Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV rapper kapot na trekken?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • SUV rapper kapot na trekken?

    Thuis rijden wij met een VW Touareg die ondertussen al 6 jaar oud is.
    Hij wordt al altijd gebruikt om onze boot (2ton) te trekken in de zomer.
    Soms zijn dat wel eens verre afstanden van 1000km of korte afstanden van 20km.
    De laatste 3 jaar ondervonden we al niets anders dan problemen met onze wagen dus vinden we het tijd om een nieuwe SUV aan te schaffen.
    Nu zijn we een beetje bang dat we binnen enkele jaren weer hetzelfde zullen tegenkomen als met de Touareg.
    Zou het kunnen dat je auto rapper verslijt van zo'n gewichten te trekken?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Is een SUV niet gemaakt om te trekken??
    Overweeg eens een echte SUV waar dat soort dingen allemaal geen probleem mee zijn. Ik denk aan Jeep, Toyota LC enz... No offense, maar dat zal een pak schelen en bewijst nogmaals dat wanneer men een auto wat hoger op de poten zet, en een grotere maat poten aanpast men nog geen goede SUV heeft...

    Edit: heb eigenlijk niet op je vraag geantwoord...
    Ja: een auto verslijt meer door gewicht te trekken (denk maar aan koppeling)
    Nee: het zou niet bijster veel extra problemen mogen geven, zeker niet voor een SUV...

    Comment


    • #3
      2.5 TDI?
      Die zal al ferm zijn best moeten doen om dat te trekken, denk ik...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
        Is een SUV niet gemaakt om te trekken??
        Overweeg eens een echte SUV waar dat soort dingen allemaal geen probleem mee zijn. Ik denk aan Jeep, Toyota LC enz... No offense, maar dat zal een pak schelen en bewijst nogmaals dat wanneer men een auto wat hoger op de poten zet, en een grotere maat poten aanpast men nog geen goede SUV heeft...
        Zo'n Touareg zou toch nog iet of wat in de buurt moeten komen van een degelijke SUV, in vergelijking met die patserbakken.
        1999 MGF
        2004 Mercedes-Benz E200 CDI
        2001 Honda S2000

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          2.5 TDI?
          Die zal al ferm zijn best moeten doen om dat te trekken, denk ik...
          Jep de 2.5TDI, hij kan hem nog goed vooruit trekken. Haalt vlot 120

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Zo'n Touareg zou toch nog iet of wat in de buurt moeten komen van een degelijke SUV, in vergelijking met die patserbakken.
            Patserbakken??? Ik denk dat dingen als X5 en Touy eerder patserbakken zijn (alhoewel ze der wel goed uitzien, moet ik toegeven)

            Een kennis van ons reed met zijn boot naar duitsland, hij met een LC, zijn kameraad met een ML met ook een boot achter (ongeveer zelfde gewicht)... De ML wou de LC volgen bergop, maar heeft hem langs de kant mogen zetten en laten afkoelen...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
              Jep de 2.5TDI, hij kan hem nog goed vooruit trekken. Haalt vlot 120
              Dat lijkt me toch nip allemaal. Ik kan me voorstellen dat zo'n boot redelijk wat luchtweerstand veroorzaakt. Standaard haalt zo'n 2.5 TDI slechts 185 ofzo, als je dan nog 120 aantikt kan het al goed zijn dat je in de buurt van het maximaal vermogen komt. Continu zo'n last aanleggen lijkt me niet ideaal.

