Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het politiek gezwetstopic.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

In principe zit vastgoed ook in uw vermogen als je het strikt bekijkt.
    Ben ik, om voor de hand liggende redenen, mee eens.
    Mijn vraag sloeg dan ook specifiek op de kriteria van dat lijstje om tot een quotering te komen. Die waren me niet duidelijk.

En is (volgens de kriteria van dat lijstje) dat dan berekend per persoon of bv. per gezinsentiteit?
    Als het onroerend goed meetelt en dit is (voor een deel) gemeenschappelijk bezit moet je dan dit ook nog eens gaan delen om tot een persoonlijke quotering te komen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Europse Unie moet een regel opstellen waar alle regeringen zich aan moeten houden. Binnen 6 maanden geen nieuwe regering, nieuwe verkiezingen.
      Dan zullen de lidstaten (en hun inwoners) het er toch eerst over eens moeten worden wat ze nu willen: meer inmenging van de EU of minder? Want als inmenging in een binnenlandse aangelegenheid kan zo'n regel wel tellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
        De wagen van de nieuwe cdv voorzitter?
        Dacht eerder de wagen van iemand met een heel slechte smaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          kost ook een hoop geld en ongenoegen, en zou de uitkomst veranderen? ...moet de bevolking anders gaan stemmen omdat zij er niet uit raken

het belgisch systeem werkt steeds minder goed, staat in spagaat
          Hm, zij die er persoonlijk belang bij hebben hebben het bewust zo naar de verdommenis geholpen (en doen nog lustig en vrolijk verder) dat ze bijna eindelijk zijn waar ze willen zijn.

Als dit echt de wil is van de meerderheid van de Belgische bevolking heb dan het lef een referendum - met duidelijke regels - te organiseren over de opsplitsing en leg je vervolgens voor eens en altijd neer bij de uitslag en ga dan terug over tot de orde van de dag. Dit slecht theater dient nergens voor en de uitkomst zou er uiteindelijk wel eens eentje kunnen zijn die niemand gewenst en voor mogelijk gehouden had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Dat is waarschijnlijk (en gedeeltelijk) correct als het over West-Europese bevolkingsgroepen gaat.
            Maar...
            In België bijvoorbeeld heeft iedereen kans/recht op dezelfde scholing en je ziet inderdaad dat autochtonen de afgelopen decennia gemiddeld steeds minder kinderen krijgen (we zitten onder de 1.5 vruchtbaarheidscijfer denk ik).
            Bij de allochtone bevolking (en meer specifiek moslims) is dat echter allesbehalve het geval, daar blijft het gemiddelde ruim boven de 2.5.

De scholingsgraad als belangrijkste reden aangeven is dus kort door de bocht, culturele (en religieuze) redenen spelen waarschijnlijk een nog grotere rol.
            Dus volgens jouw zijn allochtonen gemiddeld gezien, even hoog opgeleid en verdienen even veel als autochtonen?

Comment

De scholingsgraad als belangrijkste reden aangeven is dus kort door de bocht, culturele (en religieuze) redenen spelen waarschijnlijk een nog grotere rol.
              Tiens, wanneer is hier het kinderaantal (en historisch gezien niet eens zo lang geleden) beginnen af te nemen?

Toch juist wanneer er hier algemene scholing kwam en men de praatjes van o.a. de eigen culturele religie aan de kant schoof.

De ontvoogdingsstrijd en ontwikkeling verloopt inderdaad overal niet gelijk en zelfs in golven, met pieken en dalen. Historisch gezien is de Westerse suprematie trouwens maar een kleine curve opwaarts in het geheel.
              Er zijn tijden geweest dat wij het "achterlijk" deel van de wereld waren. Dan was het onze beurt om te pieken. En nu heeft zich blijkbaar weer de omgekeerde golfbeweging in gang gezet (al ziet niet iedereen dit aankomen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Dus volgens jouw zijn allochtonen gemiddeld gezien, even hoog opgeleid en verdienen even veel als autochtonen?
                ik zei: iedereen heeft recht/kans op dezelfde scholing.
                In welke mate daar al dan niet gebruik van wordt gemaakt, is een andere discussie.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• N-D-D-V-D-B Bepaalde bevolkingsgroepen maken er minder gebruik van. Dat is wat nddvdb bedoelt.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

ik zei: iedereen heeft recht/kans op dezelfde scholing.
                    In welke mate daar al dan niet gebruik van wordt gemaakt, is een andere discussie.
                    Dan moet je misschien eens wat meer inlezen over kansenarmoede?

