Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning nieuwe wagen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een duurdere motor kopen vindt ik makkelijk gezegd, als je alleen bent met één loon en dan nog op jonge leeftijd al 2700 euro verzekering moet betalen voor een 1.6 met 150pk dan ga je wel is 2x nadenken vooraleer je een duurdere motor koopt.
    Volvo v40 t3 Heico

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
      ga jij bv. een 535d desnoods nog extra gaan laten chippen of een C63 AMG, als je weet dat de grote hoop deze auto's zonder elektronische prul nog niet eens deftig op de weg kunnen houden. En doorgaans zijn het dan hier nog eens vrij jonge mensen die hier meteen over chippen beginnen want het gaat niet vooruit. Ik leerde rijden met een 250d met de volle 92pk en daarna Fiat Bravo GT van 113 pk, was meer dan voldoende. Bij mijn BMW 323ci heb ik ook nooit de behoefte gehad om die nog sneller te wensen.
      ha ha ! toch iemand die bewust is dat al dat geweld in feite het asfalt niet bereikt wegens de elektronische waakhonden die alles wat niet aanwendbaar is mooi wegknippen vooraleer de wagen begint te tollen

Comment

Chippen gaat niet alleen over meer vermogen/koppen, sneller accelereren en hoger topsnelheid, het gaat ook over een betere loopcultuur voor de motor, betere spreiding van het koppen, enz. Dit is hier al meer dan genoeg herhaald maar voor sommigen is het nooit duidelijk. Je beseft zoiets meestal pas als je zelf een wagen laat chippen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Chippen gaat niet alleen over meer vermogen/koppen, sneller accelereren en hoger topsnelheid, het gaat ook over een betere loopcultuur voor de motor, betere spreiding van het koppen, enz. Dit is hier al meer dan genoeg herhaald maar voor sommigen is het nooit duidelijk. Je beseft zoiets meestal pas als je zelf een wagen laat chippen.
          Natuurlijk al heel vaak gehoord, maar ik kan mij niet inbeelden dat het leger ingenieurs van de grootste merken zo stom zijn dat ze nooit de juiste afstellingen vinden voor de motoren die ze op de markt brengen
          hierin zouden enkel kleine firma's hun onvolmaakt werk kunnen afmaken... Raar, niet ?
          Last edited by guyugy; 11/04/2013, 18:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Natuurlijk al heel vaak gehoord, maar ik kan mij niet inbeelden dat het leger ingenieurs van de grootste merken zo stom zijn dat ze nooit de juiste afstellingen vinden voor de motoren die ze op de markt brengen
            hierin zouden enkel kleine firma's hun onvolmaakt werk kunnen afmaken... Raar, niet ?

Helemaal niet raar en dat is op dit forum ook al verschillende keren uitgelegd: die ingenieurs maken gewoon een soort "gemiddeld" softwareprogramma die voor iedere motor kan dienen. Iedere motor is echter verschillend maar ze krijgen allemaal dezelfde software want het zou onbetaalbaar en onbegonnen zijn om iedere motor op maat te tunen. Een kleine firma met voldoende deskundigheid kan dan inderdaad verbetering brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
              Als ik morgen een wagen met 500pk zou kopen dan laat ik die ook direkt chippen, en waarom....tja het is gewoon leuk om te laten doen en spannend om te weten hoeveel pk en nm hij erbij heeft

