Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heinz vs. PPE

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    dus nog maar 1 auto gedaan met deze motorisatie ( 35d ) ?
    ik zal nog wat wachten dus tot je er toch wat meer getuned hebt , want 1 zo een motor tunen is toch ook geen referentie he
    Jap, ze lopen niet dik en diegen die hem willen tunen al zeker niet ;-)
    Er is toen wel dikke halve dag getest op de bank om de perfecte afstelling te bereiken.
    Niet zomaar even progje inladen... :p
    Zal je op de hoogte houden. Eergisteren nog iemand aan de lijn gehad met alweer E92 335d...

Grtjs
    The place for tailor made chiptuning!!!

Audi A3 Ambition S-line 3.2 24V S-Tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Mocht ik een TDI hebben en ik zou 'm willen laten chippen, dan zou ik zeker naar JD Engineering gaan. Net zoals ik met een JTD (Alfa Romeo) naar Squadra Tuning zou gaan. Die mannen hebben een specialiteit in dat merk, en dat loont.
      Ik wil nu helemaal niet arrogant uit de hoek komen ofzo.
      Maar ik ben ervan overtuigd dat wij voor VAG diesels dezelfde kwaliteit leveren dan een JD. Ik weet dat dit gewaagd is om als jonge tuner zoiets te claimen maar VAG diesel is en zal onze top specialiteit blijven.
      Wij zullen er wel niet zo snel voor kiezen om echt 'de kraan open te zetten' puur om betrouwbaarheidsredenen. Pas als de klant er echt achter vraagt zullen we het doen, na het duidelijk melden van de risico's.
      Ik kan hier tiental wagens opnoemen die met een pak meer pk dan standaard rijden met stock setup, zonder rook en zonder problemen. Ga ze hier niet opnoemen maar bv een 1.9TDI 130pk BLT op 179pk. 2.0TDI CR 170pk op 212pk. Enz... Zelfs 2.7TDI mulltitronics die dan weliswaar veilig zijn afgesteld bollen tevreden rond zonder enige issue.
      Over benzine spreek ik niet, daar heb ik te weinig vergelijkingspunten.

Comment

Straffe taal.

Comment

Straffe taal, en hopelijk correcte taal want ik ga binnenkort mijn Golf VI ke bij jullie laten chippen als ik mijn vakantiegeld eens trek

Maar ga eerst ook nog eens holland afschuimen voor misschien een beter prijske :p In tijden van crisis moet de consument ook wat meer moeite doen é :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keyserke Bekijk Berichten
            Waarom oei?
            de multitronic staat al enigszins bekend om niet al te betrouwbaar te zijn. Chippen maakt de boel alleen maar erger..
            Hangt ook af van het bwj maar die ik weet ik nu niet direct uit het hoofd

Comment

En hoeveel van die tuners ontwikkelen echt zelf alles from scratch? Ik dacht dat er altijd gewerkt werd met bestaande tunings van bepaalde fabrikanten (zoals Sportec), die dan wordt aangepast per wagen?

Comment

Ik heb ervaring met 3 tuners:
                Heinz: 1.9TDI laten chippen zonder problemen, wel heel conservatief laten afstellen, geen roet. Ook MCS laten doen, niks anders dan problemen, motor 1 keer kapot gereden.
                Apec: Stage 1 voor de GTI + switch: uitstekend gedaan, geen problemen, goeie service.
                JD engineering: Stage 2 voor GTI: Niks afstelling op maat, te hoog koppel dat te vroeg komt, kan niet gezond zijn voor de koppeling. Geen afstelling op rollenbank, gewoon programma laden en klaar. Motor loopt heel onrustig stationair, pingelt a volonté, haalt beloofde pks niet.
                My GTI is powered by Chuck Norris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  En hoeveel van die tuners ontwikkelen echt zelf alles from scratch? Ik dacht dat er altijd gewerkt werd met bestaande tunings van bepaalde fabrikanten (zoals Sportec), die dan wordt aangepast per wagen?
                  die zullen dat wel ergens aankopen en hun eigen 'touch' aangeven..

Comment

Ik wil nu helemaal niet arrogant uit de hoek komen ofzo.
                    Maar ik ben ervan overtuigd dat wij voor VAG diesels dezelfde kwaliteit leveren dan een JD. Ik weet dat dit gewaagd is om als jonge tuner zoiets te claimen maar VAG diesel is en zal onze top specialiteit blijven.
                    Wij zullen er wel niet zo snel voor kiezen om echt 'de kraan open te zetten' puur om betrouwbaarheidsredenen. Pas als de klant er echt achter vraagt zullen we het doen, na het duidelijk melden van de risico's.
                    Ik kan hier tiental wagens opnoemen die met een pak meer pk dan standaard rijden met stock setup, zonder rook en zonder problemen. Ga ze hier niet opnoemen maar bv een 1.9TDI 130pk BLT op 179pk. 2.0TDI CR 170pk op 212pk. Enz... Zelfs 2.7TDI mulltitronics die dan weliswaar veilig zijn afgesteld bollen tevreden rond zonder enige issue.
                    Over benzine spreek ik niet, daar heb ik te weinig vergelijkingspunten.
                    Mijne is bij PPE gedaan,gaat ook van 136pk naar 191pk,en dat zonder enige roetuitstoot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      die zullen dat wel ergens aankopen en hun eigen 'touch' aangeven..
                      Dat denk ik ook, vandaar dat ik sommige uitspraken nogal overroepen vind, genre "ze waren de eerste die X of Y konden tunen"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                        Heinz: 1.9TDI laten chippen zonder problemen, wel heel conservatief laten afstellen, geen roet. Ook MCS laten doen, niks anders dan problemen, motor 1 keer kapot gereden.
                        Apec: Stage 1 voor de GTI + switch: uitstekend gedaan, geen problemen, goeie service.
                        JD engineering: Stage 2 voor GTI: Niks afstelling op maat, te hoog koppel dat te vroeg komt, kan niet gezond zijn voor de koppeling. Geen afstelling op rollenbank, gewoon programma laden en klaar. Motor loopt heel onrustig stationair, pingelt a volonté, haalt beloofde pks niet.
                        Dus zelf laten afstellen naar je eigen wensen? Dus stel ik wil iets minder koppel en pk's omdat dat volgens mij veiliger is, doen ze dat dan ook? Wat is MCS?
                        Scirocco 2.0tdi
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37222

