Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma... welke bedrijfswagen neem ik?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Als je de laadruimte van de Passat niet nodig hebt, zou ik hierbij toch voor de Benz opteren.
    E klasse blijft toch een comfort referentie denk ik, en van die motor zou ik totaal geen schrik hebben.
    Als je die cijfers ziet is dat RUIM voldoende in het huidige verkeer.

    Volgens de Benz configurator heeft hij ook al half lederen bekleding. Zeer mooi interieur ook zo te zien.

    Ik vind het wel straf dat je die voor hetzelfde budget kan krijgen als de Passat.
    Als ik die op leaseplan configureer, kom ik op meer dan 180€/md verschil uit.
    Blijkbaar promoten ze de 'Business Solution' tijdelijk met een heel aantrekkelijk kortingpakket. Want anders zou deze wagen idd geen optie zijn voor mij

    Comment


    • #62
      Voor een C klasse zou ik een Passat nooit laten staan, maar dit is toch wel een offer you can't refuse, voor mij.

      Alleen zal je VAA wel een stuk hoger liggen uiteraard, vanwege de catalogus waarde.
      Maar wie mooi wil gaan ;-)

      Comment


      • #63
        'business solution' is echt een goeie formule: alles wat een normale mens verlangt van een bedrijfswagen zit daar zo ongeveer op. De speciallekes (genre lederen dashboard) kun je niet selecteren, maar who cares ?

        Ik zou wel gaan voor een C ten nadele van de Passat: geen liefhebber van het interieur van de Passat, en van de afstandelijke manier dat die rijdt. Opnieuw: persoonlijke voorkeur, voor het overgrote deel van de mensen zal dit geen rol spelen, en die zullen de ruimte op de achterbank en in de koffer belangrijker vinden.

        De keuze voor de E zou voor mij een 'no-brainer' zijn. Ik zou daar maar 1 puntje van kritiek op hebben: dat het geen break : een sedan vind ik altijd wat meer gepensioneerd er uit zien.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #64
          Zit in dezelfde situatie waar keuze tussen Volvo XC60 of V90 beide in automaat, Momentum uitvoering en bijkomende opties zou gaan en de E200 Business Solutions erbij komt en inderdaad goed uitgerust. De nieuwe motor is nog niet beschikbaar voor testrit maar werd verzekerd dat het goed zit. testrit met de 2 liter gemaakt en zit wel goed Keuze is inderdaad luxeprobleem maar evengoed een probleem

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
            Zit in dezelfde situatie waar keuze tussen Volvo XC60 of V90 beide in automaat, Momentum uitvoering en bijkomende opties zou gaan en de E200 Business Solutions erbij komt en inderdaad goed uitgerust. De nieuwe motor is nog niet beschikbaar voor testrit maar werd verzekerd dat het goed zit. testrit met de 2 liter gemaakt en zit wel goed Keuze is inderdaad luxeprobleem maar evengoed een probleem
            Ziedaar, een lotgenoot!
            En ik denk dat het voor jou nog moeilijker is, want als ik zou moeten kiezen en de andere opties zijn VOLVO's, dan zou ik het helemààl niet weten.
            (Ik heb al altijd een zwak gehad voor VOLVO.)

            Comment


            • #66
              Yep, rij nu al 4 jaar héél tevreden met een XC60 Ocean race en de nieuwe versie is qua rijden er echt op vooruit gegaan (automaat ed..) maar de automaat van de E is echt onvergelijkbaar. keuze tussen de 3 is keuze tussen 3 concepten..

