Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG injector of bobine waarschijnlijk kapot

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LPG injector of bobine waarschijnlijk kapot

Hallo

Ik had vorig jaar een tweedehands Opel Corsa 1.2 motor Benzine 2010 model gekocht(5 deurs) van een particulier, de km stand was toen 40 000. Nadat ik de auto had gekocht heb ik een week later(in februari 2017) er via een LPG installateur LPG erop laten zetten.

Nu is de km stand van mijn auto 63 000 en sinds 1 week begint de automotor te tikken/haperen op een lage toerental en knippert het motorlicht af en toe, dit gebeurt enkel als ik op LPG rijd en niet op benzine.
    Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de injectoren of bobine kapot zijn en heb ik volgende week een afspraak bij de garagist waar de LPG 11 maanden terug werd geïnstalleerd.

De installateur had tegen mij gezegd dat ik 3 jaar garantie heb op de LPG maar ik weet niet of ik ook garantie heb op de injector en of bobine. Ik heb gelezen dat de levensduur van zo'n injector gemiddeld 150 000 km is maar de mijne is (waarschijnlijk) al kapot na 20 000 km. Zo'n nieuwe injector kost ongeveer 300 tot 400 euro exclusief montage.

Nu wou ik vragen of jullie denken dat dit in mijn garantieperiode is inbegrepen en vooral door het feit dat het zo snel kapot is gegaan terwijl hij 7x langer moest meegaan.

Bedankt alvast
    Last edited by OpelCorsa; 17/01/2018, 18:18.

als 't de injector is en 't is een goede LPG installateur, dan zal 't garantie hebben(btw: een injector kost zoveel niet)
    als 't de bobijn is, dat heeft niks te maken met de lpg installatie, dus daar vrees ik voor, ik denk eerder aan de bobijn omdat een haperende ontsteking sneller problemen geeft als de auto op lpg draait en toch goed draait op benzine
    wat ook kan: de injector kan ietsje losgetrild zijn waardoor er een te arme verbranding plaatsvindt:
    eens goed duwen op de injector kan dan al helpen, indien het helpt, kan het zijn dat er een rubbertje moet vervangen worden van de injector
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2017:http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...-v60-d-rdesign

Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Toyota Aygo voor mijn vrouwke en Audi A3 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
      als 't de injector is en 't is een goede LPG installateur, dan zal 't garantie hebben(btw: een injector kost zoveel niet)
      als 't de bobijn is, dat heeft niks te maken met de lpg installatie, dus daar vrees ik voor, ik denk eerder aan de bobijn omdat een haperende ontsteking sneller problemen geeft als de auto op lpg draait en toch goed draait op benzine
      wat ook kan: de injector kan ietsje losgetrild zijn waardoor er een te arme verbranding plaatsvindt:
      eens goed duwen op de injector kan dan al helpen, indien het helpt, kan het zijn dat er een rubbertje moet vervangen worden van de injector
      Eergisteren heb ik mijn auto laten uitlezen bij de dichtstbijzijnde garage(geen lpg installateur) en geen foutmeldingen, ook heeft hij onder de motorkap gekeken maar ook niks verdachts aangetroffen, ik weet nu niet of hij naar het lpg gedeelte heeft gekeken. Daarom dat ik denk dat we bobine zo goed als zeker mogen afsluiten tussen de opties, het heeft echt iets met die LPG onderdelen te maken
      Last edited by OpelCorsa; 17/01/2018, 20:40.

Comment

Wel....voor mijn polo 6n 1.4 echt alles nagekeken afgesteld nieuwe injectoren (€200) niks hielp auto schokte enorm op lpg en enkel op lpg benzine alles ok.

Op bepaald moment is de bobine stuk gegaan tijdens rijden...die is vervangen en problemen zijn van de baan.
        Wij dachten aan probleem met koelwater zodat de verdamper bevroos en er zo niet genoeg lpg was.... niemand die aan de bobine dacht en toch wel met 5man naar gekeken die serieus wat kennis hebben.
        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

Eergisteren heb ik mijn auto laten uitlezen bij de dichtstbijzijnde garage(geen lpg installateur) en geen foutmeldingen, ook heeft hij onder de motorkap gekeken maar ook niks verdachts aangetroffen, ik weet nu niet of hij naar het lpg gedeelte heeft gekeken. Daarom dat ik denk dat we bobine zo goed als zeker mogen afsluiten tussen de opties, het heeft echt iets met die LPG onderdelen te maken
          je moet me niet geloven, heb 'maar' 20 jaar met lpg en lpi rondgereden....
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2017:http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...-v60-d-rdesign

Comment

We zullen zien wat het probleem is, hopelijk een probleem waarbij ik garantie heb want anders ben ik goed genaaid, maandag heb ik een afspraak bij de garagist

Comment

Vandaag 80km heen en terug gereden en het gebeurde enkel in het begin(koude motor) dus ik denk dat het daarmee te maken heeft, we zullen maandag zien

Comment

Waarom zou je goed genaaid zijn als het geen garantie is? Er zijn nog mensen die auto's herstellen aan normale tarieven hoor...
                Niet iedereen rekent 70€ per uur...
                Moaaaar powaaah

