Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai I30 fastback 1.4 T-GDi 6M/T - vermogen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai I30 fastback 1.4 T-GDi 6M/T - vermogen

    We hebben al verscheidenen foute auto's gekocht op advies van een verkoper,

    oa
    Seat IBIZA 75 PK diesel
    Opel Astra 90 PK diesel

    wij gaan vaak de bergen in, maar ook op de autostrade,
    wij hebben niet graag als bvb je in de bergop een camion nadert en niet kunt voorbijsteken, je moet terugschkelen en niet meer aan het vermogen geraakt om voorbij te steken,
    het is zelfs ronduit gevaarlijk als trucks met een hoog vermogen u naderen en boos zijn

    verkopers zeggen steeds vermogen, meer als genoeg,
    en ja bij testrijden op vlakke wegen, zonder 4 personen en bagage prima,

    ons budget is kleiner dan 25000 €

    nu hebben we met de Hyundai I30 fastback 1.4 T-GDi 6M/T gereden,
    nogmaals door de verkoper, zeer krachtige vinnige wagen, vooral bij laag toerental (niet terugschakelen dus), maar liefst 140 PK

    uit de test merk ik echter weinig verschil met mijn Opel Astra 90 PK diesel, hierdoor wantrouw ik weeral

    zelf ken ik niet veel van vermogens en koppel

    graag raad aub

  • #2
    Benzine moet je ook gewoon meer toeren maken voordat je je vermogen echt aanspreekt.

    Zo'n astra is sowieso al een zware wagen voor zijn segment geloof ik, dus zal met zijn 90pk diesel inderdaad snel tekort komen volgeladen in bergen.
    Met 140pk mag dat zeker geen probleem zijn

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Benzine moet je ook gewoon meer toeren maken voordat je je vermogen echt aanspreekt.

      Zo'n astra is sowieso al een zware wagen voor zijn segment geloof ik, dus zal met zijn 90pk diesel inderdaad snel tekort komen volgeladen in bergen.
      Met 140pk mag dat zeker geen probleem zijn
      dus toch weeral terugschakelen als we een truck naderen op de duitse autowegen (bergop wel te verstaan)

      Comment


      • #4
        Koppel zegt in uw geval meer, hoog koppel in een lage toerental betekend snel “veel” trekkracht ter beschikking, dus vlotte tussenacceleraties.

        Comment


        • #5
          Ik heb een 1.4 t-gdi in een i30 wagon. Zeer krachtig en vinnig zoals de verkoper zegt, is wat overdreven, maar het is wel een leuk blokje met voldoende kracht en karakter om te doen wat je er in je tekst van vraagt. En koppel is er genoeg bij lage toeren. Na 7k op de teller ben ik nog steeds tevreden met mijn aankoop.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten

            dus toch weeral terugschakelen als we een truck naderen op de duitse autowegen (bergop wel te verstaan)
            Als je niet graag schakelt, overweeg dan een automaat?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

              Als je niet graag schakelt, overweeg dan een automaat?
              neen dat is het probleem niet, het is meer het vermogensverlies
              een keer toen we naar oostenrijk reisden hebben we hierdoor een serieus incident gehad met een trucker

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten

                neen dat is het probleem niet, het is meer het vermogensverlies
                een keer toen we naar oostenrijk reisden hebben we hierdoor een serieus incident gehad met een trucker
                Hoe bedoel je met vermogenverlies?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                  Hoe bedoel je met vermogenverlies?
                  dat hij niet meer op snelheid geraakt bij afremmen achter een camion op de autostrade bergop van + 6%
                  andere camions lijken zich goed op te trekken

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten

                    neen dat is het probleem niet, het is meer het vermogensverlies
                    een keer toen we naar oostenrijk reisden hebben we hierdoor een serieus incident gehad met een trucker
                    Als het plots heel snel moet gaan is terugschakelen en voet op de vloer toch nog steeds de oplossing, ook met krachtiger handgeschakelde wagens. Mijn i30 is een dct, correcte bak al twijfelt hij soms bij het kiezen van verhouding bij lage snelheden.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten

                      dat hij niet meer op snelheid geraakt bij afremmen achter een camion op de autostrade bergop van + 6%
                      andere camions lijken zich goed op te trekken
                      Diesel of Benzine, terugschakelen zal in die situatie altijd voor meer vermogen zorgen? Als je in zesde rijdt op de autostrade tegen 120 en je moet afremmen tot 90 voor een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt. Dna zal het ook altijd vlotter zijn om even terug te schakelen. Maakt niet welke brandstof.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                        Diesel of Benzine, terugschakelen zal in die situatie altijd voor meer vermogen zorgen? Als je in zesde rijdt op de autostrade tegen 120 en je moet afremmen tot 90 voor een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt. Dna zal het ook altijd vlotter zijn om even terug te schakelen. Maakt niet welke brandstof.
                        dat weet ik, maar het moet sneller gaan dan de camiuons achter mij,
                        ook de opel geraakt terug op snelheid met zijn 90 pk, maar het duurt te lang
                        en dan nog in duitsland, daar wordt er stevig doorgereden

