Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heinz vs. PPE

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik zou een 535d nooit laten tunen. Op E60.net ken ik meerdere eigenaars van een 535d die hun wagen hebben laten tunen, en allemaal hebben ze mechanische problemen gehad.

Wannes heeft dat destijds ook overwogen en ik heb het voor hem eens gevraagd aan één van die leden van E60.net. wannes was toen alleszins overtuigd van het niet te doen.

Trouwens, zo'n 535d is toch meer dan snel genoeg. Ik heb maar een 530d met maar 211pk en maar 500Nm koppel en ik geniet nog elke dag van de prestaties van deze wagen. Dan moet een 535d toch zeker wel snel genoeg zijn...

Denk er trouwens aan dat je zo'n chiptuning zeer snel gewoon bent. Het verschil tov een 320d die van 163pk naar 200pk gaat zal veel kleiner zijn.

Nogmaals, ik zou het niet doen...

ik heb al wat alcohol verzet de laatste dagen en is waarschijnlijk daardoor dat ik de vraag stelde

ik denk ook niet dat ik het zou doen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk Berichten
      Ik kies voor www.apecbelgium.be !

Onlangs m'n nieuwe Audi A4 2.0 Tdi Multitronic er laten chiptunen en ben vol lof over de op maat geschreven file, persoonlijke behandeling en service na verkoop!
      ai, multitronic en chippen...

Comment

pfff als je het over een dilemma hebt....
        Scirocco 2.0tdi
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37222

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik zou een 535d nooit laten tunen. Op E60.net ken ik meerdere eigenaars van een 535d die hun wagen hebben laten tunen, en allemaal hebben ze mechanische problemen gehad.

Wannes heeft dat destijds ook overwogen en ik heb het voor hem eens gevraagd aan één van die leden van E60.net. wannes was toen alleszins overtuigd van het niet te doen.

Trouwens, zo'n 535d is toch meer dan snel genoeg. Ik heb maar een 530d met maar 211pk en maar 500Nm koppel en ik geniet nog elke dag van de prestaties van deze wagen. Dan moet een 535d toch zeker wel snel genoeg zijn...

Denk er trouwens aan dat je zo'n chiptuning zeer snel gewoon bent. Het verschil tov een 320d die van 163pk naar 200pk gaat zal veel kleiner zijn.

Nogmaals, ik zou het niet doen...
          Als de tuning correct gebeurd dan zijn geen motorische problemen...
          Het probleem is om de twee turbo's goed afgeregeld te krijgen, daar kan het fout lopen.
          Mist goeie apparatuur en zonder te overdrijven in het resultaat is een chiptuning voor een x35d zeker aan te raden. We hebben reeds een E92 gehad met deze motorisatie en vermogen was tot 338pk toegenomen en een koppel van 655Nm. Dat is circa 6 maand terug.
          The place for tailor made chiptuning!!!

Audi A3 Ambition S-line 3.2 24V S-Tronic

Comment

De beste VAG tuner is en blijft nog altijd JD engeneering in Nederland... een heer en meester als het over dit type motoren gaat, ze kennen hem zelfs in positieve wijze in Wolfsburg.

Comment

Zullen beide goede tuners zijn,anders zouden ze niet zo lang bestaan he Heb zelf al 2 keer bij PPE geweest en zeer tevreden van.

Comment

Ik ben met mijn wagen en die van mijn vader bij Heinz geweest.. Heel tevreden van. Goede service. Toffe mensen en waanzinnige prestaties...
                2009 Audi A5 3.0 Tdi S line TipTronic Milltek

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=38647

Comment

PPE is een zeer befaamde tuner met veel goede referenties, ik ben er ook langsgeweest en was tevreden. Hij luistert vooral naar de wensen van de klant en kan de wagen desnoods naar de wensen van de eigenaar aanpassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                    ai, multitronic en chippen...
                    Waarom oei?
                    The place for tailor made chiptuning!!!

Audi A3 Ambition S-line 3.2 24V S-Tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Over Heinz al veel positiefs maar nog meer negatiefs gehoord: auto's die ongelofelijk roeten, motoren die in de soep gedraaid zijn, slechte montage van uitlaat, arrogante houding tegenover mensen die maar met een "gewone TDI" komen aanzetten. Veel van die zaken zijn echter verhalen van op het internet en die zijn dus niet direct te controleren maar las je ziet hoeveel van die verhalen de ronde doen dan moet er wel iets van waar zijn...

Wat ik echter wel zeker weet is dat een (ex?)werknemer van bij Heinz genaamd Bruno vroeger nogal zwaar heeft huisgehouden op bepaalde diverse autofora. Als ik die mens zijn reply's lees dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om daar een wagen te laten chippen.

