Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning nieuwe wagen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Al dat gechip, iedereen moet doen wat hij graag doet. Ik heb het even overwogen op de Fiat, en heb het niet gedaan. Ik zou graag 200.000km rijden met deze wagen. Ik vrees dat een chip dat compromitteerd en dat er onderdelen sneller stuk zullen gaan. Ook al zou ik het vermogen amper aanspreken.
    mijn vorige C was ook gechipt en had iets meer dan 300k km op 4 jaar tijd toen ik hem verkocht...
    lets have some more member berries

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      mijn vorige C was ook gechipt en had iets meer dan 300k km op 4 jaar tijd toen ik hem verkocht...
      Ik ontken zeker niet dat het kan, en ik ontken ook niet dat het leuker rijden zal zijn met dan zonder chip, ik doe het alleen niet voor mijn gemoedsrust. Persoonlijk heb ik schrik om gerelateerde onderdelen stuk zien te gaan.
      1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
      1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
      2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
      2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
      2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
      2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (35.200 km and counting)
      2013 Abarth Punto SuperSport (110.200 km and counting)
      2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (76.500 km and counting)

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        als ik dat wilde had ik wel terug een benzine gekocht...
        ik trouwens niet veel BMW's die sneller zijn dan hun mercedes concurrent in hetzelfde segment ma soit
        jullie klinken presies als een oma die niet snapt waarom een LCD scherm beter kan zijn dan een oude tv met beeldbuis
        Is een LCD-scherm beter? Ja.
        Is een LCD-scherm veel beter? Ja.
        Biedt een LCD-scherm een gigantische meerwaarde? Ja.
        Maar kan je nog TV kijken met een oude beeldbuistelevisie? Ook ja.
        1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
        1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
        2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
        2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
        2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
        2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (35.200 km and counting)
        2013 Abarth Punto SuperSport (110.200 km and counting)
        2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (76.500 km and counting)

        Comment


        • #64
          Mijn Precisia kleurentelevisie uit 1974 doet zijn werk nog prima. Ik zie geen reden om een nieuwe te kopen aangezien ik alleen maar naar het nieuws van 7 uur kijk.

          Comment


          • #65
            Natuurlijk doet iedereen wat hij wil met zijn wagen. Ik vind het al vreemd dat sommigen zich hier bijna beginnen verontschuldigen omdat ze hun wagen niet durven chippen of omdat ze graag met iets met weinig pk's rondrijden. Iedereen is daar vrij in en moet vooral doen wat hij graag doet, er wordt toch nooit druk gezet bij iemand zodat hij zijn wagen zou chippen of een zwaardere wagen zou kopen? Natuurlijk is er hier op dit forum een bepaalde groep die enkel maar bewondering heeft voor bepaalde merken/pk's maar als je je dat begint aan te trekken dan geraak je er nooit.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              Mijn Precisia kleurentelevisie uit 1974 doet zijn werk nog prima. Ik zie geen reden om een nieuwe te kopen aangezien ik alleen maar naar het nieuws van 7 uur kijk.
              Proficiat !!! Maar who cares ??
              Gezocht: deftige chauffeur CE (wonende regio Mechelen - Willebroek) voor binnenlandse distributie, indien interesse stuur pm !

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                ....
                Waar is de tijd dat we dat net het leuke vonden met onze benzinewagentjes, even inhalen, hop, 2 versnellingen lager en motor de toeren in jagen.
                Mijn 2.0 TDI (163) heeft een V6 benzine vervangen, hij is in het verkeer veel vlotter en laat krachtigere inhaalmanoeuvers toe, en dat in een zwaardere auto
                Nog meer koppel en pk's zijn natuurlijk tof bij het optrekken, maar ik zou dat verschil aan kracht nauwelijks kunnen gebruiken in ons druk verkeer; bovendien is het wegennet systematisch aangepast om het inhalen gewoon onmogelijk te maken, en ik heb het nog niet over de vele snelheidscontroles...
                Eigenlijk is rijden niet meer leuk, naast even goed kunnen optrekken bij groen licht ( en tot aan de bumper van de wagen voor u) is het gedaan met blitze acceleraties

                Comment


                • #68
                  Dat iedereen is doet wat em wilt eh...

                  Heb je geen behoefte aan veel vermogen, koop dan een wagen met gemiddelde motor en indien je graag wat reserve hebt, koop er dan eentje die zwaarder gemotoriseerd is of chip je wagen. Heeft toch geen zin om erover te discussieren want beide 'kampen' interpreteren 'het nut ervan' op een totaal verschillende wijze.

                  Voor de ene is het overbodig en niet relevant, en voor de andere vergroot het net het rijplezier dat een wagen je geeft.

                  Een ander voorbeeld: ik ga zelden met verlof (geen behoefte aan) terwijl sommigen 3 keer per jaar op vakantie gaan... ik kan dan ook zeggen: wat heb je er aan? Wat is het nut ervan?
                  Part of the EVOlution.

