Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 e-tron vs Tesla Model S (100D) vs BMW 530e

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Accu is een tussenstap.
    Electriciteit is niet echt proper, en in de winter dreigt soms een tekort.
    Binnen 30 jaar is waterstof (op mileuvriendelijke en efficiente wijze geproduceerd, nu nog niet het geval) dé brandstof.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

    Comment


    • #42
      Maar ik dwaal af.
      530e > etron > tesla
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
        Accu is een tussenstap.
        Electriciteit is niet echt proper, en in de winter dreigt soms een tekort.
        Binnen 30 jaar is waterstof (op mileuvriendelijke en efficiente wijze geproduceerd, nu nog niet het geval) dé brandstof.
        En hoe maken ze waterstof? Met welke energiebron?
        waterstof is toch maar een manier van energieopslag?

        Verwijs iedere off- topic, stok in het hoenderhok, persoonlijke aanval, ... naar dit topic...
        En laat het gesprek hier verder gaan...
        En laat dit een forum zijn...

        Comment


        • #44
          Bij waterstof is distributie het grote probleem, plus het feit dat in de auto eigenlijk die waterstof weer naar elektriciteit moet worden omgezet.
          Bij de huidige elektrische wagens is het niet ideaal dat je een paar honderd kilo aan accu's moet meesleuren voor een range van een paar honderd km, die dan ook nog eens een aanzienlijke tijd nodig hebben om op te laden aan de stekker.
          Ik hoop dat het 'rijdend' laden ooit er door komt, liefst ook op de snelweg. Vanaf dan wordt een range van 100 km op accu's meer dan voldoende.
          http://www.autoweek.nl/nieuws/renaul...n-op-snelheid/
          BMW F30 316iA

          Comment


          • #45
            Recent stond een vergelijkingstest in AG van de Q7 e-tron, GLC350e, X540e, Cayenne Hybrid en de XC90 T8.

            Audi is de enige die zijn elekrisch rijbereik ook in de praktijk waarmaakt. Over de volledige tekst was het gemengd verbruik ook veruit het laagste (6,8 liter diesel).
            Rest zat tussen 10 en 11 liter gemiddeld (benzine) met uitschieters naar 13, zelfs die 2 liters van de BMW en Volvo

            Dus als je veel ritten hebt van max. 40km, gecombineerd met regelmatig lange afstanden, dan is de keuze voor de eTron een no-brainer imho
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door KdF
              Recent stond een vergelijkingstest in AG van de Q7 e-tron, GLC350e, X540e, Cayenne Hybrid en de XC90 T8.

              Audi is de enige die zijn elekrisch rijbereik ook in de praktijk waarmaakt. Over de volledige tekst was het gemengd verbruik ook veruit het laagste (6,8 liter diesel).
              Rest zat tussen 10 en 11 liter gemiddeld (benzine) met uitschieters naar 13, zelfs die 2 liters van de BMW en Volvo

              Dus als je veel ritten hebt van max. 40km, gecombineerd met regelmatig lange afstanden, dan is de keuze voor de eTron een no-brainer imho
              Wat ik dus schreef. In TS zijn geval lijkt mij dat het interessants voertuig.
              Klant van me heeft een spiksplinter nieuwe X5 30e En heeft geen bereik van 30 km elektrisch en all-over zit hij op 9,2 á 9,6L
              Maar TS moet voor zichzelf uitmaken of hij full elektrisch wil rijden of niet, pas dan is de keuze snel gemaakt.


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Last edited by Metaxa; 1 Week Geleden.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Metaxa, doet voor de "fun" 50 reizen om de wereld in 5239 dagen. Jammer genoeg zal daar nooit een boek overgeschreven worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Bij waterstof is distributie het grote probleem
                Productie van waterstof blijft evengoed een probleem.

                Saab 9-3 SS Vector TiD 150pk sinds 05/2005 - verkocht in 12/2010 na 260.000 km
                Saab 9-3 Cabrio Linear TTiD 160pk sinds 12/2010 - verkocht in 07/2016 na 201.000 km
                Mazda MX-5 ND 2.0 Skycruise Soul Red sinds 07/2016 160pk/200Nm - "LeeLoo"

                Comment


                • #48
                  Zelfs 20km elektrisch is een hele uitdaging met een X5 40e...
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • #49
                    Als de keuze tussen die drie is, is er toch nog geen rekenmachine of boekhouder aan te pas gekomen. De Q7 en Tesla zijn gewoon erg duur, en worden na alle fiscale aftrek 'redelijk' duur. De 530e daarentegen is, zolang je niet compleet overboord gaat met de opties, een (in vergelijking) compleet koopje.

                    De motor zou ook goed moeten zijn, in een 330e vond ik hem best overtuigend, en de G30 weegt niet zo veel meer. De 350e motor van Mercedes is op papier krachtiger, in de praktijk vond ik hem maar niets.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Zelfs 20km elektrisch is een hele uitdaging met een X5 40e...
                      Ik.vroeg me af welke hybride er meer dan 20 km kan rijden, puur elektrisch. Maw welk model is de referentie?
                      Verwijs iedere off- topic, stok in het hoenderhok, persoonlijke aanval, ... naar dit topic...
                      En laat het gesprek hier verder gaan...
                      En laat dit een forum zijn...