Over PPE heb ik buiten dat hij duur is enkel maar positiefs gehoord.
                      Een negatief verhaal ga je 10x sneller terugvinden dan een positief. Want als het goed gedaan is, wordt dat als logisch aanzien. Maar als het niet goed is wordt dat onmiddelijk verder verteld. Ik krijg ook het gevoel dat er velen zijn die negatief over iets spreken zonder er zelf bijgeweest te zijn. Je kent dat wel, "van horen zeggen". Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, en ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Heinz incompetent werkvolk heeft. Ik ben dan ook bij Heinz geweest. Tot nu toe alles in orde Alleen de Milltek hangt niet 100% zoals het hoort, en daar gaan ze nu zaterdag iets aan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
                        De beste VAG tuner is en blijft nog altijd JD engeneering in Nederland... een heer en meester als het over dit type motoren gaat, ze kennen hem zelfs in positieve wijze in Wolfsburg.
                        Klopt, al veel goeds van gehoord. Al heb ik uiteindelijk voor Heinz gekozen omdat ik er van overtuigd ben dat die ook weten wat ze doen, dat het vlakbij is (op 15 - 20 minuten sta ik bij Heinz) en ook nog eens een pak goedkoper waren dan JDE voor mijn wagen en motorisatie.

Comment

Bij iedere tuner moet je vragen naar hun speciale prijs, kan algauw meer dan 20% verschil maken dan op de website aangegeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
                            Bij iedere tuner moet je vragen naar hun speciale prijs, kan algauw meer dan 20% verschil maken dan op de website aangegeven
                            Dat was na het vragen van hun speciale prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                              Hallo,

Ben van plan om binnenkort mijn auto te laten chippen.

Heb absoluut geen zin in problemen op lange termijn.
                              Conclusie : niet laten chippen.
                              Everyone has a dream they must follow. That matters above all else. That must be pursued with care and dedication, until that dream is fulfilled. Without this drive, nothing is possible. Where does it come from? From deep inside.

Comment

We hebben hier thuis ook onze audi A6 3.0 tdi laten chippen bij heinz en wij hebben ook veel last van roet elke keer als je plankgas geeft komt er een dikke zwarte wolk uit.
                                BMW 730d F01 08
                                BMW M6 E63 08
                                Porsche 911 (993) targa 96
                                BMW X5 40d E70 12

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Een negatief verhaal ga je 10x sneller terugvinden dan een positief. Want als het goed gedaan is, wordt dat als logisch aanzien. Maar als het niet goed is wordt dat onmiddelijk verder verteld. Ik krijg ook het gevoel dat er velen zijn die negatief over iets spreken zonder er zelf bijgeweest te zijn. Je kent dat wel, "van horen zeggen". Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, en ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Heinz incompetent werkvolk heeft. Ik ben dan ook bij Heinz geweest. Tot nu toe alles in orde Alleen de Milltek hangt niet 100% zoals het hoort, en daar gaan ze nu zaterdag iets aan doen.

Ik zet het er dan ook bij dat het grotendeels internetverhalen zijn. Dit zijn slechts enkele van de negatieve verhalen die ik gelezen heb en je gaat mij niet vertellen dat ze allemaal verzonnen zijn, daarvoor zijn er te veel. Feit is ook dat Heinz sponsor is van verschillende fora waar negatieve berichten over hun direct verwijderd worden nadat Bruno eerst wat arrogant en agressief is komen doen tegen de klager. Het zou mij niet verwonderen mocht hij in deze threat ook komen opdagen met zijn praatjes.

Ik begrijp ook wel dat wanneer je daar zelf geweest bent niet graag zo'n negatieve verhalen leest, dat geeft je geen prettig gevoel natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keyserke Bekijk Berichten
                                    Als de tuning correct gebeurd dan zijn geen motorische problemen...
                                    Het probleem is om de twee turbo's goed afgeregeld te krijgen, daar kan het fout lopen.
                                    Mist goeie apparatuur en zonder te overdrijven in het resultaat is een chiptuning voor een x35d zeker aan te raden. We hebben reeds een E92 gehad met deze motorisatie en vermogen was tot 338pk toegenomen en een koppel van 655Nm. Dat is circa 6 maand terug.

dus nog maar 1 auto gedaan met deze motorisatie ( 35d ) ?
                                    ik zal nog wat wachten dus tot je er toch wat meer getuned hebt , want 1 zo een motor tunen is toch ook geen referentie he

Comment

blijf daar gewoon af maat...dat kot is snel genoeg....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        blijf daar gewoon af maat...dat kot is snel genoeg....
                                        +1

Comment

Mocht ik een TDI hebben en ik zou 'm willen laten chippen, dan zou ik zeker naar JD Engineering gaan. Net zoals ik met een JTD (Alfa Romeo) naar Squadra Tuning zou gaan. Die mannen hebben een specialiteit in dat merk, en dat loont.

Met m'n vorige wagen (een BMW) was ik bij Heinz geweest, qua power zat dat goed maar 'ie rookte gigantisch hard én 'ie ging geregeld 'es in noodloop. Ondanks 3 keer contact opnemen om dat te laten verhelpen, hebben ze me nooit teruggebeld. Ik was dan ook niet helemaal tevreden over de service. Ik had een beetje een "chippen/betalen/daa-aaag"-gevoel.

Met m'n huidige wagen (weer een BMW) ben ik dan ook naar PPE gegaan, aangezien die zeer goeie dingen scheen te doen met BMW-motoren. 'Ie was ook één van de eerste die de EDC17-software van Bosch kon overschrijven, trouwens. Ik ben van de service van PPE enorm tevreden, en ik zie dan ook niet in waarom ik ooit nog terug naar Heinz zou gaan ... die ik eerder als een 'algemene' chiptuner zie (wat daarom niet slecht hoeft te zijn).
                                          BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

Comment

Working...
                                          X