Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat betekenen volgende errors?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat betekenen volgende errors?

    Betreft mijn Musso 3.2 1996 220pk maar met deze errors schiet er nog een 20 over.

    Altijd eert misson protector fail dan ofwel klopsensor en dan self adaption fail
    Of missonn => self adaptation => klopsensor

    Maar 080 en 095 wie heeft enig idee wat die kunnen beteken en waar te gaan zoeken?
    Motor is een 3.2 MB 104 van mercdes dus als iemand daar ervaring met heeft.






    mib 3 time jump



    Polo 6n 1.4

  • #2
    vooral die 'short-term' bij die adaptation is belangrijk. Een ecu past zich bijvoorbeeld aan aan slijtage -> long term
    Short term gebeurt als er bijvoorbeeld componenten/sensoren vervangen zijn en de ecu zichzelf terug moet inleren of aanpassen
    Is er iets vervangen ?

    Comment


    • #3
      Ivm die lambda error : denk dat die short term adaptation vooral gebeurt door te corrigeren via de lambda waardes.
      Lambdasonde defect ? Of ergens vacuum-lek, injector defect ? Ralenti is normaal ? Draait hij / rijdt hij normaal ?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
        vooral die 'short-term' bij die adaptation is belangrijk. Een ecu past zich bijvoorbeeld aan aan slijtage -> long term
        Short term gebeurt als er bijvoorbeeld componenten/sensoren vervangen zijn en de ecu zichzelf terug moet inleren of aanpassen
        Is er iets vervangen ?
        Motor is open geweest 2j geleden lekte overal olie. Op benzine reed die goed op LPG niet...dus iedereen is LPG maar na 2j de diognose tool gevonden en self adaptation komt voor bij benzine rijden only. Enkel de lambda is een LPG error de overige 3 benzine.
        Ivm die lambda error : denk dat die short term adaptation vooral gebeurt door te corrigeren via de lambda waardes.
        Lambdasonde defect ? Of ergens vacuum-lek, injector defect ? Ralenti is normaal ? Draait hij / rijdt hij normaal ?
        Lambdasonde is 1j oud zorgde voor een serieuze verbetering maar probleem blijft
        Vacuum lek ergens denk ik ook, injector kunnen we wel eens wisselen met de donor auto. Ralenti is normaal 700rpm zoals het moet.

        Rijdt die normaal ja tot de errors er in komen dan zit er een rem op de power. Pedal to the metal doet dan zo goed als niks terwijl die vooruit moet schieten.
        Voelt aan zoals een kapotte bobine op LPG gas geven maar er gebeurt niks. Maar dat is het niet bobines van de donor hebben zelfde probleem.
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #5
          Je hebt een donor auto ? Eens proberen de krukassensor te vervangen ? Lijkt me makkelijkste job om te beginnen, want zo te zien klaagt 'm daar ook over

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
            Je hebt een donor auto ? Eens proberen de krukassensor te vervangen ? Lijkt me makkelijkste job om te beginnen, want zo te zien klaagt 'm daar ook over
            Ja knocking sensor is nieuw dus dat is een oorzaak gevolg...die detecteert iets maar jah wat he?
            Het zijn vooral die andere 2 die er uit moeten ergens moet er iets fout zitten maar we vinden hiet niet direct. En die 2 fouten maken me ook niet zo veel wijzer.
            Donor staat wel in Roemenie

            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              neen ik bedoel niet de knock-sensor. Ik bedoel de sensor van de krukas : hij geeft een fout op crancking signal : dat is het signaal van de sensor die registreert dat de motor ronddraait (en ook de nodige info geeft voor ontstekingsmoment etc..) . Dat is een sensor die tegen het vliegwiel zit.

              Comment


              • #8
                Is dat LPI, hebben dikwijls last van 'n slechte temperatuursensor ? Veel 5'n en 6'n omdat de injectors slecht verstuiven(versleten). De ralenti en CO is daar zeer gevoelig voor. Eenmaal rijden op hogere toeren is er niks aan de hand..
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                  Is dat LPI, hebben dikwijls last van 'n slechte temperatuursensor ? Veel 5'n en 6'n omdat de injectors slecht verstuiven(versleten). De ralenti en CO is daar zeer gevoelig voor. Eenmaal rijden op hogere toeren is er niks aan de hand..
                  Hmmm LPG laat mij zeggen soms ervaar ik die problemen maar heb het gehad met mijn polo ook injectoren vervangen hielp niet. Uiteindelijk waren de bobines de boosdoener. En bij de musso kosten injectoren €500 en bobines zullen ook zoiets zijn. Bobines heb ik al gewisseld met de donor auto en blijft gelijk.

                  Soms rijdt die auto 100km zoals het moet, soms rijdt die voor geen kloten.

                  Maar die problemen komen voor op benzine ook dus die moeten eerst weg voordat je aan de LPG kan beginnen.
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10
                    begin eens met de krukassensor ? of kijk eens of daar geen dikke pak vuil aan hangt...is een heel miniem signaaltje dat die afgeven

                    Comment


                    • #11
                      Op LPG, het is sletig dat gas zonder bijkomende smering. Waarom niet beginnen met compressie meten ? Je kan evtl vergelijken met je donor, moet even vlug op einddruk zijn. Daarop kan je verder bouwen.
                      Tegenwoordig zit dat bij in de ecu: bij starten zal bij een compressieslag/cil de Ampere iets verhogen. De ecu ziet dat na of of ze alle 4 idem zijn. Vroeger was dat een halve kleerkast omdat na te zien(Mach1). Je vliegt dan evtl in noodloop.
                      Is dat een elektrisch gaspedaal?
                      Auto lang stil gestaan?-dicht gevallen knalpot.
                      Bobine"s van donor goed? evtl switchen
                      Afgelopen nokkenas ?
                      Egr gasdicht ?
                      Etc
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment

                      Working...
                      X