Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heinz vs. PPE

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Auto laten uitbollen op de bank.
    Tweede vraag, 'k vermoedde dat namelijk al. Veroorzaakt de recuperatie van remenergie (Efficient Dynamics) niet meer weerstand bij het uitbollen... ?

EDITH: of neem nu die "slimme alternator" op de A5, die inschakelt op momenten dat je uitbolt/remt...

Comment

Idd, wordt gemeten in de uitloopfase, meestal in 4de versnelling omdat daar de verhouding 1:1 is...
      http://www.power-plus.be/nl/testbank.html

Nogmaals PPE is echt een vakman, die meer doet dan enkel dieseltjes mappen...
      Voor het echte deftige werk kan je daar zeker ook terecht...
      Als je weet dat Stef racewagens voor zen rekening neemt, waar elke echte PK telt, dan weet je ook dat ie met een "positieve" bank zijn reputatie meer kwaad dan goed zou doen...
      2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Tweede vraag, 'k vermoedde dat namelijk al. Veroorzaakt de recuperatie van remenergie (Efficient Dynamics) niet meer weerstand bij het uitbollen... ?

EDITH: of neem nu die "slimme alternator" op de A5, die inschakelt op momenten dat je uitbolt/remt...

Geen idee, de auto's van mij die al op zo een bank hebben gestaan hadden al die ecozever nog niet

Comment

Hoe dat systeem werkt da weet ik ni.. die vragen stelt ge beter aan Die gasten zelf

Comment

Odan , sommigen vinden gewoon de manier waarop jij je altijd komt moeien als het over BMW of over chippen gaat behoorlijk irritant.
            Als er ook maar iets wordt gezegd of gesuggereerd dat niet in uw "denk"kader past, dan begin je de man te spelen of anderen hun commentaar in het belachelijke te trekken.

Bij de meesten zou het een belletje doen rinkelen als je hier in verschillende topics door verschillende mensen over aangesproken wordt maar bij jij niet dus.

Enfin, ik ga geen polemiek starten, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
              Hoe dat systeem werkt da weet ik ni.. die vragen stelt ge beter aan Die gasten zelf
              Bij mijn weten zijn ze hier allemaal aanwezig. Echter is er maar één die de thread volgt en hopelijk ook het antwoord kent.

Comment

die mensen die problemen hebben , moeten dat dan maar zeggen...
                en dan nog , het blijft een forum, een medium dat gemaakt is om u mening , ondervindingen en gedachten over een bepaald onderwerp te onderschrijven...
                Verschil is wel dat ik IRL even veel noten op men zang heb, en op eender welke meeting of wat dan ook met even veel animo men gedachten zal verdedigen (op een vriendelijk en toffe manier welliswaar)
                en dat er hier veel op dit forum zitten, die achtern hun klavier een groot en frank bakkes hebben , en op een meeting of niet te bespeuren zijn.. of enkel maar ja durven knikken...
                Nogmaals de meesten die mij irl kennen, ervaren mij meestal als een sociale en toffe pee, maar wel met een eigen mening ...

En als er nog opmerking zijn moogde ze altijd pmen , maar ik ga dees topic niet langer bevuilen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Zo deden ze dat bij Benelli ook zeker toen ze beslisten dat de Tornado 900 140pk had?
                  Een bank heeft steeds een tolerantie. Meestal wordt deze door de fabrikant van de bank bepaald. Om de zoveel tijd zou ze in principe moeten terug gecalibreerd worden. Vaak wordt dat niet gedaan. Anderzijds zulde bij nen tuner praktisch nooit een bank tegen komen die cijfers weer geeft die in het "negatieve gedeelte" van de tolerantie vallen.
                  2 redenen. Ze moeten aan hun cijfers komen die ze verkopen, ook al is het een motorblok dat standaard wat minder vermogen heeft en ten tweeden, een bank die meer laat neerpennen dan dat erin zit, die geeft contentere klanten.

Benelli gaf 15pk meer op de bank van QMS dan op de "Honda Belgium bank" van Stefaan
                  Bij MTS verlinden was het verschil een 11pk en op een Nederlandse bank kwamen er plots ver 20 pk extra uit tov die van Stefaan.... De vorm van de grafiek was wel steeds dezelfde.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Benelli gaf 15pk meer op de bank van QMS dan op de "Honda Belgium bank" van Stefaan
                    Vet, dan had em 122 pk

Comment

Er gebeuren sowieso veel fouten bij testbanken, zoveel is al wel duidelijk. Ik heb weet van een Alfa meeting die plaatsvond bij een testbank, en daar bleken alle Alfa's gezonde cijfers neer te zetten. Vermogen was nog redelijk accuraat dacht ik, maar het koppel in de meeste gevallen (bij de diesels) belachelijk hoog. Het merendeel van die Alfa eigenaars waren trots op hun fictieve cijfers, terwijl je eigenlijk geen expert moet zijn om te concluderen dat daar structureel iets verkeerd was...

't Is handig om een verschil op te meten voor en na tuning. Maar 'k zou anders toch niet wakker liggen van een pk meer of minder. Dat is niet het belangrijkste eh.