                  Comment


                  • #69
                    Rijplezier is voor telkens mijn rekord reikwijdte met een volle tank te verbeteren.

                    Comment


                    • #70
                      noemen ze dat ook al rijplezier ?
                      Citroën Saxo 1.6 Vts (2005-2007) - Opel Astra GTC (2007-2009) - Audi 80 LS (oldie : 2006-2012) - Volvo V50 2.0d (2009-2013) - Ford Focus Ecoboost (2013-2014) - Peugeot RCZ THP (2014-2016) - Skoda Octavia Combi RS TSI

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        Rijplezier is voor telkens mijn rekord reikwijdte met een volle tank te verbeteren.
                        Voila, super!

                        En voor mij is het de wagen gebruiken zoals motorijders met de moto rijden. Rustige baantjes opzoeken, genieten van je machine, je handling en als de moment/situatie/verkeer het toelaat, eens een sportievere rijstijl hanteren dan s'morgens en s'avonds in de file op de E40.
                        Part of the EVOlution.

                        Comment


                        • #72
                          Ik vind dat soms ook tof. Als ik saaie verplaatsingen met de wagen doe, bvb. filerijden of gewoon autostraderijden bij druk verkeer dan liefst zo zuinig mogelijk.

                          Vorig weekend ben ik met de Doblo naar de Ring gereden (en het laatste stuk binnendoor gereden). Achteraf had ik echt het gevoel dat ik de wagen bij z'n nekvel genomen heb (piepende bandjes in haarspeldbochten, sommige stukken bijna continu plankgas, ...). Inhaalmanoeuvres (zeker bergop) moest ik goed timen en met een aanloop afwerken.

                          Achteraf had ik meer voldoening van deze rit dan de laatste keer dat ik met mijn BMW 328i gegaan ben, en telkens maar op een streepje gas rijden omdat je anders aan (zwaar) illegale snelheden zit...

                          Ben ik nu geen autoliefhebber meer?
                          1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
                          1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
                          2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
                          2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
                          2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
                          2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (35.200 km and counting)
                          2013 Abarth Punto SuperSport (110.200 km and counting)
                          2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (76.500 km and counting)

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Natuurlijk doet iedereen wat hij wil met zijn wagen. Ik vind het al vreemd dat sommigen zich hier bijna beginnen verontschuldigen omdat ze hun wagen niet durven chippen of omdat ze graag met iets met weinig pk's rondrijden. Iedereen is daar vrij in en moet vooral doen wat hij graag doet, er wordt toch nooit druk gezet bij iemand zodat hij zijn wagen zou chippen of een zwaardere wagen zou kopen? Natuurlijk is er hier op dit forum een bepaalde groep die enkel maar bewondering heeft voor bepaalde merken/pk's maar als je je dat begint aan te trekken dan geraak je er nooit.
                            wat een zever... sommige demoniseren chip tuning hier gewoon zonder dat ze enige kennis hebben of het zelf niet nodig hebben of kunnen?
                            iedereen doet wat hij wilt idd maar het is niet omdat je vb geen SLR kunt permiteren dat je slecht moet gaan praten over een SLR en de eigenaars...
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                              Rijplezier is voor telkens mijn rekord reikwijdte met een volle tank te verbeteren.

                              Mooi!

                              Comment


                              • #75
                                ik kan er volkomen inkomen dat je voldoening hebt uit meer kilometers halen , triestig vind ik het dat het gros van de automobilisten gewoon geen rijplezier meer kennen... ik heb het geluk niet te moeten pendelen naar mijn werk met de auto , dus meestal als ik de auto neem heb ik nog plezier in autorijden , ik neem secundaire wegen , doe soms een omweg tot ik de weg kwijt ben , dan kom je een café tegen waar je nog iets kan drinken voor 1 euro , da's voor mij rijplezier .
                                serieus off topic wel

                                en wat chiptuning betreft , ik denk dat er veel zijn die na een tijd denken aan wat meer pk's . En of je nu met een 1.5 diesel of met een 3.0 diesel bolt maakt niet veel verschil uit imo
                                Citroën Saxo 1.6 Vts (2005-2007) - Opel Astra GTC (2007-2009) - Audi 80 LS (oldie : 2006-2012) - Volvo V50 2.0d (2009-2013) - Ford Focus Ecoboost (2013-2014) - Peugeot RCZ THP (2014-2016) - Skoda Octavia Combi RS TSI

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Ik vraag me af waarom elke auto vandaag de dag 200 pk moet hebben... Heb er zelf met eentje gereden, allemaal leuk en wel, maar ik voel me precies beschaamd om te zeggen dat ik me ook kan amuseren met een veredeld bestelbusje (Doblo) met 85 pk...

                                  In feite heeft dbr2 ergens gelijk hé: een Golf 1.6 TDI heeft meer dan genoeg vermogen om overal vlot mee te kunnen. In de Golf IV en V heb je nog een SDI kunnen kopen (70 pk, ergens daarrond?).

