Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heinz vs. PPE

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heinz vs. PPE

Hallo,

Ben van plan om binnenkort mijn auto te laten chippen. Mijn eerste keus was Heinz, aangezien ik hier veel goede dingen over had gehoord/gelezen.

Totdat ik vandaag hoorde van een jongen dat bij Heinz gechipte diesels na een tijdje gingen roken (veel roet uitstoten)

Diezelfde jongen was wel te spreken over PPE en zei dat ze het erg goed deden. Wie kan dit bevestigen? Welke zou in mijn geval het beste/veiligste zijn? Heb absoluut geen zin in problemen op lange termijn.

even de prestaties vergelijken wat ze claimen:

PPE: +42 pk en +75Nm
    Heinz: +50pk en +80Nm

Het gaat trouwens om een 2009 Scirocco met een 2.0tdi motor.
    Scirocco 2.0tdi
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37222

Voor een tdi kan je best naar JD Engineering gaan of http://www.hartogtuning.nl/ .
    R8-owner

Comment

Ik ken redelijk wat mensen die bij Heinz zijn geweest en tevreden zijn.
      Ik ken ook mensen die bij PPE zijn geweest en tevreden zijn.

Tja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ik ken redelijk wat mensen die bij Heinz zijn geweest en tevreden zijn.
        Ik ken ook mensen die bij PPE zijn geweest en tevreden zijn.

Tja
        Ik was met mijn Astra bij Heinz geweest, en heb met de wagen +- 60 000km gemaakt zonder enkel probleem... Dus ja ik was tevreden...

ECHTER

met een VAG wagen zou ik toch zonder twijfel naar JD gaan in Nederland, dit is de beste VAG tuner die je kan hebben!!!
        Seat Leon ST Cupra
        DVX Performance Stage 1 @ 372.4pk en 486nm

Comment

JD-Engenering hoor ik idd veel goede dingen van.
          PPE ook, ben er zelf al eens geweest en is een fijn garageke.

wie heeft je erover ingelicht? Erwin of Marco van Rekem?

Comment

Ik heb destijds onze 118d laten tunen bij Vastec in Neeroeteren.

Ook mijn vader heeft er zijn 525d laten tunen. We zijn destijds door onze BMW-verdeler doorgestuurd geweest.
            Mijn vader heeft ondertussen al 80.000km gereden zonder problemen of roetuitstoot.

Nadeel van deze firma: Ze hebben geen testbank voor het vermogen.
            Voordeel van deze firma: Ze zijn goedkoop. Ik meen mij te herinneren dat wij €400 per wagen hebben betaald.

EDIT: Ik zie op hun website dat ze verhuisd zijn. De eigenaar was destijds al aan 't praten om te verhuizen, maar dat het moeilijk was iets te vinden in de buurt. Hij heeft dan toch iets gevonden, maar is wel even de grens overgestoken. Hij zit nu in Susteren op 6km van Maaseik. Dat is vanuit Lanaken even ver...
            Last edited by BMWMB; 21/06/2009, 10:09.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
              JD-Engenering hoor ik idd veel goede dingen van.
              PPE ook, ben er zelf al eens geweest en is een fijn garageke.

wie heeft je erover ingelicht? Erwin of Marco van Rekem?
              Ik ken die beide personen niet. Niet bij naam in ieder geval.

Wat ik echt wil weten is of iemand ooit problemen heeft gehad na het chiptunen bij Heinz? Het "probleem" is dat ik er al een afspraak heb staan Als het bullshit is wat die jongen me vertelde wil ik het wel bij heinz doen. Maar hij heeft me wel laten schrikken, dus daarom dat ik het hier nog eens vraag
              Scirocco 2.0tdi
              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37222

Comment

www.apecbelgium.be

Persoonlijke behandeling, goede voor, tijdens en na service, en kwalitatief op maat gemaakte programma's. Bovendien is VAG hun specialiteit.

