Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

    en mensen nu allemaal benzine kopen dat gemakkelijk 2 a 3 liter meer verbruikt dus meer accijnzen
    Welke diesel verbruikt slechts 3 liter of zelfs 4L ?

    Er zijn ook benzine auto’s die slechts 5.5 L à 6 L verbruiken…

    Comment


    • Benzine 5.5 l... Ik vermoed van wel, als je heel zachtjes met het gaspedaal omgaat. Maar bij normale rijstijl heb ik daar toch wel sterke twijfels bij. Zeker bij die kleine blokjes: veel meer voluit gas geven dan bij een met wat meer adem.

      De 1.4 TSi van mijn vrouw zou volgens het boekje 6.2 moeten verbruiken, maar zelfs tijdens een compleet abnormale puur-eco-rit van 60 km naar het werk met een realistische mix van snelweg, provinciale weg en binnenwegen krijg ik die niet onder de 6.5 l. Meestal is het meer. Met een normale, niet eens sportieve rijstijl is het al meteen meer dan 7.
      Mijn vrouw haar gemiddelde van de laatste 10.000 km zit op 7.7... De 5 jaar oudere 2.2 TDCi zit met normale rijstijl altijd onder de 6.
      Gemiddelde van de laatste 15.000 km is 5.7 l, en dat na 300.000 km. Gaspedaal gaat ook zelden tot op de vloer natuurlijk...




      Last edited by K2; 28/05/2018, 21:35.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
        Benzine 5.5 l... Ik vermoed van wel, als je heel zachtjes met het gaspedaal omgaat. Maar bij normale rijstijl heb ik daar toch wel sterke twijfels bij. Zeker bij die kleine blokjes: veel meer voluit gas geven dan bij een met wat meer adem.

        De 1.4 TSi van mijn vrouw zou volgens het boekje 6.2 moeten verbruiken, maar zelfs tijdens een compleet abnormale puur-eco-rit van 60 km naar het werk met een realistische mix van snelweg, provinciale weg en binnenwegen krijg ik die niet onder de 6.5 l. Meestal is het meer. Met een normale, niet eens sportieve rijstijl is het al meteen meer dan 7.
        Mijn vrouw haar gemiddelde van de laatste 10.000 km zit op 7.7... De 5 jaar oudere 2.2 TDCi zit met normale rijstijl altijd onder de 6.
        Gemiddelde van de laatste 15.000 km is 5.7 l, en dat na 300.000 km. Gaspedaal gaat ook zelden tot op de vloer natuurlijk...



        Niet om het in twijfel te trekken of dergelijke, maar als je dergelijke cijfers geeft, kun je dan ook zeggen om welke auto's het gaat?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
          r. Met een normale, niet eens sportieve rijstijl is het al meteen meer dan 7.


          atmosferische wagentjes van 10 jaar geleden moet je al mishandelen om dergelijk verbruik te hebben

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

            Welke diesel verbruikt slechts 3 liter of zelfs 4L ?

            Er zijn ook benzine auto’s die slechts 5.5 L à 6 L verbruiken…
            Mijn 2008 Seat Ibiza 1.4TDI ecomotive, banden opgepompt naar voorschriften van Seat en ik zat continu onder de 4 met dat ding op weg naar Spanje.

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk


            Statistics

            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
            Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

              Niet om het in twijfel te trekken of dergelijke, maar als je dergelijke cijfers geeft, kun je dan ook zeggen om welke auto's het gaat?
              De auto's waarvoor ik hier een topic heb : Leon 1.4 TSi van 2009 en Mondeo 2.2 TDCi van 2004.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                atmosferische wagentjes van 10 jaar geleden moet je al mishandelen om dergelijk verbruik te hebben
                Atmosferisch zuiniger ? Dan toch mijn oude Golf 1.6 niet... Die verbruikte minstens even veel als de Leon.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                  De auto's waarvoor ik hier een topic heb : Leon 1.4 TSi van 2009 en Mondeo 2.2 TDCi van 2004.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                  Sinds 2009 is er wel een evolutie geweest in motor techniek van benzine auto’s ….(normverbruik is zowat 1.5 L à 2 L gezakt, in de praktijk zal daar toch wel iets van te merken zijn ...)

                  https://www.autoweek.nl/carbase_data...87543&cache=no

                  Als je sportief begint te rijden zal het verbruik bij een benzine, inderdaad wel vlugger stijgen..

