Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Evoluties in de auto-industrie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Evoluties in de auto-industrie

    Om andere topics niet verder te vervuilen....
    Ik ben niet zo happy met sommige evoluties in de auto-industrie.
    Zoals daar zijn :
    SUV-hype. Draagt dit werkelijk iets bij ? Behalve zwaarder, meer plaats innemend, grotere luchtweerstand, rolweerstand, groter verbruik.
    Zou de auto-industrie niet beter in andere dingen investeren ?
    De auto's groeien en worden zwaarder ipv. te krimpen.
    Binnenkort geen 3-deurs meer ....da's weer 70 kg erbij.
    Een auto zonder airco wordt ook moeilijk.
    Sedert de eerste multipoint injecties met geregelde kat etc... is er fundamenteel niet veel veranderd. Ja, directe injectie met meer fijnstof-uitstoot.
    In Europa is men niet goed bezig vind ik.
    En begin niet over groenen van hier en groenen van daar. Als de olie schaars wordt hebben jullie allemaal het vlaggen. Dus de autoliefhebbers hebben er het meeste belang bij, niet de groene jongens, die rijden met de fiets.
    Waar gaan de investeringen van de auto-industrie naartoe ?

    http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...al-877589.html



  • #2
    Of hoe nog even de SUV's te bashen...
    probeer er eens eentje, je begrijpt het meteen !

    Comment


    • #3
      weg met de evolutie, geef mij maar zo'n goeie oude citroen DS die uit elkaar vliegt bij een aanrijding. https://www.youtube.com/watch?v=Q7ggwKkEpPA
      VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

      Comment


      • #4
        Ik herinner me nog goed de auto's zonder gordels, geen kreukelzones, geen servoremmen enz. Men maakte grote stappen op gebied van veiligheid (elke nieuwe generatie is weer veiliger dan de vorige). Op gebied van verbruik... tja, 1 bedenking, dat downsizen is in praktijk minder effectief dan op papier. Dat klopt. Men zit aan het eind qua downsizen, ik lees hier en daar zelfs geruchten dat men toch weer grotere motoren zal bouwen. Ik denk dat het bvb Mazda is die niet zo klein gaat omwille van de werkelijke uitstoot. Denk met de nieuwe manier van berekenen dat we weer een evolutie gaan krijgen.
        Volgende stap is dat we allen automatisch gaan rijden. Ik zie de verbrandingsmotor nog niet direct verdwijnen. Er is geen alternatief momenteel...
        Last edited by DHL; 07/09/2017, 17:15.

        Comment


        • #5
          lichte auto's kunnen niet stabiel een caravan trekken

          groeten,

          half nederland

          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #6
            It's the market....
            If people buy it, the industry willl make it...

            Neem nu zo'n BMW X5 of X3. In productie kosten die niet meer dan een een respectievelijke BMW5 of 3 break, en ze krijgen daar tussen de 5 en 10.000€ meer voor.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              It's the market....
              If people buy it, the industry willl make it...
              Dit, hiermee is alles gezegd.
              De enige op wie je kunt bashen herbie66, is op de mensheid zelf, niet op de SUV's of de constructeurs

              Comment


              • #8
                Toch vind ik het ook een jammerlijke evolutie al die SUVkes.

                Comment


                • #9
                  Dan nog een ander punt. Altijd dat gezever over verkeersveiligheid en te veel slachtoffers. Als ge de statistieken erbij neemt, is sinds de jaren 70 tot nu het aantal ongevallen met gewonen en doden gehalveerd bij een verdubbeling van het wagenpark. Sommige politiekers kloppen zich op de borst (alez, die specifieke politieker niet meer) dat het aan de flitspalen ligt, maar die waren er in de jaren 80 nog niet en nauwelijks in de jaren 90.

