Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hybride of diesel?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hybride of diesel?

Dag,

Ik mag midden dit jaar een nieuwe wagen bestellen en rekening houdend met de nieuwe aftrekbaarheidsregels voor vennootschappen, kijk ik voor de eerste keer sinds ik beroepshalve wagens koop/lease naar een andere wagen dan een "diesel".

Even schetsen: Ik rij beroepshalve tss. de 35-45 k kms/jaar. Verhouding autosnelweg/B-wegen 85 - 15. Dus, best veel snelweg alhoewel ik lokaal ter plaatse dikwijls enkel van hotel naar klant en terug rij... Dus best wel veel korte afstanden als ik niet mijn geijkte patroon volg (snelweg).

Rij momenteel een Mercedes C 200D Break Aut. Fijne km-vreter, maar valt vanaf 01/01/2020 terug op een aftrekbaarheid van ongeveer 60%.

Heb al gereden met een Ford Mondeo Hybride, fijne wagen en relatief zuinig, ongeveer 6 l op het traject dat ik gereden heb (ter info: mijn C-tje klokt af op gemiddeld 6 tot 6,5 l... en ik ben een bompa rijder (lees rustige chauffeur) volgens mijn zoons. De Mondeo is 70% aftrekbaar, voorzien van alle toeters en bellen, en ruim 100 EUR/maand goedkoper dan mijn C-tje.

Een andere wagen die ik in het vizier heb is een DS7 met de 1.5 BlueHDI en 130 pk.

De hamvraag: Diesel of hybride (full). Plug-in overweeg ik (nog) niet, omdat opladen problematisch is...alhoewel veel van mijn klanten in Nederland een laadpunt hebben op hun bedrijfsparking.
    Full EV is uit den boze...ik zou terug gekatapulteerd worden naar de postkoetstijd als ik bvb mijn klanten in Friesland zou moeten bezoeken.

Hans
    Last edited by Beneluxtrotter; 1 Week Geleden.

Toyota of >Lexus hybride nemen, beste hybrides op de markt, bvb nieuwe Lexus ES 300.

Comment

Working...
    X