              Over wat voor problemen gaat het hier?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
                Patserbakken??? Ik denk dat dingen als X5 en Touy eerder patserbakken zijn (alhoewel ze der wel goed uitzien, moet ik toegeven)
                Met patserbakken bedoel ik dan ook uiteraard een X5, Q7, ML en ander schoolkindermama gespuis
                1999 MGF
                2004 Mercedes-Benz E200 CDI
                2001 Honda S2000

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
                  Patserbakken??? Ik denk dat dingen als X5 en Touy eerder patserbakken zijn (alhoewel ze der wel goed uitzien, moet ik toegeven)

                  Een kennis van ons reed met zijn boot naar duitsland, hij met een LC, zijn kameraad met een ML met ook een boot achter (ongeveer zelfde gewicht)... De ML wou de LC volgen bergop, maar heeft hem langs de kant mogen zetten en laten afkoelen...
                  Zo'n Touey en een X5, dat zijn toch nog twee zeer aparte wagens hoor. Een Touareg wordt geleverd met terreinreductie en is denk ik zelfs te verkrijgen met sperdifferentiëlen. Op de vorige ML was dat ook allemaal te krijgen denk ik? Ook nog op de huidige? Ik weet dat die softer is, maar was er geen off-road pakket te verkrijgen? Ik denk in alle geval dat een Touareg met de juiste opties (luchtvering, krachtige motor, sper, banden) op niet veel moet onderdoen voor een Landcruiser of iets dergelijks. Al zal die laatste waarschijnlijk wel "the dady" zijn.



                  Ik zou aan de topicopener zeggen: koop hetzelfde maar dan in V10, maar dat ding is dan weer zo krachtig en koppelrijk dat de versnellingsbak het zonder last al niet lang volhoudt. Om nog maar te zwijgen van de taksen. Een 3.0 TDI misschien dan maar? Anders een Range of een LC.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                    Dat lijkt me toch nip allemaal. Ik kan me voorstellen dat zo'n boot redelijk wat luchtweerstand veroorzaakt. Standaard haalt zo'n 2.5 TDI slechts 185 ofzo, als je dan nog 120 aantikt kan het al goed zijn dat je in de buurt van het maximaal vermogen komt. Continu zo'n last aanleggen lijkt me niet ideaal.

                    Over wat voor problemen gaat het hier?
                    De topsnelheid van onze touareg is slechts 150 zonder boot.
                    Het zijn meestal Electronica problemen (lichten, signalen op dashboard, automatische vensters, ...)
                    Zo was laatst de airco gesneuveld en toevallig blokkeerden de automatische ruiten. Daar zaten we dan int zuiden van frankrijk...
                    Vorige maand is onze Kardan as nog gesneuveld

                    Comment


                    • #11
                      150?
                      1999 MGF
                      2004 Mercedes-Benz E200 CDI
                      2001 Honda S2000

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
                        De topsnelheid van onze touareg is slechts 150 zonder boot.
                        Het zijn meestal Electronica problemen (lichten, signalen op dashboard, automatische vensters, ...)
                        Zo was laatst de airco gesneuveld en toevallig blokkeerden de automatische ruiten. Daar zaten we dan int zuiden van frankrijk...
                        Vorige maand is onze Kardan as nog gesneuveld
                        Electronicaproblemen zullen volgens mij geen gevolg zijn van het gewicht... kardan, daz wat anders...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                          150?

                          jep, het is raar...
                          Ook is de isolatie van de motor zo slecht dat je moet rappen naar elkaar vanaf je boven de 100 gaat.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
                            De topsnelheid van onze touareg is slechts 150 zonder boot.
                            Het zijn meestal Electronica problemen (lichten, signalen op dashboard, automatische vensters, ...)
                            Zo was laatst de airco gesneuveld en toevallig blokkeerden de automatische ruiten. Daar zaten we dan int zuiden van frankrijk...
                            Vorige maand is onze Kardan as nog gesneuveld
                            150

                            Ik heb eens met een 2.5 TDI 180 gereden zonder problemen

                            Comment


                            • #15
                              Inderdaad, die elektronicaproblemen hadden ook de kop opgestoken zonder het trekken van een boot denk ik. Ik dacht dat het hier effectief ging om gesneuvelde versnellingsbakken, gebarsten motorblokken, afgebroken achterassen...

                              Elektronicaproblemen zijn gewoon een ziekte van de tijd. En dan mag je eender welke Duitser of Engelsman kopen, overal zitten er wel een paar rotte appels. Misschien dat je toch best voor Toyota gaat als je zo'n dingen wilt vermijden?