Comment

ik heb de mini toen hij 3000 km had laten meten bij heinz ( hij stond scherp om mijn waarden te weten aangezien ik de eerste factory works had en hij die nog niet had..
                        ik heb dat toen ook niet moeten betalen...iedereen tevreden ...ik had toen perfect de fabriekswaarden en kon daar mee leven .

een goede 7000km verder kwam ik bij PPE terecht en haalde ik helemaal die waarden niet meer...ik was zwaar teleurgesteld en vroeg dadelijk om da spel te tunen ...ik wilde immers niet onderdoen voor een 'gewone' S.... ik had te weinig pk's maar wel een massa teveel NM'ers ... niet te verklaren ... dan heeft de stef er zich een paar uur mee bezig gehouden , en nu gaat mijn kot als de brandweer!!! enig spijtig feit is: er kan geen deftige grafiek worden gemaakt...om de een of andere redenen gaat de bank in veiligheid en worden de waarden negatief beinvloed....spijtig nochtans want ik zou graag weten welkde waarden ik nu heb...
                        maar mijn ervaring met PPE is wel degelijk positief, want ik heb ook nog niks moeten betalen ... wat ik natuurlijk wel ga doen eens ik deftige meetingen heb ..ik zou enkel willen dat dat een beetje vlugger zou gaan ...

Comment

die mensen die problemen hebben , moeten dat dan maar zeggen...
                          en dan nog , het blijft een forum, een medium dat gemaakt is om u mening , ondervindingen en gedachten over een bepaald onderwerp te onderschrijven...
                          Verschil is wel dat ik IRL even veel noten op men zang heb, en op eender welke meeting of wat dan ook met even veel animo men gedachten zal verdedigen (op een vriendelijk en toffe manier welliswaar)
                          en dat er hier veel op dit forum zitten, die achtern hun klavier een groot en frank bakkes hebben , en op een meeting of niet te bespeuren zijn.. of enkel maar ja durven knikken...
                          Nogmaals de meesten die mij irl kennen, ervaren mij meestal als een sociale en toffe pee, maar wel met een eigen mening ...

En als er nog opmerking zijn moogde ze altijd pmen , maar ik ga dees topic niet langer bevuilen
                          Ge zegt het zelf, uw mening geven over bepaalde onderwerpen die met het forum te maken hebben. Wat jij doet is mensen of forumgebruikers rechtstreeks en onrechtstreeks bekogelen met allerlei dingen die niet horen te gebeuren.
                          Blijf bij de zaak en als je zelf problemen hebt met iemand zijn of haar commentaar los dat dan idd privé op.

Comment

Ik ben bij PPE geweest en na 70.000 km (waarvan 60.000 getuned) nog steeds tevreden.

Heel vriendelijke mannen ginder.

Comment

Owkeej naar aanleiding van dit topic dus mijn uitdraai van de bank bij heinz gaan zoeken.

Bmw e87 04
                              origineel: 117.8 pk (dus 4 onder de standaard 122, temperatuur was wel 29 graden) en 288 nM (ietsie meer dan standaard).
                              na chip: 152.1 pk en 359 nM

Staat die bank dan echt zo positief?

Algemene bevindingen na 90 k: heel positief. Ja hij rookt meer, maar niet overdreven. Wel al 3 keer in noodloop gegaan. Laatste keer was tijdens een sprintje aan de lichten (iets wat ik normaal niet doe), tegen e92 20d. Wou wel eens zien wat mijn 18'tje kon en hij vroeg er beetje om :-). Geen verschil tot 170, maar dan dus noodloop. Beetje genant om terug te vallen op 120 :-). Volgende auto wordt gedaan bij apec.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                Wat denk je uit de nieuwe VW Golf VI GTI veilig te kunnen halen met zjin standaard 211pk / 280nm ?
                                Reeds uitgebreid getest en uitgekomen op een 253pk, dus tussen de 250 en 255pk.

Bij mijn weten zijn ze hier allemaal aanwezig. Echter is er maar één die de thread volgt en hopelijk ook het antwoord kent.
                                Euh... Het verlies wordt inderdaad gewoon gemeten op de rollen door na een run de auto te laten 'bollen'.
                                Wat jullie vraag betreft van de slimme alternator... Moet ik eerlijkgezegd op passen. Ik vermoed dat de impact gering zal zijn. Ondertussen is de vraag al doorgestuurd naar onze dyno constructeur. Dus zo zullen we zeker zijn. Tis maar dat ik hier geen onwaarheden verspreid hé!
                                The place for tailor made chiptuning!!!

Audi A3 Ambition S-line 3.2 24V S-Tronic

Comment

Als je denkt dat de bank van PPE, heinz, en alle andere tuners waar ik ben geweest een Positieve bank hebben... onderbouw dat dan...
                                  Maar dat elke bank 17 pk zou liegen.... ik bedoel... HAHA
                                  mijn E90 320d moest 163 PK hebben en had op de testbank bij PPE maar 156 PK

Comment

Zou de nieuwe E-klasse 220 cdi (w212) al deftig te tunen zijn ?
                                    Is toch een nieuw type motor....
                                    En welke firma is aan te raden voor mercedes?
                                    De meeste die hier zitten rijden met bmw of vag-group.

Comment

We kunnen een vergelijking doen!

Ik ga met de 535d naar PPE, en toerke naar Heinz

Comment

@ left : ga jij laten tunen ?

Comment

• Heinz is een goeie tuner zonder twijfel. En van dat roeten: dat moet je hem zeggen denk ik. Dat roeten komt volgens mij wanneer je de motor teveel laat tunen.

Maar PPE en Apec zijn ook zeer goed volgens mij
                                          sigpic

Comment

Working...
                                          X