                  Het verminderen van het aantal ongevallen met gewonden en doden is sterk verminderd door de evolutie van de auto. Want aan de wegeninfrastructuur ligt het ook niet.
                  Dus met name verstevigingsbalken, ABS, ASR, BAS, en al die 3-letterwoorden. En als ik dan nu in de Tiguan kijk dat er lane assist op zit waarbij mijn auto netjes tussen de lijnen blijft rijden voor moest ik in slaap vallen of een hartaanval krijgen. En ACC met follow to stop,... Voetgangersdetectie,... . Allemaal zaken in positieve zin, maar volgens Herbie weer allemaal niet nodig.
                  DS5 BlueHdi 180 '15.

                  Comment


                  • #10
                    @ David Waarom... als men dit nu graag heeft ? Ik zie er de voordelen wel van in. En t is niet lelijk, geeft wat variatie op de automarkt. Stel u voor dat er, zoals vroeger, enkel sedans en breaks zijn. Is toch triestig ? Allé, da's mijn mening he.
                    Last edited by DHL; 07/09/2017, 17:52.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Dan nog een ander punt. Altijd dat gezever over verkeersveiligheid en te veel slachtoffers. Als ge de statistieken erbij neemt, is sinds de jaren 70 tot nu het aantal ongevallen met gewonen en doden gehalveerd bij een verdubbeling van het wagenpark. Sommige politiekers kloppen zich op de borst (alez, die specifieke politieker niet meer) dat het aan de flitspalen ligt, maar die waren er in de jaren 80 nog niet en nauwelijks in de jaren 90.

                      Het verminderen van het aantal ongevallen met gewonden en doden is sterk verminderd door de evolutie van de auto. Want aan de wegeninfrastructuur ligt het ook niet.
                      Dus met name verstevigingsbalken, ABS, ASR, BAS, en al die 3-letterwoorden. En als ik dan nu in de Tiguan kijk dat er lane assist op zit waarbij mijn auto netjes tussen de lijnen blijft rijden voor moest ik in slaap vallen of een hartaanval krijgen. En ACC met follow to stop,... Voetgangersdetectie,... . Allemaal zaken in positieve zin, maar volgens Herbie weer allemaal niet nodig.
                      Absoluut juist ! Men zou nog verder moeten gaan en dat automatisch stoppen bvb verplicht maken op alle nieuwe modellen. En zeker voor de vrachtwagens, hier kan men ook enkele doden minder door hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                        Dit, hiermee is alles gezegd.
                        De enige op wie je kunt bashen herbie66, is op de mensheid zelf, niet op de SUV's of de constructeurs
                        of je kan het kapitalisme bashen. en een trabant kopen

                        aan de SUV hype doe ik trouwens bewust niet mee.
                        VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          @ David Waarom... als men dit nu graag heeft ? Ik zie er de voordelen wel van in. En t is niet lelijk, geeft wat variatie op de automarkt. Stel u voor dat er, zoals vroeger, enkel sedans en breaks zijn. Is toch triestig ? Allé, da's mijn mening he.
                          't Is gewoon niet mijn ding. Vroeger was een terreinwagen een werkbeest, nu een modeartikel. Ook merk ik toch wel vaak dat bestuurders van dit type wagen zich vaak 'the king of the road' voelen, met het bijbehorende rijgedrag.

                          Tja, ik ben en blijf een liefhebber van een mooie berline, break, coupé of cabriolet.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                            't Is gewoon niet mijn ding. Vroeger was een terreinwagen een werkbeest, nu een modeartikel. Ook merk ik toch wel vaak dat bestuurders van dit type wagen zich vaak 'the king of the road' voelen, met het bijbehorende rijgedrag.

                            Tja, ik ben en blijf een liefhebber van een mooie berline, break, coupé of cabriolet.
                            Daarom dat er ook zoveel keuze is hee... zo kan iedereen z'n ding vinden. Ik heb bvb altijd graag met de Espaces gereden. Vond ze daarom niet de allermooiste maar wel heel praktisch.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                              Dit, hiermee is alles gezegd.
                              De enige op wie je kunt bashen herbie66, is op de mensheid zelf, niet op de SUV's of de constructeurs
                              nooit gehoord van marketing ? behoeftes creëren ? Ik denk dat je nauwelijks kan voorstellen hoe men de mensen kan bespelen.
                              De wereld zit iets ingewikkelder in elkaar. Daarmee is niet alles gezegd.

