Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht keuzestress

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Moet toch ook ergens eens gaan zien hoeveel het realistisch gemiddelde verbruik van zo'n 1.4TSI Caddy zou zijn.
    In personenwagenuitvoering is deze goedkoper en beter uitgerust dan een lichte vracht... begrijpe wie begrijpen kan.


    In een dieselvariant zie ik het niet zitten om in personenwagenuitvoering te rijden, maar een 1.4 benzine gaat hier geen tot weinig verschil opleveren met de kosten van de huidige wagen.
    Die zit met een gemiddeld verbruik van om en bij de 6.5 liter/100km.
    Een litertje meer is toch we het maximum, als ik richting 8 liter ga vind ik het erover.

    Die TSI motoren staan wel gekend om zuinig te zijn, maar heb een beetje bang dat de vorm van zo'n Caddy roet in het eten gooit.

    Comment


    • #22
      Ondertussen alweer twee maanden verder en nog steeds geen keuze kunnen maken..

      Peugeot/Citroen en Opel vallen af, geen mogelijkheid tot weglaten van het tussenschot.
      Enkel op de tweedehandsmarkt zou ik eventueel nog een heel recente Partner of Berlingo kunnen scoren...


      Ford.. tja… de Transit Connect valt ook af wegens geen mogelijkheid tot weglaten van het tussenschot... de kleine versie, kom nu niet op de naam, zou eventueel nog een mogelijkheid zijn wegens rooster ipv vast tussenschot. Moet wel eerst eens gaan kijken bij een Ford verdeler want die passagiersstoel ziet er echt niet comfortabel uit in de folder...


      En dan hebben we VW nog he...

      Momenteel een prijsofferte binnen van < 25000€ voor een Caddy Van maxi op CNG. Enige nadeel --> geen automaat. Verder heeft deze wel alles wat we wensen...
      Optielijst was behoorlijk lang en daarom kom je haast in de buurt van een Caddy Maxi Family edition, die op zijn beurt enkel duurder is omdat er minder korting te rapen valt...

      Basisprijs van een Lichte vracht is dus hoger dan een beter uitgeruste personenversie... begrijpe wie begrijpen kan...


      Soit,

      De LV met 1.4 TSI (130pk) en DSG bak is een paar honderd euro goedkoper dan de LV met 1.4 TGI (110pk) met een zesbak handgeschakeld.
      Nu zou ik graag een automaat hebben, maar vrees een beetje voor het verbruik van zo'n TSI...

      Iemand hier een eerlijk gemiddeld verbruik van zo'n Caddy?

      Woensdag gaan we testrijden...

      Comment


      • #23
        Volgens spritmonitor (een gem. van 9 wagens) 8,35L.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Volgens spritmonitor (een gem. van 9 wagens) 8,35L.
          En wetende dat degene die de moeite doen om op spritmonitor hun verbruik in te geven toch ook bestuurders zijn die met het verbruik bezig zijn... vrees ik er een beetje voor dat die 8.35 liter nog optimistisch gaat zijn...

          En teveel voor mij....



          Dan toch maar een CNG..... denk ik....

          Comment


          • #25
            En waar steken ze de gastanks? Als je daar achterin een bed wil maken, dan moet je dat toch goed nakijken.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              En waar steken ze de gastanks? Als je daar achterin een bed wil maken, dan moet je dat toch goed nakijken.
              Zitten onder de bodem... geen verlies van ruimte.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door A.S.Moto Bekijk Berichten
                Basisprijs van een Lichte vracht is dus hoger dan een beter uitgeruste personenversie... begrijpe wie begrijpen kan...
                pure marketing he, een particulier is veel prijsgevoeliger dan bedrijven, lichte vracht blijft 100% aftrekbaar (ook voor particulier overigens als de lv zuiver voor woon-werk wordt gebruikt) en dan speelt een scherpe prijs minder een rol

                Comment


                • #28
                  ford is tourneo
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #29


                    Deze voormiddag na een koude douche de VW garage verlaten, zonder bestelbon....

                    Dat ze wat willen verdienen bij een overname ok, maar de prijs de ze me voorstelden was echt niet ok.
                    Dan geen nieuwe lichte vracht... het geld dat ik teveel verlies om de Mazda in te leveren gaat makkelijk de extra kosten van een tweede wagen verantwoorden...

                    We gaan dus op zoek naar een tweedehands Lichte vracht en houden de Mazda netjes bij... wellicht een Partner/Berlingo…

                    Greta zal content zijn...

                    Comment

                    Working...
                    X