Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoge verbruik auto

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoge verbruik auto

    Ik rijd rond met een passat van 2008 met 2.0 Tdi 140 pk dsg automaat.
    Ik merk de laatste tijd dat ik een te hoge verbruik heb van 1:6 en ik weet niet hoe dit komt. Ik heb geen zware voet. Ik heb dit onlangs laten uitlezen bij een bosh service center en er kwam niets noemenswaardig uit. Injectoren werken perfect. Alles ziet er volgens bosh service goed uit. Er is ook geen olielek. Ik riek ook geen diesel.
    Ik merk wel dat de auto sputtert als ik sochtends de auto wil starten en dit soms tot een minuut kan duren voor de auto start. Daarna start die weer normaal. Er zitten wat foutcodes op de dashboard van eps en handrem en bosh kreeg dit niet eruit omdat er blijkbaar een sensor die onder de achterbank zit stuk is. Maar dit kan de hoge verbruik toch niet verklaren.
    Ik merk ook dat als ik de verwarming aanzet en daarna afzet dat die warme lucht blijft blazen en als ik deze in koude stand zet en terug afzet blijft de auto koud maar dit kan toch ook niet de oorzaak zijn. Ik heb onlangs olie, oliefilter en luchtfilter vervangen.
    Ik kan maar niet opkomen waar de hoge verbruik vandaan komt.
    weten jullie toevallig waar de hoge verbruik nog aan kan liggen? Want dit word een dure grap voor me en ik rijd meestal dan nog enkel autosnelweg.

  • #2
    Begin al eens met alle darmen van en naar de turbo na te kijken. Als daar ergens lekverliezen zitten gaat de motor harder moeten werken om dezelfde prestaties te kunnen geven. Vooral get traject van de turbo naar de inlaatcollector is heel belangrijk.
    Andere zaken na te kijken zijn luchtmassameter, werking egr, drukomvormer turbo.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      1 op 6 is meer dan 16 l per 100 km !!
      ik denk dat dit zelfs niet mogelijk is op max. snelheid
      lekkende tank ?
      Last edited by guyugy; 29/12/2017, 15:20.

      Comment


      • #4
        Idd, hoogste wat ik ooit heb gehaald is ong.. 9,5L met een 2.0tdi 4motion na een snelle rit door Duitsland.

        Comment


        • #5
          Ik heb de zelfde motor gehad en zwaar sleuren ging niet boven de 9.
          Straf

          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

          Statistics

          Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
          Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


          Comment


          • #6
            Is die verbruik gemeten aan de hand van uw boordcomputer of effectief aan het aantal km's en liters brandstof dat je tankt?



            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Statistics

            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
            Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              Begin al eens met alle darmen van en naar de turbo na te kijken. Als daar ergens lekverliezen zitten gaat de motor harder moeten werken om dezelfde prestaties te kunnen geven. Vooral get traject van de turbo naar de inlaatcollector is heel belangrijk.
              Andere zaken na te kijken zijn luchtmassameter, werking egr, drukomvormer turbo.
              Ik heb morgen bij de plaatselijke garagist een afspraak die toch vanalles wilt nakijken, ik hou deze thread zowiezo up to date. Als ik morgen meer weet pen ik het hier neer.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                1 op 6 is meer dan 16 l per 100 km !!
                ik denk dat dit zelfs niet mogelijk is op max. snelheid
                lekkende tank ?
                Awel dat niet, want er is nergens olieverlies te merken en je riekt de geur van de mazout ook niet.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Idd, hoogste wat ik ooit heb gehaald is ong.. 9,5L met een 2.0tdi 4motion na een snelle rit door Duitsland.
                  Ik haalde eergisteren 16l per 100 km en ik reed ongeveer 100km per uur met op sommige stukken gewoon cruise control aan en dat was in België en Nederland.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Is die verbruik gemeten aan de hand van uw boordcomputer of effectief aan het aantal km's en liters brandstof dat je tankt?