                        Comment


                        • #13
                          Dan zou ik eerder een 0.9 TCe of een 1.0 TSI overwegen: dat zijn immers zeer zuinige, betrouwbare kilometervreters met enorme prestaties en hernemingen ... entwickelt und gebaut für die Autobahnen !


                          Comment


                          • #14
                            Die VAG 1.2 TDI is mij welbekend. Dat is inderdaad ongeveer het ergste wat je kan kopen...

                            Kijk bij aankoop hoeveel koppel je hebt en bij welk toerental. Dit in combinatie met het vermogen, zegt al iets. Maar dan heb je natuurlijk nog factoren zoals de verhoudingen van de versnellingsbak, het gewicht van de wagen,... Die Hyundai gaat in ieder geval al veel vlotter en aangenamer rijden dan de twee wagens die je hiervoor had.
                            Maar terugschakelen zal je wel moeten doen als je er vaart wil in houden. Een diesel vraagt doorgaans wat minder schakelwerk, maar als men een versnellingsbak met lange verhoudingen monteerde, vervalt je voordeel...
                            Denk dat je met die Hyundai, als je geen sportieve aspiraties hebt maar gewoon een vlot rijdende wagen zoekt, een goede keuze maakt. Ook naar betrouwbaarheid toe.

                            Ten slotte, als je op een bergop moet afremmen tot 90 en de camions je inhalen op dat moment omdat je in de hoogste versnelling blijft, wees er maar zeker van dat die camion wel terug schakelde. Dat is gewoon noodzakelijk, ook met een personenwagen, op dat ogenblik. Ik heb een beetje een zwaardere motor met automaat, ook deze schakelt in zulke situaties een verzet of twee terug...

                            Comment


                            • #15
                              Eigenlijk is het bijna onmogelijk dat je trager herneemt op een helling met een 75pk of 90pk diesel, dan een vrachtwagen. Enige auto die ik ooit gereden heb die werkelijk trager was had 23pk :-) en ik heb al met veel wagens met weinig pk gereden. Zelfs met met dubbelas aanhangwagen achter mijn 75pk naftje heb ik nog steeds geen probleem tov vrachtwagens. Tijdig terugschakelen is echt wel de boodschap.

                              Comment


                              • #16
                                @ retro tegenwoordig zijn veel auto “uitgeknepen” hoog aantal pk’s op papier maar een superkleine powerband, veel mensen weten dat niet en staren zich blind op cijfers. Dat je dan niet een maar vaak 2 versnellingen terugmoet omdat de auto letterlijk “doodvalt”, zeker bergop en met ballast moet je hier goed op letten.

                                Comment


                                • #17
                                  Met die 1.2 TDI zou ik bergop niet durven optrekken tegen een vrachtwagen zulle . Die zwakke motor gekoppeld aan een ellenlange versnellingsbak... Kan mij daar wel iets bij voorstellen. Zo'n 75 pk benzine heeft kortere verhoudingen en een langer toerentalbereik. Die 1.2 was maar bruikbaar gedurende een beperkt toerental. Hij zal zijn 75 PK wel gehaald hebben op de testbank, maar dat zal eerder een piekje geweest zijn lol.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Die astra met 90pk was wellicht een 1.3 CDTI motor, idd te licht voor de bergen.

                                    Nen 1.4 turbo benzine met 140pk is zeker geen probleem.

                                    Automaat of niet doet er niet zo toe, die gaat het vermogen - dat je dan ook werkelijk wel nodig hebt om te acceleren bergop - niet verhogen.
                                    VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Automaat of niet doet er niet zo toe, die gaat het vermogen - dat je dan ook werkelijk wel nodig hebt om te acceleren bergop - niet verhogen.
                                      Wel als je handmatig niet terugschakelt...

                                      Comment


                                      • #20
                                        dan kunde ni rijden of ge zijt te lui
                                        VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

                                        Comment

                                        Working...
                                        X