                  Met de Giulietta zit ik na 3 jaar op 6.2 L (BC 6.0) (defensief rijden = niet traag rijden, maar constant…)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                    Benzine 5.5 l... Ik vermoed van wel, als je heel zachtjes met het gaspedaal omgaat. Maar bij normale rijstijl heb ik daar toch wel sterke twijfels bij. Zeker bij die kleine blokjes: veel meer voluit gas geven dan bij een met wat meer adem.

                    De 1.4 TSi van mijn vrouw zou volgens het boekje 6.2 moeten verbruiken, maar zelfs tijdens een compleet abnormale puur-eco-rit van 60 km naar het werk met een realistische mix van snelweg, provinciale weg en binnenwegen krijg ik die niet onder de 6.5 l. Meestal is het meer. Met een normale, niet eens sportieve rijstijl is het al meteen meer dan 7.
                    Mijn vrouw haar gemiddelde van de laatste 10.000 km zit op 7.7... De 5 jaar oudere 2.2 TDCi zit met normale rijstijl altijd onder de 6.
                    Gemiddelde van de laatste 15.000 km is 5.7 l, en dat na 300.000 km. Gaspedaal gaat ook zelden tot op de vloer natuurlijk...
                    Nu het weer wat warmer is, haal ik gemakkelijk 5.5 liter met mijn golf 1.0 tsi, zonder ei onder mijn pedaal, m.a.w. ik trek normaal/vlot op en rijd meestal iets sneller dan toegelaten (130 op de teller op de snelweg). Met een eco run is 5 liter of zelfs iets minder mogelijk (niet sneller dan max snelheid, anticiperen, 90 km/h baantjes = 4 liter ).
                    Dat zijn waarden die geen enkele atmo haalt, en een 1.4 turbo ook niet, en 't is ook zeker geen 2-3 liter meer dan een diesel (eerder 0.5-1 liter?).
                    1.4 tsi gaat idd rap rond de 6.5-7 zitten, en de 122 pk versie is niet vlotter dan de 1.0 (enkel de vmax ligt iets hoger maar dat boeit in belgie toch niet) .
                    Tijdens de wintermaanden met winterbanden zat ik op 6.3 liter gemiddeld.
                    VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

                    Comment


                    • Et voilà ! Brussel kondigt aan dat alle diesels tegen 2030 uit de stad verband zullen worden, en ze zeggen meteen bij dat ze dan ook de benzinewagens aan de beurt laten komen. Ze boffen in hun communicatie al de grootste LEZ te hebben gemaakt...
                      Samen men hun grootste autoloze zone (reeds in maanden de grootste commerciële woestijn geworden) zijn de economische gevolgen voorspelbaar...
                      Hopelijk zullen kunnen overleven met enkel frisse lucht en zuiver water !
                      Last edited by guyugy; 03/06/2018, 08:21.

                      Comment


                      • Ronduit een schande.

                        Comment


                        • Allen naar de winkelcentra waar je als een drive in bezoeker welkom zijt. En waar de banken hun geld hebben aan geleend.
                          Dan heb je G7 waar Merkel met haar wishfull thinking de deur voor haar werd dicht gegooid(extra invoertaks). Een Amerikaan koopt liever een Japanner of Europeaan.
                          Waar gaat al die overschot heen denk je. America first zijn overschotten, overproduktie weg.
                          De volgende zal dan maar een benzine of electro worden .
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                          Comment


                          • Kijk naar Mortsel, dat is sinds die aanpassing een stad met bruisende straten die nu leegstand kennen. Ook in Gent begint dat nu meer en meer...Maar laat ze maar doen. Ze zullen wel de schuld geven aan de internet winkels. Want ik rijd niet meer naar de stad, maar de auto rijdt wel naar me thuis. Een auto is er toch op de weg, het consumeren bij de dure horeca valt weg en je drinkt thuis achter je PC wel iets.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Mobiliteit is welvaart. Mobiliteit verhoog je niet door een bepaald type mobiliteit af te schaffen.

