Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi a3 Sportback 30 TFSI 85(116) kW(pk) S tronic vs 35 TFSI 110(150) kW(pk) S tronic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi a3 Sportback 30 TFSI 85(116) kW(pk) S tronic vs 35 TFSI 110(150) kW(pk) S tronic

    Goedemiddag,
    we staan op het punt om als 2de wagen een audi a3 sportback stockwagen aan te kopen daar deze momenteel mooie kortingen geniet wegens het uitkomen van het nieuwe model.
    We doen een 12000km per jaar dus de keuze voor benzine lijkt me redelijk goed te verantwoorden, we staan alleen wat sceptisch tov de 999 cm3 motor die er in zit.
    het testrijden viel zeker mee maar is natuurlijk maar zeer kort om juist te kunnen beoordelen.
    Ze bieden ook varianten aan met een 1498 cm3 motor aan maar die is natuurlijk duurder en heeft minder opties op wagen zelf.
    heeft er iemand ervaring met deze motoren en wat zijn de eventuele pro's en contra's aub?
    mvg
    Last edited by Mieke_82; 02/06/2019, 18:07.

  • #2
    Voor 12.000km/ jaar zou ik de 1.0 kiezen. Daarbij is hij ook nog goedkoper en meer opties.
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

    Comment


    • #3
      Mijn vrouw heeft dezelfde motor met DSG in haar Seat Arona, en dat rijdt zeer soepel en stil.

      Voor aan A3, zeker ruim voldoende, volgens mij.

      Comment


      • #4
        Ik het de A3 Limousine 1.0 S Tronic in lease genomen. Rij er nu bijna een jaar mee rond en moet zeggen dat het wel aangenaam rijden is. Rij zowel autostrade als kleinere (zeg je dat zo?) wegen.
        Het verbruik zit op 6.1l/100 km na 20 000 km en hij rijdt meer dan vlot genoeg voor mij (met de nadruk op VOOR MIJ, want dit kan verschillen per persoon natuurlijk).
        Los daarvan heb ik wel een kritiekpuntje voor de DSG bak. Als deze van 1ste naar 2de gaat durft dit vaak niet helemaal verfijnd te gebeuren (lees: schokje).

        Ik kon bij mijn keuze ook gaan voor de 1.5 tfsi maar omdat deze co2 wel wat hoger zat, kon ik bepaalde opties niet meer kiezen.

        Toch even een overzicht van mijn opmerkingen:
        • Pak de sportline, hier zitten al sportstoelen in, zien er heel goed uit, voelen stevig aan en het belangrijkste, zitten enorm goed (voor mij).
        • Audi virtual cockpit is echt een meerwaarde, via het technology pakket krijg je daar ook nog eens de betere navigatie met apple carplay/android auto bij, wat in mijn ogen echt een must is in eender welke nieuwe wagen
        • Ik heb het business plus pakket genomen omdat ik ervan uit ging dat hier al het nodige in zou zitten. Niet dus, bij mji zaten er enkel parkeersensoren achteraan bij en deze zijn echt slecht. Je krijgt zelfs geen scherm te zien van de afstand tot het obstakel, dus lees de optielijst goed na!
        Last edited by Juzels; 07/06/2019, 09:25.

        Comment


        • #5
          Wij hebben de vorige versie(1.4 TFSI met 150 pk s-tronic) in onze A3 SB van 2016 als 2e auto. Dat rijdt vlotjes, maar is geen racemachine uiteraard.
          Wij doen een 10K km per jaar hiermee en gecombineerd snelweg/stadsverkeer geeft dit toch een verbruik van 7-7,5 liter.
          Vrij veel voor een ecovariant motor(zou COD moeten hebben maar merk je niks van)
          Als je hem eens goed laat sporen merk je wel dat dit een lichte motor is, dus persoonlijk zou ik zelf nooit lager gaan maar hangt ervanaf hoe sportief en vlot je hem wilt rijden.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

          Comment


          • #6
            Die 1.0 tsi is zeker voldoende ,presteert best goed eigenlijk!

            Ik vind dit een vinnige en redelijk potente motor , zeker voor een kleine motor te zijn .

            Comment

            Working...
            X