Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XJR

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jaguar XJR

Jaguar XJR is officieel: 550PK

Bij Jaguar heeft men de anabolenspuit in het aarswerk van de statige Jaguar XJ gestoken. Dit is het resultaat!
    De Jaguar XJR is de nieuwste toevoeging aan de R-lijn van de Britten. Tot voorheen was de XJ Supersport met een magere 510 pk de meest potente uitvoering, maar volgende week wordt op de New York Autoshow hét antwoord voor de pk-beluste zakenman gepresenteerd. Jaguar meldt tot dusver alleen dat het 5.0 V8-blok met supercharger in de XJR 550 pk levert, en er aanpassingen zijn uitgevoerd aan de stuurinrichting, de remmen en de wielophanging.
    Verder is de bumperpartij aangepast, staat de auto op dikkere sloffen en mag het R-logo natuurlijk niet ontbreken in de grille. Meer info over de superlimo, ontwikkeld bij Jaguars Nurburgring Test Center, volgt bij zijn onthulling op 27 maart.

Bron:
    Autoblog.nl
    porsche 4ever
    '06 Skyteam Dax 50cc

Die R-spielerei doet afbreuk aan de stijlvolle & elegante looks van de gewone XJ.
    Wat mij betreft is deze versie wat overbodig.
    Ik prefereer de "normale" XJ Supersport.
    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
      Die R-spielerei doet afbreuk aan de stijlvolle & elegante looks van de gewone XJ.
      Wat mij betreft is deze versie wat overbodig.
      Ik prefereer de "normale" XJ Supersport.
      Ik geef je gelijk als het over stijl en elegantie gaat, maar als je efkes over de schreef wilt gaan, is dit toch de max? Is dat in het geval van een S 63 AMG ook niet zo in vgl met de 'gewone' S?
      Deze XJ R ziet er ongelooflijk bruut uit en mag daar wat mij betreft perfect naast staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
        Ik geef je gelijk als het over stijl en elegantie gaat, maar als je efkes over de schreef wilt gaan, is dit toch de max? Is dat in het geval van een S 63 AMG ook niet zo in vgl met de 'gewone' S?
        Deze XJ R ziet er ongelooflijk bruut uit en mag daar wat mij betreft perfect naast staan.
        Klopt wat je zegt en er zal zeker een markt voor bestaan.
        Alleen vind ik 'm een tikje ordinair voor een Jaguar limousine, maar dat is een persoonlijk oordeel.
        De XJ Supersport met 510 pk zou voor mij voldoende zijn en heeft power genoeg om je af en toe eens te laten gaan.
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
          Klopt wat je zegt en er zal zeker een markt voor bestaan.
          Alleen vind ik 'm een tikje ordinair voor een Jaguar limousine, maar dat is een persoonlijk oordeel.
          De XJ Supersport met 510 pk zou voor mij voldoende zijn en heeft power genoeg om je af en toe eens te laten gaan.
          Tjah, daar heb je een punt. Wist niet dat die al 510 paarden gaf

Comment

Dit is me wel een dijk van een wagen,toch dat tikkeltje anders dan zijn "minder potente?" broers maar niet schreeuwend
            sigpic

Comment

Nu is ie toch wat meer opzichtig geworden als je vergelijkt met de vorige versies. Die waren nog zo heerlijk incognito.

Comment

Agreed. R-bumperkes misstaan 'm.
                Maar eenvoud & klasse verkoopt steeds minder... dus Jaguar moet mee, zeker?
                BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

Comment

Kan zijn. Maar had ik het geld en was ik op zoek naar dergelijke Jaguar, dan kocht ik de 'gewone' SuperSport. 510 pk lijkt me ook voldoende om wat mee te kunnen met het verkeer (), en z'n styling is veel behoudener...
                  1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
                  1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
                  2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
                  2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
                  2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
                  2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (40.300 km and counting)
                  2013 Abarth Punto SuperSport (111.500 km and counting)
                  2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (85.850 km and counting)

2019 Abarth 595C Competizione (0 km and not counting yet)

Comment

Ook geen fan, de SS daarentegen... De XJ is voor mij de enige van alle limousines die een echte headturner blijft.

Comment

Die goudkleurige velgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Agreed. R-bumperkes misstaan 'm.
                        Maar eenvoud & klasse verkoopt steeds minder... dus Jaguar moet mee, zeker?
                        Als je het vanuit een klantgerichte instelling & concurrentieel oogpunt bekijkt, zal Jaguar niet anders kunnen zeker. Als de klant deze soort versie vraagt, kan het merk dit moeilijk negeren. En als ze daarmee nieuwe klanten kan aantrekken, dan denk ik vooral aan de BRIC-landen, kan ik dit alleen maar toejuichen.
                        De Duitse concurrentie (behalve BMW zeker?) heeft elk z'on superversie van hun limousine heeft, dan kunnen ze moeilijk achterblijven & beter een serieus alternatief voorzien.

Volgende logische stap lijkt me dan een R-sportpakket aanbieden voor de gewone versies??

Ik persoonlijk vind dat de R-saus niet zo pakt op het design van de huidige Jags (XFR is hier voor mij wel een uitzondering), al evenmin de RS-versies.

Comment

Bron: Facebookpagina Jaguar.

Comment

http://www.autocar.co.uk/car-news/ne...how-jaguar-xjr

Comment

De voorkant heeft wel iets maar de achterkant vind ik minder. Ik kies dus ook voor de "gewone" supercharged.

Comment

Zalige wagen, als ik moest kiezen tussen deze of de nieuwe 4porte, dan wist ik het wel
                                Gallardo Superleggera jaagt em in de toerenbegrenzer

Mijn andere filmpjes

Comment

Comment

Mooi mooi, blijft een prachtige wagen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                      De voorkant heeft wel iets maar de achterkant vind ik minder. Ik kies dus ook voor de "gewone" supercharged.
                                      idd ik vind die achterkant ver van mooi. jammer want de rest is wel heel mooi
                                      lets have some more member berries

Comment

Die donkergrijze vind ik knap, en al zeker met die nog iets donkerdere matte velgen.
                                        Die donkerrode is helemaal niet mijn ding. Ook de velgen zijn van een ander design en zijn echt niet mooi. Neen, in de juiste configuratie vind ik 'm dik, maar in de verkeerde configuratie is het al direct veel minder.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                        X