als je het systeem kent, ken je het aantal draaibewegingen bijna vanbuiten. Dat alles resulteert in veel minder en veel korter afwenden van de blik van de rijweg.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X