Dees is men 3de wagen die ik direkt heb laten chippen en nog nooit problemen gehad!
              Toch is snelheid en de fun ervan relatief, omdat je aan alles nogal snel gewoon wordt. Het blijft leuk natuurlijk om wat vermogen te hebben, zeker als de longinhoud groot genoeg is. Nu we hier ook nog een "gewone" 250 hebben met 204pk mis ik dat precies niet direkt wat ik op de A6 wel heb. Ga dan ook sterk twijfelen of ik in de toekomst nog een 3.0l zal nemen, we zullen wel zien....
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 53 reizen rond de wereld in 5597 dagen. Maar daar zal wel nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                ha ha ! toch iemand die bewust is dat al dat geweld in feite het asfalt niet bereikt wegens de elektronische waakhonden die alles wat niet aanwendbaar is mooi wegknippen vooraleer de wagen begint te tollen
                2 x correct.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 53 reizen rond de wereld in 5597 dagen. Maar daar zal wel nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Helemaal niet raar en dat is op dit forum ook al verschillende keren uitgelegd: die ingenieurs maken gewoon een soort "gemiddeld" softwareprogramma die voor iedere motor kan dienen. Iedere motor is echter verschillend maar ze krijgen allemaal dezelfde software want het zou onbetaalbaar en onbegonnen zijn om iedere motor op maat te tunen. Een kleine firma met voldoende deskundigheid kan dan inderdaad verbetering brengen.
                  Klopt. De marges op een std wagen zijn relatief wel hoog hoor. Zoals Diabolic aangeeft moeten ze dit doen want de 'omgeving' waarin de wagen gaat terecht komen, kan al eens verschillend zijn. In het ene land vriest het dat het kraakt en in het andere land kun je eieren bakken op je motorkap... Als je dan één progamma moet maken dat in deze verschillende scenario's goed en betrouwbaar moet werken, wees dan maar zeker van dat er marge genoeg op zit daar de variabelen enorm verschillend kunnen zijn. Ook heb je landen waar 'premium fuel' maximum RON95 is en hier kun je bv overal 98 tanken... Ook al zo'n verschil dat een tuner kan gaan benutten... (arm/rijk afstelling)
                  Part of the EVOlution.

Comment

...Iedere motor is echter verschillend...
                    met de geringe toleranties die nu gehanteerd worden in de industrie durf ik dit toch te betwijfelen
                    verschillen zullen wel bestaan , maar of ze systematisch even groot zijn als hier geopperd valt bewezen te worden
                    en hiervoor is het aantal gecontroleerde wagen te gering om uitsluitsel te leveren
                    nogmaals, ik wil niemand ontraden... wie zich beter voelt met de behandeling moeten het maar laten doen

Comment

allemaal correct, maar heb standaard 400 nm en 175 pk, gaat meer dan vlot genoeg voor mijn wagen. Meer mag altijd, maar ik ga er niet speciaal voor omrijden. Op mijn 23 was ik nog content met een 113 pk auto, nu doen ze precies of ze gaan met 150 pk nog niet vooruit. En wil je een mooie loopcultuur: 6 in lijn benzine van BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gewoon Bekijk Berichten
                        Een duurdere motor kopen vindt ik makkelijk gezegd, als je alleen bent met één loon en dan nog op jonge leeftijd al 2700 euro verzekering moet betalen voor een 1.6 met 150pk dan ga je wel is 2x nadenken vooraleer je een duurdere motor koopt.
                        op Uw leeftijd rijden wij indertijd doorgaans met auto's < 100pk en leerden we eerst rijden ipv racen.

Het leven is keuzes maken.

Nu ja, ik lig er persoonlijk niet wakker van.

Comment

op Uw leeftijd rijden wij indertijd doorgaans met auto's < 100pk en leerden we eerst rijden ipv racen.

Het leven is keuzes maken.

Nu ja, ik lig er persoonlijk niet wakker van.
                          Wie zegt dat ik race?

Beetje offtopic maar mocht je geintreseerd zijn ik heb al van 18 mijn rijbewijs en heb nog maar één boete gehad en geen enkel accident...

Eigenlijk wat maakt het vermogen uit,... je kan met 90 pk ook zot doen zé...Moet je maar is in de spits op de Antwerpse ring gaan rijden, al die kleine bedrijfswagentjes met hun zuinige motoren die voorbijsteken langs alle kanten met snelheden van 150km/h...
                          Last edited by Gewoon; 11/04/2013, 21:07.
                          Volvo v40 t3 Heico

Comment

ga jij bv. een 535d desnoods nog extra gaan laten chippen of een C63 AMG, als je weet dat de grote hoop deze auto's zonder elektronische prul nog niet eens deftig op de weg kunnen houden. En doorgaans zijn het dan hier nog eens vrij jonge mensen die hier meteen over chippen beginnen want het gaat niet vooruit. Ik leerde rijden met een 250d met de volle 92pk en daarna Fiat Bravo GT van 113 pk, was meer dan voldoende. Bij mijn BMW 323ci heb ik ook nooit de behoefte gehad om die nog sneller te wensen.

