Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke chiptuning is de beste voor Audi?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke chiptuning is de beste voor Audi?

    Ik hoor veel verhalen, sommigen al positiever dan de anderen. Kheb me laten vertellen dat specialisten aan bepaalde eigenschappen van de auto in kwestie kan weten bij welke tuner de auto is langgeweest (bvb overmatig roken door tuning bij xxxxxxx, ...)

    Ik neem aan dat elke tuner zijn specialiteiten heeft qua merk. Ik overweeg om misschien mijn toekomstige A3 onder handen te laten nemen. Bij wie kan dit op een veilige manier?
    Liefde is blind, maar niet als de geburen meekijken in den hof



    Mijn vorige Golfje

  • #2
    misschien niet de beste/snelste en zeker niet de goedkoopste maar wel 1 waarmee je uw audi-garantie behoudt: abt

    Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
    Ik hoor veel verhalen, sommigen al positiever dan de anderen. Kheb me laten vertellen dat specialisten aan bepaalde eigenschappen van de auto in kwestie kan weten bij welke tuner de auto is langgeweest (bvb overmatig roken door tuning bij xxxxxxx, ...)

    Ik neem aan dat elke tuner zijn specialiteiten heeft qua merk. Ik overweeg om misschien mijn toekomstige A3 onder handen te laten nemen. Bij wie kan dit op een veilige manier?

    Comment


    • #3
      Je hebt tuners in elke prijscategorie, hé.

      Standaard chiptuners: JD Engineering, heinz, etc
      Tuners die iets duurder zijn: ABT
      Top of the line: MTM
      Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout
      heb ik daar even mijn ogen uitgekeken, Voet half op het gas klaar om te remmen

      Comment


      • #4
        Voor VAG altijd naar JD gaan.
        *2014 BMW 530d
        *2012 Range Rover TDv8 Vogue
        *2001 BMW E39 M5
        *1997 BMW 328i Touring
        *1997 Mercedes-Benz W140 S300 Turbodiesel
        *1990 Mercedes-Benz W126 300SE
        *1989 Mercedes-Benz R129 500SL

        Comment


        • #5
          Heinz goedkoop noemen is ook wel een understatement
          2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Heinz goedkoop noemen is ook wel een understatement
            Waar staat dat heinz goedkoop is?
            Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout
            heb ik daar even mijn ogen uitgekeken, Voet half op het gas klaar om te remmen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Voor VAG altijd naar JD gaan.
              Word.
              Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
              Jij kent maar 1 pedaalstand en maar 1 toerental om te schakelen?

              Comment


              • #8
                voor Audi zijn er 2:

                JD
                Hartogtuning

                als het voor een VAG tdi is, dan mag je VVT (vanvughttuning) bij dat lijstje zetten.
                Naar één van deze 2 (3) zou ik gaan, nothing else.
                Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                Comment


                • #9
                  Collega van mij heeft een Seat Altea 105 pk besteld en de garage zorgt voor 700 € dat die op 136 pk komt. Kan een dealer dat zelf? Kan Abt bij Seat en voor 700 €???
                  Liefde is blind, maar niet als de geburen meekijken in den hof



                  Mijn vorige Golfje

                  Comment


                  • #10
                    dat kan zeker, en Abt is zeer behoudensgezind met hun cijfers. Leveren 99% allemaal meer vermogen, en zijn zeer goed geschreven chips. Kan altijd beter, maar je hebt garantie.
                    Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                    Comment


                    • #11
                      ABT heeft goede software zoals Avantus zegt.

                      En anders zitten dé tuners voor VAG "jammer genoeg" allemaal wat verder weg in NL.

                      Voor VAG is de beste in prijs-kwaliteit nog steeds VVT.
                      www.vanvught-tuning.nl

                      JD is ook zéér goed maar kent z'n prijs wel..
                      www.jdengineering.nl

                      Jos is ook aan te raden, deze levert chips van JD en VVT ..
                      http://www.jbautoservice.nl

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                        ABT heeft goede software zoals Avantus zegt.

                        En anders zitten dé tuners voor VAG "jammer genoeg" allemaal wat verder weg in NL.

                        Voor VAG is de beste in prijs-kwaliteit nog steeds VVT.
                        www.vanvught-tuning.nl

                        JD is ook zéér goed maar kent z'n prijs wel..
                        www.jdengineering.nl

                        Jos is ook aan te raden, deze levert chips van JD en VVT ..
                        http://www.jbautoservice.nl
                        Ik heb al heel wat VW producten door mijn handen gehad en ze zijn allemaal door Heinz getuned
                        Mijn vorige wagen was een Golf 115 pk die naar 163pk was getuned en waarmee ik 240000km heb gedaan.
                        En ik heb er altijd flink mee doorgereden (nooit kosten aan gehad en ook geen rookwolken...)
                        Er zijn volgens mij veel cowboy verhalen...

