Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 met beschadigde cilinderwanden. Veel voorkomend?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW X1 met beschadigde cilinderwanden. Veel voorkomend?

    Hello,

    Iemand uit de familie met een 2013 X1 sdrive20i heeft volgens de garage beschadigde cilinderwanden.
    Dit is (volgens google) de N20B20 motor, niet vrij van problemen blijkbaar..
    Ik weet dat ze veel problemen hebben met de kettingen, maar van dit probleem heb ik nog nooit gehoord. Iemand meer info hierover?

    Wagen heeft 80.000 km. Kostenplaatje: 13.000 eur waarvan garage 7.000 eur wilt dragen.

    Is dit een gekend probleem?
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

  • #2
    Symptomen: bij starten witte rook, tijdens rijden geen problemen.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
      Symptomen: bij starten witte rook, tijdens rijden geen problemen.
      bedoel je dat er direct na het starten witte rook is ? die na een tijdje verdwijnt ?
      Misschien is de rook er nog maar zie je hem niet tijdens het rijden ? (eens in het donker rijden met wagen achter je, kan je de rook zien in de koplampen van de achterligger)
      Maar als het echt witte rook is, is het water. En dan is de oorzaak toch helemaal anders.
      Kunnen ze die beschadigde wanden zien met een endoscoop ? Of is het giswerkt ?

      Comment


      • #4
        als het natte cilinderbussen zijn (ken de motor niet in kwestie) kan de aansluiting van de bussen tov het motorblok wel degelijk 'lekken' zodat je waterdamp in de motor krijgt. Eens de boel is opgewarmd kan de sluiting wel voldoende zijn.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          ja maar dat is nog iets anders dan 'beschadigde cylinderwanden'

          Comment


          • #6
            zij zegt wit, maar kan evengoed wit/blauwig zijn, en dan kunnen het wel de olieschraap veren zijn die te veel olie doorlaten (overmatige slijtage), wat dan weer cilinderwanden kan beschadigen. En dan is de cirkel wel rond.

            Vraag is, die N20B20 blokken hebben veel last van uitgerekte kettingen, maar dit geval lijkt eerder alleenstaand te zijn?

            Vind het ook wat gek dat voor een 6 jaar oude BMW met slechts 80.000 km er al een nieuwe motor in moet & waarvan de eigenares dan 6.000 eur zelf moet leggen. Kan dat niet volledig door hen gemaakt worden? Het is toch duidelijk dat dit een productiefout is.
            Last edited by CaliforniaDream; 2 Weken Geleden.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #7
              een revisie kan toch ook als de garage zegt dat het de cilinderwanden zijn ? Dat hoeft toch geen 13.000 te kosten ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                een revisie kan toch ook als de garage zegt dat het de cilinderwanden zijn ? Dat hoeft toch geen 13.000 te kosten ?
                Een officiële BMW dealer een revisie doen? Laten we met z'n allen al blij zijn als ze een complete koplamp kunnen vervangen zonder issues..
                Tevens kost dat daar aan tijd & geld waarschijnlijk nog meer.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #9
                  Ik zou toch eens duidelijk op papier laten zetten wat ze van plan zijn voor die prijs. En of ze dat kunnen staven wat ze denken dat er aan de hand is.

                  Comment


                  • #10
                    Buiten die distributieketting, heeft die motor toch wel een waslijst aan (kleine) problemen, maar die veroorzaken op termijn diverse problemen door olie tekorten….(jaarlijks of 10000 /15000 km olie wissel is essentieel zegt men op www.Motortalk.de)

                    Rook bij starten komt ook door, klein olie lekje aan turbo (wat makkelijk te herstellen is)

                    2012-2013 plastic waterpomp, waar olie en water mixen, (idem met het plastic filterhuis, welk scheurt) wat weer diverse smering problemen kan geven
                    https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1211403

                    https://www.test-aankoop.be/klagen/p...TBE00270613-80

                    Gebarsten cilinder kop/wand (overhit) komt ook voor, allemaal door gebrek aan smering of olie tekort
                    (gebeurde ook bij het begin, van de eerste duurtest met tijdschrift Autobild…)

                    https://www.motor-talk.de/forum/moto...-t4784155.html

                    https://www.motor-talk.de/forum/n20-...60.html?page=1

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

                      Een officiële BMW dealer een revisie doen? Laten we met z'n allen al blij zijn als ze een complete koplamp kunnen vervangen zonder issues..
                      Tevens kost dat daar aan tijd & geld waarschijnlijk nog meer.
                      precies jocar over zijn geliefde dealers

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                        precies jocar over zijn geliefde dealers
                        Excuseer! Mercedes 'stealers' hé. Bij andere merkdealers heb ik nooit problemen gehad, integendeel!

                        Maar ik begrijp volkomen de quote van CaliforniaDream want ik kan mij perfect voorstellen dat het bij die 'premijoemers' niet veel beter is

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Neem eens contact op met Van Asch in Mechelen. Die doet voor véél garages motorrevisies. Wel een groot prijsverschil als je zelf rechtstreeks gaat.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #14
                            https://www.olx.ro/oferta/dezmembrez...tml#361509b389

                            hier heb je een motorblok, je kan het in Roemenië laten reviseren en naar hier sturen , juist nog laten inbouwen.
                            in werkuren 500a1000euro + materiaal.
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Garage heeft z'n offer aangepast: 13.000 eur kosten waarvan zij 9.000 gaan dragen..
                              Ik heb gezegd dat ze die laatste 4.000 er ook maar moeten bijnemen en verhalen op BMW BeLux, will see.
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #16
                                Ook eigenaardig: de garage wou de wagen niet overnemen zoals hij nu is. Vroeger deed men dat wel maar nu krijgen ze deze wagens zogezegd niet meer kwijt...
                                Een mooie overnamepremie & nieuwe kopen zat er dus niet in...
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • #17
                                  Dikke bullshit.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X