Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 225 XE hybride

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• doddel
    started a topic BMW 225 XE hybride

BMW 225 XE hybride

Ben serieus aan het overwegen om volgende week een BMW 225 XE hybride te bestellen. Iemand ervaring met deze wagen? Hoe zit het reëele verbruik bij pakweg 60km (70% snelweg) na een volledige laadbeurt? Zijn er concurrentiële alternatieven?

zou voor volgende configuratie gaan:

Luxury line
    metaalkleur
    pano dak
    business pack
    verwarmde zetels
    sportzetels

daarmee komt hij op ong. 40K incl BTW

• sunking
    replied
    Ben je zeker dat de prijs daalt? Is hij nu dan bv duurder dan in duitsland? Want daar zit de fiscaliteit ook weer anders.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    De prijs van de wagen die daalt ?
    Vraag me ook af wat naar herverkoopwaarde ?

Leave a comment:

• doddel
    replied
    nu, de prijs gaat waarschijnlijk vanaf 1 januari 2018 navenant naar beneden gaan, dus vraag is of dit iets uitmaakt

Leave a comment:

• doddel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk Berichten
    Blijkbaar zou de 225XE vanaf 2018 fiscaal uit de boot vallen omwille van een te kleine batterij. De 330e ook trouwens. Dus best nog in 2017 kopen.
    waarom denk je dat ik deze week zou bestellen ;-)

Leave a comment:

• JMH
    replied
    Blijkbaar zou de 225XE vanaf 2018 fiscaal uit de boot vallen omwille van een te kleine batterij. De 330e ook trouwens. Dus best nog in 2017 kopen.

Leave a comment:

• doddel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Welke mercedes?
    225xe is niet veel mis mee, toch ruimer dan een golf GTE, die laatste heeft nogal een krappe koffer door de batterijen.
    mercedes c 350

nog efkes langs mijn boekhouder gaan om de fiscale consequenties eens goed door te rekenen, en dan bestellen

Leave a comment:

• sunking
    replied
    Welke mercedes?
    225xe is niet veel mis mee, toch ruimer dan een golf GTE, die laatste heeft nogal een krappe koffer door de batterijen.

Leave a comment:

• doddel
    replied
    reactie van mijn vrouw over de mercedes: ik ga niet met een lijkwagen rondrijden.

blijft over: de 225xe

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Moest ik zonnepanelen gehad hebben, ik had begin dit jaar ook nog een plug-in hybride overwogen.
    Maar dat is niet het geval, dus nog maar gekozen voor een "funbakske" op naft.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    De electriciteit gaat alleen maar stijgen, dus de kans is groot dat het nog heel lang een no-go gaat zijn voor de particulieren. Tenzij de brandstoffen verdubbelen in prijs.
    Zwijgt maar, straks brengt ge ze daar in Brussel nog op gedachten, met die brandstoffen verdubbelen in prijs.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

€5/100km en daar bovenop nog die 5 liter naft? Of hoe moet ik dat zien? Want dan is het wel heel erg duur rijden.

Zelf ook al eens over zitten dromen, maar probleem is hier dat ik dan enorm veel thuis moet laden en dan is een diesel/naft met tankkaart toch aantrekkelijker Eerst dacht ik dat mss de verlaagde VAA die kost wel zou dekken, maar hoorde paar maanden terug mijne baas al klagen over zijn stroomrekening thuis met zijne X5 plug-in.
    Er staat, een zuiver elektrische auto... Het is je vergeven...

Leave a comment:

• camaro 68 rs
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten

Duidelijk nog niet met een T8 meegeweest. Akkoord dat je dit niet volhoud maar achterlaten doe je wel...

qua energieprijs is het meer te rekenen dan enkel je stroomtarief/kWh
    ik kom ongeveer aan 24kwh/100km. Alles van uw strromfactuur bij elkaar gerekend kom je hiermee duurder uit dan een diesel.

Een 10 jaar oude 911 is al sneller dan een T8, Volvo belooft een sprint van 5.9 sec naar 100.
    Die 911 rijder zal in slaap gelegen hebben , vandaar.........

Leave a comment:

• Free_ltd
    replied
    Ge weet niet welke richting het uit gaat gaan hé. Het vorige model verkocht als zoete broodjes. Veel Volvo voor weinig geld en dan ineens voor veel meer mensen bereikbaar.
    Echter nu met die hoge prijs zullen ze dat wel gaan voelen dat het een pak minder gaat zijn. Dus bestaat de kans wel dat die op termijn flink gaat zakken.

Het was vooral een populaire leasewagen en door de hoge prijs valt die gewoon voor de meeste mensen af.

Leave a comment:

• Free_ltd
    replied
    De electriciteit gaat alleen maar stijgen, dus de kans is groot dat het nog heel lang een no-go gaat zijn voor de particulieren. Tenzij de brandstoffen verdubbelen in prijs.

Leave a comment:

• Rennfox
    replied

Enkel als je 'gratis' kunt laden (werk) en genieten van de hoge fiscale aftrek zijn deze plug-ins of puur elektrische auto's financieel een aantrekkelijke optie.

In alle andere gevallen (zo goed als alle particulieren) op dit moment niet en ik denk dat dit minstens de komende 2-3j zo zal blijven

Leave a comment:

• Free_ltd
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Bwa, een zuiver elektrische auto, komt zeker toe met 20kwh/100km. Aan €0,25 per kWh.. als maximale laadprijs... €5 per 100km...

snachts laden kan al aan €0,15 /kWh

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...00&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...00&powerunit=2
    €5/100km en daar bovenop nog die 5 liter naft? Of hoe moet ik dat zien? Want dan is het wel heel erg duur rijden.

Zelf ook al eens over zitten dromen, maar probleem is hier dat ik dan enorm veel thuis moet laden en dan is een diesel/naft met tankkaart toch aantrekkelijker Eerst dacht ik dat mss de verlaagde VAA die kost wel zou dekken, maar hoorde paar maanden terug mijne baas al klagen over zijn stroomrekening thuis met zijne X5 plug-in.

Leave a comment:

• doddel
    replied
    passat valt af. 7000 euro meer dan de 225

Leave a comment:

• doddel
    replied
    leuk, die vergelijking met een 911, maar daar ligt mijn vrouw absoluut niet wakker van ;-)

Leave a comment:

• ReV
    replied
    Sorry maar maar 911’s die ff planken doen allemaal sub 5 sec die hybrides die hier allemaal opgenoemd worden zijn denk ik allemaal 6 sec en meer dan 100. De 911 chauffeur die niet meekan is niet wakker of heeft geen zin en in een t8 al gereden ja

Leave a comment:

Working...
X