Comment

• Heb een tijd Brusselse beroepsscholen aangedaan ivm een vorige job. Moet wel zeggen dat de meeste leraren het daar niet lang volhielden. De meeste leerlingen interesseerde het geen hol wat ze daar kwamen doen. En zagen het als een verplichting om lessen bij te wonen en een stiel te leren. “We zullen toch nooit aan werk raken” was hun tendens. Ik moet bekennen, en misschien is dit gemeen goed vandaag, dat ik nog nooit zo een bende onbeschofte boefjes ben tegengekomen. Alle leerlingen, zowel inheems als uitheems, waren echte ettertjes....
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Het probleem bij die mannen is dat ze niet snappen dat ze hun kansen moeten grijpen en dat het niet gewoon in de schoot geworpen wordt. Ook niet bij autochtonen.

ik ken genoeg vreemdelingen met een heel mooie job. Die hebben de koe bij de hoorns gevat, spreken deftig nederlands, gaan lange baard, geen potske op de kop en geen lang kleed.
                        Maar verwachten dat ze u direct CEO maken als ge daar met een lange baard, wit lang kleed, potske op en een paar woorden nederlands spreekt, dan hebt ge een verkeerde instelling.
                        Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

Comment

• Bij ons werken intussen ook een prachtige hoop allochtonen met ambitie

Alle geluk, ouders hopen allemaal dat hun kind een burojob heeft, maar het werk moet wel gebeuren

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• In be moet je ook geen kansen grijpen, het verschil is door onze sociale maatschappij te klein

Comment

• Wel met politiek te maken, maar niet met de verkiezingen: https://www.hln.be/geld/jobs/ive-mar...lgie~a74e8e6a/

Vind het een heel interessante studie die Ive Marx gemaakt heeft. Zo brengen ze tenminste eens iets in kaart ipv maar wat te roepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                Ben ik, om voor de hand liggende redenen, mee eens.
                                Mijn vraag sloeg dan ook specifiek op de kriteria van dat lijstje om tot een quotering te komen. Die waren me niet duidelijk.

En is (volgens de kriteria van dat lijstje) dat dan berekend per persoon of bv. per gezinsentiteit?
                                Als het onroerend goed meetelt en dit is (voor een deel) gemeenschappelijk bezit moet je dan dit ook nog eens gaan delen om tot een persoonlijke quotering te komen?
                                Dat kan wel eens moeilijk worden.

Stel dat je idd 50/50 hoofdelijk eigenaar bent, wat bij de meeste koppels wel zo is natuurlijk, moet je delen.

Maar de kredieten worden afgetrokken van de waarde van de woning om de netto waarde te kennen. Maar in kredieten ben je hoofdelijk en ondeelbaar verbonden, dus in principe hoofdelijk voor 100% van het krediet..

Volvo V90 D4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Wel met politiek te maken, maar niet met de verkiezingen: https://www.hln.be/geld/jobs/ive-mar...lgie~a74e8e6a/

Vind het een heel interessante studie die Ive Marx gemaakt heeft. Zo brengen ze tenminste eens iets in kaart ipv maar wat te roepen.
                                  Aan de andere kant geen verrassende conclusies vind ik (om niet cru te zeggen dat die ook zonder studie zouden kunnen getrokken worden )
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Aan de andere kant geen verrassende conclusies vind ik (om niet cru te zeggen dat die ook zonder studie zouden kunnen getrokken worden )
                                    Maar toch wordt er door vele mensen anders geroepen en hoe meer ge steeds hetzelfde roept, hoe meer de mensen het gaan geloven.

Comment

Maar toch wordt er door vele mensen anders geroepen en hoe meer ge steeds hetzelfde roept, hoe meer de mensen het gaan geloven.

Er wordt veel geroepen door veel mensen die beweren "ervaringsdeskundige" te zijn. Die krijgen dan een podium om te spreken, hetzij via FB of de krant of wat dan ook.
                                      Veel mensen hebben weinig kennis van al deze zaken, hetgeen normaal is, en daardoor krijg je veel beïnvloedbare zielen...

Volvo V90 D4

Comment

Dat is ook weer waar

Net zoals er een aantal jaar terug veel misvattingen bestonden rond verloning van arbeiders en bedienden. Ik heb nog arbeiders in de chemie meegemaakt die eerst tevreden waren dat ze een bediendenstatuut gingen krijgen, tot ze zagen hoeveel minder ze in hun specifiek geval gingen verdienen - dan wilden ze natuurlijk geen verandering van statuut meer.

In "communistische" landen zoals China en Rusland vonden ze altijd dat ons lonen systeem veel socialer of communistischer was dan bij hen.
                                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Het grote verschil bij de overgang arbeider naar bediende lag vooral in het pensioen, nu is dat ook genivelleerd maar arbeiders werden niet afgetopt boven - nu geïndexeerd 57000 op jaarbasis - en kregen 60% van hun laatste loon

Zo heeft mijn vader als arbeider een pensioen van (geïndexeerd nu) 2500, bediende gaat niet boven 1800

Comment

Working...
                                          X