Comment

Net terug van de lpg installateur, ik denk dat ik te maken heb met een slechte garagist

Hij heeft met de auto gereden en niks gemerkt(omdat de motor volledig warm was, garagist is 50km van mijn huis, dus geen storingen of lampjes op dashboard)

hij zei tegen mij die die gasfilters heeft vervangen, ik zei een vriend en toen zei hij dat hij normaal uit de garantie valt van 3 jaar als er geen stempel op staat(had die mij tijdens aankoop nooit gezegd)

en dan zei die dat ik eens bij Esso moest tanken en kijken of het probleem zich voordeed(ik tank altijd bij Total en heb nooit problemen gehad)

Ten slotte ging hij kijken of de bougies enzo goed waren, ik had tegen hem gezegd dat een andere garagist alles has gecontroleerd en dat alles goed was.

In het kort: net getankt bij Esso en als de problemen zich morgen en overmorgen voordoen --> terug bellen voor afspraak, en dan moet mijn auto daar blijven voor een onderzoek.

ik denk dat hij er alles aan wilt doen om het buiten de garantievoorwaarden te plaatsen omdat ik de gasfilter niet heb laten vervangen door een erkende garagist

Comment

Vandaag auto naar de lpg installateur gebracht, hij heeft het uitgelezen en er kwam een foutmelding van bobine in cilinder 4, of dat de oorzaak is is onzeker, mijn auto zal daar tot en met dinsdag blijven voor een onderzoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
                      Vandaag auto naar de lpg installateur gebracht, hij heeft het uitgelezen en er kwam een foutmelding van bobine in cilinder 4, of dat de oorzaak is is onzeker, mijn auto zal daar tot en met dinsdag blijven voor een onderzoek.
                      [sarcastic mode on]dat er daar niemand ni is opgekomen....[sarcastic mode off]
                      mijn autootjes:

Comment

TS heeft toch al veel pech gehad met zijn Kropsla: achteraan een druppel aan zijn wiel, foutieve verkeersbelastingen, geluid tijdens remmen op een helling, geluid rechts achter aan zijn wiel en nu dit! En altijd maar garagisten en vrienden die de fout niet vinden!
                        Hoeveel pech kan een mens hebben? Ik leef mee.

Comment

Moet iets in de 70 euro betalen, nieuwe lpg filter erin gezet en er zat olie op de injector(wat voor olie is niet bekend), de installateur blijft aandringen dat het te maken heeft met de slechte gas van Total.

hij heeft de filters eruit gehaald en opnieuw ingezet. Ik vroeg of het niet inde garantie zat en hij zei van niet. Het is nog steeds niet zeker of er schade is aan de injector. De auto doet het nu normaal, geen tikken en lampjes op mijn dashboard

Comment

Na het vervangen van de Bobine en de bougies is het probleem opgelost, ik kan weer zonder storingen op LPG rijden

Comment

Well wat heb ik geschreven?
                              had het hetzelfde probleem en bobine was de oorzaak...had je die direct vervangen was je probleem al lang opgelost.
                              Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                Well wat heb ik geschreven?
                                had het hetzelfde probleem en bobine was de oorzaak...had je die direct vervangen was je probleem al lang opgelost.
                                Tsja, wat is het nut van de TS om een topic aan te maken, waar we een oplossing aanreiken maar hij toch niet luisteren(lezen) wil...
                                mijn autootjes:

Comment

Volgens mij was het niet hij die niet wilde luisteren, maar de garagist die niet wilde luisteren en dus zijn eigen goesting deed?
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Volgens mij was het niet hij die niet wilde luisteren, maar de garagist die niet wilde luisteren en dus zijn eigen goesting deed?
                                    Inderdaad, de bobine zat toch niet in de garantie, dus als ik het door een garagist zou willen laten vervangen moest ik nog eens extra betalen, als de injectoren kapot waren dan zat dat wel in de garantie maar de bobine en de bougies niet, en een bobine en de bougies vervangen is helemaal niet moeilijk heb het aan een goede vriend laten maken voor een tienje(onderdelen heb ik zelf gekocht van NGK) en nu kan ik zonder storingen weer rijden, ik heb de bougies en de bobine van NGK met 2 jaar garantie op de BOBINE.

Ik ben blij dat ik zelf de oorzaak heb kunnen vinden met mijn vriend terwijl de 2 echte garagisten het niet wisten
                                    Last edited by OpelCorsa; 12/02/2018, 16:35.

Comment

da is altijd zo bij een auto op lpg, ze steken 't altijd op de lpg installatie
                                      maar door de moeilijkere ontsteking van 't vloeibaar gas, komen problemen met een bobijntje veel sneller aan't licht bij rijden met lpi
                                      mijn autootjes:

Comment

Ik heb nu toch 2 jaar garantie, dus mocht er in de 2 jaren iets gebeuren stuur ik het gratis terug op en krijg ik een nieuwe, een goede vriend die auto heeft gestudeerd heeft het voor mij gemonteerd. Ik rij nu nog steeds perfect op LPG, de bobine is van NGK

Comment

Working...
                                        X