Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Hier komt kritiek naar iemand die dus al een 2 jaar zo rondrijdt zonder problemen, die een andere gebruiker raad wil geven maar daar wordt op afgerekend. Sterk bezig Autoforum, sterk bezig.
    Uiteindelijk vraagt de TS enkel advies in zijn keuze tussen stage 1 en stage 2 ... eigenlijk is al de rest "bladvulling" te noemen en naast de kwestie.

    Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
    Stage 1 laten uitvoeren en gedaan De meerprijs voor stage 2 is het geld (voor mij persoonlijk) niet waard als ik naar de pk & koppelwinst kijk.
    Kan ik me 100% in vinden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Uiteindelijk vraagt de TS enkel advies in zijn keuze tussen stage 1 en stage 2 ... eigenlijk is al de rest "bladvulling" te noemen en naast de kwestie.
      Inderdaad en ook de betrouwbaarheid.. Maar da was er blijkbaar verkeerd aan dat ik da zei..

      Comment


      • Hèhè ... je werd nét niet gelyncht ...

        Comment


        • M'n schoonbroer heeft z'n Audi A3 1.6 TDI ook "steetsj wan" laten tunen. Het kon ook geen kwaad. Ondertussen al nieuw vliegwiel en turbo. Tuning heeft hij laten verwijderen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            M'n schoonbroer heeft z'n Audi A3 1.6 TDI ook "steetsj wan" laten tunen. Het kon ook geen kwaad. Ondertussen al nieuw vliegwiel en turbo. Tuning heeft hij laten verwijderen.
            Kapot vliegwiel

            Comment


            • ook zonder tuning gaan die dingen kapot hoor, het is niet het sterkste punt, bij de taxi skoda's wordt dan ook een ander vliegwiel gestoken
              http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
              Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Gade op circuit rijden of enkel op straat wat extra vermogen gebruiken?
                Vooral op straat circuit doe ik wel eens maar zelden
                Last: 2013 Ford Fiesta Trend 1.25i 44kw 60 pk benzine
                [B]Now: 2010 Audi A3 8P 1.6 TDI 105 PK

                Doctor said I need ritalin...
                I told him all I need is a stick shift

                Comment


                • Zeg mannen het gaat hier over advies geven en persoonlijke ervaringen delen he, ik zie hier 2-3 pagina's van comments waar gelle gewoon zit te discussiëren over van alles en nog wa, DOET ER NIE TOE. Ik zie er daar zelfs over nen a1 bezigzitten da was dus ook de vraag nie he.
                  Last: 2013 Ford Fiesta Trend 1.25i 44kw 60 pk benzine
                  [B]Now: 2010 Audi A3 8P 1.6 TDI 105 PK

                  Doctor said I need ritalin...
                  I told him all I need is a stick shift

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                    Vooral op straat circuit doe ik wel eens maar zelden
                    Dan zou ik het geld, dat ge aan stage 2 of een uitlaat wilt uitgeven, uitgeven aan een goei set banden. Gaat ge veel meer plezier aan hebben dan die paar pk'tjes

                    Comment


                    • Ik zou een soort van stage 1.5 pakken. DPF verwijderen om EGT te laten zakken maar luchtfilter origineel laten (DPF houd het meeste tegen op een tdi, luchtfilter doet nix qua vermogen). Een mooie tune op 140pk en koppel niet al te bruut laten inkomen. Denk dat Davy zoiets wel kan regelen.
                      2013 VW POLO R WRC 2.0 TFSI

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Dan zou ik het geld, dat ge aan stage 2 of een uitlaat wilt uitgeven, uitgeven aan een goei set banden. Gaat ge veel meer plezier aan hebben dan die paar pk'tjes
                        Me zo'n advies geraak in tenminste al wa verder staan momenteel pirelli p7 cinturato bandjes op me iets van een 260 thread (225/45 r17 91w)
                        Last: 2013 Ford Fiesta Trend 1.25i 44kw 60 pk benzine
                        [B]Now: 2010 Audi A3 8P 1.6 TDI 105 PK