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
                Zit in dezelfde situatie waar keuze tussen Volvo XC60 of V90 beide in automaat, Momentum uitvoering en bijkomende opties zou gaan en de E200 Business Solutions erbij komt en inderdaad goed uitgerust. De nieuwe motor is nog niet beschikbaar voor testrit maar werd verzekerd dat het goed zit. testrit met de 2 liter gemaakt en zit wel goed Keuze is inderdaad luxeprobleem maar evengoed een probleem
                Tuurlijk gaan die verkopers vertellen dat het goed rijdt.... Heb nooit anders geweten. Dat zeiden ze ook toen ze een 2.0 atmo diesel in de E staken die nog geen 70pk had.
                Echt traag zal die niet zijn, maar het zal zeker anders aanvoelen. Als je prioriteit bij comfort ligt, dan kan je het overwegen.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Tuurlijk gaan die verkopers vertellen dat het goed rijdt.... Heb nooit anders geweten. Dat zeiden ze ook toen ze een 2.0 atmo diesel in de E staken die nog geen 70pk had.
                  Echt traag zal die niet zijn, maar het zal zeker anders aanvoelen. Als je prioriteit bij comfort ligt, dan kan je het overwegen.
                  Tommie, nog geen 70pk is idd wel ERG weinig. Maar is relevant hier? Ik bedoel: ik weet ook wel dat geen enkele verkoper het ooit zal afbreken, maar of dat die 1.6 liter effectief het probleem is, dat stel ik me de vraag. Uiteindelijk haalt men er 160 pk uit. En zie mijn eerdere post met iets meer details qua koppel. Dat is - weliswaar op papier - toch niet slecht? Of zie ik het dan zo verkeerd?

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten

                    Tommie, nog geen 70pk is idd wel ERG weinig. Maar is relevant hier? Ik bedoel: ik weet ook wel dat geen enkele verkoper het ooit zal afbreken, maar of dat die 1.6 liter effectief het probleem is, dat stel ik me de vraag. Uiteindelijk haalt men er 160 pk uit. En zie mijn eerdere post met iets meer details qua koppel. Dat is - weliswaar op papier - toch niet slecht? Of zie ik het dan zo verkeerd?
                    Dat gaat gewoon goed rijden, zeker weten.
                    Ik heb zelf al met de Renault Talisman 1.6 dci van 160 pk gereden, en nooit het gevoel gehad dat die auto onder gemotoriseerd was.
                    Ik vond hem zelfs veel romiger draaien dan veel zwaardere diesels waar ik voordien mee reed.
                    En op papier is die nog veel trager dan deze E

                    Comment


                    • #70
                      ...maar is niet die motor, tis de eigen om654 2.0, boring/slag aangepast naar 1.6

                      Comment


                      • #71
                        Idem hier. Passat boven de c, maar de e daarboven. Ik vind kofferruimte belangrijker, en een station doorgaans mooier dan een sedan, maar volgens mij heeft de e sedan toch ook al veel ruimte. Om mee te rijden is een e gewoon een klasse hoger dan de 2 andere...tenzij je echt een hele grote koffer nodig hebt, dan de VW.

                        Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten

                          Tommie, nog geen 70pk is idd wel ERG weinig. Maar is relevant hier? Ik bedoel: ik weet ook wel dat geen enkele verkoper het ooit zal afbreken, maar of dat die 1.6 liter effectief het probleem is, dat stel ik me de vraag. Uiteindelijk haalt men er 160 pk uit. En zie mijn eerdere post met iets meer details qua koppel. Dat is - weliswaar op papier - toch niet slecht? Of zie ik het dan zo verkeerd?
                          Het zijn niet de pk's die gaan maken dat dat vlot bolt maar de overbrenging. Zo een moderne bak met een hoop versnellingen compenseert het beperkte toerenbereik waarin die kleine motor presteert. Die bak gaat heel veel schakelen om alles vlot te laten lopen maar dat verloopt zo soepel dat je dat als bestuurder niet merkt. Je gaat die bak ook vanzelf gaan sturen met de stand van je gaspedaal.

                          Ik ben jaren geleden overgeschakeld van een 1.6 met 7 versnellingen naar een 2.4 met 5 versnellingsbak en nu naar 1.6 met 5 manuele versnellingen. Los van de beleving die aangenaam is bij een grotere longinhoud presteert zo een 1.6 met veel versnellingen identiek, de manuele is duidelijk trager door de spreiding van de bak. Toerental bij 120 per uur zijn zeer gelijklopend, alleen de manier om er te geraken is verschillend.

                          De afstelling van het geheel is ook beperkter, die 2.4 mocht je alles mee doen, die gaf geen krimp. Hang achter die 1.6 een aanhangwagen en je voelt de limieten, maar het kan nog wel.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment

                          Working...
                          X