Comment

Ik heb al drie wagens wij Heinz laten chippen, altijd zeer teverden geweest. Nu ben ik bij PPE geweest omdat ik BMW rij en ook zeer tevreden ...

Polo 1.4 TDI is stage II bij Heinz

BMW bij PPE

Beide auto's zeer tevreden van.
                  2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                  2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Over Heinz al veel positiefs maar nog meer negatiefs gehoord: auto's die ongelofelijk roeten, motoren die in de soep gedraaid zijn, slechte montage van uitlaat, arrogante houding tegenover mensen die maar met een "gewone TDI" komen aanzetten. Veel van die zaken zijn echter verhalen van op het internet en die zijn dus niet direct te controleren maar las je ziet hoeveel van die verhalen de ronde doen dan moet er wel iets van waar zijn...

Wat ik echter wel zeker weet is dat een (ex?)werknemer van bij Heinz genaamd Bruno vroeger nogal zwaar heeft huisgehouden op bepaalde diverse autofora. Als ik die mens zijn reply's lees dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om daar een wagen te laten chippen.

Over PPE heb ik buiten dat hij duur is enkel maar positiefs gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

Wat ik echter wel zeker weet is dat een (ex?)werknemer van bij Heinz genaamd Bruno vroeger nogal zwaar heeft huisgehouden op bepaalde diverse autofora. Als ik die mens zijn reply's lees dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om daar een wagen te laten chippen.
                      True, op 't fordclub-forum is die Bruno ook eens langsgeweest en dat was ook niet zo positief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                        True, op 't fordclub-forum is die Bruno ook eens langsgeweest en dat was ook niet zo positief
                        Hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                          www.apecbelgium.be

Persoonlijke behandeling, goede voor, tijdens en na service, en kwalitatief op maat gemaakte programma's. Bovendien is VAG hun specialiteit.

wat denk je Wouter ,
                          zou je het doen een 535d tunen bij apec ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                            Ik ken die beide personen niet. Niet bij naam in ieder geval.

Wat ik echt wil weten is of iemand ooit problemen heeft gehad na het chiptunen bij Heinz? Het "probleem" is dat ik er al een afspraak heb staan Als het bullshit is wat die jongen me vertelde wil ik het wel bij heinz doen. Maar hij heeft me wel laten schrikken, dus daarom dat ik het hier nog eens vraag
                            Het is geen bullshit, maar ik weet ook niet of het daarom beter is bij een ander.

Wij zijn 4 jaar terug zelf bij Heinz gegaan, ondertussen 200k km verder en motorisch nog geen probleem.... behalve inderdaad dat ie ontzettend is gaan roeten. Zo hard zelfs, dat m'n vader er zich zo fel aan is gaan ergeren dat hij de chiptuning heeft laten verwijderen, een klein jaartje terug. De roetuitstoot is wat afgenomen, maar verre van volledig weg, hij rookt nog steeds een pak meer dan 'stock'. Mogelijk injectoren die het beste wel gehad hebben en veel sneller versleten zijn dankzij de chiptuning? Misschien dat we deze zomer eens de injectoren gaan vervangen en dan weten we het.

Maar 't is iig géén bullshit dat een geheinzde diesel gaat roeten, dat hebben we (tot ergernis) zelf aan den lijve ondervonden. Al durf ik hier geen uitspraken te doen dat dat gegarandeerd bij PPE niét het geval is, daar heb ik geen ervaring mee
                            BMW E34 520i Touring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                              wat denk je Wouter ,
                              kweet dat de vraag aan wouter was,
                              maar ik kan het u alleszins aanraden :p
                              zeer goeie service en prijs alleszins
                              ik heb de mijnen daar laten chippen en ben er zeer tevreden over.
                              en moest ik een 535d hebben, zou ik ZEKER niet twijfelen
                              btw, mij niet herkent vrijdag vanuit een landcruiser met remork? :p
                              sigpic

Comment

Mijne astra coupe turbo werd bij PPE getuned en zit ondertussen aan 150.000 km en geen enkel probleem gehad.