                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                    Ik heb dit gemeten aan de hand van de boordcomputer maar ik heb mijn verbruik ook in het oog gehouden met de hoeveelheid liters brandstof ik heb getankt en hoeveel kilomters ik effectief heb gereden van punt A naar punt B. Ik moet wel zeggen dat de auto tot voor kort een jaar heeft stil gestaan vermits ik in het buitenland moest werken. Maar die jaar stilte kan toch niet het probleem zijn?

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou toch ff bij een garage langs gaan want dit is echt niet normaal.

                      Comment


                      • #12
                        Denk dat die auto wel eens serieus moet nagekeken worden, ook voor die andere foutmeldingen en zo.

                        Comment


                        • #13
                          Ik gok op een lekkende injector.
                          Heb hetzelfde gehad met een Citroen C8. Verbruik ging boven de 12l, en vermogen zakte van 110 naar 80 pk.

                          En Citroen maar beweren dat alles normaal was.

                          Comment


                          • #14
                            Sorry mensen voor de late reactie. En een gelukkige nieuwjaar voor iedereen hier en mogen al jullie beste wensen uitkomen.
                            Dus vandaag heb ik de auto uitgelezen bij iemand die niets anders doet. En hij zei ook, alles ziet er perfect uit. Injectoren werken ook gewoon helemaal goed. Toen ik de verwarming heb aangezet op deze koude dag merkte hij ineens een dieselgeur op en hij zei dat is niet normaal. Dus motorkap open, hij trekt de peilstok uit de motor. Maak de onderkant van de peilstok droog met een zakdoek en steekt de peilstok weer in de motor en trekt deze eruit en merkt dat de maximale waarde ver overschreden zijn. Veel meer dan normaal. Hij riekt aan de peilstok en riekt een sterke dieselgeur. Daar wist hij volgens eigen zeggen dat er diesel in de motor zit. Dus morgen moet ik volgens hem even langs de garage en even laten controleren. Dit kan volgens hem 2 dingen betekenen. Ofwel de pakking van de injector die lekt als ik het goed begrijp of een kapotte brandstofpomp.

                            En bij boshservices waar ik 45 euro heb betaald hebben ze niets opgemerkt, en deze analyse vandaag heeft me 20 euro gekost. Zegt ook al veel maar swat morgen zal ik het hopelijk wel weten.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Ik gok op een lekkende injector.
                              Heb hetzelfde gehad met een Citroen C8. Verbruik ging boven de 12l, en vermogen zakte van 110 naar 80 pk.

                              En Citroen maar beweren dat alles normaal was.
                              Straf he! Want bij volkswagen wisten ze ook van niets. Lekkende injector is de pakking die je bedoelt toch?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Denk dat die auto wel eens serieus moet nagekeken worden, ook voor die andere foutmeldingen en zo.
                                Dat heb ik vandaag nog eens gedaan bij iemand die het gewoon thuis doet

                                Comment


                                • #17
                                  En wat was het resultaat hiervan ? Veel kosten ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    En wat was het resultaat hiervan ? Veel kosten ?
                                    Ik heb net hierboven de resultaten van de test geplaatst. Ziet u die?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Sambianchi Bekijk Berichten

                                      Straf he! Want bij volkswagen wisten ze ook van niets. Lekkende injector is de pakking die je bedoelt toch?
                                      Niet echt een pakking. Een injector spuit per slag een aantal keren een paar druppels brandstof in. Als de injector niet goed afsluit inwendig (en dat zijn drukken van 2000 Bar), dan kan het dat die blijft druppelen. Als dat veel is, dan loopt dat de motor in, en dat is blijkbaar aan het gebeuren.

                                      Ik vrees dat je de injectoren moet wisselen, en dat is een dure ingreep.

                                      Comment


                                      • #20
                                        als de injector lekt moet de motor bij volgas enorm roeten

                                        en om 16 liter continu te halen is er wel meer aan de hand dan een wat lekkende injector
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X