Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe hybride-benzine of verder rijden met euro5 comfort-diesel

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

    Ja toch wel, dat is de overname (opkoper)prijs die mijn pa krijgt en waarvoor ik hem ook mag hebben, marktwaarde ligt stukje hoger als ik eens rondkijk
    Het is een A6 Avant Biturbo 313pk. Full option is 'gevaarlijke' term bij Audi maar deze is echt wel dik, denk dat die nieuw dicht tegen de 80k zat



    Je zegt dat, voor 20k heb ik ook een jong occasie Golfje of BMW 1, dat bolt ook niet slecht en zal heus nog wel wat waard zijn na 8j. (meer dan die Audi alleszins)
    Ok, laat het dan nog 20k zijn... Ook voor die Audi zullen er binnen 5 jaar nog opkopers zijn.
    Als het is om enkel wat mee rond de kerktoren te tuffen, 5000 km per jaar, dan is zo'n kleintje misschien wel de betere keuze.
    Maar anders vind ik: het leven is meer dan rekenen en centen. Je hebt nu een kans om van iets te genieten en die komt binnen 5 jaar niet nog eens terug.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Het is natuurlijk ook nu-of-nooit als je ooit een dikke diesel wilt gehad en echt beleefd hebben. Autoliefhebbers gaan daar toch ooit ook nostalgisch naar terugkijken. Wel gereed zijn voor de kosten voor onderhoud, banden, schijven en remblokken enz... Maar als die auto van je papa was, weet je waar je aan te verwachten. Doen dus
      Ik zou wel op dit moment geen 3.0 diesel willen inschrijven. Al es uitgerekend wat die kar je aan BIV en jaarlijkse rijtaks gaat kosten?
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        Ik zou wel op dit moment geen 3.0 diesel willen inschrijven. Al es uitgerekend wat die kar je aan BIV en jaarlijkse rijtaks gaat kosten?
        Ik rij dan ook met een 1.4 benzineke Maar het is maar hoe je prioriteiten liggen. En op een moderne benzine moet je ook BIV en rijtaks betalen, ik zou eerder naar het verschil tussen de twee kijken.
        Nu, mijn vader heeft een 528i F11, de redelijk zeldzame 3.0 atmo 6-in-lijn. Ik zou die auto niet graag zien vertrekken, ik zal dan ook moeten beslissen of ik de belastingen over heb voor een 3.0.

        Comment


        • 1) je koopt hem over van pa. Niet officieel
          2) je blijft met zijn platen rijden. Geen biv, en de tax blijft hetzelfde als wat je pa nu betaalt. Dat zal wel een veelvoud zijn van de tax voor een golf, maar zo blijft de schade toch beperkt
          3) je laat je als derde bestuurder opschrijven op zijn verzekering
          4) genieten. 't zal je laatste 3 liter zijn. Die zou ik nooit aan de kant schuiven voor een lichte benzine, super kans. Binnen 6 jaar gaat die golf heus niet zo spectaculair veel waard zijn hoor. Dat weegt niet op tegen 6 jaar in een dikke Biturbo rijden. Nooit.

          Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

          Comment


          • Wat metalpe voorstelt is een mooie oplossing, als vader akkoord gaat. Geen BIV en je blijft de wegentaks uit 2012 betalen die aanzienlijk minder is. Ik zou liever een wagen en de verzekering op mijn naam staan hebben, maar minder belasting betalen is ook mooi natuurlijk.

            Comment


            • Is inderdaad altijd dealeronderhouden,remmen, schijven en banden zijn nog ok,riem is maar op 240000km dacht ik

              Taks is nu een kleine 1000 euro dacht ik, BIV zou op 780 euro komen of als ik 2 maanden wacht tot zijn 'verjaardag' nog minder. Maar ik heb gisteren ook gehoord dat er bij overname van vader op zoon geen keuring voor verkoop nodig is en zelfs ook geen BIV. Dit moet ik morgen nog eens navragen bij mijn verzekeraar.

              Comment


              • Als ik de takssimulatie doe op chassisnummer en met de gegevens op het inschrijvingsbewijs krijg 2 keer een ander bedrag, zou toch niet mogen.

                Comment


                • 1 zal mss een 2018 versie zijn, andere 2019

                  Comment


                  • ja, misschien
                    Bobo die van jou ook euro5?
                    Wat ga jij ermee doe, oprijden?

