Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Stelvio

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo Stelvio

    De Italianen hebben het doek van de eerste échte crossover van het merk getrokken. Uiteraard beginnen ze met de Quadrifoglio.

    Vernoemd naar een van ’s werelds mooiste passen en met een 2.9-liter V6 met twee turbo’s en 510 pk moet het een feestje zijn om met de Stelvio Quadrifoglio de naamgevende slingerweg te beklimmen. De auto lijkt sterk op de Giulia en net als bij die middenklasser kiest Alfa Romeo ook bij de Stelvio ervoor eerst de topversie te presenteren. Alle foto’s die je hier ziet, zijn dus van de Quadrifoglio.
    Opvallend is dat de Quadrifoglio (ik mag Q zeggen) in precies dezelfde tijd naar de honderd schiet als de Giulia Q (rijtest): 3,9 seconden! Daarbij wordt ook de StelvioQ geholpen door een automatische achtbak die in 0,1 seconde van verzet kan wisselen. De topsnelheid ligt wel iets lager; 284 km/u versus 307 km/u voor de Juul.

    Natuurlijk blijft het niet bij de Q, verwacht dezelfde aandrijflijnen als in de Giulia. Vooralsnog heeft Alfa Romeo het zelf alleen over de Ti (bij ons Veloce) met 280 pk, maar ga er maar vanuit dat ook de minder bedeelde diesels en benzines uit de Giulia op een later moment hun weg zullen vinden naar de Stelvio. Sterker nog, Alfa Romeo zal wel moeten als ze met deze auto ook in Europa aantallen willen weg zetten.
    Ook in Europa? Jazeker, Alfa Romeo kiest er namelijk voor om de auto te lanceren in aanloop naar de LA Autoshow en daar zal de Stelvio ook voor het eerst in levende lijve te zien zijn. Geen toevallig gekozen plek, Alfa Romeo is terug op de Amerikaanse markt en deze Stelvio is direct hun grootste troef om de Amerikanen in Italiaans maatpak te krijgen.

    http://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-r...n-ruiger-92923
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

  • #2



    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #4
        Officiële Europese voorstelling zal in Genève zijn. De auto zal ook achter de schermen te bewonderen zijn in Brussel. Er zal echter niks gecommuniceerd worden qua prijzen tot na de officiële lancering in Genève.
        Classic cars on demand

        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

        - It's time to make your dream come true -

        Comment


        • #5






          (source: Alfa 949 facebook)
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

          Comment


          • #6
            Schoon, maar dan liever full leder en ietske groter. Denk niet dat ik mijn ladder (vouwladder) erin ga krijgen
            Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

            Comment


            • #7
              Prachtig!
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

              Comment


              • #8
                De standaardversie
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                Comment


                • #9
                  gaat wel verkopen denk ik
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #10
                    Flauw. Trekt veel te veel op een Giulia op hoge poten. Ook Alfa gaat blijkbaar de Duitse toer op en laat binnenkort zijn hele gamma op de Giulia trekken
                    Zal de verkoopcijfers spijzen, dat wel

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      Flauw. Trekt veel te veel op een Giulia op hoge poten. Ook Alfa gaat blijkbaar de Duitse toer op en laat binnenkort zijn hele gamma op de Giulia trekken
                      Zal de verkoopcijfers spijzen, dat wel
                      Jammer dat ze nu alweer hun inspiratie kwijt zijn... Dit is gewoon een Giulia aan alle kanten uitgerokken .
                      freude am fahren

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                        Prachtig!
                        Nice!
                        Last edited by dirk195; 16/11/2016, 20:17.

                        Comment


                        • #13
                          zal wel voor een groot stuk van de prijs afhangen ook wat dit moet kosten.... Als dat te dicht bij de Duitsers ligt, wordt het een no go voor veel mensen vrees ik, Alfa is nog altijd geen "premium"-merk...

                          Comment


                          • #14
                            Filmpje met geluid vermoedelijk op LA motorshow....

                            https://www.youtube.com/watch?v=mvX2AgZH3KE

                            Vlak naast stand van BMW....

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Flauw. Trekt veel te veel op een Giulia op hoge poten. Ook Alfa gaat blijkbaar de Duitse toer op en laat binnenkort zijn hele gamma op de Giulia trekken
                              Zal de verkoopcijfers spijzen, dat wel
                              Idem. Eerste reactie is "meh". Wat ik jammer vind is dat Alfa zo goed op pad was om het merk te herlanceren op een fundament van z'n sportieve geschiedenis. Eerst de Alfa 8C, dan een Alfa 4C, een Giulia Quadrifoglio ... elks een verhaal op zichzelf maar -geheel per toeval denk ik- ook wel met een duidelijke sportieve lijn en visie. 'k Had het vernieuwde Alfa liever nog een tijdje 'puur' gezien totdat ieders mindset hierop aangepast was.