                        Ik zou voor mijn volgende wel MTM overwegen daar zij de enige zijn die op het ogenblik de nieuwe 3.0TDI tunen (kan ondertussen al veranderd zijn natuurlijk)

                        Comment


                        • #13
                          @ZAZOO: ikzelf ben ook zeker dat het grotendeel bij Heinz tevreden is. Hij tuned er dan ook enorm veel dus dan is de kans dat er een paar minder zijn ook groter.

                          Ik ben er wel heilig van overtuigd (logs en dergelijke met eigen ogen gezien) dat er andere tuners zijn (zoals de paar vb'en die ik aangaf) die het - althans voor wagens van het VAG concern - beter kunnen.

                          Als je altijd bij Heinz gaat, weet je zegmaar van niks beters hé..

                          Er zijn veel cowboy verhalen idd, maar ik heb ook al genoeg feiten gezien hoor (van enkele van die cowboyverhalen..), geloof me vrij, maar daar ga ik me niet over uitwijden hier.

                          Comment


                          • #14
                            de legale, inbouwen, doorgeven aan verzekering, gelijkvormigheidsattest laten aanpassen en keuring en waarschijnlijk meer taks betalen..... hoe zit het trouwens met de NCAP test als je opfokt?
                            (Sorry, had to vent)
                            2005 DODGE RAM SRT10 - Low'N'Loud
                            2006 Harley Davidson V-rod - Just loud
                            1949 Mercury Eight 4door (SRT10 WIP) - Just low
                            When you spend more on tires than on food you know you got some serious horsepower

                            Comment


                            • #15
                              De meest makkelijke en correcte manier om het 100% legaal te doen, is voor je de wagen inschrijft, hem laten chippen door ABT, via de dealer (de paar 100 euro meer die je voor deze chip betaald tov de prijs van een derde-chipfirma, weegt niet meer op tegen de toch reeds redelijk astronomische prijs van deze wagen). Dan staat er ook gewoon op het inschrijvingsformulier het vermogen dat hij heeft met de ABT chip. Dan heb je niks van zorgen meer (verzekering, enz.), omdat hij dan met zoveel PK's is ingeschreven.

                              En nogmaals, ABT schrijft écht wel goede software hoor, dus daar zou ik niet mee inzitten.

                              Comment


                              • #16
                                ABT is niet op maat naart schijnt? Kheb ergens gelezen dat ze iets uit de motor halen en opsturen naar ABT. Daar wordt de chip gewijzigd en terug naar de dealer gestuurd. Klopt dit?
                                Liefde is blind, maar niet als de geburen meekijken in den hof



                                Mijn vorige Golfje

                                Comment


                                • #17
                                  Frigobox: ja en nee.

                                  Aan de hand van de motorcode hebben ze bepaalde (en constant ge-update) software.

                                  Dus het kan best zijn dat 2 1.9 TDI's met 100PK, allebei via ABT hebben laten chippen, maar toch verschillende software hebben, omdat de motorcode van het blok ander is. Bij m'n aangehaald vb. de 100PK, kan dit bvb. de ATD en AXR zijn, waar enkele hardware toch licht verschillend is.

                                  En ik heb nog verschillende logs gezien, van chiptunings van ABT bij 2.0 TDI's, en deze waren ook verschillend, m.a.w. iets andere software (verbeterd waarschijnlijk).

                                  Ik kan deze even proberen terug te vinden voor je.

                                  Normaliter als je via ABT de wagen laat chippen, en je gaat daarna naar bvb. JD of VVT, zullen ze er niet echt veel meer extra aan kunnen veranderen.. Hoogstens nog ietsje extra inspuiting in de hogere toerenregionen, om er nét nog een paar PK's extra uit te persen. Maar dan moet je je afvragen of dat écht wel nodig is.

                                  Comment


                                  • #18
                                    En waar kan je het best terecht voor een CDI motor te tunen?
                                    sigpic

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                      De meest makkelijke en correcte manier om het 100% legaal te doen, is voor je de wagen inschrijft, hem laten chippen door ABT, via de dealer (de paar 100 euro meer die je voor deze chip betaald tov de prijs van een derde-chipfirma, weegt niet meer op tegen de toch reeds redelijk astronomische prijs van deze wagen).
                                      Voor mijne TT was da 1500€ !!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een 1.9 Tdi 105 pk laten chippen kost iets van een 1050 € heb ik op hun site gelezen, vind ik toch ook wel redelijk wat

                                        Naart schijnt zijn er heel wat erkende dealers die met hun VAG auto's naar Heinz gaan. Is dat dan enkel voor de prijs?
                                        Liefde is blind, maar niet als de geburen meekijken in den hof



                                        Mijn vorige Golfje

                                        Comment

                                        Working...
                                        X