Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning nieuwe wagen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• chiptuning nieuwe wagen

Na hoeveel km rodeer je best eerst alvorens te chippen ? of maakt dat weinig uit.

Aangeraden vanaf 7000km. Ik doe het nu op 13.000
    2007 Golf III

2008 Ford Focus

2012 Scirocco

Comment

Er zijn genoeg topics geweest over inrijden of niet . Ik zou zeggen doe waar je u goed bij voelt. Iedereen denkt er anders over .
      Voor mij hoeft inrijden tegenwoordig niet meer gewoon de wagen de tijd geven tot deze op temp. is.
      Er zijn hier en daar wat uitzonderingen waar men wel dient in te rijden genre sportwagens.

Veel hangt dus af van de wagen in kwestie.

Comment

Chiptuning is uit den boze op een nieuw voertuig. Software updates van de motor worden geblokkeerd bij een motor waar is aan geprutst volgens mijn dealer.

Comment

Merk? Beware of Big Brother bij VAG (namelijk)

Comment

chippen is meestal garantie kwijt...

Comment

Als ze er achter komen toch.. Ik doe het nu ook na 1 jaar, heb nog 3j garantie.
              Zo strenge controles bij VAG? Bij BMW weet ik dat ze het kunnen zien wanneer gegevens worden doorgestuurd naar hoofdkantoor
              2007 Golf III

2008 Ford Focus

2012 Scirocco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                Chiptuning is uit den boze op een nieuw voertuig. Software updates van de motor worden geblokkeerd bij een motor waar is aan geprutst volgens mijn dealer.
                vreemde dealer heb jij.
                Ik heb mijn dealer gevraagd de wagen voor levering te laten chippen en heeft dit ook gedaan. Alle garanties bleven trouwens geldig.
                er is chip tuning en "chip tuning"
                lets have some more member berries

Comment

Over welke wagen gaat het? Type/motorisatie?
                  2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
                  2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

Comment

bij VW zijn ze niet zo streng, nooit problemen gehad. maar bij BMW kunnen ze dit blijkbaar al zien door gewoonweg het uitlezen van de sleutel, dus bij BMW heb ik meer twijfel
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Een nieuwe auto zou ik nooit laten chippen al weet ik wel dat het gedaan wordt. Het is niet omdat je een nieuwe wagen laat chippen dat je daarom constant op vol vermogen rijdt he, je kan daar evenzeer met verstand mee rijden.

Comment

Klopt. Ik heb gewoon 'schrik' dat als er iets aan de motor scheelt wat bv. niet van de chiptuning kan komen, dat ze dat afschuiven daarop omdat ze het hebben gezien. Als natuurlijk na 2j je turbo kapot is is een andere zaak.
                        2007 Golf III

2008 Ford Focus

2012 Scirocco

Comment

Wat zijn nu eigenlijk de consequenties van zo'n chip voor een turbo(diesel)motor? En wat is het verschil met een herprogrammatie zoals BR Performance doet? Is dit hetzelfde als chippen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                            Ik ken maar 1 tuner die software updates blokkeert en dat is Fastchip van Nederland (enkel Renault tuner) , alle andere tuners laten dit wel toe...

Comment

Ik dacht dat als je een Volvo laat tunen bij Heico , de fabrieksgarantie blijft doorlopen ... correct me if I'm wrong ...

Zijn er nog merken die met dergelijke "tuners" samenwerken ? Ford bijvoorbeeld ?
                              Citroën Saxo 1.6 Vts (2005-2007) - Opel Astra GTC (2007-2009) - Audi 80 LS (oldie : 2006-2012) - Volvo V50 2.0d (2009-2013) - Ford Focus Ecoboost (2013-2014) - Peugeot RCZ THP (2014-2016) - Skoda Octavia Combi RS TSI

Comment

Klopt, en ik dacht dat VW bv nog de garantie liet behouden als de wagen getuned werd door ABT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichten
                                  Ik dacht dat als je een Volvo laat tunen bij Heico , de fabrieksgarantie blijft doorlopen ... correct me if I'm wrong ...

Zijn er nog merken die met dergelijke "tuners" samenwerken ? Ford bijvoorbeeld ?
                                  Klopt niet, Bij die Heico module moet je 300 euro bij betalen voor enkel en alleen de garantie, die Heico dan overneemt...die van Volvo is weg in Begië toch tenminste...
                                  Volvo v40 t3 Heico

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gewoon Bekijk Berichten
                                    Klopt niet, Bij die Heico module moet je 300 euro bij betalen voor enkel en alleen de garantie, die Heico dan overneemt...die van Volvo is weg in Begië toch tenminste...
                                    Ow oké, weten we dan ook weer
                                    Vraag me dan af of het dan bij alle merken zoals VW op dezelfde manier gaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                      Klopt, en ik dacht dat VW bv nog de garantie liet behouden als de wagen getuned werd door ABT.
                                      Denk dat dit ook niet meer klopt. Dit is denk ik 1-2j geleden gestopt. Ik heb het zelf gevraagd bij mijn aankoop en het was in elk geval niet mogelijk.
                                      2007 Golf III

2008 Ford Focus

2012 Scirocco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk Berichten
                                        Denk dat dit ook niet meer klopt. Dit is denk ik 1-2j geleden gestopt. Ik heb het zelf gevraagd bij mijn aankoop en het was in elk geval niet mogelijk.
                                        'K ga hier gewoon zwijgen, 2 fouten van mij in 1 zin
                                        Maja, zo leren we bij...

Comment

Working...
                                        X