Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bijna oldtimer Porsche 911 964 of Ferrari 348 TB/TS?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    snap wel dat je die 10.000 wilt bijhouden voor wanneer je een onderhoudje laat doen bij Ferrari
    Zeker als je van plan bent om enkele jaren te stallen RUST ROEST
    Groeten Jan

THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES

minder verbruiken dan 15 liter = cilinders te weinig
    Lancia Gamma Coupé 2500 ie 1981
    Camaro rs convertible 1968
    Nissan 370Z 2011
    Corvette 1984

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
      Je hoeft toch geen BIV te betalen op een oldtimer? En rijtaks is ook maar een goeie 100 Euro.
      Ja maar het gaat binnenkort van 25 naar 30 jaar eer die kan genieten van dit gunstig tarief.
      Groeten Jan

Nissan 370Z 2011
      Corvette 1984

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Ja, mijn keuze is rap gemaakt.
        Al begrijp ik niet waarom je 55k zou spenderen aan een wagen en dan schrik zou hebben voor de taksen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
        Begrijp ik ook niet.
        Groeten Jan

Nissan 370Z 2011
        Corvette 1984

Comment

Het eksemplaar dat ik mocht uitproberen was een jaar of drie oud en eigendom van een welvarende persoon. Hij was bij de weinigen die zijn 348 als daily gebruikte. Maar ook voor hem waren de onderhoudskosten te duur bij garage Francorchamps, hij ging hiervoor ergens in Temse. Dit zegt veel over de gebruikskosten van een Ferrari. Bezint voor je begint !!!!
          Last edited by guyugy; 1 Week Geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Probeer even dat Ferrari-model te testen, het zou mij verbazen dat je er enthousiast van wordt. Loodzware koppeling en een versnellingsbak die cordaat weigerachtig blijft de eerste 50 km, wegens te koud. Bovendien is elke sleeping policeman een reden om de snelheid sterk te minderen, anders vliegt je spoiler weg.
            Ik had het er moeten bijzetten maar ik heb helemaal geen aankoopintentie naar beide wagens toe, was gewoon aan het wegdromen dat het leuke wagens zouden zijn met het oldtimer regime. Al zou ik daar wel eens graag mee rijden.
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi manueel Corrida Red (klik)

Comment

Vele wagens blijven beter dromen, men spaart zich dan de ontgoochelingen van de droge realiteit... ;-)

Comment

Ferrari heeft de naam mee, maar voor de rest was het naar het schijnt een van de slechtste Ferrari's. Ik zou ook veel schrik hebben omwille van de onderhoudskosten.
                Porsche zal goedkoper in het onderhoud zijn, aankoopprijzen zijn nu artificieel hoog, geen idee of dat nog gaat stijgen of in mekaar stuiken en uiteindelijk zie je op iedere straathoek ook wel een Porsche.

Het concept van een jongensdroom kopen om hem dan te stallen voor 5j snap ik echter niet zo goed.
                Rijden met die hap!
                En als het om het rijden gaat, dan zou ik voor iets van die leeftijd eerder een Honda NSX kopen. Beter rijmachien dan de Ferrari of Porsche.

Comment

Ook niet vergeten dat bejaarde exotische wagens meestal een aantal eigenaars hebben gehad, die telkens minder bereid waren om het onderhoud ervan op de juiste manier te laten doen. Eindelijk zijn deze wagens uit puur ellende verkocht aan ... een nieuwe dromer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                    Je hoeft toch geen BIV te betalen op een oldtimer? En rijtaks is ook maar een goeie 100 Euro.
                    Toch iemand met een beetje kennis van zaken. Tot inschrijving 5/92 te kopen als oldtimer. Ook onder de nieuwe regeling.

PS: De 348 is wel de laatste ferrari die je zelf kan onderhouden (met wat moeite ) !! Daarna, vergeet het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten

Toch iemand met een beetje kennis van zaken. Tot inschrijving 5/92 te kopen als oldtimer. Ook onder de nieuwe regeling.

PS: De 348 is wel de laatste ferrari die je zelf kan onderhouden (met wat moeite ) !! Daarna, vergeet het.
                      Yeahh right . Vervang de distributieriem ééns?

Comment

Koop je een Tesla roadster... Geen biv, verkeersbelasting en binnen 30 jaar krijg je minstens je geld terug... De eerste in zijn soort...
                        Verwijs iedere off- topic, stok in het hoenderhok, persoonlijke aanval, ... naar dit topic...
                        En laat het gesprek hier verder gaan...
                        En laat dit een forum zijn...

Comment

no brainer...Porsche => child hood dream
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Working...
                          X