                              Comment


                              • En zeker niet de meest praktische..

                                Comment


                                • Wordt ook wel serieus overdreven hier he.

                                  Ik ben ook niet akkoord met het volledig weren van bepaalde types wagens (diesel bv.) zonder meer, aangezien men met bepaalde technologiën de problemen misschien wel meer onder controle kan krijgen dan benzines, kan allemaal niet voorspeld worden. Dit oogkleppen-gedrag, daar krijg ik ook het schijt van.

                                  Maar het weren van auto's in bepaalde regio's, is echt niet zo dramatisch als vaak afgebeeld wordt. Ja, er is een transitie nodig, en ja, die neemt tijd in beslag, en ja er zullen winnaars en verliezers zijn. Maar je kunt je toch moeilijk inbeelden dat er plots terug altijd auto's mogen rijden door gebieden die nu reeds lange tijd autovrij zijn, vele winkelstraten zijn nu, per chance, reeds autovrij. Kun je toch niet inbeelden dat er plots auto's mogen rijden door deze straten terwijl deze nu vaak volgepakt zitten van de winkelende mensen? Hoe kom je erbij dat het economisch BETER zou zijn om de auto's hier terug vrij spel te geven. De mensen zouden snel elders gaan winkelen.

                                  Dat er nog veel werk aan de winkel is, en dat dit weren van auto's in bepaalde gebieden niet ondoordacht mag gedaan worden, dat staat buiten kijf. Alsook dat er dan natuurlijk ook moet worden ingezet op alternatieven, bussen, trams, randparkings, ...

                                  Als ik naar antwerpen ga, zet ik me op een P+R parking, en ben even snel in het hartje van de stad dan wanneer ik met de auto me daar ergens in een peperdure ondergrondse parking moet gaan zetten. Naast de parkeerkosten, spaar ik nen hoop naft uit van half stil te staan op de ring en gene stress van in die drukte te moeten rondrijden.

                                  (Voor alle duidelijkheid, mijn stuk gaat dus vooral over het volledig autovrij maken van bepaalde beperkte gebieden, niet over het weren van bepaalde types voertuigen alsook niet voor grotere autovrije gebieden.)
                                  Last edited by Phate; 12/06/2018, 17:20.

                                  Comment


                                  • Voor alle duidelijkheid ging mijn kritiek juist wel over dat laatste.
                                    Dat de meir autovrij is kan uiteraard geen kat schelen.

                                    Comment


                                    • Ik denk dat er hier veel mensen zijn die zich niet kunnnen projecteren in hun eigen toekomstige situatie, d.i. wanneer ze minder bewegelijk zullen zijn. Iedereen op de fiets is gemakkelijk gezegd voor de jonge gasten en voor mensen die niet afgeschrikt zijn door een heuvelachtig parcours, of nog door het slecht weer. Idem voor het openbaar vervoer, iedereen moet nog de afstand naar de halte of station te voet of met de fiets bereiken. Dit zonder de spreken van de tijdverliezen.
                                      Doen alsof het evidentste voordeel van de wagen onbestaand is (vervoer van deur tot deur, bagages en pakken inbegrepen) is op zijn minst kort door de bocht.
                                      Mijn wagen, mijn vrijheid... vertaalt nog het best waarom dat vervoermiddel de voorkeur heeft en zal blijven hebben. De rest is ideologie....
                                      Last edited by guyugy; 13/06/2018, 16:24.

                                      Comment


                                      • als je het over ideologie hebt, dan mag 'mijn wagen, mijn vrijheid' er ook wel zijn.