                    Comment


                    • 350 bluetec is euro6
                      maar ik heb zo'n zin in een okkazie tesla model s, ook al weet ik dat de benz beter rijdt

                      ik maak mezelf wijs dat geen rijtax, geen onderhoud en free chargen fijn zijn en opwegen tegen gekoelde zetels in de zomer

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                        Is inderdaad altijd dealeronderhouden,remmen, schijven en banden zijn nog ok,riem is maar op 240000km dacht ik

                        Taks is nu een kleine 1000 euro dacht ik, BIV zou op 780 euro komen of als ik 2 maanden wacht tot zijn 'verjaardag' nog minder. Maar ik heb gisteren ook gehoord dat er bij overname van vader op zoon geen keuring voor verkoop nodig is en zelfs ook geen BIV. Dit moet ik morgen nog eens navragen bij mijn verzekeraar.
                        Klopt, heb ik enkele jaren geleden ook gedaan, ook gewoon nummerplaat mee overgenomen, dus komt erop neer dat je de wagen gewoon offcieel op jouw naam zet, zonder veel rompslomp en kosten.

                        Comment


                        • Euro 6, no worries dan, je kunt nog een tijdje voort en nog een deftige restwaarde hebben, met Euro 5 wordt dat al weer wat moeilijker is mijn vrees

                          Tesla ja, allemaal leuk als je die spullen fiscaal kunt inbrengen maar als particulier vind ik dat niet interessant genoeg, 2dehandswaarde wordt kunstmatig hoog gehouden door Tesla zelf

                          Mijn idee daarover is, we gaan nog lang genoeg met elektrische wagens moeten rijden, zolang het nog niet verplicht is ga ik nog wat wachten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten

                            Klopt, heb ik enkele jaren geleden ook gedaan, ook gewoon nummerplaat mee overgenomen, dus komt erop neer dat je de wagen gewoon offcieel op jouw naam zet, zonder veel rompslomp en kosten.
                            ook geen biv dus?

                            Comment


                            • Ik heb ooit een wagen van mijn vader overgenomen en daar uiteindelijk wel BIV op betaald.

                              https://www.vlaanderen.be/nl/mobilit...erstelling-biv

                              Vader-zoon staat niet bij uitzonderingen.

                              Last edited by cooper s; 1 Week Geleden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                Mijn idee daarover is, we gaan nog lang genoeg met elektrische wagens moeten rijden, zolang het nog niet verplicht is ga ik nog wat wachten
                                Zo denk ik er eigenlijk ook over, het is nu de moment om nog met wat leuke benzine en diesel wagens rond te kunnen rijden.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                  Ik heb ooit een wagen van mijn vader overgenomen en daar uiteindelijk wel BIV op betaald.

                                  https://www.vlaanderen.be/nl/mobilit...erstelling-biv

                                  Vader-zoon staat niet bij uitzonderingen.
                                  Wij niet hoor.
                                  Enkel naar de gemeente gemoeten en dan met deze papieren naar de keuring gegaan.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Dan heb ik de staat 10 jaar geleden ten onrechte gesponsord. Nu, dat geld is al lang vergeten.

                                    Comment


                                    • Lastige afweging, een 6-cil atmosferisch versus een C segmenter met 3 cylinder turbo.
                                      Qua gebruikskosten is het anders wel een simpele keuze:
                                      - 100 euro rijtaks versus 1000
                                      - 6 liter verbruik versus >10.

                                      Qua ervaring is er natuurlijk een groot verschil maar je zou er nog van verschieten hoe goed die kleintjes rijden tegenwoordig, 20-25k km per jaar in zo'n ding is niet per se een straf.
                                      VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

                                      Comment




                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Lastige afweging, een 6-cil atmosferisch versus ...
                                        Ik dacht dat het over een turbo met 300+ pk ging ?


                                        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Ik zou daar toch niet te lang moeten over nadenken, zeker als je al geen BIV moet betalen. Zo'n kans ga je niet meer krijgen. Biturbo >>> C-segmenter met kleine benzinemotor.
                                          Ja het is een euro5, maar so what, die ga je heus nog kunnen verpatsen ook in 2025 en met 3 ton.

                                          Over de restwaarde van zo'n kleine naft hatchback moet je ook niet teveel illusies maken als daar 150000km op staat

                                          edit: En als je geen taks wil betalen dan kun je zo'n A6 Avant trouwens makkelijk op LV zetten.
                                          Last edited by konrad2; 1 Week Geleden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X