                                  Ten tijde van de Golf III, als de 1.9 TDI met 90 pk erin gelepeld werd, sprak men van een superdiesel.

                                  Als die Golf III toen leuk reed, zal hij nu toch nog leuk rijden?

                                  Al dat gechip, iedereen moet doen wat hij graag doet. Ik heb het even overwogen op de Fiat, en heb het niet gedaan. Ik zou graag 200.000km rijden met deze wagen. Ik vrees dat een chip dat compromitteerd en dat er onderdelen sneller stuk zullen gaan. Ook al zou ik het vermogen amper aanspreken.

                                  Geef ik volledig gelijk in.
                                  Toen mijn ouders een 11 tal jaar geleden hun Seat toledo kochten (is ondertussen al terug weg) had je (buiten de 130pk en de 150 pk) een 90 pk versie in de 1.9TDI en de 110pk.
                                  De 110pk was een "sport" uitvoering. Toen hij (mijn vader) informeerde achter de 110pk versie, zegden ze : meneer toch das een bom op wielen 110pk is al veel hoor voor zo'n auto.

                                  Als ik 3 jaar geleden mijn scenic (1.5dci 110 pk) kocht en hier kwam voorstellen op het forum waren de reacties enigszins ander. Oei maar 110pk, ga je de heuvels wel opgeraken?........
                                  Last edited by Vlammembaareg; 12/04/2013, 11:09. Reden: nederlandsch smoeilijk
                                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                    Geef ik volledig gelijk in.
                                    Toen mijn ouders een 11 tal jaar geleden hun Seat toledo kochten (is ondertussen al terug weg) had je (buiten de 130pk en de 150 pk) een 90 pk versie in de 1.9TDI en de 110pk.
                                    De 110pk was een "sport" uitvoering. Toen hij (mijn vader) informeerde achter de 110pk versie, zegden ze : meneer toch das een bom op wielen 110pk is al veel hoor voor zo'n auto.

                                    Als ik 3 jaar geleden mijn scenic (1.5dci 110 pk) kocht en hier kwam voorstellen op het forum waren de reacties enigszins ander. Oei maar 110pk, ga je de heuvels wel opgeraken?........
                                    Voila, je snapt wat ik bedoel. Ik geraak toch overal, al bijna 90.000 km lang. En de mensen raakten vroeger ook overal, in een VW Kever met 30pk ofzo.

                                    En ik ben er nochtans zeker van dat die mensen meer freude am fahren hadden dan (pakweg, ik wil geen merk noemen) een hedendaagse 'witproduct' auto.
                                    1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
                                    1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
                                    2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
                                    2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
                                    2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
                                    2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (35.200 km and counting)
                                    2013 Abarth Punto SuperSport (110.200 km and counting)
                                    2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (76.500 km and counting)

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichten
                                      ik kan er volkomen inkomen dat je voldoening hebt uit meer kilometers halen , triestig vind ik het dat het gros van de automobilisten gewoon geen rijplezier meer kennen... ik heb het geluk niet te moeten pendelen naar mijn werk met de auto , dus meestal als ik de auto neem heb ik nog plezier in autorijden , ik neem secundaire wegen , doe soms een omweg tot ik de weg kwijt ben , dan kom je een café tegen waar je nog iets kan drinken voor 1 euro , da's voor mij rijplezier .
                                      serieus off topic wel

                                      en wat chiptuning betreft , ik denk dat er veel zijn die na een tijd denken aan wat meer pk's . En of je nu met een 1.5 diesel of met een 3.0 diesel bolt maakt niet veel verschil uit imo

                                      Ik download routes van demotorsite.be en ga die dan rijden met een 1249cc diesel... Het gevoel van een verlaten bruine kroeg tegen te komen waar de tijd heeft stilgestaan, is me welbekend

                                      Anderzijds prijs ik mezelf ook gelukkig dat ik mijn pendelverkeer met een tweewieler kan doen (en ook al is dat maar een 125cc die in eerste instantie gekocht is om te besparen op brandstofkosten, ik beleef er elke dag echt plezier aan).
                                      1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
                                      1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
                                      2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
                                      2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
                                      2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
                                      2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (35.200 km and counting)
                                      2013 Abarth Punto SuperSport (110.200 km and counting)
                                      2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (76.500 km and counting)

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ik beaam dat volledig. Ik had indertijd met mijn gele Citroen 2vc Speciale 24 pk uit 1976 minstens evenveel rijplezier als met mijn Golf. Rijplezier heeft niets met vermogen te maken. Ik rijd trouwens even snel als vroeger (90 km/u).

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                          Ik beaam dat volledig. Ik had indertijd met mijn gele Citroen 2vc Speciale 24 pk uit 1976 minstens evenveel rijplezier als met mijn Golf. Rijplezier heeft niets met vermogen te maken. Ik rijd trouwens even snel als vroeger (90 km/u).
                                          Waar gechipt dat eendje ??

                                          Comment

                                          Working...
                                          X