                              Comment


                              • #16
                                Het was niet mijn bedoeling van te vergelijken met wagens van 20 jaar geleden dan is er natuurlijk evolutie :-)
                                En ook niet om te SUV bashen als je het bashen wil noemen, noemt het dan bashen op de auto-industrie. Misschien rijdt een suv goed maar het interesseert me niet, het biedt niks extra. Beter zitpositie ? Kan je ook in een andere wagen vinden. Heeft die betere zetels ? Denk het niet ... Dus wat is het nut ervan ? Veel ruimer ? niet echt ... Wat dan ? 't Is weer eens iets nieuw want het oude waren we beu-gezien ?
                                Ik vind nog steeds dat men betere investeringen kan doen.
                                Ik heb altijd het idee gehad dat een Europeaan een europese wagen moet kopen, goed voor onze economie. Maar jammer genoeg kan ik dat niet langer vinden.
                                Wat is het nut van bijvb. om een X7 te ontwikkelen ? Is dat voor de groeimarkten ? Of is dat omdat er toch meer een meer SUVs verkocht worden ?
                                Gaat daar de winst naar toe , voor dergelijke onzin ?
                                Ik vind nog steeds dat men momenteel beter investeert in milieu-aspecten en die boot is men hier aan het missen. Gedragen door de consument.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Dan nog een ander punt. Altijd dat gezever over verkeersveiligheid en te veel slachtoffers. Als ge de statistieken erbij neemt, is sinds de jaren 70 tot nu het aantal ongevallen met gewonen en doden gehalveerd bij een verdubbeling van het wagenpark. Sommige politiekers kloppen zich op de borst (alez, die specifieke politieker niet meer) dat het aan de flitspalen ligt, maar die waren er in de jaren 80 nog niet en nauwelijks in de jaren 90.

                                  Het verminderen van het aantal ongevallen met gewonden en doden is sterk verminderd door de evolutie van de auto. Want aan de wegeninfrastructuur ligt het ook niet.
                                  Dus met name verstevigingsbalken, ABS, ASR, BAS, en al die 3-letterwoorden. En als ik dan nu in de Tiguan kijk dat er lane assist op zit waarbij mijn auto netjes tussen de lijnen blijft rijden voor moest ik in slaap vallen of een hartaanval krijgen. En ACC met follow to stop,... Voetgangersdetectie,... . Allemaal zaken in positieve zin, maar volgens Herbie weer allemaal niet nodig.
                                  Bepaalde dingen hebben hun nut. Ik ben niet tegen alles hé :-)
                                  Misschien zijn er minder verkeersslachtoffers omdat er meer files zijn :-) Misschien moeten we de auto's nog groter maken en de files ook. Als iedereen stilstaat is het perfect.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                                    't Is gewoon niet mijn ding. Vroeger was een terreinwagen een werkbeest, nu een modeartikel. Ook merk ik toch wel vaak dat bestuurders van dit type wagen zich vaak 'the king of the road' voelen, met het bijbehorende rijgedrag.

                                    Tja, ik ben en blijf een liefhebber van een mooie berline, break, coupé of cabriolet.
                                    ben 100% van dezelfde mening.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                                      ben 100% van dezelfde mening.
                                      misschien zijn ze dit ook zonder suv, de suv is het ideaal object om dit te benadrukken

                                      Comment


                                      • #20
                                        Raar hoe sommigen hun eigen mening proberen te veralgemenen om te doen geloven dat velen hun mening delen.
                                        Beweren dat SUV-rijders agressiever rijden is gewoon uit de lucht gegrepen : deze wagens nodigen eerder uit tot een kalmer rijgedrag door hun weinig sportief gedrag. Zo zijn ook bestuurders van bepaalde merken getaxeerd van agressief rijgedrag, maar het gaat hier gewoon als met honden : in alle rassen zijn er evenveel die bijten !!!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X