Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes SLC (SLK Facelift) (2016)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Ook al is een mx5 een succes het is qua looks en motorisaties nooit mijn ding geweest.
    Ook al is de SLK / SLC een langlopend product, het is qua concept en de focus op afwerking boven rijgedrag nooit mijn ding geweest Of om het in mijn eigen woorden te zeggen: een sakosj is voor aan de arm van mijn madam, niet voor mij om in rond te rijden.

Op een iets serieuzere toon: ze zijn met de nieuwste incarnatie voor mij nog steeds niet op het niveau geraakt, qua design, die de eerste SLK had. Het blijft visueel te veel "ne plakboek".
    Saab 9-3 SS Vector TiD 150pk sinds 05/2005 - verkocht in 12/2010 na 260.000 km
    Saab 9-3 Cabrio Linear TTiD 160pk sinds 12/2010 - verkocht in 07/2016 na 201.000 km
    Mazda MX-5 ND 2.0 Skycruise Soul Red sinds 07/2016 160pk/200Nm - "LeeLoo"

Comment

Eerste was idd prachtig, een prototype voor de weg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Hoe was de testrit met de SLC 180 ?

Comment

We hebben mijn auto genomen om naar Brussel te rijden. De dochter des huizes had vervoer nodig deze namiddag.
          't Zal voor de volgende meeting zijn.
          Wel even in de SLC gezeten, en het zal beter een zonnige, warme dag zijn als we met die op stap gaan: met mijn 1m91 is het nogal claustrofobisch
          2016 Mercedes C200d kombi Avantgarde

Comment

Waarom moet het daarvoor zonnig en warm zijn ?

Comment

Dan kan het dak open

Comment

Ik heb net mijn zoon met het dak open naar de voetbal gevoerd. Het is momenteel niet warm en ook niet zonnig, maar dat geeft helemaal niet, het was volop genieten.
                Het moet alleen maar redelijk droog zijn hoor ;-)

Comment

Op stap met de SLC.
                  Centrum Brussel , anti-cabriolet -weertje.
                  Eerste indrukken:
                  - zuipschuit : 8,6 l
                  - aquaplaning (winterbanden op de AMG-velgen)
                  - 9G automaat blijft maar schakelen in het drukke stadsverkeer
                  - zijspiegels staan te ver naar achter voor mij
                  - best wel ruime koffer (voor dit type wagen)
                  - zwaar stuur
                  - op en top cruiser, nada sportieve ambitie (alhoewel de AMG-looks iets anders laten vermoeden)

Comment

Ondertussen heb ik nog een paar uur in de SLC gezeten.
                    - zetel kan niet plat genoeg voor mij, ik zit te recht, en dus met mijn kruin tegen de randen van het glazen dak.
                    - interieur doet toch wat gedateerd aan, maar voelt wel heel solide aan.
                    - sportstand van de automaat zorgt er voor dat op de snelweg niet hoger dan 7 wordt geschakeld, aan legale snelheid
                    - automaat twijfelt vaak
                    - zetel kraakt, nog veel meer dan die van mijn auto.

Ik moet dit nog eens herdoen op een zonnige lentedag.

Comment

8,6 l valt toch nog goed mee in druk stadsverkeer.

Comment

twijfelende automaat zal ook mss beetje liggen omdat je nog niet 100% op elkaar afgesteld bent op 1 middag ?

Comment

Tja, SLC180 en sportieve ambities? Denk dat ge dan toch een andere motor nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            - best wel ruime koffer (voor dit type wagen)
                            Misschien omdat het dak er moet in kunnen ? En als het dak er in zit zal het wel veel minder zijn ?

Comment

zou de SLC 200 een betere keus zijn

Comment

Voor de firma nooit genoeg wrs nog te licht, voor de flaneerder is 180 genoeg met 156pk/250nm...doet de honderd in 7.9 sec lol

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Voor de firma nooit genoeg wrs nog te licht, voor de flaneerder is 180 genoeg met 156pk/250nm...doet de honderd in 7.9 sec lol

Ze mogen er zelfs nog een 160 van maken, voor mij is een cabrio rustig genieten
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2015 - Mercedes GLA 200d (136pk) Urban in Cosmoszwart

Comment

ja, maar wel mét turbo please

test 43

http://www.autowereld.be/model--merc...c-43-2016.html

test 300

http://www.autowereld.be/model--merc...-300-2016.html

Comment

8,6 l was mijn verbruik. Met mijn beruchte Fluwelen Voet . De route leende zich niet echt tot raggen.
                                      Het gemiddeld verbruik sinds nieuw stond een liter hoger (op 3.500 km).
                                      De koffer is inderdaad een pak minder als het dak neer wordt geklapt. Maar goed, uiteindelijk wordt de auto meer dicht dan open gereden. De voorganger was een Mini cabriolet. Die koffer was precies een brievenbus.
                                      De automaat en mezelf moesten elkaar inderdaad nog een beetje gewend worden. Maar dat spel blijft maar schakelen - in sport is het beter, maar dan blijft die heel lang in de versnelling hangen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

enig idee over het verschil in verbruik met een SLC200 ?

Comment

geen flauw idee.
                                          Het is de bedrijfswagen van mijn collega. Een 200 paste niet meer in het budget, dus die is ook niet getest.

Comment

Working...
                                          X