Een 2 jaar geleden is een onnozel mechaniekerke van mijn vorige garage om één of andere duistere reden bij een gewoon onderhoud er in geslaagd om ervoor te zorgen dat mijn auto reedt en optrok gelijk een tractor ... weet tot op de dag van vandaag nog niet wat hij allemaal gedaan heeft maar om een lang verhaal kort te maken: ben toen terug naar PPE geweest om te zien of de tuningsoftware er nog altijd inzat en alles goed afgesteld stond ze hebben dit allemaal gratis gecontroleerd en waar nodig bijgesteld...

Voor mij een aanrader! Alhoewel Heinz volgens mij ook wel een deftige tuner is
                                - kadett gsi 1989
                                - astra gsi 1993
                                - astra coupé turbo 2001
                                - insignia ST 2009

Comment

wat denk je Wouter ,
                                  Ik zou daar geen seconde over twijfelen Je kan ook gewoon eens testen bij hun, als je niet tevreden bent, halen ze het programma er af, betaal je niks en even goede vrienden hé.

Gewoon duidelijke afspraken maken wat je wilt en je zal zeker krijgen wat je wenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                    Het is geen bullshit, maar ik weet ook niet of het daarom beter is bij een ander.

Wij zijn 4 jaar terug zelf bij Heinz gegaan, ondertussen 200k km verder en motorisch nog geen probleem.... behalve inderdaad dat ie ontzettend is gaan roeten. Zo hard zelfs, dat m'n vader er zich zo fel aan is gaan ergeren dat hij de chiptuning heeft laten verwijderen, een klein jaartje terug. De roetuitstoot is wat afgenomen, maar verre van volledig weg, hij rookt nog steeds een pak meer dan 'stock'. Mogelijk injectoren die het beste wel gehad hebben en veel sneller versleten zijn dankzij de chiptuning? Misschien dat we deze zomer eens de injectoren gaan vervangen en dan weten we het.

Maar 't is iig géén bullshit dat een geheinzde diesel gaat roeten, dat hebben we (tot ergernis) zelf aan den lijve ondervonden. Al durf ik hier geen uitspraken te doen dat dat gegarandeerd bij PPE niét het geval is, daar heb ik geen ervaring mee
                                    Ik heb hier op film staan hoe hard de G rookt als je plankgas optrekt met de boot erachter
                                    Ook filmpje als je achterwaarts terug de oprit oprijdt, als je ff kort gas geeft kreeg je elke keer een mooie zwarte wolk
                                    2001 BMW E39 540i Touring
                                    2000 Suzuki GSX-F 600

Comment

Ik kies voor www.apecbelgium.be !

Onlangs m'n nieuwe Audi A4 2.0 Tdi Multitronic er laten chiptunen en ben vol lof over de op maat geschreven file, persoonlijke behandeling en service na verkoop!
                                      Audi A4 Avant 2.0 TDI S-Line Multitronic

Comment

wat denk je Wouter ,
                                        Ik zou een 535d nooit laten tunen. Op E60.net ken ik meerdere eigenaars van een 535d die hun wagen hebben laten tunen, en allemaal hebben ze mechanische problemen gehad.

Wannes heeft dat destijds ook overwogen en ik heb het voor hem eens gevraagd aan één van die leden van E60.net. wannes was toen alleszins overtuigd van het niet te doen.

Trouwens, zo'n 535d is toch meer dan snel genoeg. Ik heb maar een 530d met maar 211pk en maar 500Nm koppel en ik geniet nog elke dag van de prestaties van deze wagen. Dan moet een 535d toch zeker wel snel genoeg zijn...

Denk er trouwens aan dat je zo'n chiptuning zeer snel gewoon bent. Het verschil tov een 320d die van 163pk naar 200pk gaat zal veel kleiner zijn.

Nogmaals, ik zou het niet doen...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                        X