Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5/S5/RS5 Coupé (B9)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A5/S5/RS5 Coupé (B9)

Motoren bij lancering:

2.0 TFSI - 190 pk / 320 Nm - manuele zesbak of zeventraps s-tronic
    2.0 TFSI - 252 pk / 370 Nm - manuele zesbak of zeventraps s-tronic
    3.0 TFSI - 354 pk / 500 Nm - achttraps tiptronic (S5)

2.0 TDI - 190 pk / 400 Nm - manuele zesbak of zeventraps s-tronic
    3.0 TDI - 218 pk / 400 Nm - manuele zesbak of zeventraps s-tronic
    3.0 TDI - 286 pk / 620 Nm - achttraps tiptronic

De S5 en de 3.0 TDI met 286 pk hebben standaard vierwielaandrijving.
    De tweeliters zijn viercilinders, de drieliters zescilinders.

Last edited by Löwe; 03/06/2016, 15:26.

Last edited by Löwe; 02/06/2016, 22:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten

Precies! Deze bedoel ik.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 53 reizen rond de wereld in 5597 dagen. Maar daar zal wel nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mooi interieur.

Comment

Geen verrassing. Die kunnen ze zo in eender welk ander Audi model gooien.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 53 reizen rond de wereld in 5597 dagen. Maar daar zal wel nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Evolutie ipv revolutie.... Mooie wagen

Comment

Idee welke motoren er beschikbaar zijn? E-trons?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                Geen verrassing. Die kunnen ze zo in eender welk ander Audi model gooien.
                Audi moet nu toch wel het saaiste merk ter wereld zijn qua design !!! Werkelijk saai , dit is nog geen evolutionair design te noemen, en dan om een echte motor , een zescilinder te hebben moet men een S5 kopen !!! Nee niet voor mij , niet verwonderd dat Audi mij belt voor gratis een dag een A4 of A6 proef te rijden, ze krijgen ze aan de straat stenen nog niet kwijt, als men die A5 vergelijkt met een 435i coupe of een 435 grand coupe of een C400 coupe dan is dit toch wel andere koek ! Arm Audi

Comment

damned ! weer deze vaste iPad op het dashbord...zien ze bij Audi niet dat dat lelijk is ?

Comment

Waarom worden de foto's van het oude model gepost?

Grapje, ik wil geen olie op het vuur gooien (ba dum tss)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                      Idee welke motoren er beschikbaar zijn? E-trons?
                      Uit de persmededeling:

Engines
                      The new Audi A5 Coupe?* will launch in Germany with five engines: two TFSI andthree TDI units. Their power output has increased considerably and is now between140 kW (190 hp) and 210 kW (286 hp). Compared with the previous model, theyoffer up to 17 percent more performance while consuming as much as 22 percentless fuel. All the engines combine high efficiency with sporty power developmentand smooth running especially the two 3.0 TDI six-cylinder engines.
                      With its newly developed 3.0 TFSI, the Audi S5 Coupe?* is now in a league of its own.The turbo V6 exhibits highly efficient, sports car-like performance. From its 2,995 ccof displacement, the boosted six-cylinder engine produces 260 kW (354 hp) ofpower, which is 15 kW (21 hp) more than the engine in the previous model.
                      Drivetrain
                      The new Audi A5 Coupe?* comes with a drivetrain solution tailor-made for eachengine variant. The manual six-speed gearbox and the seven-speed S tronic are usedwith the four-cylinder engines as well as the 160 kW (218 hp) 3.0 TDI with front- orall-wheel drive. The eight-speed tiptronic is reserved for the top diesel with 210 kW(286 hp) and the S5 engine*. Both engines come standard with quattro all-wheeldrive. Audi also offers the optional rear-axle sport differential for even moredynamic driving and precision.
                      The new quattro with ultra technology is also available for the first time. At themoment it can be combined with the four-cylinder TFSI and TDI engines withmanual transmission. Optimized for efficiency, the drive system does not exhibit anyperceptible differences to permanent systems in terms of traction and drivingdynamics.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                        Audi moet nu toch wel het saaiste merk ter wereld zijn qua design !!!
                        7 magere jaren en 7 vette jaren... ze zijn mogelijks terug aan de magere begonnen.
                        Niet dat ik de auto lelijk vind, maar de allereerste A5 had op mij een diepere indruk nagelaten toen 'ie voor het eerst getoond werd (9 jaar geleden ondertussen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                          Audi moet nu toch wel het saaiste merk ter wereld zijn qua design !!! Werkelijk saai , dit is nog geen evolutionair design te noemen, en dan om een echte motor , een zescilinder te hebben moet men een S5 kopen !!! Nee niet voor mij , niet verwonderd dat Audi mij belt voor gratis een dag een A4 of A6 proef te rijden, ze krijgen ze aan de straat stenen nog niet kwijt, als men die A5 vergelijkt met een 435i coupe of een 435 grand coupe of een C400 coupe dan is dit toch wel andere koek ! Arm Audi
                          Tja, het is maar wat je wil. Al eens naar andere merken gekeken. Eén voor één apen ze Audi na. Geen onderscheid meer vanbinnen en exterieur heb je al een zeearendsoog nodig om een onderscheidt te kunnen zien.
                          Eén ding hebben ze nog voor (feitelijk 2) op de andere merken: wat ze maken is kwalitatief en oerdegelijk en ze verlagen zich niet aan de walgelijke niche modellen zoals de andere om hun productiepijl instant te kunnen houden.