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195

                        Ik.vroeg me af welke hybride er meer dan 20 km kan rijden, puur elektrisch. Maw welk model is de referentie?
                        Q7

                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                        Statistics

                        Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                        Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                        Comment


                        • #52
                          Cijfers?
                          Verwijs iedere off- topic, stok in het hoenderhok, persoonlijke aanval, ... naar dit topic...
                          En laat het gesprek hier verder gaan...
                          En laat dit een forum zijn...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Productie van waterstof blijft evengoed een probleem.
                            waterstof is in mijn ogen ook niet echt een "brandstof" maar een "opslag van energie"

                            waterstof haal je uit koolwaterstof (benzine, diesel, ...) of
                            uit water, lucht door er met elektriciteit (of andere brandstof) zuivere waterstof uit te halen en deze op te slaan in een reservoir
                            ...

                            in de motor verbruik je deze ...

                            vergelijk het met de "motor op gecompresseerde lucht" de lucht bevat energie door het in een compressor samen te persen (waar je terug elektriciteit voor nodig hebt ...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                              Cijfers?
                              36 á 39 km heb ik her en der van bezitters al vernomen. Wel niet de vooropgestelde max.


                              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Metaxa, doet voor de "fun" 50 reizen om de wereld in 5239 dagen. Jammer genoeg zal daar nooit een boek overgeschreven worden.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

                                waterstof is in mijn ogen ook niet echt een "brandstof" maar een "opslag van energie"

                                waterstof haal je uit koolwaterstof (benzine, diesel, ...) of
                                uit water, lucht door er met elektriciteit (of andere brandstof) zuivere waterstof uit te halen en deze op te slaan in een reservoir
                                ...

                                in de motor verbruik je deze ...

                                vergelijk het met de "motor op gecompresseerde lucht" de lucht bevat energie door het in een compressor samen te persen (waar je terug elektriciteit voor nodig hebt ...
                                productie op basis van koolwaterstoffen: niet duurzaam (eindige grondstof) en de CO2 komt net zo goed vrij
                                productie op basis van electrolyse of andere vormen van het "kraken" van water: ofwel niet op grote schaal mogelijk (bvb beschikbaarheid electrodes), ofwel nog in testfase

                                Of je het nu wel of niet als neutrale energiedrager beschouwt maakt weinig uit. Waterstof in de praktijk kunnen gebruiken zou fantastisch zijn. Maar dat geldt ook voor Thoriumreactoren (a bitch for engineers) of kernfusiereactoren. Veelbelovend... in theorie. Batterijen bewijzen het vandaag al, in de praktijk.
                                Saab 9-3 SS Vector TiD 150pk sinds 05/2005 - verkocht in 12/2010 na 260.000 km
                                Saab 9-3 Cabrio Linear TTiD 160pk sinds 12/2010 - verkocht in 07/2016 na 201.000 km
                                Mazda MX-5 ND 2.0 Skycruise Soul Red sinds 07/2016 160pk/200Nm - "LeeLoo"

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                  Ik.vroeg me af welke hybride er meer dan 20 km kan rijden, puur elektrisch. Maw welk model is de referentie?
                                  De referentie was hetgeen werd opgegeven (beloofd) door de constructeur.
                                  Audi scoorde daarin het best, gevolgd door de Volvo.

                                  Wat me verbaast is dat de meeste niet eens slimme energie-recuperatie functie hebben. De eerste hybride SUV van Lexus (RX400h) had dit 12 jaar geleden al wel. Daaraan zie je dat die hybride modules eraan 'geplakt' werden om toch maar een hybride in het gamma te hebben voor de fiscale toeristen
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik vind hybrides noch vlees noch vis. Trek het fiscaal voordeel in, en niemand wilt noch zoiets kopen. Idem trouwens voor de full electrische wagens...

                                    Comment


                                    • #58
                                      De meesten vergelijk hybrides met plug in hybrides.
                                      De meeste plug in hybrides hebben wel degelijk energie besparende maatregelen. Al kan je een Q7 bezwaarlijk milieuvriendelijk noemen.
                                      Last edited by dirk195; 5 Dagen Geleden.
                                      Verwijs iedere off- topic, stok in het hoenderhok, persoonlijke aanval, ... naar dit topic...
                                      En laat het gesprek hier verder gaan...
                                      En laat dit een forum zijn...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Het probleem zit hem dat velen die plug-ins nooit inpluggen of een rijdersprofiel hebben dat niet compatibel is met het hybride concept (bvb. veel lange afstanden).
                                        Dan moet je zoiets niet kopen maar velen doen het wel, enkele en alleen om het fiscale voordeel, waardoor die dingen hun doel voorbijschieten.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Daar is men in nederland al lang achter, wij lopen weer een 5-10 jaar achter zoals gewoonlijk.
                                          BMW F30 316iA

                                          Comment

                                          Working...
                                          X