                              Comment


                              • #16
                                Deze trailer staat hier op infinite loop

                                Comment


                                • #17
                                  Zonder meer F-Pace killer, al de rest komt op de derde plaats.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 54 reizen rond de wereld in 5740 dagen. Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door aribo Bekijk Berichten
                                    Deze trailer staat hier op infinite loop
                                    Deze commercial vind ik nu eens echt geslaagd. Amerikaans, maar geslaagd.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik vind het net een giulietta met klinken in de achterdeur en giulia lichten... staat ook even hoog als een standaard giulietta, lijkt me...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik kan deze zeker wel smaken.

                                        Het is eigenlijk simpel. Berlines zijn in deze markt gewoon niet populair, en in de regel genomen heb ik het er zelf ook niet voor. De f10 sedan was mooi (nieuwe niet), de 159 was/is mooi, een 3-reeks met M pakketje is nog altijd top, en de A6 berline heeft ook wel iets op dikke velgen - maar pakweg een C, A4, XE of E in niet-break uitvoering overtuigt mij niet.

                                        Komt de Giulia dan, en ik probeer mijn dieprood Alfa hart te openen... ik doe mijn best... maar als ik echt mag kiezen, dan wil ik hem als break. De berline heeft gewoon niet de natuurlijke schoonheid van de 159, ondanks de RWD proporties. Maar ja, die break bestaat gewoon niet. Ga je dan bij de concurrentie kijken en eens dromen over een S4 Avant (eigenlijk veel te saai voor wat het kost), C43 AMG estate (in zelfde bedje ziek - too locked down) of als het echt mag, een C63 AMG estate (jaaaaah - maar dat prijskaartje ), dan blijf je toch met dat gevoel zitten dat je wagen er op details na net zo uit ziet als de leaser van pak-hem-beet om en bij de 35.000 EUR. Niets fout mee, maar ga je dan echt het gevoel hebben dat hij zijn (dure) prijs waard was, telkens je hem ziet staan (nog los van wat de medemens er van denkt - boeit me niet zo). I kind of doubt it...

                                        Dus dan kom je uit bij de 'midi-SUV'. Tot voor kort een bijzonder 'begeeuwenswaardig' (nieuw woord) segment. X3 (geeuw), Q5 (dubbel geeuw), in het beste geval werd er eens een S-je voor gezet omdat ze er een dikkere diesel in gestopt hadden. Deed het liefhebbershart weinig. Maar dan zie je plots de Macan komen (yummie - maar echt wel aan de kleine kant, en echt wel aan de dure kant), zet BMW de X4 M40i op de markt (proporties van een naaktslak die zich net een huisje aangemeten heeft, maar wel een rij-ijzer), gooit Mercedes de GLC43 in de strijd (zo veel logischer dan de C43, als SUV), en dan begin je toch te denken. Het hoort niet als gedachte voor een liefhebber, maar in fine zijn dit de wagens die tegelijk het praktische van een break hebben, de looks kunnen ook wel mee, ze zijn misschien ook wat homogener qua concept (de 'locked down' performance van een S of 43 past zo'n SUV toch beter), en ja, ze onderscheiden zich toch door (een pak) zeldzamer te zijn dan de huis-tuin-en-keuken breaks waar ze van zijn afgeleid.

                                        Dus dan zit je zo'n GLC43 een paar keer te configureren en te twijfelen of dat 'het' dan niet zou kunnen zijn of worden, binnen 6 maanden, 12 maanden, 24 maanden (wanneer de jeuk echt te groot wordt). Mentally ready dus, voor het SUV feestje. En dan komt deze Stelvio. Proporties die met dezelfde stijlelementen beter werken dan bij de Giulia (lijkt bijna of ze dit eerst getekend hebben, en dan platgeslagen naar een Giulia formaat). De semi-break lijn die aan de kofferjunkie in mij appeleert, maar tegelijk sportiviteit blijft uitstralen (wel heel erg evident van de Macan afgekeken, maar bon, er zijn slechtere voorbeelden). Een interieur dat vast niet Duits kwalitatief zal zijn maar in design al het Germaanse ver achter zich laat. En het is een Alfa (een echte!)!!!

                                        Dus wat mij betreft: ik ga hier op wachten. En dan ga ik hem proefrijden. En dan toch eens heel hard overwegen of de financial suicide van zo'n Quadrifoglio het waard is. Eigenlijk is de QF gewoon de midi-SUV van Ferrari - dus ja - misschien maybe you never know. Een beetje GLC43 krijg je niet/nauwelijks onder de 80.000 EUR. Als de Giulia het referentiepunt is zal deze Stelvio QF full option niet veel meer dan dat zijn. Ga dan maar eens kijken wat een GLC63 straks kost. En als de man maths het niet halen: een full-option Giulia Veloce is 60.000 en quasi even snel. Full-option Stelvio Veloce voor (gokje) 65.000 - dat is eigenlijk een koopje (configureer maar eens pakweg de nieuwe 5 en kijk wat je daar voor dat geld krijgt).

                                        En als dit alles goed afloopt, dan rijden we misschien weer Alfa. Wie had dat nog gedacht...
                                        Last edited by Dust; 19/11/2016, 21:22.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X