Je zou verbaast zijn als je wist hoeveel 535d en C63 amg gechipt zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Je zou verbaast zijn als je wist hoeveel 535d en C63 amg gechipt zijn.
                              de PP van mercedes zelf is trouwens ook chip tuning dus wagen fabricanten doen weldegelijk ook zelf aan chippen
                              lets have some more member berries

Comment

ik denk dat de groep met topmodellen in hun bezit, 535d, 550d, 3.0 tdi, ... nog meer gechipt wordt dan de bluemotions, bluedrives, enz
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Nooit behoefte gehad aan meer vermogen in mijn snelle Golf tdi 1.6. Soms wel heimwee naar mijn vroegere SDI die minder brutaal reed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    Nooit behoefte gehad aan meer vermogen in mijn snelle Golf tdi 1.6. Soms wel heimwee naar mijn vroegere SDI die minder brutaal reed.
                                    doordat mijn wagen gechipt is kan ik vb op snelwegen terugzakken naar 90km/h en dan snel terug optrekken in 6de versnelling, bij een gewone C200 zou je al moeten terugschakelen naar 5de. extra koppel is gewoon comfortabeler rijden! maar als je voor een golf kiest kan ik er wel in komen dat comfortabel rijden geen prioriteit is :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      doordat mijn wagen gechipt is kan ik vb op snelwegen terugzakken naar 90km/h en dan snel terug optrekken in 6de versnelling, bij een gewone C200 zou je al moeten terugschakelen naar 5de. extra koppel is gewoon comfortabeler rijden! maar als je voor een golf kiest kan ik er wel in komen dat comfortabel rijden geen prioriteit is :p
                                      allé, wat is snel, sorry hé, maar zo traag is die C200 nu ook niet en is het nu al een straf van eens terug te schakelen. Ga jij in de bergen ook in 6de blijven rijden, desnoods met 800 nm koppel dan. En wil je niet terugschakelen zelf, neem dan een automaat. Hoef je niet na te denken, gewoon pedaaltje drukken.
                                      En als je comfortabel wil rijden, koop dan een E-klasse en als je sportief wil rijden, koop dan een BMW, want een C is geen van beide. Om maar duidelijk te maken dat die laatste strofe totaal irrelevant is.

Waar is de tijd dat we dat net het leuke vonden met onze benzinewagentjes, even inhalen, hop, 2 versnellingen lager en motor de toeren in jagen.

Comment

Ik vraag me af waarom elke auto vandaag de dag 200 pk moet hebben... Heb er zelf met eentje gereden, allemaal leuk en wel, maar ik voel me precies beschaamd om te zeggen dat ik me ook kan amuseren met een veredeld bestelbusje (Doblo) met 85 pk...

In feite heeft dbr2 ergens gelijk hé: een Golf 1.6 TDI heeft meer dan genoeg vermogen om overal vlot mee te kunnen. In de Golf IV en V heb je nog een SDI kunnen kopen (70 pk, ergens daarrond?).

Ten tijde van de Golf III, als de 1.9 TDI met 90 pk erin gelepeld werd, sprak men van een superdiesel.

Als die Golf III toen leuk reed, zal hij nu toch nog leuk rijden?

Al dat gechip, iedereen moet doen wat hij graag doet. Ik heb het even overwogen op de Fiat, en heb het niet gedaan. Ik zou graag 200.000km rijden met deze wagen. Ik vrees dat een chip dat compromitteerd en dat er onderdelen sneller stuk zullen gaan. Ook al zou ik het vermogen amper aanspreken.
                                        1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
                                        1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
                                        2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
                                        2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
                                        2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
                                        2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (35.200 km and counting)
                                        2013 Abarth Punto SuperSport (110.200 km and counting)
                                        2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (76.500 km and counting)

Comment

Waar is de tijd dat we dat net het leuke vonden met onze benzinewagentjes, even inhalen, hop, 2 versnellingen lager en motor de toeren in jagen.
                                          als ik dat wilde had ik wel terug een benzine gekocht...
                                          ik trouwens niet veel BMW's die sneller zijn dan hun mercedes concurrent in hetzelfde segment ma soit
                                          jullie klinken presies als een oma die niet snapt waarom een LCD scherm beter kan zijn dan een oude tv met beeldbuis

Comment

Working...
                                          X