                              edit: Het is een 2.5 TDI. Was het één van de eerste misschien? Die 2.5 is toch niet zooo lang leverbaar geweest dacht ik?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                Zo'n Touey en een X5, dat zijn toch nog twee zeer aparte wagens hoor. Een Touareg wordt geleverd met terreinreductie en is denk ik zelfs te verkrijgen met sperdifferentiëlen. Op de vorige ML was dat ook allemaal te krijgen denk ik? Ook nog op de huidige? Ik weet dat die softer is, maar was er geen off-road pakket te verkrijgen? Ik denk in alle geval dat een Touareg met de juiste opties (luchtvering, krachtige motor, sper, banden) op niet veel moet onderdoen voor een Landcruiser of iets dergelijks. Al zal die laatste waarschijnlijk wel "the dady" zijn.



                                Ik zou aan de topicopener zeggen: koop hetzelfde maar dan in V10, maar dat ding is dan weer zo krachtig en koppelrijk dat de versnellingsbak het zonder last al niet lang volhoudt. Om nog maar te zwijgen van de taksen. Een 3.0 TDI misschien dan maar? Anders een Range of een LC.
                                Op een SUV zou dat geen optie mogen zijn om SUV-waardig te zijn, daz mijn gedacht... Maar k weet dat niet veel mensen die delen. Vind al die toestanden standaard nogal wanabee-SUV...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                  Inderdaad, die elektronicaproblemen hadden ook de kop opgestoken zonder het trekken van een boot denk ik. Ik dacht dat het hier effectief ging om gesneuvelde versnellingsbakken, gebarsten motorblokken, afgebroken achterassen...

                                  Elektronicaproblemen zijn gewoon een ziekte van de tijd. En dan mag je eender welke Duitser of Engelsman kopen, overal zitten er wel een paar rotte appels. Misschien dat je toch best voor Toyota gaat als je zo'n dingen wilt vermijden?


                                  edit: Het is een 2.5 TDI. Was het één van de eerste misschien? Die 2.5 is toch niet zooo lang leverbaar geweest dacht ik?
                                  Jep, twas één van de eerste. misschien daarmee...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
                                    Thuis rijden wij met een VW Touareg die ondertussen al 6 jaar oud is.
                                    Hij wordt al altijd gebruikt om onze boot (2ton) te trekken in de zomer.
                                    Soms zijn dat wel eens verre afstanden van 1000km of korte afstanden van 20km.
                                    De laatste 3 jaar ondervonden we al niets anders dan problemen met onze wagen dus vinden we het tijd om een nieuwe SUV aan te schaffen.
                                    Nu zijn we een beetje bang dat we binnen enkele jaren weer hetzelfde zullen tegenkomen als met de Touareg.
                                    Zou het kunnen dat je auto rapper verslijt van zo'n gewichten te trekken?

                                    Alvast bedankt!
                                    Echt jammer voor je maar van quasi alle SUV's op de markt heb je het model met verruit de meeste problemen (volgens oa. ADAC, DEKRA, ANWB, ....) in de periode dat jij hem kocht

                                    Het valt ook op dat in die klasse de betrouwbaarheid slechter is dan pakweg C segment.

                                    Mocht je veranderen - neem eens een kijkje bij BMW, Mercedes, Range Roover en Toyota, de mercedes ML en de X3 zijn de laatste 5 jaar wel heel goed gebleken.

                                    Ben geen specialist op auto -vlak maar heb reeds wat ervaring met bvb landcruiser 100, defender, terrano, hilux en ML, allen voor gebruik in de bouwsector - vrij grote lasten van meer dan 2 ton hoor.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tomaat, zoek eens de definitie op van een SUV.
                                      1991 Mazda MX-5 NA 1.6

                                      Comment


                                      • #20
                                        De Touareg heeft bij z'n lancering behoorlijk wat last gehad van kinderziektes. De 2.5tdi is ook niet de meest geschikte motor om in zo'n zware wagen te lepelen.
                                        Volgende keer zeker minstens voor een 3.0L kiezen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X