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                          Dus zelf laten afstellen naar je eigen wensen? Dus stel ik wil iets minder koppel en pk's omdat dat volgens mij veiliger is, doen ze dat dan ook? Wat is MCS?
                          Ja

MCS = mini cooper S

Comment

Aah dat is mooi om te horen! Nou ik heb m'n keuze gemaakt
                            Scirocco 2.0tdi
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37222

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                              blijf daar gewoon af maat...dat kot is snel genoeg....

hij is snel genoeg ja , maar ik zou graag hebben dat hij wat vlugger aan pakt als ik gas bijgeef
                              soms heb ik de indruk dat de motor niet direkt weet wat ik wil , of is dit omdat het een automaat is ?

Comment

Jap, ze lopen niet dik en diegen die hem willen tunen al zeker niet ;-)
                                Er is toen wel dikke halve dag getest op de bank om de perfecte afstelling te bereiken.
                                Niet zomaar even progje inladen... :p
                                Zal je op de hoogte houden. Eergisteren nog iemand aan de lijn gehad met alweer E92 335d...

Grtjs

oke thx

Comment

hij is snel genoeg ja , maar ik zou graag hebben dat hij wat vlugger aan pakt als ik gas bijgeef
                                  soms heb ik de indruk dat de motor niet direkt weet wat ik wil , of is dit omdat het een automaat is ?
                                  als ge da wilt zijn er 2 oplossingen:
                                  manueel + atmosferisch

Ge gaat nooit de gasrespons van uw M3'ke krijgen uit een dikke turbo-diesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                                    Straffe taal, en hopelijk correcte taal want ik ga binnenkort mijn Golf VI ke bij jullie laten chippen als ik mijn vakantiegeld eens trek
                                    Maar ga eerst ook nog eens holland afschuimen voor misschien een beter prijske :p In tijden van crisis moet de consument ook wat meer moeite doen é :p
                                    Zeker en vast correct. Ik zou zeggen kom langs en find out! Prijs kwaliteit zit je bij ons goed. Tuning van 250 euro vind je makkelijk in NL maar dan mag je ook niet te critisch zijn voor de kwaliteit ervan hé!

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                    de multitronic staat al enigszins bekend om niet al te betrouwbaar te zijn. Chippen maakt de boel alleen maar erger..
                                    Hangt ook af van het bwj maar die ik weet ik nu niet direct uit het hoofd
                                    Je bent goed geïnformeerd! Wees gerust we weten wat we doen met de Multitronics. Denk dat Panterke dat kan beamen.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Kom gerust eens een kijkje nemen bij ons. Iedere VAG TDI wordt vanaf scratch (=uitgelezen software) geprogrammeerd. Daarom vragen we ook steeds aan de klant hoe hij wenst dat de auto rijdt. Dus steeds persoonlijke inbreng van de klant.
                                    Trouwens bij de meeste wagens die we tunen gaan we zo tewerk. Ik zou liefgen moest ik zeggen alle. Sommige exoten kopen we idd ook aan.
                                    Ik wil hier zeker niet heiliger zijn dan de paus. Dus kom er dan ook voor uit.

Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
                                    Mijne is bij PPE gedaan,gaat ook van 136pk naar 191pk,en dat zonder enige roetuitstoot
                                    Das mooi resultaat.
                                    Je hebt wrschlk wel een DPF ook é, dus roet zou je zoiezo niet mogen zien.

Met tuning is dat perfect te programmeren...
                                    Last edited by Keyserke; 23/06/2009, 12:32. Reden: Quote's gebundeld in één post

Comment

Hetzelfde "probleem" hier. Maar soit, heb ermee leren leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten

En zo zie je maar dat het ook niet altijd enkel en JD hoeft te zijn wat de klok slaat Wel sneu om te horen kerel..

Voor mij persoonlijk is er maar 1 adres en da's Apec, voor bovengestaande redenen.

Comment

. Ga ze hier niet opnoemen maar bv een 1.9TDI 130pk BLT op 179pk.
                                          dat klinkt mooi
                                          Database error.
                                          The database has encountered a problem.

Comment

Working...
                                          X