Comment

Mooie lichten...
                            Jammer dat ze de uitlaten niet hebben overgenomen van de facelift a6/a7...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                              Tja, het is maar wat je wil. Al eens naar andere merken gekeken. Eén voor één apen ze Audi na. Geen onderscheid meer vanbinnen en exterieur heb je al een zeearendsoog nodig om een onderscheidt te kunnen zien.
                              Eén ding hebben ze nog voor (feitelijk 2) op de andere merken: wat ze maken is kwalitatief en oerdegelijk en ze verlagen zich niet aan de walgelijke niche modellen zoals de andere om hun productiepijl instant te kunnen houden.
                              Klopt, kijk naar Mercedes.... Gle,Gls,Glc,... En ze trekken allemaal op de a-klasse.... Laat staan om de nieuwe C van de E en de S-klasse te onderscheiden....

Smaken en kleuren....:/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                                Klopt, kijk naar Mercedes.... Gle,Gls,Glc,... En ze trekken allemaal op de a-klasse.... Laat staan om de nieuwe C van de E en de S-klasse te onderscheiden....

Smaken en kleuren....:/
                                altijd wel een audi fan geweest, maar de nieuwe modellen roepen toch geen "waaaaawww" gevoel meer op. Bij bmw en mercedes en bmw trekt het idd ook allemaal op elkaar maar met elk nieuw model heb je wel echt iets nieuws. Zeker bij mercedes. De nieuwe C klasse is toch wel een stuk knapper en vernieuwender dan de vorige, idem dito bij de E, de S, de GLC, ...

Comment

Was heel benieuwd naar de nieuwe A5, maar ben nu toch blij dat ik een C Coupe besteld heb. Ik rij nu nog met de oude A5, daarbij had ik waauw gevoel, nu helemaal niet, integendeel.

Comment

Ontgoocheling, ik sluit me aan bij bovenstaande reacties.
                                    Current: MY 2016 BMW 420dA Gran Coupe M-Pack
                                    Old: Volvo V50 Drive Business Pro Edition (04/2013 - 04/2015), Mini Cooper D (10/2010 - 03/2013), Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (08/2005 - 10/2010)
                                    Other: Audi S3 Sportback 2013 S-Tronic & Renault Clio Sport 2009 (FL) & VW Golf V GTI DSG 2007

Comment

Achterkant en 3 kwart vind ik mooi.

Comment

Al 18 replies en nog geen van Iceman die zegt dat de Audi 80 de laatste echte Audi met mooi design was en dit een zoveelste flauw afkooksel is en dat niemand deze zal kopen en dat dit een ramp zal worden voor Audi?

Vreemd...

Mooi én geslaagd!
                                        Mijn Skoda

Comment

Working...
                                        X