                                        Nu gaat het gros nog met de wagen waar ze maar willen, en lopen we constant tegen de ruimtelijke en andere beperkingen aan.

                                        Creëer ruimte voor degene met beperkingen, door wie het wel kan op te drukke plaatsen, alternatieven geven, dan kan je tenminste betere voorzieningen treffen voor wie het moeilijker heeft.
                                        Lijkt me constructiever en beter dan iedereen maar zijn eigen goesting te laten doen, da's gewoon vragen om problemen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat er hier veel mensen zijn die zich niet kunnnen projecteren in hun eigen toekomstige situatie, d.i. wanneer ze minder bewegelijk zullen zijn. Iedereen op de fiets is gemakkelijk gezegd voor de jonge gasten en voor mensen die niet afgeschrikt zijn door een heuvelachtig parcours, of nog door het slecht weer. Idem voor het openbaar vervoer, iedereen moet nog de afstand naar de halte of station te voet of met de fiets bereiken. Dit zonder de spreken van de tijdverliezen.
                                          Doen alsof het evidentste voordeel van de wagen onbestaand is (vervoer van deur tot deur, bagages en pakken inbegrepen) is op zijn minst kort door de bocht.
                                          Mijn wagen, mijn vrijheid... vertaalt nog het best waarom dat vervoermiddel de voorkeur heeft en zal blijven hebben. De rest is ideologie....
                                          Dit is misschien nog wel het grootste probleem. Men wilt mensen uit hun wagen krijgen, maar het mag niks kosten. Integendeel, er zijn de afgelopen jaren nog extra besparingen geweest op het openbaar vervoer. Men moet ook durven inzetten op de alternatieven, die zeker voor handen zijn. Maar vaak zorgt men voor een tegendraads beleid. Zo was er vroeger achter het station van Hasselt een redelijk grote gratis parking, deze is nu volledig volgebouwd. Hoe moet men dan van de buitenkant van Hasselt de trein naar Antwerpen nemen?
                                          Ook het totale gebrek aan afstemming van bus-trein vervoer, of zelfs gewoon trein-trein, bus-bus vervoer is een gigantisch probleem. Openbaar vervoer in België werkt over het algemeen best goed. Zolang je nergens moet overstappen.

                                          Voor ouderen van dagen zijn er ook oplossingen die nu reeds bestaan die eventueel uitgebreid kunnen worden. Mijn oma neemt geregeld de belbus om naar de markt te gaan bv.

                                          De politieke wil en/of durf is er niet om hier in te investeren, gedeeltelijk door het grote deel van het kiesvee dat auto boven alles stelt en nog liever ziet dat treinen worden afgeschaft dan dat ze nen euro verkeersbelasting meer moeten betalen, bij wijze van spreken.

                                          Als men al eens zou beginnen met het afschaffen (ipv alle belachelijke ontradingsmaatregelen) van SALARIS (niet bedrijfs-)wagens, 80% van dit geld dat men hiermee uitspaart laten terugvloeien door belastingsvermindering, overige 20% investeren in de omkadering van het openbaar vervoer.

                                          *edit*: Laat me duidelijk maken dat ik de betutteling van de wagen die vaker en vaker voorvalt ook belachelijk vindt in verschillende gevallen. En ik rij graag met de wagen en zal dit ook vaak verkiezen als vervoersmiddel, zelfs als dit iets duurder of ongemakkelijker zou zijn. Maar het is gewoon belachelijk in veel gevallen hoe hard het openbaar vervoer "ontraden" wordt. Als je met de auto naar het station moet (bus-trein niet op elkaar afgestemd, als je al een bus hebt in je buurt), dan nog eens moet betalen voor een (dure) parking aan het station, om dan als je bv. naar zee gaat met het gezin, twee keer zoveel te moeten betalen aan treintickets dan je met de auto kwijt zou zijn. Dat slaat gewoon nergens op.
                                          Last edited by Phate; 13/06/2018, 18:30.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X