                        Doctor said I need ritalin...
                        I told him all I need is a stick shift

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door eddyfr Bekijk Berichten
                          Ik zou een soort van stage 1.5 pakken. DPF verwijderen om EGT te laten zakken maar luchtfilter origineel laten (DPF houd het meeste tegen op een tdi, luchtfilter doet nix qua vermogen). Een mooie tune op 140pk en koppel niet al te bruut laten inkomen. Denk dat Davy zoiets wel kan regelen.
                          Ja ik dacht zoiets al eens te vragen, lijkt me idd een goe idee.
                          Dus luchtfilter maakt niet echt uit of ik hem verander of 'niet?
                          Last: 2013 Ford Fiesta Trend 1.25i 44kw 60 pk benzine
                          [B]Now: 2010 Audi A3 8P 1.6 TDI 105 PK

                          Doctor said I need ritalin...
                          I told him all I need is a stick shift

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                            Me zo'n advies geraak in tenminste al wa verder staan momenteel pirelli p7 cinturato bandjes op me iets van een 260 thread (225/45 r17 91w)
                            Dan zou ik als die versleten opteren voor een iets betere band, met wat meer grip en minder compromissen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                              Ja ik dacht zoiets al eens te vragen, lijkt me idd een goe idee.
                              Dus luchtfilter maakt niet echt uit of ik hem verander of 'niet?
                              Tja een CAI zal wel iets uithalen, maar moet je inolien. Ben daar geen fan van.
                              2013 VW POLO R WRC 2.0 TFSI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                                Ja ik dacht zoiets al eens te vragen, lijkt me idd een goe idee.
                                Dus luchtfilter maakt niet echt uit of ik hem verander of 'niet?
                                Als uw huidig filter aan vervanging toe is kan je misschien zo'n inlegfilter kopen, anders zou ik daar ook mijn geld niet aan uitgeven.
                                DPF delete haalt niet zoveel uit qua pk's maar je zal normaal die ''klop'' niet meer voelen tussen het schakelen door (heb ik mij laten vertellen door Apec). Stage 1 zal wel goed rijden maar hou er rekening mee dat uw roetfilter veel meer zal regenereren als met de standaard software.

                                Comment


                                • Inlegfilter is ook inolien. Niks beters dan de originele papieren filter maar dat is maar mijn mening.
                                  2013 VW POLO R WRC 2.0 TFSI

                                  Comment


                                  • Amai wat een gezeik hier zeg!
                                    Kan mij niet van de indruk ontdoen dat de A1 rijder weet met wat hij bezig is. Dat hij dit dan nog in Duitsland gaat doen op weg naar het circuit zegt toch genoeg. Ik heb meer begrip voor zo iemand dan de vele bonobo's die ik dagelijks in het verkeer bezig zie die persé 140 < > 180 willen rijden, denkend dat ze de heerser van de weg zijn door "hard" te rijden...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 55 reizen rond de wereld in 5843 dagen. Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      M'n schoonbroer heeft z'n Audi A3 1.6 TDI ook "steetsj wan" laten tunen. Het kon ook geen kwaad. Ondertussen al nieuw vliegwiel en turbo. Tuning heeft hij laten verwijderen.
                                      Amai dat is ook tegenslag. Gelukkig werd alles gedekt door de gulhartige garantie van de tuner en deed deze blijkbaar geen beroep op de kleine lettertjes in het contract.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        Amai dat is ook tegenslag. Gelukkig werd alles gedekt door de gulhartige garantie van de tuner en deed deze blijkbaar geen beroep op de kleine lettertjes in het contract.
                                        Wanneer ga jij eens doorhebben dat je in 2012 je geregistreerd hebt op het foute forum?



                                        Bij deze kunnen we dat ook rechtzetten

                                        http://www.ecoforum.nl/
                                        Statistics

                                        Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                                        Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                                        Comment


                                        • Ik had nog een vraagje : zijn petjes verplicht op die 270 km/u A1 testrit ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X